[#31] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #27

Jak zwykle marudzisz, ale to u Ciebie akurat normalne, ten typ tak ma, jak to sie mowi. Jak Ty sobie wyobrazasz dystrybucje gry 15MB na Amige obecnie? No slucham. NA WSZYSTKIE AMIGI. A nie tylko na te z czytnikami USB, czy z CD-ROM, z wejsciami PCMCIA itp. Sa tylko 2 opcje. Dyskietki albo net. Dyskietki bylyby zbyt drogie przy tej cenie gry. Wiec pozostaje net na Amidze. Do tego ta gra jest tez gra sieciowa i ma swoj server. Ktora gra Amigowa ma swoj serwer? Chyba tylko ta od Juena przez IMPa.
[#32] Re: Premiera gry AQUABYSS

@juen, post #29

Wkładałem rozebraną, bo dorabiałem złącze RJ45. Tak więc bez prowadnic.
[#33] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #1

Doznalem zaszczytu i mialem przyjemnosc betatestowac Aquabyss w koncowej fazie projektu.

Ekipa AgedCode wraca wlasnie do domu po bardzo udanej prezentacji gry na Amiga37 i sa
obecnie ekstremalnie zajeci, wiec napisze ze 2 zdania od siebie co by uspokoic troche towarzystwo :)

Gre mozna bez problemu wystartowac offline bez internetu w swojej Amidze. Net wymagany jest tylko przy uzyciu dyskietki instalacyjnej z pudelkowej wersji, ktora mozna bylo nabyc w miniony weekend na targach Amiga37.

Ci ktorzy kupia gre beda mieli dostep do konta na serwerze i beda mogli pobrac paczke z PC i przeniesc gre na Amige i odpalic juz tam gre bez polaczenia z internetem.

Jednakze najwiekszy fenomen tej gry polega wlasnie na tym, ze jest postawiony serwer i bedzie mozna grac online z innymi graczami i rywalizowac w globalnych statystykach co diametralnie podbija miodnosc i daje +100 do mocy! Juz w fazie betatestowej rywalizujac tylko z samymi betatesterami czulo sie ta moc, a co dopiero jak dolaczy do podwodnego swiata Aquabyss gruba ekipa ze swiata ;) To jest jedyna amigowa gra tak zaawansowana, ktora ma swoj serwer i bedzie mozna ciupac z innymi graczami w czasie rzeczywistym i nawet z nimi sobie pisac juz w samej grze na czacie.

Wiadomo, ze pewnie jakies 80-90% amigowcow internetu w swojej Amidze nie ma, bo nie oszukujmy sie, ale postawienie pierwszy raz od zera sieci w Amidze do latwych rzeczy nie nalezy, ale raz postawiony juz internet dziala po prostu zawsze. Dla tych, ktorzy nie maja neta w Amidze naprawdę chociazby i do tej jednej gry warto sobie siec postawic (no i do IMPa tez, wiadomo :)).

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2022 15:37:42 przez sordan

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2022 15:38:30 przez sordan

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2022 15:39:57 przez sordan
7
[#34] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Don_Adan, post #31

Sa tylko 2 opcje. Dyskietki albo net. Dyskietki bylyby zbyt drogie przy tej cenie gry.

Tzn jest opcja hybrydowa pośrednia. Archiwum z ADFami (chyba, że taka opcja już jest). Bardziej uparci sobie sami nagrają na dyskietki, albo zainstalują z goteka. W archiwum można nawet dodać etykietki. Tak jest w WB 3.1.4 i 3.2 i 3.2.1. To dość fajne rozwiązanie, bo wystatczy podzielić dane na ADFy, stworzyć instalator i zaprojektować etykietki. Nie powinno to być wielkie wyzwanie dla teamu jeśli stworzyli całą grę i mają stronę www. Zawsze to wartość dodana do gry i nie powinna wpłynąć na cenę. Fani fizycznych wydań będą mogli sami sobie takie stworzyć. Dla mnie OK
[#35] Re: Premiera gry AQUABYSS

@sordan, post #33

To skoro grales moze bardziej opisz tez o co w grze chodzi, bo jednak na tym germanskim filmiku niewiele wiadomo.
[#36] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #35

Jednym slowem gre okreslilbym jako - handlowka. Plywasz lodzia podwodna po calej mapie swiata i zajmujesz sie glownie handlarzynowaniem towarem w podwodnych miastach do ktorych sie zanurzasz. Ale sa tez inne elementy rozgrywki.

Bardziej prawilny opis gry padl juz w pierwszym poscie :) czyli:
jest to gra z silnym naciskiem na element handlowy, ale oprócz niego charakteryzuje się także eksploracją, przygodą, systemem rozwoju postaci (doświadczenie i atrybuty), mnóstwem rozbudowanych dialogów opartych na autorskim systemie oraz innymi, czekającymi do odkrycia ciekawymi elementami rozgrywki. Wszystko to w otwartym świecie pozwalającym na prowadzenie gry według własnego upodobania.
[#37] Re: Premiera gry AQUABYSS

@snifferman, post #34

Archiwum z ADFami

Skoro gra wymaga dysku twardego 2MB ChipRAM i 8MB FastRAM to dla mnie pomysł z ADFami jest po prostu głupi. Jest archiwum które zrzucasz i rozpakujesz/instalujesz, zamiast bawić się z dyskietkami (lub ich obrazami) czy Gotekiem. Jak nie masz innej możliwości to samemu dzielisz sobie archiwa na dyskietki/ADFy i tyle, dla mnie zupełnie niepotrzebne zawracanie gitary o ADFy przy sprzęcie z takimi wymaganiami.
[#38] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#39] Re: Premiera gry AQUABYSS

@snifferman, post #34

Jak dla mnie ADFy to tez jest w zasadzie tylko net. Trzeba najpierw sciagnac ADF-y na jakis sprzet podlaczony do neta. Jesli to Amiga to mozna od razu program zainstalowac. Jesli to PC-et czy inny system to i tak trzeba jeszcze jakos przerzucic te ADF-y na Amige. Jedyna zaleta takiej dystrybucji, ze powinna w teorii byc tansza dla sprzedajacego, a drozsza dla kupujacego (jesli chce sobie ponagrywac program na dyskietki z wydrukowanymi naklejkami). W przypadku gry przez net i serwer Amigowy, masz jeszcze darmowa aktualizacje gry przez siec. Z tego co wiem to gra Metro Siege tez ma juz mozliwosc gry przez siec w trybie dla dwoch graczy. Dosc oryginalne jak na bijatyke w stylu Final Fight. Do tego zdaje sie, ze Dread, tez ma miec taka mozliwosc, czyli granie przez siec. Wiec warto miec siec na Amidze z HD, nawet wolna siec.
[#40] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Solo Kazuki, post #37

Skoro gra wymaga dysku twardego 2MB ChipRAM i 8MB FastRAM to dla mnie pomysł z ADFami jest po prostu głupi.


Ty to w ogole jestes tak postepowy ze az dziwne, ze jeszcze masz Amige 1200 a nie np. Wampira ver. 10 PC compatibile pomysł
2
[#41] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Solo Kazuki, post #37

chyba bardziej chodzi o fakt instalki, ktora zawsze sciagnie najnowsza wersje, a ze adf? bez problemu taka dyskietke zamontujesz w amidze majac czy nie majac stacje dyskietek :)

dla mnie zadna roznica czy to adf czy zip czy lha...
[#42] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #40

Wytłumacz mi, proszę, co to za "postępowość"? Chyba rodem z początków AmiNetu, gdyż dane przenosiłem z PC jeszcze jak ADF nie miał tej nazwy rodem z 8.3 od M$. O wiele łatwiej na prawdziwej Amidze przenieść jedno archiwum i rozpakować niż przechodzić przez "włóż dyskietkę 34..." nawet z wirtualnego napędu.

A PCty mam dwa, jeden stacjonarny a jeden laptop, więc nie potrzebuję trzeciego...
[#43] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#44] Re: Premiera gry AQUABYSS

@juen, post #41

Piszemy tu raczej o całej grze na kilkunastu przynajmniej dyskietkach. Teraz porównaj instalację z jednego archiwum a kilkunastu obrazów dyskietek. Zanim nawet podmontujesz je wszystkie zapewne skończy się instalacja z jednego archiwum.
[#45] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#46] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#47] Re: Premiera gry AQUABYSS

@sordan, post #36

Czyli to nie jest gra dla Selura, on nie lubi handlarzy.

BTW. Wedlug mnie ten teaser do gry mozna by w formie intra dolaczyc w formacie cdxl do gry. Przynajmniej w wersji AGA, a moze tez i ECS. Tutaj na PPA sa specjalisci od bardzo ladnych przerobek filmikow na format cdxl. Wiec to sie na pewno da zrobic, a z takim intrem gra by zyskala wedlug mnie, tak jak intra w formacie CDXL do gier Gunship 2000 czy Pirates! Gold uatrakcyjnialy wersje tych gier.
2
[#48] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#49] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Solo Kazuki, post #37

Tu nie chodzi o wartość użytkową tylko bardziej kolekcjonerską. Są tutaj ludzie co zbierają boxowe gry na Amigę, a przecież są ADFy i WHD. Jak już jest pudełko do gry, to możnaby tam włożyć z 18 dyskietek i położyć w kolekcji. Przynajmniej przeciąg nie zdmuchnie pudełeczka

bawić się z dyskietkami

Właśnie chodzi o zabawę dyskietkami.


gra wymaga dysku twardego 2MB ChipRAM i 8MB


A ruszy na 68000? Na 50Mhz można mieć ponad 4Mipsy więc za wolny by nie był. Co najwyżej kompatybilność.
Rozumiem AGA nie potrzebna?


Edit. Odnośnie 68000 to już odpowiedź mniej więcej padła

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2022 17:28:43 przez snifferman
1
[#50] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#51] Re: Premiera gry AQUABYSS

@snifferman, post #49

Rozumiem AGA nie potrzebna?


Nie, bo niestety AMOS nie obsluguje kosci AGA ale dziala na amigach z tym chipsetem ( jest co prawda rozwijane rozszerzenie do obslugi AGA ale poki co nie jest skonczone i nie wiadomo czy w ogole bedzie) ok, racja
[#52] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#53] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#54] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #51

To ta gra jest pisana w Amosie? Myślałem, że to raczej małowydajny język programowania. Tłumaczyłoby to trochę wymagania gry.
[#55] Re: Premiera gry AQUABYSS

@snifferman, post #54

e czemu malowydajny? skoro im lepszy cpu tym wiecej sie da to jednak skalowalny. a mimo wszystko powstawal z mysla o mc68000.. imho szacun mega dla Francoisa
[#56] Re: Premiera gry AQUABYSS

@snifferman, post #54

Malowydajny, tak ale w stosunku do dobrze napisanego kodu w asemblerze. W przypadku porownania z C czy Blitzem nie ma juz takiej przepasci, choc nadal wypada gorzej.
Ale wielkim plusem jest latwosc/szybkosc tworzenia i dostepnosc literatury.
Przy szybszym procku niz 68000 i 2MB Chip + 2MB Fast w Amosie mozna dzialac cuda... mowie prawde

Nie wiem jak Umpal zrobil komunikacje z internetem w nim ale do handlowki/przygodowki czy gry turowej AMOS jest wrecz idealnym narzedziem ok, racja
1
[#57] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #56

W przypadku porownania z C czy Blitzem nie ma juz takiej przepasci, choc nadal wypada gorzej.


To pewnie zależy od zastosowania. Przygodówki i handlówki to raczej wyświetlanie statycznych obrazków i proste obliczenia. Fajnie, że takie narzędzie jest.

Przy szybszym procku niz 68000 i 2MB Chip + 2MB Fast w Amosie mozna dzialac cuda

No z 68000 można wycisnąć 4.4Mips więc mniej więcej tyle co 68020@21Mhz. Powinno wystarczyć, aby od biedy odpalić tą grę. Z tego co jest w info to bieda wymaganie CPU to 68020 28Mhz.

Nie wiem jak Umpal zrobil komunikacje z internetem w nim

Nie zagłębiałem się w Amosa pod tym kątem. Można przecież wstawić kod ASM albo może obejść dostępem do jakiegoś pliku na serwerze z danymi. Odczytywanym i zapisywanym co turę. Taki SAVE co ruch w grze. Tak czy siak działa więc git.
[#58] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #56

Jaka cena tej gry?
I gdzie można kupić?
[#59] Re: Premiera gry AQUABYSS

@mwb113, post #58

30 euro ale juz nie mozna kupic , trzeba czekac na informacje na stronie gry.
[#60] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #59

Już nie można czy jescze nie można?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem