[#61] Re: Premiera gry AQUABYSS

@snifferman, post #60

"Game is released at Amiga37 in Germany ( https://amigaevent.de/WB.html )
Actually the website is in trouble so you cant order it."

strona z EAB


p.s.
wiem tyle samo co inni , czyli to co wyczytam z EAB'a
[#62] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #1

Niemcy to lubili handlówki zawsze, np. DYNATECH:

[#63] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Hubez, post #62

1869, Genesia chyba też jest produkcji niemieckiej. Aquabyss ma zbyt
duże wymagania. To gra dla jakichś amigowych maczo.
Mam tylko 8Mhz, na którym pobiłem wiele rekordów szeroki uśmiech
[#64] Re: Premiera gry AQUABYSS

@mmarcin2741, post #63

luz, miałeś tylko 30 lat żeby podbić moc procka, to przecież niedużo
5
[#65] Re: Premiera gry AQUABYSS

@michal_zukowski, post #64

Wszystko działało. Miałem tylko 25 lat, bo kupiłem A500 w 1997.
[#66] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #1

Drodzy koledzy i koleżanki, fani i fanatycy Amigi :)

Wybaczcie zwłokę, ale wciąż dzieje się bardzo dużo i niełatwo jest znaleźć czas na odpowiedzi na pytania zadawane na różnych forach i serwisach. Przede wszystkim jesteśmy przytłoczeni niezwykle pozytywną reakcją odwiedzających targi. Bez przesady napiszę, że w sobotę mieliśmy takie oblężenie stolików, że Marc i ja, czyli Piotr, oraz do pomocy moja żona i jeszcze jeden Piotr, ledwie sobie radziliśmy z pokazem i tłumaczeniem, o co chodzi w grze, na czym polega „jedna dyskietka”, dlaczego stworzyliśmy taką grę na Amigę i odpowiedzi na wiele innych kwiestii i pytań. Nie mieliśmy nawet czasu żeby coś zjeść aż do wieczora (nie pamiętam nawet, czy coś piłem [proszę o powstrzymanie się przed komentarzem ;)]).
Niedzielna prezentacja, pomimo tego, że mieliśmy wpadkę w drugiej części pokazu (przestał działać internet w Amidze) również został bardzo ciepło przyjęty. Ale do rzeczy.

Internet
Podkreślę jeszcze raz - gra nie wymaga internetu. Nie wymaga go również do pobrania na Amigę. Ale jak już słusznie zauważył Recedent, grę trzeba jakoś pobrać i trzeba to zrobić łącząc się z naszym serwerem FTP. Pobiera się paczkę Lha z całą grą, którą można później rozpakować na dysku Amigi i grać bez połączenia z internetem. Jak to zrobić, o to musi już zadbać kupujący, ponieważ nie planujemy dystrybucji 15 MB na dyskietkach ;) (A 15 MB, to dopiero początek, o czym za chwilę).

Kupno
Sklep miał ruszyć w sobotę, ale wystąpił problem, a my, będąc na Expo nie mieliśmy najmniejszych szans na zajęcie się tym problemem. Sklep już jest sprawny, ale nowa strona zostanie wstrzymana do czasu, aż zostanie poprawione nowe wideo, które powinno być gotowe już jutro (i tym samym prawdopodobnie ruszy i sklep).

Cena
Cyfrowa dystrybucja wyceniona jest na 29,95 EUR. Na polski rynek chcielibyśmy dać nieco niższą cenę oraz w złotówkach, ale to nie jest takie proste, ponieważ [nasz] sklep nie jest do tego dostosowany i zrobienie tego zabrałoby znacznie więcej czasu. Myślimy nad rozwiązaniem, więc jeśli ktoś chciałby kupić grę w tej walucie, to będzie musiał nieco poczekać. No właśnie, będąc przy czekaniu...

Status gry
AQUABYSS nie jest grą kompletną. Nie jest strzelanką czy platformówką, którą kupuje się gotową od pierwszego do ostatniego levelu. Oczywiście zawiera fundamentalne elementy zakładane podczas jej projektowania, ale należy wziąć pod uwagę fakt, że jest to gra z otwartym światem i jeszcze nie wszystkie pomysły są w niej wdrożone (i wciąż wymaga poprawek w paru miejscach ;)). Oznacza to, że będzie się ona ciągle rozwijać. Przynajmniej do momentu, do którego będzie zainteresowanie graczy. Do tej chwili gra była tworzona wg pomysłu studia, ale nastąpił już moment, w którym to gracze zdecydują, co ma się z nią dalej dziać. Oczywiście nie będzie to koncert życzeń, ale będzie można poddawać pomysły (w tym również uwagi odnośnie tego, co zostało zawarte w grze), a później wspólnie ocenimy, czy warto coś takiego wprowadzić, czy też nawet usunąć z gry.
Osobiście porównuję AQUABYSS'a ze Star Citizenem. Naturalnie to nie ten rozmach i jakość, ale model bardzo podobny — gra została wydana na etapie, w którym gracze mogli już cieszyć się wieloma elementami gry, ale wciąż jest ona rozbudowywana przy udziale społeczności zebranej wokół gry. Warto wziąć to pod uwagę podczas rozważania zakupu i oczekiwań co do naszej gry.

Jeszcze raz sieć
Wiele osób obawia się sieci, ale pragnę nadmienić, że funkcja instalacji czy automatycznego pobierania aktualizacji (tylko dzisiaj było ich już kilka) jest nie do przecenienia. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że gra jest ciągle rozwijana. Oczywiście można połączyć się z serwerem FTP i pobrać aktualną wersję, później przenieść ją na Amigę i dalej grać offline. Można. Jeśli ktoś wybierze tę drogę, czemu nie. Ale wygodna ona na pewno nie będzie. Na tym jednak zalety pójścia w online się nie kończą. Jak już było wspomniane, w grze można pisac z innymi graczami na czacie, można rywalizować o miejsce na liście osiagnięć, czy też poprosić o poradę, gdy poczujemy się zagubieni. W planach jest także wspólne wykonywanie misji, tzw. community goals oraz Wasze pomysły na sieciową rozgrywkę :)

Plany na przyszłość
Ten AQUABYSS pozostanie wersją offline. Jednak ostatecznym celem jest stworzenie pierwszego w historii Amigi prawdziwego multiplayera. W tym celu powstanie z czasem osobna wersja, tzw. klient, który będzie wymagał połączenia sieciowego zawsze. Dzięki temu wszyscy gracze będą w tym samym świecie i działanie każdego będzie miało wpływ na pozostałych. Da to możliwości, jakich nigdy w żadnej grze na Amidze nie było. Chcemy sprawić, żeby ten komputer był żywy nie tylko w naszych pamięciach, czy przy strarym Superfrogu, ale także w ciągłej zabawie w coś nowego i unikalnego :)

Jeszcze jedno
Bardzo Was prosimy o realistyczne podchodzenie zarówno do gry jak i naszych możliwości. Chociaż w jej powstanie zostało włożonych tysiące godzin i mnóstwo pieniędzy oraz niezliczona ilość pasjim, to jednak wciąż pozostajemy skromnym studiem z bardzo ograniczonymi możliwościami. Nawet giganci na rynku PC wydają gry, które wymagają poprawek po premierze (czasami ogromnych!), zatem można śmiało założyć, że i nasza produkcja nie jest tutaj wyjątkiem ;) Wspólnie jednak możemy doprowadzić ją do stanu, który sprawi satysfakcję nie tylko nam, deweloperom, ale i Wam, drodzy gracze :)

Ściskamy i pozostajemy w kontakcie,

Aged Code Studio


PS Dzięki, Jazz! Mam nadzieję, że spodoba Ci się muzyka z gry. Wielu już napisało, że jest bardzo klimatyczna i słuchają jej sobie dla relaksu :) Roald, twórca muzyki, miał mnie już dosyć, ale wiem, że warto go było gnębić :D
5
[#67] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#68] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #66

Pytanie jedno, bo chyba takie nie padło
Czy jest wybór języków jeśli tak to jakie i czy jest w zestawie nasz język ojczysty?
1
[#69] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Premiera gry AQUABYSS
[#70] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #66

Ja mogę tylko napisać- ZA-JED-WA-BIŚCIE- trzymam kciuki OKOKOK
2
[#71] Re: Premiera gry AQUABYSS

@mwb113, post #68

Na ten moment jest wybór pomiędzy językiem niemieckim i angielskim. Gra napisana jest w sposób umożliwiający tłumaczenie na różne języki, ale to ogrom pracy. Dla przykładu wersja niemiecka, to wciąż jakieś 97%+ (pozostałe 3, to angielski).
Nie ukrywam, że język polski (którego bardzo bym chciał) będzie zależny od ilości sprzedanych kopii na ten rynek. Wiem, ktoś poda argument, że jak kupić grę w języku, którego nie rozumiem. I ja to... rozumiem :) Tłumaczenie tak czy owak prawdopodobnie powstanie, ale może to zająć sporo czasu. Od razu udzielę odpowiedzi na pytanie, czy nie można by wysłać tekstów tłumaczowi. To niestety nie jest takie proste. Tłumacz musi dostać nie tylko materiał, ale i narzędzia, dostęp do płatnego edytora dialogów (articy:draft3), co jest ze względów licencyjnych skomplikowane oraz ja muszę z nim ściśle współpracować (częściowo w grze zawarty jest tzw. hard-coded text). Niestety nie mogę sobie w najbliższym czasie na to pozwolić (nie wspominając o tym, że marzę o odpoczynku po tym siedmioletnim maratonie).
[#72] Re: Premiera gry AQUABYSS

@BULI, post #70

Dzięki, Buli! OK
[#73] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #71

Po pierwsze gratulacje bo widać masę włożonej pracy.

Po drugie: czy są odrębne wersje na AGĘ, ECS? Czy gra korzysta z kart graficznych?
1
[#74] Re: Premiera gry AQUABYSS

@mwb113, post #68

Czy jest wybór języków

Miałeś przynajmniej 40 lat, żeby się nauczyć niemieckiego.
[#75] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #71

ok, fajnie,
ale czy jest jakaś wersja DEMO do sprawdzenia?
[#76] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Cezarykl, post #75

ale czy jest jakaś wersja DEMO do sprawdzenia?


To także ode mnie pytanie: czy będzie demo?
Chcę sprawdzić czy zadziała na Morphosie, bo byłoby mi wygodniej uruchamiać gdyż to sprzęt z siecią no i korzystam zdecydowanie częściej.

Graficznie bardzo mi się podoba.
Angielski może być
Lubię taki typ gier.
Jestem zainteresowany.
[#77] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Skotos, post #76

tutaj w watku juz bylo poruszone to, ze gra jest napisana w amosie
[#78] Re: Premiera gry AQUABYSS

@michal_zukowski, post #73

Dzięki za po pierwsze, Michał ;)
Gra korzysta z OCS tryb EHB.

RTG | AmigaNG
Na Amiga37 powiedziałem, że jestem otwarty na współpracę z deweloperem(ami) systemów NG. Zarówno gra jak i serwer napisane są z myślą o wielplatformowej współpracy i moim marzeniem jest, żeby AQUABYSS został przeportowany na AmigaOS 4.x i MorphOS. To oczywiście mnóstwo pracy, ale dzięki temu mielibyśmy grę, która łączyłaby te zwaśnione obozy ;)

DEMO
Nie ma i najprawdopodobniej nigdy nie będzie. To jest kolejna masa pracy. Słyszałem już podpowiedzi, że mógłbym ograniczyć to, czy owo, ale to naprawdę mocne spłycenie rzeczywistego nakładu pracy, jaki trzeba włożyć w to, żeby takie demo działało dobrze. Jakiekolwiek problemy od razu przełożą się na opinię o pełnej grze. Wystarczy, że muszę ujarzmiać tego molocha. Polecam oglądać nagrania na YT, pokazują już teraz bardzo dużo. Liczę na zrozumienie, bo ja naprawdę chcę odzyskać trochę czasu na prywatne sprawy ;)
2
[#79] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #78

Pewnie jako demo wersje najprosciej byloby wypuscic pelna wersje gry z ograniczeniem, ze dziala tylko przez 7 dni od pierwszego zalogowania na serwer. Oczywiscie ta wersja nie dzialalaby w trybie OFFLINE, gracz musialby byc zalogowany.
[#80] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Don_Adan, post #79

Tak, takie coś miałoby szansę powstać znacznie szybciej. Dokładnie o czymś takim myślałem wczoraj, ale to ograniczy oczywiście liczbę testujących do albo posiadających Amigi z kartą sieciową albo emulatora.
[#81] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #80

Myślę, że przesadzacie z tymi prośbami o demo . Przecież za demo robią recenzje z YouTube itd... Szkoda czasu programistów i grafików, skoro ten czas mogą poświęcić na poprawki i rozwój gry

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2022 19:15:50 przez juen
4
[#82] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #80

W przypadku demo wersji nie chodzi raczej o testy gry i wyszukiwanie ewentualnych bledow. Ale o to czy gra zainteresuje uzytkownika na tyle, ze nabedzie on pozniej pelna wersje gry. A skoro granie z innymi graczami jest plusem tej gry to tym bardziej demo powinno dawac taka mozliwosc. Byc moze tez skutkiem ubocznym bedzie to, ze wiecej Amig bedzie podlaczone do neta.
1
[#83] Re: Premiera gry AQUABYSS

@snifferman, post #60

Witam, gra ktoś na tej grze ? Jakoś cicho na forum. Kupiłem, mam ale nie mam kiedy zagrać. Jak to działa ? Jest jakiś chat w grze skoro można grać w multi ?
[#84] Re: Premiera gry AQUABYSS

@ryshard, post #83

Ja gram bardzo krótkie sesyjki (do 30 min) i staram się chłonąć grę jak najmocniej (podziwiam grafiki, nie przeklikuje tekstu itp). Gra ta jest naprawdę sporym przedsięwzięciem (no chyba że po tym początkowym etapie się spłyci) i jest w ciągłym rozwoju. Update'y wychodzą przynajmniej raz w tygodniu. Widać, że autorzy starali się jak najszybciej poprawiać błędy zgłaszane przez graczy.

Jest chat w grze i globalny highscore oraz statusy graczy będących online.

Polecam zagrać, oczywiście w trybie story na pierwszy raz.
1
[#85] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Don_Adan, post #82

Ciekawi mnie kiedy wyjdzie polska wersja, i czy wogole wyjdzie.
[#86] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Atryda, post #85

Tego nie wiem, ale w tej grze jest bardzo duzo tekstu, wiec byc moze bedzie i polska wersja, o ile autorzy nie zrezygnuja z rozwijania gry.
1
[#87] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Don_Adan, post #86

Wspominali wcześniej, że spolszczenie nie będzie proste bo nie chodzi tylko o przetłumaczenie, a o generowanie dialogów w programie, którego nazwy nie pamiętam.
[#88] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #1

Zainstalowałem i próbuje uruchomic AQUABYSS.
Przy odpaleniu z systemem gra nie włącza się, na chwilę miga szary ekran i nic się dzieje. Przy odpaleniu bez SS uruchamia się. Czy ktoś miał podobny objaw i wie co może być przyczyną? Snoop sos nic nie podpowiada.
[#89] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Mir3k, post #88

Bez SS czyli także bez WB?
Zmień sobie na chwile nazwę folderu WBStartup na coś innego i zobacz czy bez dodatków startujących z WB też masz ten problem (pamiętam był kiedyś o tym wpis na forum autorów).
[#90] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Mir3k, post #88

Tak jak zasugerował Davka, odpal bez programów w WBStartup. Co prawda problem do tej pory jest chyba tylko z jednym, AutoSyncWB, ale to najszybszy sposób na sprawdzenie. Jeśli gra dalej nie startuje, to wyłącz user-startup. Wtedy możemy zawęzić przyczynę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem