[#91] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #90

Winnym jest w moim przypadku ENV-Handler
1
[#92] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Mir3k, post #91

Ciekawe. Jeszcze nikt do tej pory tego nie zgłosił. Dopiszemy do wyjątków.
Świetnie, że tak szybko to znalazłeś OK
Miałem zapytać, czy masz w Amidze sieć, ale widzę, że jesteś już online
[#93] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #92

Instalacja gry z dyskietki i pobieranie plików z internetu zrobiło na mnie ogromne wrażenie. OK
Nie wiem tylko dlaczego nie umiem włączyć trybu online. Raz jak włączyłem to pobrało uaktualnienie, zrestartowało grę i nadal tryb online mam domyślnie wyłączony. Może to kwestia trybu gry? Spróbowałem ten drugi ale trzeba mi wrócić do pierwszego - bez samouczka jednak kiepsko mi idzie granie. Doczytałem, że ten pierwszy tryb oferuje pomoc przy nauce obsługi gry.
[#94] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Rafał A-3000, post #93

Gra standardowo uruchamia się w trybie offline, nawet jeśli zostanie ona pobrana instalatorem z dyskietki z serwera. Aby zawsze uruchamiała się w trybie online, trzeba w głównym menu (lub po wejściu do opcji w trakcie gry [w górnym menu lub skrót F10]) kliknąć na przycisk NETWORK, a później CONNECT. Opcja ta zostanie zapamiętana automatycznie.
Można oczywiście w każdej chwili rozłączyć się z serwerem i dalej grać w trybie offline.

TRYBY GRY
Tak, w pierwszym trybie, czyli Story (Opowieść), gracz zapoznaje się z otoczeniem poprzez system dialogów. Dialogi są połączeniem kontynuacji historii wstępnej z komiksu i tutorialem zarazem. Bardzo dużo jest tam wyjaśnione, ale wymagana jest znajomość angielskiego w sensownym stopniu. Oczywiście kwestię tę rozwiąże polskie tłumaczenie w przyszłości.
Zapraszamy do zarejestrowania się na naszym forum poświęconym grze. Tam można zadawać pytania w każdym języku, więc bez oporów możesz pisać po polsku.

Adres: forum.agedcode.com

W kontakcie OK
3
[#95] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #94

Coś chyba robię nie tak. Połączenie jest aktywne, aminet śmiga, a po włączeniu connect w grze wyrzuca mnie do WB z komunikatem Back on the surface.
Wersja gry 0,93,76
A może nie lubi TCP IP. Coś jeszcze mam nie tak, bo udało mi się ją nawet zawiesić przy próbie zapisu.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2023 18:23:59 przez Rafał A-3000
[#96] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Rafał A-3000, post #95

Mam coś źle zainstalowane, bo po znalezieniu Hamburga także mnie wyrzuciło do WB.
Za drugim razem udało się wpłynąć do miasta. Nic nie rozumiem.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2023 20:41:40 przez Rafał A-3000
[#97] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Rafał A-3000, post #95

Grę pobierałeś instalatorem, czy rozpakowałeś z archiwum? Jeśli z archiwum, to Lha, czy LZX? Jeśli Lha, to czym rozpakowywałeś?
[#98] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #97

Pobrana przez internet. Może losowo coś się gryzie z systemem. Na razie śmiga.
Teraz przy łączeniu mam kod błędu -2.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2023 21:36:25 przez Rafał A-3000
[#99] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Rafał A-3000, post #98

Nikt takiego błędu jeszcze nie zgłosił. Ale weź dla pewności uruchom Amigę bez s-s, odpal sieć i wtedy grę. Najpierw trzeba się przekonać, że ta część dobrze działa.
Jeśli jesteś na Discordzie, to tam możemy Ci pomóc na na żywo: link
[#100] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #99

Czy ktoś korzysta w czasie gry z AmiTCP? Upgrade mi pobiera ale nie chce się połączyć bym był on-line.
[#101] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #1

Studio Aged Code z przyjemnością informuje o znaczącej aktualizacji AQUABYSS, która wnosi do gry zupełnie nowy tryb rozgrywki - walkę z piratami! Od momentu wydania gry, czyli blisko roku, nasz produkt otrzymuje ciągłe wsparcie nie tylko w postaci poprawek, ale również nowych elementów. Ogromny otwarty świat gry daje graczom coraz więcej możliwości, a wkrótce wejdzie ona na jeszcze wyższy poziom za sprawą dwóch kolejnych dodatków, ale o tym w następnym komunikacie prasowym.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z rozgrywki. Film pokazuje cały proces począwszy od wzięcia kontraktu na „Polowanie na piratów”, dopłynięcia do miejsca wskazanego wydarzenia i samej walki (pominięty został jedynie etap powrotu do miasta po nagrodę):



Szczegółowe informacje na temat zastosowanego systemu walki znajdziecie na naszym oficjalnym forum pod tym linkiem.
Aktualna lista rekordów oraz inne ciekawe statystyki zawsze znajdują się na aquabyss.com
12
[#102] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #101

Świetne! Przypomina mi trochę etap obrony przed piratami z "Whales Woyage".
Brawo! OK
2
[#103] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #101

SuperOK z niecierpliwością czekam na polską wersję gry ok, racja
4
[#104] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Koyot1222, post #102

Nie pamiętam, którego Whale's Voyage widziałem dekady temu, ale w zasadzie nigdy nie grałem, więc trudno mi się odnieść. Wydaje mi się, że na polskim "rynku" była tylko wersja niemiecka, więc to z pewnością ograniczyło mocno polskich graczy (i tym samym piractwo ). Angielskie tłumaczenie pojawiło się chyba zupełnie niedawno, ale głowy nie daję.

Jeśli chodzi o tryb walki, który wybrałem do gry, to dla niektórych może być zaskoczeniem, że nie jest to typowe arcade sterowane dżojstikiem i strzelanie w czasie rzeczywistym. Ale jest kilka powodów dla takiego rozwiązania. Przede wszystkim gra ma raczej spokojne tempo (pomijam szybko upływający czas podczas rejsu z miasta do miasta ). Jest co prawda sterowanie „na żywo” podczas wydobywania surowców z dna (muszę zmontować wideo i z tego elementu), ale to też jest dosyć spokojne. Nie ukrywam też, że jestem miłośnikiem turowej strategii, więc i to miało niemały wpływ. Jest też jeszcze jeden argument, ale o nim wkrótce

@Atryda Zacytuję odpowiedź, której udzieliłem Selurowi na głównej pod newsem:

Pomimo szczerych chęci nie udało mi się rozpocząć tłumaczenia latem (na co miałem wielką nadzieję), ale polska wersja na pewno będzie. Po przyjeździe z Amiga38 podam konkretny termin


Ostatnia aktualizacja: 05.10.2023 13:54:56 przez AgedCode
3
[#105] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #104

Bardzo cieszy mnie stały rozwój gry i wciąż dochodzące nowe elementy. Jak dla mnie jest to super sprawa! I ten podstawowy fakt, że mam grę online na WB 3.1! OK
1
[#106] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Rafał A-3000, post #105

Zadowolony gracz jest najlepszą nagrodą dla dewelopera (oprócz kasy, ale to nie ten rynek ).
Automatyczna aktualizacja jest błogosławieństwem nie tylko dla graczy, ale i dla dewelopera. Tworzenie paczki za każdym razem, wysyłanie na FTP i do sklepu online, a później pobieranie przez graczy, wygodne na pewno by nie było. Systemu fragmentarycznej aktualizacji (i pełnej w razie potrzeby) nie da się przecenić. A żeby się tym cieszyć wystarczy nawet „biedny” Plipbox. Chociaż i tego pobije w wolnym transferze nowe urządzenie WiFi na serial port (do 8 kB 😅), które zostanie przedstawione na Amiga38. Ale nawet i na nim Aquabyss działa bez problemu szeroki uśmiech

A właśnie. Rafał, pojawił się update m.in. ze zmianą, o którą prosiłeś - klikanie na skraju mapy na północnej stronie bez konfliktu z pojawianiem się górnego menu
2
[#107] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #106

I to jest chyba jedna z najmocniejszych cech tej gry. pokłony
1
[#108] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #101

Skoro rozwijacie gra, to moglibyscie tez dodac trailer i intro do gry, skoro i tak gra wymaga. Wystarczy przekonwertowac (sa dobre konwertery) na format w stylu CDXL i odgrywac playerem tak jak to robi Worms CD32. I tutaj by nie bylo limitu odtwarzania 300 KB/s jak jest w przypadku odczytu z CD32.
[#109] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Don_Adan, post #108

Tak, był nie tylko taki plan, ale i nasz forumowy kolega mikecios przygotował taką konwersję. Jednak ze względu na brak czasu ten dodatek będzie musiał jeszcze trochę poczekać.
1
[#110] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #1

AHOJ!

Prezentujemy pierwszy film z postępu prac nad polskim tłumaczeniem :)



Jeśli zauważycie jakiś błąd lub macie sugestię odnośnie tłumaczenia, albo jakieś pytania, to komentujcie ;)
5
[#111] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #110

O Panie ile to roboty, nie pomysłałem o jednym, jedno to przerobic kod, a drugie sprawdzić czy te polskie długaśne słowa się ładnie wszędzie wyświetlają.
[#112] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Mirq, post #111

No lekko nie będzie. Tłumaczenie, to ciężka praca, zwłaszcza na tak małych retrorozdzielczościach. Nierzadko stanie się tak, że ograniczona przestrzeń wymusi pewne mniej trafne tłumaczenia tylko po to, żeby nie wyjechać poza dostępny obszar.
[#113] Re: Premiera gry AQUABYSS

@Mirq, post #111

przeciez niemcy mają także łączone dlugie słowa, pewnie dłuższe niz polskie
2
[#114] Re: Premiera gry AQUABYSS

@michal_zukowski, post #113

No właśnie. Jeżeli niemieckie wyrazy się mieszczą to z polskimi nie powinno być problemu.
1
[#115] Re: Premiera gry AQUABYSS

@AgedCode, post #110

Przypomina mi się jak pisałem tłumaczenia do swojej Farmigi. Różno językowe wersje to makabra :) nie wiesz nawet kiedy trafi Ci się wyjechanie poza miejsce na tekst :)
1
[#116] Re: Premiera gry AQUABYSS

@tukinem, post #115

Bo w zasadzie takie rzeczy jezykowe trzeba juz planowac na etapie tworzenia podstawowej wersji.
2
[#117] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #116

Ooo tak, zdecydowanie tak. Trzeba sobie zawsze zakładać, że tekst jest znaaaacznie dłuższy niż się wydaje. Poza tym GUI musi być tak pomyślany żeby się jakoś dostosowywać do różnych tekstów. A jeżeli nie to po prostu tego się nie lokalizuje. Czasy sztywnego GUI odeszły wraz z komputerami ośmiobitowymi i pecetem z DOSem.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2023 00:29:57 przez MDW
1
[#118] Re: Premiera gry AQUABYSS

@MDW, post #117

Dobrze że chociaż oprogramowanie użytkowe na Amidze ma dynamiczny layout.
[#119] Re: Premiera gry AQUABYSS

@selur, post #116

@selur @MDW
Jeśli wspomnicie niejedną moją wypowiedź, to wiecie, że gra była od początku w ten sposób pisana. Oczywiście planowanie to jedno, a rzeczywistość, to drugie. To nie jest ekran RTG w wysokiej rozdzielczości i program użytkowy w MUI, gdzie można sobie skalować przyciski i pola wedle życzenia. Interfejs 320x256 ma swoje ograniczenia. Dostosowanie niemieckich tekstów było i wciąż jest nie lada wyzwaniem. Główny tłumacz ma często zagwozdkę, jakie słowo czy zwrot wybrać, żeby wpasować się do interfejsu.

Inna rzecz natomiast ma się z tekstami w dialogach czy opisach. Tutaj nie ma najmniejszego problemu, ponieważ zdania są dzielone i mogą zajmować tyle, ile tekst tego wymaga (przełączając strony czy przesuwając tekst w górę lub w dół).
[#120] Re: Premiera gry AQUABYSS

@michal_zukowski, post #113

W wielu przypadkach tak jest, ale dla kontrastu już trafiłem na przyciski w głównym menu, które w j. polskim są dłuższe niż w niemieckim. Tak że nie jest to taka prosta sprawa.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem