[#1] Tomb Raider na Amigę?
Jest sobie taki oto, otwarty port Tomb Raidera, przeportowany nawet na zabawki, o mocy nie większej niż Amiga z 030. Może i dałoby się to przenieść na Amigę, natywnie? #niechktoś
3
[#2] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Tutaj jest nawet zaczyn:
1
[#3] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Niech ktoś.... buhaaa! :)
4
[#4] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Ralpheeck, post #2

Nie przypominaj nawet :P naprodukowaliśmy się w tym wątku żeby pomóc, a ktoś sobie chyba jaja zrobił z nas wtedy
1
[#5] Re: Tomb Raider na Amigę?

@tukinem, post #4

Czyli BSzili albo nikt
1
[#6] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Kibicuję żeby coś z tego wyszło. Zróbcie też port Mortal Kombat 1 2 3 na lepsze Amigi.
1
[#7] Re: Tomb Raider na Amigę?

@tukinem, post #4

To był jeden wielki troll. Ktoś bardzo dobrze wiedział że pisząc jako kobieta znajdzie pomoc.
[#8] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Stoopi, post #7

Udało mi się skompilować OpenLara http://xproger.info/projects/OpenLara/
ale potrzebna jest konwersja endianów. Powstał nawet wątek
https://github.com/XProger/OpenLara/issues/397
Ale jest z tym za dużo roboty. Autor stwierdził, że chciałby zrobić wersję na Amigę1200,
pewnie co najmniej 030 + RAM ale nie ma Amigi. Po za tym Amiga jest na końcu listy portów, które chciałby zrobić:
https://github.com/XProger/OpenLara/issues/15

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 13:42:15 przez Artur Jarosik
3
[#9] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Jak pamiętam Advance miał chyba jakąś prostą akcelerację 3d. Amiga bez karty nie ma.
[#10] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Artur Jarosik, post #8

Ale może mieć (Win)UAE
[#11] Re: Tomb Raider na Amigę?

@kwaku85, post #9

miał chyba jakąś prostą akcelerację 3d


Nie miał.
[#12] Re: Tomb Raider na Amigę?

@kwaku85, post #9

Ma sprzętową obsługą pewnych tricków. Ale te akurat nie pomogłyby w takiej grze jak "Tomb Raider". Na przykład taka gra jak amigowy "Xtreme Racing" działałby świetnie na GBA, czyli płaska podłoga "poteksturowana" kafelkami. Albo taki "Seed and Destroy", bo obracanie całego tła w 2D dosłownie nie kosztowało nic. Robiłem ponad 20 lat temu jakiś prototyp gry na GBA i to było banalne. Tylko pamięci graficznej było trochę mało w przypadku użycia takiego trybu.
[#13] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Ja się zastanawiam dlaczego to musi być "Tomb Raider"? Dlaczego to musi być "Mortal Kombat", "Sokoban", "Tetris" czy coś co już gdzieś istniało? Przecież taka odtwórczość odbiera większość radości z tworzenia (a przecież po to się robi na retro-maszyny). 😃 W czasach emulatorów możemy te wszystkie gry odpalić (niektóre nawet na mocnych Amigach) w oryginalnych wersjach. Retro-platformy powinny być kopalnią dziwnych, świeżych pomysłów na które firmy nie mogą sobie pozwolić, bo ryzyko nieprzyjęcia się pomysłu jest zbyt duże. My nie musimy się martwić co na to powie inwestor czy rada nadzorcza, nie musimy wtykać wszędzie mikropłatności żeby opłacić 30 czy 300 pracowników. 😃 To powinien być raj twórczy większy niż rynek dzisiejszych gier indie.

Rozumiem, że portowanie jest szybsze i właściwie wymaga tylko programisty, bo baza grafiki jest gotowa, design leveli został kiedyś stworzony przez profesjonalistów. No ale kurczę... gdzie tu radość i przyjemność? 😃 Ja kiedyś odszedłem z pracy, bo miałem zajmować się tylko portowaniem i grzebaniem w jakichś cudzych śmieciach sprzed lat (portowanie starych gier 3D ze starych pecetów na mocne smartfony - jeszcze przed czasami iOS i Android). Po kilku dniach patrzenia jak to ktoś robił stwierdziłem, że chcę uciec do firmy, która robi coś swojego, bo to byłby koszmar, który wymaga specjalnych umiejętności, także crackerskich.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 14:37:37 przez MDW
4
[#14] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #13

Po prostu znalazłem coś, co może być taką cegiełką, którą względnie łatwo możnaby dorzucić do amigowej biblioteki gier. Nie wiem, jak reszta, ale ja mam ogromny fun, gdy mogę odpalić jakąś grę natywnie, pod Amigą.

gdzie tu radość i przyjemność?

Taką radością może być przecież przełamywanie ograniczeń platformy

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 14:46:38 przez _arti
1
[#15] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Artur Jarosik, post #8

No to może... ktoś z naszych mu pomoże?
[#16] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #14

A ja myślałem że natywnie to znaczy na takiej platformie dla której powstało najpierw, bez portów bez emulatorów. Tak jak książka czytana w oryginale, a nie w tłumaczeniu.
1
[#17] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #14

Po prostu znalazłem coś, co może być taką cegiełką, którą względnie łatwo możnaby dorzucić do amigowej biblioteki gier.

No tak, właściwie nie do Ciebie się "rzucałem" tylko tak mi się jakoś skojarzyło, bo ostatnio trochę o tym myślałem. No i "oberwało" się niewinnej spoko-osobie. Sorry.

Doskonale rozumiem, że fajnie jest mieć coś takiego akurat na Amidze. Sam ostatnio nawet z przyjemnością polatałem w nowy port Wipeout na MorphOS. A przecież mógłbym tutaj zacytować siebie i napisać, że w czasach emulatorów mogłem to sobie odpalić na czymkolwiek. szeroki uśmiech Ale faktycznie jest jakaś taka durna, niewytłumaczalna przyjemność z tego, że to działa akurat na takiej platformie, a nie innej...

A żeby nie odbiegać daleko od tematu "Tomb Raider" to dodam, że ja gdzieś na przełomie wieków miałem pewne archiwum LhA, które krążyło wtedy po znajomych i niby zawierało amigowy port "Tomb Raider". Tylko nie chciało się odpalać. Ale na wszelki wypadek trzymałem je gdyby jednak kiedyś się udało. Po latach ktoś wreszcie potwierdził, że to była zupełna ściema, nie miało to nic wspólnego z "Tomb Raider" i zupełnie nie miało się nawet uruchamiać.
1
[#18] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #16

A ja myślałem że natywnie to znaczy na takiej platformie dla której powstało najpierw, bez portów bez emulatorów. Tak jak książka czytana w oryginale, a nie w tłumaczeniu.

Jeśli chodzi o pierwszego i drugiego Tomb Raidera,
to miałem w latach 90 na PSX, dobre wersje
to były.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 15:38:15 przez Marcin27411
[#19] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Ja uważam że Gameboy Advance to nie jest „Zabawka” tylko za tamtych czasów porządna konsola na której były wydane 2 Tomb Raidery. Nie mówiąc o Gamboy Color na której były też wydane 2 Tomb Raidery.

Jeśli chodzi o port Tomb Raidera 1 to lepiej by było kupić sobie np. wszystkie 5 części na PS1 niż czekać na port do amigi.
1
[#20] Re: Tomb Raider na Amigę?

@olafmi, post #19

Port dla Amigi może wyglądać ładniej niż wersje na ps1. Warto poczekać.
1
[#21] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Natywnie na A500 jako platformówkę z główną bohaterką, która ponętnie pokręci tym i owym, ale to tutaj przydałby się jakiś artysta, a nie akcelerator 3D.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 16:09:28 przez koczis
1
[#22] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #13

Ja się zastanawiam dlaczego to musi być "Tomb Raider"? Dlaczego to musi być "Mortal Kombat", "Sokoban", "Tetris" czy coś co już gdzieś istniało? Przecież taka odtwórczość odbiera większość radości z tworzenia (a przecież po to się robi na retro-maszyny). 😃 W czasach emulatorów możemy te wszystkie gry odpalić (niektóre nawet na mocnych Amigach) w oryginalnych wersjach.

Assety do Tomb Raider, Dooma, Wolfenstein 3D są już gotowe, ktoś je stworzył - podobnie kod. "Wystarczy" programista, który skompiluje kod na dany system. Nie potrzeba grafików, dźwiękowców itp. Dlatego to właśnie portowanie jest tak powszechne i praktykowane.

Tym różni się to od świeżych, nowatorskich pomysłów, jak "Turbo Santa".

Przy czym ja się zastanawiam, czemu nie obrano zamiast Tomb Raidera gier typu The Lost Vikings 2, które są zdecydowanie prostsze do napisania/odtworzenia.

Kolega Tukinem przygotował nam Electro Body z PC z napisanym swoim silnikiem. Bardzo duże osiągnięcie. Dzięki niemu mogę pograć w tę grę po raz pierwszy. I to na Amidze.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 16:32:41 przez Hexmage960
[#23] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #13

Tu się trochę z Tobą zgodzę, choć nie chcę wbijać kija w mrowisko. I tak już nie raz za dużo na forum sprzeczek. Ale chodź mi o to, że powstają nowe tytuły na Amigę, tylko że większość z tych produkcji ma jakość freeware z lat 90., albo gorzej, a są to tytuły komercyjne. Oczywiście wsparcie dla autora, jak najbardziej się należy, ale powinno być dobrowolne (nie mam na myśli wydań pudełkowych) przy takich słabszych pozycjach. A nie raz jest tak, że gra dla Amigi min 500 z 1 MB RAMu, kosztuje kilkadziesiąt złocisty i to w formie cyfrowej (nie piszę, że wszystkie). Natomiast konkretniejsze tytuły robione są latami i końca nie wydać. A często gęsto po drodze projekty upadają i nie są kończone.

:/ Chyba mi z tego OT wyszedł. Sory

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 16:56:02 przez don_rafito
1
[#24] Re: Tomb Raider na Amigę?

@don_rafito, post #23

Ps. Żeby to nie wyszło, że ja marudzę, że się cokolwiek wydaje na Amigę. Wręcz przeciwnie. Fajne, że jest "ruch w interesie". I w sumie jako gracz-klient sam decyduje na którą produkcję wydać pieniądze a na którą sobie odpuścić. To już nie te czasy, że człowiek chciał mieć, każda nowość która została wydana na Amigę.
Dobra zamykam się już koniec OT-ów
[#25] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #13

Ja się zastanawiam dlaczego to musi być "Tomb Raider"? Dlaczego to musi być "Mortal Kombat", "Sokoban", "Tetris" czy coś co już gdzieś istniało? Przecież taka odtwórczość odbiera większość radości z tworzenia (a przecież po to się robi na retro-maszyny).


zmieńcie tytuł na Tet Raider i to tandetne cycate babsko na Teto. pomysł OK
[#26] Re: Tomb Raider na Amigę?

@don_rafito, post #23

nie chcę wbijać kija w mrowisko

Hobby panie. Każdego bawi coś innego. Jest wiele
osób, które chcą mieć Dooma na Amidze 30 lat
po premierze tegoż.
Mnie interesują zastosowania, w których maszyna
Commodor'a była mocna i wyróżniała się na tle
konkurencji, czyli grafika 2d, muzyka, dema,
programy użytkowe korzystające z tych funkcji,
demoscena i cała otoczka w postaci magazynów
tamtych czasów.
1
[#27] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #16

Natywne porty na Amige to sa takie, ktore nie korzystaja z rzeczy typu ixemul.library czy SDL.Uzywaja Amigowego hardware'u do wyswietlania grafiki i obslugi dzwieku/muzyki (czyli muzyk jest zwykle potrzebny). Takie porty to robia m.in. meynaf, JOTD, Hoffman czy Abyss. Te ktore dzialaja tylko na RTG i AHI to juz nie sa wedlug mmnie natywne, ogolnie sa one duzo wolniejsze niz moglyby byc. Oczywiscie troche tytulow RTG mozna tez zaliczyc do natywnych na upartego.
[#28] Re: Tomb Raider na Amigę?

@olafmi, post #19

cyt.: --------------
"Ja uważam że Gameboy Advance to nie jest „Zabawka” tylko za tamtych czasów porządna konsola na której były wydane 2 Tomb Raidery. Nie mówiąc o Gamboy Color na której były też wydane 2 Tomb Raidery.

Jeśli chodzi o port Tomb Raidera 1 to lepiej by było kupić sobie np. wszystkie 5 części na PS1 niż czekać na port do amigi."
end cyt. ----------------

Podpisuję sie pod tymi słowami każdą kończyną, i dałbym lajka gdyby mi ta funkcja działała.
A to co proponuje Amikoksu z poprawianiem portu to jakaś pomyłka. To jakby tworzyć po latach poprawionego neoMalucha żeby wskrzesić ducha wycieczek rodzinnych z PRLu.
Czyli wielki wysiłek i brak efektu łał, bo wspomnienia lepiej budzą stare porty czy zdjęcia. Pamiętacie poprawionego Flashbacka? Czy ktoś w tą wersję jeszcze gra, a w tego oryginalnego grywają.
1
[#29] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #28

Wielu chętnie by zagrało na Amidze w ładniejszą wersję Tomb Raidera od tej z playstation. A ile w to wysiłku trzeba włożyć, to nie ma tutaj znaczenia.
2
[#30] Re: Tomb Raider na Amigę?

@amikoksu, post #29

dobry wkręt:
ładniejszą wersję Tomb Raidera od tej z playstation
OK
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem