[#31] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #28

Amikoksu sobie chyba nie zdaje sprawy jak znikomy procent Amigowców ma dość mocną Amigę aby TR działał na niej nie gorzej niż na PSX.

Widywałem różne Doomy Hexeny itp na 040 i żaden nie dorównywał ilością klatek do podobnych gier na PSX. A 060 lub mocniejsze ma najwyżej 2% Amigowców. Przy czym jeśli wśród nich są tacy co sie jarali Larą to już sie nagrali w TR-ki na platformach na których te gry były dostępne przed laty. Więc port na Amę to raczej sztuka dla sztuki a nie odzew na zapotrzebowanie milionów. Ale żeby nie było że komuś bronię. Jak ktoś zrobi to będzie i wszystkich 3ech chętnych zagra. :)
[#32] Re: Tomb Raider na Amigę?

@olafmi, post #19

Jeśli chodzi o port Tomb Raidera 1 to lepiej by było kupić sobie np. wszystkie 5 części na PS1 niż czekać na port do amigi.

Jest więcej frajdy grać na Amidze niż na PS1. Jak ktoś miał
w latach 90 PS1 i ogrywał na konsoli Tomb Ridera, to
podejrzewam, że będzie wtedy wolał przypomnieć sobie
stare czasy na PS1.
[#33] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #31

Nie istotne ile jest tak mocnych Amig. To byłoby darmowy port. Na Amidze z PPC Tomb Raider wyglądałby ładniej jak na PSX.
1
[#34] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #31

@Amikoksu - Na pojedynczych klatkach to nie wątpię że tak. Ale na innym wątku toczy sie dyskusja o o przepustowości złącza do kart graficznych i mamy raptem kilka MB/s. A jedna klatka 800x600 (czyli troszkę większa niż w PSX) w zaledwie 256, to blisko pół MB, czyli starczy na naście klatek na sek, nawet jakby proc miał nieskończoną moc.

Ale myślę że nawet poprawiony port teraz gdy świat sie jara setkami innych gier, to takie coś nie przyciągnie na tak długo i nie podjara równie mocno jak wtedy gdy gazety o TR pisały, w TV ją pokazywano, koledzy sie jarali i jak ktoś miał na czym to grał godzinami. To tak jakby rodzice uznali że po 20latach kupią ci ten samochodzik za którym beczałeś przed laty, a którego wtedy nie kupili bo może był za drogi a może nie byłeś dość grzeczny. I założę sie że teraz sie z niego nie ucieszysz równie bardzo jak byś sie ucieszył wtedy.
2
[#35] Re: Tomb Raider na Amigę?

@amikoksu, post #33

ta na Amidze z PPC i zapomniałeś dodać z kartą graficzną Bvison hehehe

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 19:06:59 przez RokiS
[#36] Re: Tomb Raider na Amigę?

@RokiS, post #35

Kartę graficzną ująłem także. Do takiej Amigi, grafika z playstation wypada blado.
1
[#37] Re: Tomb Raider na Amigę?

@amikoksu, post #33

Nie istotne ile jest tak mocnych Amig. To byłoby darmowy port. Na Amidze z PPC Tomb Raider wyglądałby ładniej jak na PSX.

To na pewno. PSX chyba nie ma odpowiednika w świecie komputerowych akceleratorów 3D. Każdy, nawet najgorszy, akcelerator miał większe możliwości. Nawet 3S Virge w CyberVision64 3D, którego w świecie Amigi chyba nic poza Descentem nie wykorzystuje. Permedia 2 z BVision3D to potęga w porówaniu z PSX.
3
[#38] Re: Tomb Raider na Amigę?

@amikoksu, post #36

akurat nie ująłeś heheh

a po za tym to ma być port na Amigę a nie na dziwne twory amigo-podobne hehe
[#39] Re: Tomb Raider na Amigę?

@RokiS, post #38

Napisałem "PPC. Pod tym się kryje procesor i karta graficzna. Ale skąd ty to możesz wiedzieć, jak karty rozszerzające do Amigi według ciebie czynią ten komputer nie Amigą.
1
[#40] Re: Tomb Raider na Amigę?

@amikoksu, post #39

kryje sie karta graficzna ale tyko tylko dla Ciebie hehe
[#41] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #31

Oj tam oj tam, taka Lara to będzie biegać jak ta lala i to w wysokiej rozdzielczości na A1200 z 030. Pod warunkiem, że ściany, sufity i podłogi zostaną na swoim miejscu jak to jest w Alone In The Dark.
[#42] Re: Tomb Raider na Amigę?

@koczis, post #41

będzie biegać jak ta lala i to w wysokiej rozdzielczości na A1200 z 030

Rendering będzie się odbywał w trybie software?
[#43] Re: Tomb Raider na Amigę?

@RokiS, post #35

Po co A1200 z PPC i BVision, jak są Pegasosy, Maki, AmigiOne? Jeżeli Amiga 1200 to tylko z Motorolą i ewentualnie kartą na PCI.
[#44] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #37

Pamiętam że karta S3 Virge do PC kosztowała na początku i po roku i po dwóch tyle samo co PSX, bo obie zabawki taniały w podobnym tempie. Tyle że PSX był kompletny a S3 to była ok 1/5 ceny całego PC.
I ciekawe ile gier potrafiło robić użytek z tej potężnej Amigowej Permedii przed rokiem 2000, gdy w świecie konsol debiutowała PS2, która nawet w chwili premiery była tańsza od Amigi z Permedią. Prawda jest taka że Amiga w grach 3D była na przegranej pozycji w porównaniu do konsol już od chwili pojawienia sie SNESa, bo wcześniej rywalizowała tylko z 8bitówkami. Jedynie we fantazjach Amigowców konkurencja przestawała sie rozwijać i można było sobie pogdybać że tylko Amiga potrafi a taka CD32 to było coś. hehehe

Miałem AGĘ ze 030 od '96, i z 040 od '99, oraz PSX od '97 do 2002 gdy porzuciłem obie dla PC. Na płytach do ACS były demka wszystkich powstających 3D do Amy i jedynie demo Lambdy było porównywalne do tego co było na PSX, a z inter jedynie Microcosm. A cała reszta to żal było patrzeć. Przed chwilą obejrzałem film z podobno wszystkimi grami na PC pod Virge (bo wcześniej nie widziałem), i w mojej ocenie wygląda tak dobrze jak PSX na Amigowym monitorze przez RGB, bo przez Composite albo na byle TV to PSX wyglądał słabiej. Jedynie Permediowy Wipeout mnie ominął, a Playowe miałem demka dwóch i nie moje klimaty, choć dostępne były 4części.

Każdy może sobie wybrać takie kryteria jakie chce by coś porównywać. Dla mnie liczy sie data premiery i kasa jaką trzeba na to wydać. Im wcześniejsza i im mniejsza tym lepiej, a rozdzielczość czy ilość klatek jest dla mnie drugorzędna. Choć wolę płynność niż rozdzielczość. Dlatego jedna TombRajderka po 20 latach choćby i w 5 razy większej rozdziałce i 5 razy większej ilości klatek na sprzęcie parę razy droższym od PSX jest nic niewarte w porównaniu z 5ma TombRajderkami 20 lat wcześniej na taniutkim sprzęcie. Jeśli ktoś ma podobne kryteria to sie pewnie w ocenach zgodzimy, a jak nie to nie ma co strzępić pióra bo każdy ma swoje i tyle. :)



Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 21:11:18 przez ZorrO
[#45] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #44

I ciekawe ile gier potrafiło robić użytek z tej potężnej Amigowej Permedii przed rokiem 2000

Przed rokiem 2000 to chyba żadna. Zresztą po 2000 roku też niewiele jeżeli porównać z PSX. To była Amiga z przełomu wieków. Na liczbę gier nie mogła konkurować z żadną platformą. Jeżeli kogoś interesowało granie to jasne, że PSX był lepszy z tymi jego koszmarnymi, niewygładzanymi teksturami bez korekcji perspektywy, bardzo niską rozdzielczością, miniaturowym RAMem i VRAMem. PSX to była konsola stworzona przez potężną firmę i właściwie do dzisiaj jest synonimem po prostu konsoli do gier tak jak Adidas synonimem butów sportowych czy Pampers synonimem pieluch. Amiga wtedy to była niszowa, hobbystyczna platforma dla pasjonatów, ludzi wręcz chorych z uwielbienia dla Amigi (bo trudno było inaczej wytłumaczyć brnięcie wtedy w te rozwiązania).

Fajnie, że trochę tych produkcji dla Warp3D (bo to przecież nie tylko Permedia2) powstało i były całkiem zgrabne. Bo na przykład właśnie S3 Virge w CyberVision64 3D został zupełnie olany przez cały amigowy świat. Na pewno dla graczy taka Amiga nie była bardzo atrakcyjna. Ale jeżeli ktoś się taką Amigą bawił to fajnie, że można tym było robić coś więcej niż tylko ogrzewać mieszkanie. Ja za bardzo nie grałem ale mogę na 100% powiedzieć, że od czasu kupna ośmiobitowego Atari to właśnie BVision3D było urządzeniem, które najbardziej wpłynęło na moje życie, zainteresowania i to nieprzerwanie trwa do dzisiaj.
Bardzo lubię epokę pierwszych akceleratorów i nie bardzo ciągnie mnie do nowocześniejszych albo wcześniejszych rozwiązań. Każdy ma swój poziom retro i to jest właśnie taki mój poziom retro, który lubię, chyba rozumiem i dziubanie takich bezużytecznych bzdur w domowym zaciszu jest chyba ostatnią rzeczą, która faktycznie sprawia mi niekłamaną radochę i satysfakcję. szeroki uśmiech Świat MorphOSa ze sporym opóźnieniem wkracza w epokę shaderów i normalnie powinienem przebierać nogami ze zniecierpliwienia. A jednak... nie bardzo chce mi się zmieniać sposób myślenia, epokę, nie ciągnie mnie do nowych możliwości. No i jestem w tym przekonaniu chyba zupełnie osamotniony. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 21:47:38 przez MDW
5
[#46] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #45


Ech to osamotnienie to skutek uboczny komórek i neta. Bo tyle da sie przez neta załatwić albo tyle rozrywek i zajęć sobie znaleźć że nie ma po co sie do znajomych odzywać. Z telefonami nie lepiej, dryndniesz i już w mig sie dowiesz to o co chciałeś spytać albo dlaczego w tej chwili nie jest najlepszy moment by ich odwiedzić. A skoro tak łatwo sie z nimi skontaktować to równie łatwo odłożyć to na nieokreślone KIEDYŚ.

Tymczasem niegdyś buty albo rower służyły nam do tego do czego teraz net. Żeby zobaczyć albo dowiedzieć sie co sie na świecie dzieje, albo co porabiają nasi znajomi to trzeba sie było ubrać i wyjść z domu, pójść lub pojechać to tu to tam, minąć przypadkiem znajomych na ulicy i zamienić z nimi parę zdań albo choć uścisk dłoni czy uśmiech, czasem "pocałować klamkę", wpaść do kogoś innego by zapytać czy nie wie gdzie może teraz być ta osoba której szukamy. A gdy ich zastaniemy to sie siedziało nie raz godzinami by sie nagadać, no bo może nie szybko sie znowu spotkacie skoro taki zalatany. I człowiek nie czuł sie taki osamotniony.

Zakupy online odebrały nam pogawędki ze sprzedawcami, samochody pogawędki ze współpasażerami w busie. A czaty podtrzymują kontakt tylko w reklamach. A wystarczy staromodnie wpaść do kogoś bez zapowiedzi. A pewnie niejeden też tak siedzi i smęci. Bo net ludzi bardzo skrzywdził i pozamieniał ich w piwniczaków. Niby tak łatwo znaleźć podobnych ludzi, a tak trudno zdecydować że to zrobimy. Nawet jak ktoś nie mieszka sam, to domownicy tylko fizycznie są pod tym samym dachem, a myślami są gdzieś tam hen po drugiej stronie swojego ekranu.



Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 22:29:22 przez ZorrO
1
[#47] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #46

Ech to osamotnienie to skutek uboczny komórek i neta.

G5, Globalnego Ocipienia i Szczepionek, tylko co to ma wspólnego z Tomb Raiderem?
1
[#48] Re: Tomb Raider na Amigę?

@koczis, post #47

Jak to co?

Samotni ludzie grają w grę - Tomb Raider. :D
[#49] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #16

@ZorrO
Port to jest zdaje się natywnie, nie?
I taki port na GBA pokazuje, że na Amigę można to zrobić lepiej i ładniej, bo zapas mocy jest!

@olafmi
Zgadzam się ale to dalej jest mocno mniej niż A1200 z 030+
1
[#50] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #49

Tomb Rider
Można portować, można kopiować ale można się też zainspirować.
Tak, że dawno nie było jakieś ciekawej gry do ścigania ;)

3
[#51] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #34

Przypominam, że TR1 i TR2 chodziły w oryginale w rozdzielczości 320x240. Na Ami też tyle styknie. Nie wiem skąd wziąłeś te 800x600?
[#52] Re: Tomb Raider na Amigę?

@readwrite, post #51

Na PC już w TR1 był dostępny też tryb SVGA 640x480. Choć oczywiście był bardzo wymagający dla CPU. Na szczęście niedługo potem pojawiły się EXEki dla "akceleratorów" 3dfx, S3 Virge, Matrox Mystique, itd. Ale tak, na Amidze low-res wystarczyłby OK

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 07:42:57 przez Jacques
[#53] Re: Tomb Raider na Amigę?

@readwrite, post #51

TR1 i TR2 chodziły w oryginale w rozdzielczości 320x240


Nie, nie "chodziły w oryginale w rozdzielczości 320x240". To po prostu była NAJNIŻSZA możliwa do wyboru rozdzielczość - a można było w "oryginale" ustawić spokojnie do 800x600.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 08:30:46 przez Drakon
[#54] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

[#55] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Ponki1986, post #54

Ten Tomb Rider nie działa natywnie na Amidze, tylko na emulatorze peceta.
[#56] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Drakon, post #53

Rozmawiamy o PSX, do którego się tu parokrotnie odwołano?


A jedna klatka 800x600 (czyli troszkę większa niż w PSX)


"Troszkę" większa od 320x240? Do tego tekstu się odniosłem w pierwszej mojej odpowiedzi.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 09:36:50 przez readwrite
[#57] Re: Tomb Raider na Amigę?

@readwrite, post #56

Nie wiem, myślałem, że o Tomb Raiderze. Ale nie rozumiem, co masz na myśli pisząc "w oryginale" - wersja PC, która ukazała się dwa tygodnie po wersji PS1, nie jest "oryginalna"?
PS PSX-> nagrywarka PVR, PS1 - konsola Playstation 1.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 09:43:09 przez Drakon
[#58] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Drakon, post #57

Masz rację. Nie rozumiesz.
[#59] Re: Tomb Raider na Amigę?

@readwrite, post #58

Widziałbym na Amidze konwersję Residenta 1. W przypadku
Tomb Raidera trzebaby pomyśleć też o amigowej wersji
frapsa (o ile takowej nie ma). Ile będzie frajdy z obserwacji
ilości fps, to boki zrywać.
[#60] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Marcin27411, post #59

Widziałbym na Amidze konwersję Residenta 1


Na pewno byłoby to dużo łatwiejsze do zrobienia. Jestem za :)
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem