[#61] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Marcin27411, post #59

Ja tu nie nadążam liczyć fps.


Ale chętnie bym zobaczył natywnego tomb raidera na procesor 040.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 10:32:18 przez amikoksu
1
[#62] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Drakon, post #60

Chyba było kiedyś jakieś demo RE na Amidze.
[#63] Re: Tomb Raider na Amigę?

@karolb, post #62

Raczej slideshow.

[#64] Re: Tomb Raider na Amigę?

@readwrite, post #56

PSX ma 3 rozdziałki: 320x240, 512x384 i 640x480. Przy czym te większe nie drżą tak jak na Amie. Oraz po 1, 2 lub 3 bajty na piksel.

Pamiętam że 4ta z 5iu TR na PSX była we wyższej rozdziałce, ale nie pamiętam czy w tej średniej czy najwyższej. Miałem composite i u mnie nie widziałem różnicy. :D
[#65] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #64

Co to jest Amia?
2
[#66] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Jacques, post #65

Mogę zaraz wam nagrać tego rezidenta na Amidze w emulatorze PSX.
Grałem chwilkę temu i jest płynnie. TR chodził slabo
1
[#67] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #64

Przy czym te większe nie drżą tak jak na Amie.

Jak to możliwe? To nie jest tak, że to telepanie się to jest cecha PAL/NTSC, a nie Amigi? Przecież to jest po prostu 50 (albo 60) półobrazów wyświetlanych na sekunę i kolejne półobrazy wypełniają co drugą linię. Przez 1/25 sekundy widzimy linie parzyste i przez kolejne 1/25 sekundy nieparzyste. Nawet gdy dynamiczną scenę w filmie na VHS zatrzymało się w odpowiedniej klatce to było widać mrugające co 1/25 sekundy dwie klatki - poprzednią i następną. Gdy się coś grabowało (np. amigwych FG-24plus) to czasem nie było szans żeby złapać jakąś stabilną stop-klatkę. Podobno były jakieś magnetowidy ze stabilną stop-klatką. Ale ja takiego nigdy nie widziałem.

Może na PSX ten interlace nie jest tak uciążliwy, bo telewizory CRT w PAL/NTSC mają tak koszmarną jakość i wszystko jest tak zblurowane, że wydaje się to nie tak intensywne jak na monitorze (nawet C-1084S). Nie widzę możliwości pokazania na telewizorze PAL wysokiej pionowej rozdzielczości bez przeplotu. Robienie tak zwanego deinterlace to po prostu kopiowanie linii nieparzystych na parzyste przez co z 640x512 robi się po prostu 640x256 więc bez jakichś zaawansowanych technik skalowania to żadne rozwiązanie. Poza tym i tak wtedy potrzebny byłby odbiornik, który potrafi wyświetlić 50 czy 60 obrazów na sekundę, a nie 50 czy 60 półobrazów.

Teraz czekam na sprostowania, bo ja nie mam pojęcia o PAL i wszystko to jest tylko wynikiem moich obserwacji sprzed wielu lat. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 15:18:20 przez MDW
1
[#68] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #67

Moim zdaniem drżą tak samo na Ami jak i na PSX, tylko nam Amigowcom zapadł w pamięć Workebnch w trybie Laced (gdzie okna mają słabe przejścia kontrastów, a to powoduje większe migotanie).
2
[#69] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #67

Na TV CRT amigowy interlace drży tak samo jak na monitorach
[#70] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #67

W Amigowym świecie to sie nazywa Flicker-Fixer i jest sporym pudełkiem kosztującym niegdyś ok 30-50% ceny monitora, choć A3000 miała to wbudowane. I robi sie wielkie halo z tego że udało im sie coś takiego wymyślić, a Japończycy rozwiązują problem zanim zauważysz że wystąpił i sie tym nie chwalą.

Interlejsowe tryby najpierw wysyłają linie parzyste potem nieparzyste co powoduje migotanie ale, jak widać można inaczej, choć szczerze mówiąc nie wiem jak to jest zrobione czy nie dzieli tych linii tylko wyświetla je po kolei bez podziału na parzyste i nieparzyste czy jakoś "zlewa" sąsiednie linie w jedną. Faktem jest że nie ma migania nawet w rameczkach z kontrastowymi poziomymi liniami.
[#71] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #70

Nawet w tym ohydnym CD playerze z PSX?
[#72] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #70

Nie jestem specem od analogowych sygnałów, ale raczej działa to na zasadzie bufora, ktory łyka dwa półobrazy i wyświetla jako całość. Tworzy to problem przy szybko poruszających się elementach, bo co druga linia nie pasuje do tych, które miały się wyświetlić ramkę wcześniej. Są algorytmy, które lepiej lub gorzej sobie z tym radzą. Chodzi tu oczywiście o rozdzielczości, które wykorzystują przeplot. Te o mniejszej ilości lini mieszczących się w półobrazie poprostu są podwajane. Częstotliwość odświeżania też oczywiście jest wtedy większa.
Kiedyś było to drogie, bo takie pudełko miało jakąs tam swoją pamięć i logikę. Dzisiaj wszystko można zmieścić w jednym układzie, którego produkcja kosztuje tyle samo co miedź na PCB gdzie jest przylutowany Możliwe, że ma też większą moc obliczeniową niż sama Amiga
[#73] Re: Tomb Raider na Amigę?

@snifferman, post #72

Odpaliłem TR na emulacji PSX, stwierdzam że jest niegrywalny może z4-5 fps bez frame skip.
[#74] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #64

Oczywiście że jest interlace.
[#75] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #70

Właśnie odpaliłem Tekkena na TV - miga jak Workbench na Amidze
3
[#76] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #75

Kineskop czy LCD?
Jeśli to drugie to czy do pinu 20 w Euro masz podłączoną synchronizację (mało prawdopodobne a niezbędne na LCD) czy Composite jak w standardowych kabelkach?
[#77] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #70

W Amigowym świecie to sie nazywa Flicker-Fixer i jest sporym pudełkiem kosztującym niegdyś ok 30-50% ceny monitora

Gdybyś nie wiedział to na wyjściu Flicker-Fixera masz sygnał VGA, a to 30khz.
Więc jak to ma się do nointerlace w PSX na sygnale PAL 15Khz ?
3
[#78] Re: Tomb Raider na Amigę?

@_arti, post #1

Nie lepiej z szafy starą PS3 wyciągnąć plik pkg z neta pobrać i odpalić sobie bez kombinowania.
Ja nie rozumiem po co ta gonitwa i chęć odpalania wszystkiego na Amidze.
2
[#79] Re: Tomb Raider na Amigę?

@mkdevil666, post #78

Ja nie rozumiem po co ta gonitwa i chęć odpalania wszystkiego na Amidze
no próbują udawać, że wszystko mogło działać na Amidze. A dzisiejsze sprzęty emulujące procki i karty graficzne pozwala im w tę bajkę wierzyć :). Niestety nie było wtedy 040 o mocy 500 MIPSów (i więcej) i nie było tych kart graficznych. Ale w retro teraz chyba taka moda, bo i przy C64 też jest taki emulator...
Szkoda że ludzie nie chcą pogodzić się z ograniczeniami (jak i zaletami) różnych sprzętów...
1
[#80] Re: Tomb Raider na Amigę?

@MDW, post #45

Jeżeli kogoś interesowało granie to jasne, że PSX był lepszy z tymi jego koszmarnymi, niewygładzanymi teksturami bez korekcji perspektywy, bardzo niską rozdzielczością, miniaturowym RAMem i VRAMem.

Grafika 3d z playstation odrzucała. Była paskudna. Ale grafika 2d była ładna co widać na grze Rajman.
1
[#81] Re: Tomb Raider na Amigę?

@RokiS, post #79

W 94 roku to nie, ale pod koniec lat 90 na Amidze dało się uzyskać w grach lepszą grafikę 3d, aniżeli od tej która była w grach 3d na playstation. I mowa o tym tu, że gdyby powstał dobry port tomb raidera na Amigę, to graficznie wyglądałby lepiej od tego z ps1 zachowując przy tym dobrą płynność.
[#82] Re: Tomb Raider na Amigę?

@RokiS, post #79

Co ty za bzdury wypisujesz. Kart graficznych nie było. Nie było emulacji kart ale były normalne gfx pod Zorro.
Ja odpalam to na Blizzard który w tamtych czasach był.
Nie muszę mieć 500 mips.
1
[#83] Re: Tomb Raider na Amigę?

@ZorrO, post #76

No kineskop oczywiście!

@mkdevil666
Mogę! Mogę! Mam wszystko w swojej jaskini ale akurat lubię grać na Amidze.

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 09:54:16 przez _arti
[#84] Re: Tomb Raider na Amigę?

@mkdevil666, post #78

Takie hobby przyjacielu.
1
[#85] Re: Tomb Raider na Amigę?

@mwb113, post #82

Pewnie że ich pełno było - w reklamach w gazetach, tuż obok reklamy A2000/A3000/A4000 :).
No chyba że miałeś takie szczęście, że wszyscy dookoła wraz z Tobą posiadali Amigi z kartami graficznymi... Ja takiego szczęścia nie miałem. Pierwszą grafiką w Amidze jaką widziałem i mogłem z niej korzystać to była BVision...Jak się okazało było to dużo za późno i dużo za drogo, no i gier na to nie było, raptem parę portów z pc jako tako działających...
1
[#86] Re: Tomb Raider na Amigę?

@RokiS, post #85

Akurat byłem tym szczęściarzem i wczesniej miałem Zorro do A1200 + CyberVision3D
Po tym zestawie zaraz miałem BlizzardPPC + BVision
To że ty nie miałeś, no cóż, nie mierz wszystkich swoją miarą.
Skończyłem
1
[#87] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Artur Jarosik, post #8

potrzebna jest konwersja endianów. Powstał nawet wątek

Widzę że BeWorld wypowiadał się tym wątku, ale skoro (jeszcze) nie powstał port OpenLara dla MorphOS, to nie wciąż nie ma BE.
[#88] Re: Tomb Raider na Amigę?

@mwb113, post #73

Odpaliłem TR na emulacji PSX, stwierdzam że jest niegrywalny może z4-5 fps bez frame skip


Na jakiej konfiguracji i która wersja emulatora?
[#89] Re: Tomb Raider na Amigę?

@mwb113, post #86

Po tym zestawie zaraz miałem BlizzardPPC + BVision

Amiga z procesorem ppc to Amiga czy raczej Amiga Next Gen?
[#90] Re: Tomb Raider na Amigę?

@Norbert, post #77

Nie dam głowy że nie plotę od rzeczy, ale myślę że mówisz o wersji która w jednym urządzeniu łączy w sobie flicker-fixer i scan-doubler. Ale nie wszystkie fixery były do VGA.

@amikoksu - Pod koniec 90ych nikt tak źle o grafie na PSX nie mówił. Dopiero w czasach PS3 jak ktoś w trybie emulacji włączał grę z PS1 to sie krzywił i wygłaszał takie paszkwile, a w końcu 90ych to PSX rządził i miażdżył, a jego grafa fascynowała i oczarowywała, i nazywano ją miodem z ekranu. Jedynie Nintendowe gazetki hejtowały PSXa bo żal im tyłek ściskał że się 3x lepiej sprzedawał niż N64.
O pionierach świata 2D jakim była konsola Atari 2600 też źle zaczęto mówić dopiero w czasach SNESa i Amigi, a wcześniej czysty zachwyt. Nawet gdy pod koniec ich złotego wieku jakaś bardzo droga konkurencja była już od 2600 czy PSX lepsza, to ich niska cena sprawiała że były WSZECHOBECNE, a lepszą grafę widziała tylko garstka ludzi.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem