[#1] Gra "point&click"
Witam, mialby ktos ochote ozywic projekt gry:
http://www.ppa.pl/.little.witch.quest.for.the.north.star.2009.krzysztof.matys,1500;graffiti.html

Grafika 320x240 16 kolorow, nie przesuwane plany. Jest to wstepny projekt zrobiony ze skanow. Gdyby zaprogramowanie nie bylo zbyt trudne, po nowym roku pokusil bym sie o przepixelkowanie tych tel na 16 kolorow, obraz bylby wyrazniejszy i chyba ladniejszy. Taki klon Gobliiins chcialbym zrobic.
Z gory dzieki za pomoc.

[#2] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #1

Na komórki czy jak?

[#3] Re: Gra Point&click

@aMifan, post #2

Myslalem zeby sie cos zadzialo w tym temacie konkurs amigowej gry w temacie swiat.



Ostatnia modyfikacja: 17.12.2009 12:08:04
[#4] Re: Gra

@Koyot1222, post #1

po pierwsze dlaczego 16 kolorów ?
wydaje mi się, że docelowo powinno być 640x480 256 kolorów. Skoro Big Red Adventure działalo znośnie na a1200 z fastem to nie ma sensu ograniczać się sztucznie do 16 kolorów. Poza tym zawsze można zrobić 2 wersje, prawienormalną czyli 256 kolorów i nienormalną dla ludzi myslących, że amigowość to brzydota i piski nietoperzy :), podobnie z rozdziałkami, dla programu nie ma różnicy czy to jest 640x480 czy 320x256. Jesli chodzi o kod: najsensowniej zrobić to jako engine do SCUMMA i skorzystać z wersji SCUMMA użytej w DOTT AGA w wersji dla klasyków i zwykłego Scumma w wersji dla innych maszyn.

Grafika bardzo ładna ale kojarzy mi sie z atari, dodatkowe kolory by ją troche ożywily. Myśle, że tła mogłyby by zostać skanowane (plus odpowiedni retusz). Natomiast pierwszy plan fajnie jakby byl rysowany. Po swiętach mysle ze moglbym się za to wziąć (z kimś jeszcze, samemu nie) ale w wersji dla normalnych maszyn, z drugiej strony po opracowaniu typu danych i samego engine logicznego wyswietlanie oceniam na 10% wiec nie bylo by wiele roboty z tym.

na konkurs nie da rady, to wygląda za dobrze, żeby niszczyć to amosowym gracem



Ostatnia modyfikacja: 17.12.2009 12:18:24
[#5] Re: Gra

@rzookol, post #4

Wiec tak. Po swietach na pewno sie do ciebie odezwe :) Poczatkowo myslalem o jakims hiresowym trybie klasycznej amigi, z tego co zauwazylem w niektorych trybach mozna wyeliminowac przeplot ale wiaze sie to z uzyciem malej gamy kolorystycznej.
Malerialy do "Little Witch" to namalowane rysunki w formacie a4, wiec ostetczna rozdzialka moze byc dosyc potezna. Ale moge tez sprubowac "wyczarowac cos" z mniejszej pulki.
Kolorow jest malo i troche nie do konca to co chcialem zrobic ale degradacja tych skanow zrobila swoje. Dlatego pomysl zeby te tla po prostu przerysowac jeszcze raz w mniejszej gamie kolorow i uczynic z nich cos na ksztalt grafiki Gobliiins, bardziej kolorowej i kartoonowej. To samo tyczy sie postaci.

[#6] Re: Gra

@Koyot1222, post #5

Ja bym przerysował postać bohaterki, bo niefajna mocno jest. Reszta OK.

[#7] Re: Gra

@Koyot1222, post #1

16 kolorów? A skąd się wzięła taka wartość? Przecież kości OCS/ECS w rozdzielczości 320x240 (320x256) mają 32 kolory. Co jest powodem rezygnacji z połowy palety? :) A może druga szesnastka kolorów ma być zarezerwowana dla takich elementów jak sprajty czy panel?



Ostatnia modyfikacja: 17.12.2009 13:23:32
[#8] Re: Gra

@MDW, post #7

Tak, reszta zarezerwowana dla sprajtow i innych elementow.

[#9] Re: Gra

@Koyot1222, post #8

Czyli na ekranie będa 32 kolory. :) Teraz to już brzmi lepiej (jak na warunki ECS/OCS).

[#10] Re: Gra

@GumBoy, post #6

GumBoy ma rację - postać do wymiany na bardziej sympatyczną. Grafika lokacji mi bardzo odpowiada :)

Ah, no i bardziej od natury Gobliiiiiins, gdzie w każdej lokacji byliśmy uwięzieni do momentu rozwiązania, poszedłbym w "zwykłym" kierunku, tzn. możliwości przemieszczania się między lokacjami.



Ostatnia modyfikacja: 17.12.2009 14:54:33
[#11] Re: Gra

@AceMan, post #10

Na poczatek wystarczy mi gdyby mozna bylo przechodzic z planszy do kolejnej planszy po zrobieniu wszystkich rzeczy na niej.
Postac jest zrobiona na goraco, ma swoje wady ale przedewszystkim juz jest :)

[#12] Re: Gra

@Koyot1222, post #11

Świetnie :)

Myślę że gra może nadać się na konkurs nie tracąc przy tym na jakości. Przecież można podsyłać wersje demo. Pytanie tylko czy jest szansa aby takie w te kilka dni powstało :)

[#13] Re: Gra

@Logan, post #12

Na razie dzis wystawilem ten watek... oficialnie jest tylko jedno zgloszenie "na po swietach".
Na razie jest i chyba bedzie tylko preview, nauczony przykladem popzredeniej produkcji, nie rusze za mocno dalej jesli nie bedzie czym to "poruszac". Bo na razie kodu nie ma... Lub mozna poczekac jeszcze kilka lat az opanuje Amosa na tyle zeby to w pelni zrobic :) Trzymcie kciuki :D



Ostatnia modyfikacja: 17.12.2009 17:16:40
[#14] Re: Gra

@Koyot1222, post #13

Trzymam :)

Pamiętam że pisałeś o "porcie" Arcymaga za pomocą GameMakera. Jeżeli chciałbyś przenieść "Little witch" na PC może Ci pomóc świetny program do tworzenia przygodówek Adventure Game Studio. Ale to tak na marginesie :)

[#15] Re: Gra

@Logan, post #14

Myslalem o prezencie gwiazdkowym w postaci Arcymaga zrobionego pod gamemakerem... Ale doszedlem do wniosku ze to chyba nie miejsce i czas na ten port. Jest w razie czego ukonczony i dziala, jesli pojawi sie ktos kto zrobi amigowa wersje to dolacze do niej dopasowana wersje okienkowa.

Co do "Little witch" ostatecznie tak jak z Arcymagiem, moge po pewnym czasie dojsc do wniosku ze zeby to nie zostalo zapomniane to odwale to w gamemakerze i tyle.

[#16] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #1

Szok O kur#?! O ja pier@#&^! Krzychu WYMIATASZ! pokłony
Nie daj się namówić na zmianę wyglądu miłośnikom Disneya czy innej mangi - czarownica ma mieć charakter a nie sympatyczny wygląd... :D
Dobra, to ja już pozbieram szczękę z podłogi i pójdę sobie w jakiś ciemny kąt pozazdrościć Ci talentu i takie tam...

[#17] Re: Gra "point&click"

@APC74, post #16

Mam nadzieje ze pierwsze zdanie to nie sarkazm :/ Jesli nie to wielkie dzieki :D
Projekt "Little Witch" powstawal rownomiernie w wolnych chwilach przy pracy przy "Revelation":
http://www.youtube.com/watch?v=5sUY9D-TK4Q
A co mi tam, "Endzojta"!

[#18] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #17

Dobra, trochę się pozbierałem. W poprzednim poście nie było żadnego sarkazmu - tylko podziw (z dużą domieszką zazdrości). Grafika jest idealna. Bardzo chciałbym pograć w tą grę i trzymam za nią kciuki.

[#19] Re: Gra

@APC74, post #18

Mi też grafika sie bardzo podoba, może wyjść z tego fajna gra.

Rzookol już rzucił pomysł pod którym i ja sie podpisuję: spróbuj oprzeć tę grę na ScummVM. Zapewne wystarczy jakiś skrypt i odpowiednio zorganizowane dane audi/video (piszę zapewne, bo nie mam zielonego pojęcia jak tworzyć nowe gry pod Scumm), sam silnik (idealny do tego typu gier) jest. Pozatym ScummVM jest na wszystkie amigowe i amigopodobne platformy, więc za jednym zamachem stworzysz grę dla wszystkich (do tego na PC pod ScummVM też pójdzie).
Można by spróbować też http://en.wikipedia.org/wiki/SCI_Studio , bo to co stworzysz powinno pójść pod ScummVM.



Ostatnia modyfikacja: 17.12.2009 21:28:29
[#20] Re: Gra

@wali7, post #19

Koyott, spóźniłeś się z pomysłem jakieś 15 lat :)

[#21] Re: Gra

@aMifan, post #20

Na realizacje marzen podobno nigdy nie jest za pozno :D

[#22] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #1

No proszę, nie wiedziałem że mam developerów na swojej ulicy. ;)

Pozdrów Tomka i zaprzęgnij go do programowania.
[#23] Re: Gra "point&click"

@SPECT, post #22

no, gdybym chcial cos na winde, unixa albo linuxa to moglbym sie usmiechnac :) Pozdrowie :D

[#24] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #1

Śliczne te obrazki ... Zarobiłbyś kupę kasy w latach 90.
[#25] Re: Gra "point&click"

@MisOr, post #24

W latach 90 mialem pomysly zeby cos takiego robic niestety bylem maly gzdyl i z moimi umejetnosciami to "moglem sobie". Dzis przy okazji robienia roznych graficznych i animatorskich rzeczy moge sobie pozwolic zeby cos takiego jak "Little Witch" ujrzalo swiatlo dzienne. Pewnie znajac ironie zycia za kolejne 15 lat bede mogl to skodowac w taki sposob zeby to dzialalo na klasycznej amidze :/

[#26] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #25

Bardzo ładne obrazki.
Jedno pytanie: Czemu nie HiRes i 8 bit ?

[#27] Re: Gra "point&click"

@waldiamiga, post #26

Odpowiedz jest taka ze tak naprawde nie mam jeszcze zadnego kodu zeby to ubrac wiec kwestia rozdzielczosci i glebi kolorow orientacyjnie jest dosyc plynna. Bedzie kod, beda mozliwosci to zrobie grafe pod to. Na razie nie ma nic oprocz tych kilku skanow ktore poskladalem w te 3 obrazki. Jest pomysl, ale do realizacji jeszcze dluga droga.

[#28] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #23

Rozwiązaniem jest wcześniej wspomniany SCUMM. Po cholerę bawić się w osobne exeki, skoro robiąc pod SCUMM gra "od ręki" pójdzie na wszystko, na co jest SCUMMVM?

[#29] Re: Gra "point&click"

@Solo Kazuki, post #28

Proste w teorii, niestety dla mnie trudne do wykonania. Tak jak dla mnie moze byc proste wykonanie kilku rysunkow ludzi z zachowaniem proporcji a dla innych to praca na kilka lat.

[#30] Re: Gra "point&click"

@Koyot1222, post #25

Koyot, grafika jest świetna! Naprawdę mam ochotę w to zagrać! Co do głównej postaci: jest REWELACYJNA! Bardzo podoba mi się styl, w którym ją wykonałeś. Widzę, że zdania są tutaj podzielone, ale jako "lekki" znawca tematu gier i grafiki (a na przykład na swoje usprawiedliwienie rzucę link do Sónii Oliveiry, która zrobiła trochę ilustracji i z nią współpracujemy: http://www.cirandara.com/ ) - to naprawdę jest to bardzo ciekawie narysowane, z pomysłem i polotem.

Myślę, że musisz iść tym torem i napisać ciekawą grę. Co do Revelation... hmmm... fascynuje mnie to co robisz coraz bardziej a zaczęło się od rysunków cz-b, które skomentowałem w Graffiti.

OK

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem