[#61] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@mailman, post #60

Może skromnie odziana syrena pluskająca się w wodzie pomysł

[#62] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@TomcioPaluszek, post #61

no dzieci sie wtedy na pewno uciesza :P

[#63] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #45

Poprawiłem wyświetlanie grafiki macek w wersji GFX i wrzuciłem archiwa na serwer do pobrania z oryginalnych linków.

@Mailman

Cieszę się niezmiernie, że gra się spodobała, szczególnie oprawa, na pewno grafik oraz muzyk będą również szczęśliwi. Do gry dla zwiększenia atrakcyjności dołączona zostanie runda bonusowa, w której trzeba będzie wymijać takie rybki kolczaste oraz gra w 3 kubki, gdzie gracz będzie musiał zgadnąć w którym kubku jest nagroda. Myślę, że to już będzie dość dużo by uczynić grę wystarczająco grywalną i ciekawszą.

@Hołdys

Jak się domyślam chodzi Ci o wersję ADF, a nie LHA? To archiwum powinno się odpalić spokojnie na A600, wystarczy przerzucić np. na PC0.

[#64] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #63

A co z różnymi poziomami trudności? Przyspieszającymi mackami, w dalszych etapach wprowadzeniem utrudnień polegających na zebraniu skarbów i powrocie na powierzchnię w określonym czasie (można to np. zrobić jako uszkodzona butla z tlenem, którą trzeba napełnić - teraz można siedzieć pod wodą ile się chce i skakać w lewo i w prawo między mackami). Można także pomyśleć o dodatkowym skarbie, do którego dostępu strzec będzie kolejna ośmiornica. Jeżeli w określonym czasie zdążysz zabrać skarby z obydwu z nich, wówczas zbierasz jakiś fant, których posiadanie kilku upoważnia Cię do zagrania w etap bonusowy. Drugą ośmiornicę można zastąpić też trochę inaczej. Aby ukończyć etap potrzeba np. 20 skarbów (5 zejść), a może jakiegoś fanta dawać gdy zejdziesz 7 lub 8 razy przy mackach, które przyspieszają?

[#65] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@mailman, post #64

Hej, macki przyśpieszają, ale dopiero po 4 rundach między łodzią, a skrzynią (złoto znika z łodzi i i ściemnia się obraz - to oznaka, że przechodzisz do następnego etapu). Spróbuj zagrać dalej to się przekonasz :)

Co do gry na czas to jest to dobry pomysł i mieliśmy to w planach. Jeśli chodzi o fanty upoważniające do gry bonusowej to jest świetne rozwiązanie. Tylko, że ośmiornica będzie raczej tylko jedna.



Ostatnia modyfikacja: 21.07.2011 21:04:53
[#66] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@BagoZonde, post #58

Myślę, że wcale złym rozwiązaniem nie byłoby, gdyby i koyot i macki ruszałyby się skokowo. Tak jak w oryginale.

[#67] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@frywolny_marian, post #66

Lepiej jest tak, jak teraz. Ma to przynajmniej jakiś feeling i daje uczucie pewnego profesjonalizmu. Mnie się podoba, nie wygląda to sztucznie.

[#68] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #65

Animacja macek nie jest do końca dopracowana, gdy macka wychodzi z łodzi to jej pierwszy element wygląda jak obcięta grafika, potem wygląda normalnie, macki wygląd macek też jest dość sztywny (pewnie chęć zaoszczędzenia pamięci na animację), ładniej by to wyglądało, gdyby, każda pozycja macki miała swoją klatkę.

Wrażenia ogólnie pozytywne, fajna muzyczka i grafika też całkiem porządna (niektóre komercyjne produkcje takiej nie miały). Przydałby się jakiś "easter egg" albo inne uciekawienia jak np, (piraci albo ten wędkarz zabierający część skarbu jak za długo siedzimy pod wodą. Ten wędkarz i ta mewa+boja też mogłaby być animowana raz na jakiś czas. Na razie koniec koncertu życzeń, zresztą sami dodacie pewnie potem coś więcej jeśli forumowicze będą odpowiednio chwalić :)

[#69] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@mailman, post #67

Masz rację, pograłem jakiś czas i myślę, że to lepsze rozwiązanie niż skokowe ruchy. Jednak przyspieszył bym prędkość ruchu koyota. Tak żeby szybciej przemieszczał się między pozycjami. Trochę kuleje animacja rozwijania się macek i animacja (a raczej jej brak) wyjmowania skarbów z kufra. Fajnie by było gdyby koyot sięgał do jego wnętrza, a przynajmniej wyciągał w jego stronę łapę.

Bardzo przyjemna i relaksująca gierka. Grafika w fajnym klimacie. Może trochę za mało gęsty w porównaniu z otoczeniem jest Krzyśka dithering z tymi dużymi kwadratami, ale za to na odległość widać kto za co odpowiada i grafika ma swój niepowtarzalny styl ;) Dno też jest fajnie zrobione. Fajne szkielety obok kufra. Muzyka to według mnie mistrzostwo, ale trudno się spodziewać po jej autorze żeby było inaczej.

Przydałby się jakiś fajny tittle screen z tytułem gry.

Wiem też o co chodzi z tym sterowaniem. Po prostu trzeba wcisnąć przycisk myszy i wtedy dopiero można zacząć grać. Wcześniej gra nie reaguje ani na klawisze sterowania, ani na ESC.

Cieszę się, że w końcu coś się na Amigę ukaże.

[#70] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@rafgc, post #68

Co do tych macek, to APC74 już zwrócił na to uwagę.

[#71] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@mailman, post #70

To co mozna juz w Top10 glosowac :-] ?

[#72] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #71

Póki co, to TOP10 liczy sobie taką liczbę głosów, że nie wiem czy będzie mi się go chciało w tym miesiącu robić...

[#73] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@mailman, post #72

spokojnie jeszcze 9 dni.. ja jeszcze nie glosowalem i pewnie pare osob rowniez.

[#74] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #73

zaglosowane

[#75] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #73

Ja również zagłosowałem, może dzięki temu, że jest mała liczba głosów lista miesięczna będzie zawierać jakieś niespodzianki (a nie cały czas te same tytuły) :D

[#76] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@rafgc, post #68

@Rafgc

W zasadzie mam grafikę animowanej boi, ale w jakimś starszym pliku z grafiką, przydałoby się ją dodać. Co do różnych klatek macek to musiałbym poprosić o to grafika.

@Frywolny_Marian

Grafikę tytułową mam do dyspozycji, dodam ją razem z menu. Co do kliknięcia myszą - miałem już to nawet poradzić, ale sądziłem że to zbyt trywialne... Po prostu jak uruchamiasz grę z ikonki to gra w tej wersji otwiera okno dialogowe i okno (tzw. Backdrop) na ekranie z Nurkiem przestaje być aktywne, przez co gra nie odbiera sygnałów z klawiatury.

Co do szybkości ruchu Nurka to uważam, że jest OK jak jest, choć małe przyśpieszenie byłoby wskazane. Teraz trzeba dobrze oceniać czy można się przemieszczać, szczególnie na dalszych poziomach trudności.



Ostatnia modyfikacja: 22.07.2011 20:27:41
[#77] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@rzookol, post #46

rzookol, jak udało Ci się uruchomić grę? U mnie co prawda coś się odpala, ale wyświetla się tylko kaszana (co prawda bez problemu można z tej kaszany wyjść).

[#78] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@recedent, post #77

Hej, a odpaliłeś wesję z intrem czy bez?

Wersja z intrem korzysta z systemowej copperlisty, dlatego może źle pójść na MorphOSie.



Ostatnia modyfikacja: 22.07.2011 21:08:03
[#79] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@recedent, post #77

pod e-uae :)

[#80] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@rzookol, post #79

No tak, to wiele wyjaśnia :)

Minniat: Próbowałem i tak i tak, nawet zrobiłem sobie skrypt startujący z przypisaniem dla czcionki i medplayer.library (przeca nie będę kopiował do fonts: i libs:). Ba, eksperymentowałem z wyłączaniem zaawansowanego wyświetlania, definiowałem ad hoc różne nowe ekrany (posunąłem się nawet do stworzenia sobie mega oldschoolowego 320x256 w 32 kolorach) - wszystko na nic.

[#81] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@recedent, post #80

heh to pokazuje ile morphos ma wspolnego z amiga 600
kup sobie Amige i po problemie Recendent

@mailman: Sezeon wakacyjny nie ma sie co dziwic malej liczbie glosow



Ostatnia modyfikacja: 22.07.2011 21:38:23
[#82] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@recedent, post #80

Jak uporządkuję kod to dam go najprawdopodobniej do przeportowania. Nie mam dostępu do MorphOSa, ale przyczyn szukałbym w użytym podwójnym buforowaniu - używam do tego celu ChangeVPBitMap(), a powinienem ChangeScreenBuffer(), no bo np. wersje Arcymaga, które testowałeś działały na MorphOSie.

[#83] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #81

to pokazuje, że minniat nie napisał 100% zgodnie z zaleceniami commodore

[#84] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@rzookol, post #83

To troszeczkę rzecz względna, bo na AOS4 (np. Sam460ex przetestowane przez Strima, jak i Sam440ep przetestowane przeze mnie) gra działa i obraz jest poprawnie wyświetlany. Istnieją pewne nieznaczne niekompatybilności między systemami.

[#85] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #43

Nowa wersja się pojawiła :) Do ściągnięcia z oryginalnych linków. Dodałem zaprogramowane wcześniej Title Screen oraz Highscores.

Uwaga: update'owana została tylko wersja bez intra!

Na ekranie tytułowym naciśnięcie dowolnego klawisza uruchamia grę, zaś naciśnięcie Esc kończy grę. Tabela Highscores pojawia się jeśli odczekacie parę sekund na ekranie tytułowym. Po pobiciu rekordu zostaniecie poproszeni o wpisanie trzyliterowego identyfikatora. Najlepsze wyniki są zapisywane na dysku w pliku higscores.dat. Życzę miłej zabawy.



Ostatnia modyfikacja: 23.07.2011 16:23:14
[#86] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #81

kup sobie Amige i po problemie Recendent


Mam Amigę, nawet dwie. Tylko nie używam :). I recedent. Dziękuję.

[#87] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #85

Dla użytkowników AmigaOS4.1 - wersja okienkowa gry!

http://minniatian.republika.pl/Nurek/TreasureChestOS4.lha

Gra otwiera się we własnym okienku. Konwersja gry zajęła mi kilka godzin wczoraj wieczorem i dzisiaj rano trochę pracy przy poprawkach.

[#88] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #87

Działa doskonale: http://c0ff33.net/nurekos4.png

[#89] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #85

>> Najlepsze wyniki są zapisywane na dysku w pliku higscores.dat

Po osiągnięciu 800 punktów, mimo braku zgonu, wyskoczyło mi High Scores. Wpisałem trzy litery wyświetliła mi się lista wyników, a później screen tytułowy. Nie da się więcej ugrać?
Zauważyłem też jeszcze jedną rzecz. Przez całą grę prędkość wyjmowania skarbów ze skrzyni jest stała, ale raz (w okolicach 600-640) punktów wzrasta. Koyot wtedy ekspresowo wyciągał przedmioty, a za kolejnym razem już normalnie.

[#90] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@frywolny_marian, post #89

Po osiągnięciu 800 punktów, mimo braku zgonu, wyskoczyło mi High Scores. Wpisałem trzy litery wyświetliła mi się lista wyników, a później screen tytułowy. Nie da się więcej ugrać?


W tej wersji nie da się więcej ugrać. Gratuluję!

Zauważyłem też jeszcze jedną rzecz. Przez całą grę prędkość wyjmowania skarbów ze skrzyni jest stała, ale raz (w okolicach 600-640) punktów wzrasta. Koyot wtedy ekspresowo wyciągał przedmioty, a za kolejnym razem już normalnie.


Każda runda ma swoje parametry, być może w którejś rundzie dałem podwyższoną prędkość gry. Skoryguję to w następnej wersji.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem