[#121] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #115

ja naprawdę się tym zajmę (powtarzam po raz trzeci)...

Oj tam, oj tam - nie psuj nam zabawy... ;)

@rafgc
I jak ci poszło? Próbowałem z LoadModule ale nie dał rady (ciągły reset). Z LoadResident podobnie - graphics.library się nawet wczytuje, ale to na tyle. Po resecie zapętla się.

A tak się starałem, nawet psychokursor w system-configuration zrobiłem... :(



Ostatnia modyfikacja: 25.07.2011 20:28:09
[#122] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@rafgc, post #120

@Rafgc

Nie odbędzie się to kosztem wydajności, po prostu to trochę dodatkowej pracy, ale przy okazji będę mógł popracować nad poprawą prędkości na A600. Oczywiście to nie priorytet, raczej na początek rozbuduję grę na A1200, miałem wprowadzić kilka nowych elementów do gry.

@APC74

Skoro sprawia Ci to radość to żaden problem, pytanie tylko po co to robić? Majstrowanie przy tym nie ma najmniejszego sensu, a UAE i tak może zaemulować dowolny kickstart. Posiadacze A600 są tylko w kropce, bo u nich gra nie uruchomi się poprawnie, dlatego oni podchodzą do sprawy poważniej.

[#123] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@APC74, post #121

Nie bawiłem się tym już dzisiaj, zająłem się czymś co mogę dzisiaj zrobić, czyli złożyć dwa kątowe adaptery CF, które nie kolidują z rozszerzeniami w Amidze, podobne do tych co zrobił Mika.

Ja Ci się zapętla?

[#124] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #122

Jak to, po co? Dla zabawy - bo kocham grzebać w ADOS. I żeby przypomnieć sobie stare, dobre, crackerskie czasy :D - łza się w oku zakręciła, gdy grzebałem w bebechach Nurka w poszukiwaniu wymaganych przez grę plików. ;)

[#125] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@APC74, post #124

No, jeśli AmigaDOS jest Twoją pasją to OK, rozumiem.

[#126] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #125

No nie tylko, żeby poczuć się, jak za dawnych lat, gdy miałem A600, nawet Cracktro/BootIntro sobie zacząłem robić.... BUAHAHAHAHA - I'm evil :P

[#127] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@APC74, post #126

Ładnie to wygląda. Tylko proszę nie piracić Nurka ;)

[#128] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #87

Ehem... Jeśli już przy poprawkach jesteśmy, to pozwoliłem sobie trochę "wypolerować" titlescreena (plik "title.iff"). Do pobrania stąd. Jeśli się spodoba, to możecie podmienić. Jeśli się nie spodoba - to podmienię tylko u siebie :).

[#129] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #127

Tylko proszę nie piracić Nurka

Masz moje słowo. Nie będę.

[#130] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@recedent, post #128

Bardzo fajnie to wygląda, widzę niebo ładniejsze i efekt Blur na napisach. Chętnie to podmienię, myślę że nasi graficy się zgodzą.

Wracając do tej "kaszany" na ekranie w wersji MorphOS to okazało się, że przy pewnej konfiguracji UAE (kości OCS) taka kaszana się pojawia. Tylko, że widać wyraźnie sylwetki postaci i innych sprite'ów, jednak resztę ekranu pokrywa "kaszana". Teraz pytanie skąd to się bierze? Czyżby MorphOS nie supportował bitmap typu BMF_INTERLEAVED?

[#131] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #130

Nie tyle blur, co antialiasing (ręczny, bo taki najlepiej wychodzi przy tej ilości kolorów). Jest jeszcze na chmurach, mackach - ogólnie wszędzie gdzie są "schodki" z kontrastujących kolorów. Cieszę się, że Ci się spodobało.

Edit: A kaszana wygląda tak i nie reaguje na myszkę, ani klawiaturę (tzn. tylko na Esc).



Ostatnia modyfikacja: 25.07.2011 23:16:41
[#132] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@recedent, post #131

i co z nowa wersja gry na 000 ECS ?

[#133] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #132

Będzie nowa wersja tylko jak dojdzie do mnie paczka z kabelkiem zasilającym stację dysków w Amidze :) Jest w drodze pocztą lotniczą. Póki co obadałem pakiet DVDRTools i nawet wypaliłem płytkę na Amidze używając tego pakietu, co okazało się bardzo proste jednakże czekam, aż będę mógł zgrywać pliki na dyskietkę.

Nie obiecuję cudów na Amidze 500+, bo musiałbym napisać gierkę w asemblerze, ale kto wie co uda mi się zrobić. :) Może jak zmienię podwójne buforowanie na realizowane sprzętowo to będzie działać dużo szybciej (zresztą to wymóg, by działało na kicku 2.0).

Pozdrawiam.

[#134] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #133

aż będę mógł zgrywać pliki na dyskietkę


Robercie, kup w końcu kartę sieciową .

[#135] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@strim, post #134

A jaką kartę polecasz? Bo mam kartę bezprzewodową jednak prism2.device nie działa. Może powinienem zakupić wersję komercyjną prism2.device, która dopiero co się pojawiła?

[#136] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #132

Przecież działa na ECS, tylko potrzebny jest kickstart 3.0 wzwyż jak na razie, wysłałem Ci obraz ADF tydzień temu a kicka 3.1 możesz sobie wczytać skickiem na A600.

[#137] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #135

Prism2 nie polecam wcale, a to niestety jedyna karta WiFi obsługiwana na klasyku.

Do A1200 zdecydowanie lepiej (wg. mnie) zakupić kartę sieciową zgodną z NE2000 na PCMCIA (sterownik cnet) ew. 3Com (sterownik 3c589), lub kontroler USB SUBWAY. USB ma te zaletę, że można korzystać nie tylko z sieciówek, ale też z pendrive'ów i masy innych urządzeń. Bardzo wygodna sprawa. Ja swoją sieciówkę USB kupiłem za 7zł na allegro. Sieciówka na PCMCIA będzie trochę szybsza niż USB na SUBWAYu.



Ostatnia modyfikacja: 28.07.2011 23:26:31
[#138] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@strim, post #137

Hej, sprawdziłem i okazało się, że router który posiadam ma szyfrowanie WPA2 blushing ... I dlatego prism2.device nie działał. Kupię tę komercyjną wersję prism2.device i powinienem cieszyć się Internetem w Amidze (mam kartę o czarnym złączu, więc obsługuje WPA2).

Jeszcze mam możliwość kupna routera z szyfrowaniem WEP, ale to już większy wydatek.

Testował może już ktoś ten sterownik komercyjny prism2.device?

[#139] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #138

szyfrowaniem WEP


Nie używaj tego, bo każdy dzieciak Ci się wbije do sieci ;). WEP jest starszym i znacznie mniej bezpiecznym standardem.

[#140] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@strim, post #139

Dodatkowo wyłączaj SSID broadcast w routerze, siec wtedy nie będzie wykrywana i będziesz musiał na komputerach wpisywać SSID ręcznie (chyba, ze już były połączone wczesniej), ale za to jak ktoś nie zna twojego SSID, to będzie musiał najpierw go zdobyć, żeby zacząć coś majstrować.

[#141] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@mailman, post #64

Widzę, że na Aminet trafiła wersja 1.0 gry Diver, która oparta jest na silniku Nurka. Koncept trochę inne, choć nadal sporo do poprawy (dlaczego fire powoduje wyjście z gry?).

A co się stało z poprzednim Nurkiem? Czy którekolwiek z uwag w ramach poprawy grywalności zostaną wprowadzone?
[#142] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@mailman, post #141

Jest to moja własna wersja gry Nurek z wykorzystaniem grafiki Koyota (któremu pomagał Selur) oraz dźwięków przesłanych przez Shoonaya. Wykorzystuje nowy, dobrze napisany silniczek, który można łatwo rozbudować. W wersji 1.0 mamy tylko wyjście na PAL, ale obsługa RTG jest kwestią zlinkowania programu z odpowiednim "view.o".

Poprzedni silniczek nie był rozbudowywany, tylko postanowiłem napisać program od nowa według własnego pomysłu. Nie jest wykluczone, że ośmiornica jeszcze się pojawi. Dałem już informację na naszą listę dyskusyjną.

Jak oceniasz grywalność tej wersji? Gra jest łatwa, ale według mnie całkiem dynamiczna i grywalna. Oczywiście warto do gry wprowadzić jeszcze kilka rzeczy.
[#143] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Klub Amigi RNS, post #142

przepisz obsluge joysticka z gameport.device na lowlevel.library - bedzie bardziej przenosne
[#144] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Klub Amigi RNS, post #142

Ogólnie jako silnik gry jest ok, ale żeby to było grywalne trzeba wprowadzić masę rzeczy.

1. Sens zbierania klejnotów. Jakiś limit uzbierania, aby przejść do kolejnego etapu.
2. Kolejny etap - więcej przeszkadzajek
3. Klejnoty, które upadną powinny czymś skutkować.
4. Przydałby się np. limit czasowy, a klejnot które spadł i np. zabrał go krab wpływa na jego zmniejszenie.
5. Krab powinien również być przeszkadzajką.
6. Może zastosować koncepcję, że klejnoty trzeba dostarczać temu rybakowi?
[#145] Re: Gra Nurek - potrzebna rekonstrukcja ośmiornicy

@mailman, post #144

Nota do grafika Krzyśka Matysa: jeśli znajdziesz czas to czy mógłbyś zrekonstruować ośmiornicę tak, by wyglądała mniej więcej jak ta poniżej nabazgrana przeze mnie na szybko w Deluxe Paincie? Chodzi o to by macki wychodziły w różnych kierunkach. Może uda mi się dzięki temu napisać porządną wersję Nurka. Dzięki.

[#146] Re: Gra Nurek - potrzebna rekonstrukcja ośmiornicy

@Robert-Minimat-Szacki, post #145

calkiem niezle pikslujesz :D
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem