[#271] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Krashan, post #268

Gdyby po prostu prace stanęły na obecnym poziomie , czyli 0,0001% wykonania , to mało kto by to komentował...
Było przecież tutaj chyba dla wszystkich na 100% pewne , że nic nie wyjdzie z tej gry.
(abstrahując od specyficznej osoby samego autora, który nigdy niczego nie dokończył nawet w połowie - to nikt inny też nie napisałby sam takiej gry)

Natomiast notoryczne zajmowanie się autora wszystkim, tylko nie pisaniem kodu zapowiadanej gry, prowokuje do takich, a nie innych komentarzy.
[#272] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Motyl, post #271

To jest sprawa autora. Naprawdę niektórzy zachowują się jakby wsparli finansowo projekt. To hobby chłop może dłubać ile chce i w czym chce OKok, racja

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2016 00:43:47 przez PrzemasIII

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2016 00:44:06 przez PrzemasIII
[#273] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PrzemasIII, post #272

To jest sprawa autora. Naprawdę niektórzy zachowują się jakby wsparli finansowo projekt. To hobby chłop może dłubać ile chce i w czym chce


ok, racja
[#274] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PrzemasIII, post #272

Z jednej strony jest jazda po autorze wątku za nieterminowość czy niesłowność (pomimo braku finansowania), z drugiej strony przykładowo pomimo wielomiesięcznych opóźnień niemal wszyscy ze zrozumieniem przyjmują do wiadomości, że obudów do a1200 nadal fizycznie nie mają (pomimo finansowania).
[#275] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PrzemasIII, post #272

To jest sprawa autora. Naprawdę niektórzy zachowują się jakby wsparli finansowo projekt. To hobby chłop może dłubać ile chce i w czym chce

W pełni zgoda!

Hexmage rób to tak długo jak Ci pasuje, ale rób ... i nie przejmuj się głosami, które chcą ci zabrać "Fun" z twojego hobby.

Co do grafiki. To szczerze powiem że traktował bym to jako szkic na razie.
Jest sporo rzeczy, które można tam poprawić albo dodać.
No i faktycznie wątek o Pixelach będzie lepszym miejscem. Czekam na update.
[#276] Re: Zapowiedzi nowych gier

@misiek2, post #274

Niektorzy juz maja :) jest w osobnym watku info
Ale to sa dwie sprawy
Bo projekt dojechal do konca
A Robert zachowuje sie jak typowy polityk ktory robi wiele szumu i zapowiada cos co nie ma prawa sie udac
Ludzie podpowiadaja i sugeruja co i jak nalezy zrobic a on tkwi przy swoim chaosie i nie slucha glosu ludu ;)
Ja juz nie komentuje bo wygladam jak troll a to nie moj cel
[#277] Re: Zapowiedzi nowych gier

@misiek2, post #274

Jeśli twoim celem było dobrać najmniej trafną analogię, to gratulacje - udało ci się!
[#278] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #276

Poczytałem o wspomnianych lekach.
Jednym z objawów choroby jest właśnie to, że nie słucha się rad i sugestii innych a wręcz przeciwnie.
Chory...ma poważnie upośledzoną umiejętność krytycznej, realistycznej oceny własnej osoby, otoczenia i relacji z innymi, a nawet nie jest do niej zdolny.

To mały wycinek z objawów.
Nie ma sensu dyskutować czy się denerwować.
Każdy ma swoje życie. Jeden ma trudniej inny ma łatwiej.
[#279] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#280] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#281] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #243

Fajne wieści ze strony kolegów. Robią Bridge Strike'a, który zapowiada się wyśmienicie. Serdecznie im kibicuję. OK Bardzo bym prosił o analogiczny doping dla mojego projektu.

Wygląda na to, że mój projekt to w tej chwili jedyny projekt celujący w nowsze Amigi i systemy, zatem ma troszkę inny target, niż projekty kolegów. Programuję go w C z użyciem funkcji systemowych.

Targetem jest Amiga 1200, na której piszę grę, najlepiej rozbudowana chociaż o pamięć FAST, albo Amiga CD32. Nie wykluczone, że pójdzie też pod Amiga OS4 oraz MorphOS. W każdym razie źródełka udostępnię każdemu kto chciałby przygotować grę dla tych systemów.

Gra będzie wykorzystywać zaawansowane kości graficzne (AGA) i jej 24bitową paletę. Grafika będzie w postaci skórki. Najpewniej grafika z Dune 2: Building of the Dynasty z PC (mam bezpośredni dostęp do tej grafiki) będzie podstawową skórką. Wykorzystam też dźwięki z tej wersji Dune 2.

Zastrzegam sobie użycie asemblera w newralgicznych punktach, ale zawsze będzie można go zastąpić w przypadku kompilacji na inne systemy.

Obecnie sporządziłem plan etapu 1 prac nad silnikiem, który zrealizowałem już w większości. Etap 1 obejmuje środowisko systemowe. Żeby "nie wynajdywać koła na nowo" gra korzysta z systemowego ekranu, okien oraz planuję użyć nawet gadżety systemowe do przycisków w różnych elementach interfejsu graficznego.

Podwójne buforowanie w tej chwili robię za pomocą buforów ekranu.

Ze względu na te użyte techniki pamięć FAST będzie najpewniej koniecznością.

Etap 2 prac będzie polegać na napisaniu właściwego silnika gry. Tutaj zawrę strukturę mapy, obsługę jej wyświetlania, dodam elementy do mapy oraz obsługę panelu dowodzenia.

Gra będzie unikać jakichkolwiek haków sprzętowych, ale dla szybkości asembler może być zastosowany w paru miejscach, szczególnie przy rysowaniu.

Następny raport już wkrótce. Pierwsze tech-demko z podstawowymi elementami gry planuję wypuścić tak szybko jak to możliwe. Na koniec serdecznie prosiłbym o konstruktywne komentarze i nie odnoszenie się do mojej osoby personalnie.

Staram się jak mogę, owoce powoli się pojawiają. Mam nadzieję, że przy następnym raporcie rzucę jakimś screenshotem i że będę już mógł napisać, że Etap 2 jest choć w części ukończony.

Pozdrawiam.
[#282] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #281

Za dużo energii idzie w próżnie
[#283] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #281

Trzymamy kciuki OK

Może warto przeprowadzić jakieś "bounty" ?
[#284] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hubez, post #283

Bounty niepotrzebne. Mam dużo zapału i chęci. Kod powoli powstaje, nie kasuję. Tak jak napisałem w następnym raporcie zawrę dużo więcej szczegółów. OK
[#285] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #284

Nie poddawaj się!
[#286] Re: Zapowiedzi nowych gier

@il_capitano, post #285

Nie zamierzam się poddawać, gdyż wytrwałem dużo przeciwności. Dziękuję za słowa otuchy. OK
[#287] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #286

Go Hexmage, z przyjemnością potestuję:).
[#288] Re: Zapowiedzi nowych gier

@fazior, post #287

Kokodżambo i do przodu! OK
link
[#289] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hubez, post #283

O nie! Bo wtedy @hexmage960 musiałby naprawde to ukończyć!
[#290] Re: Zapowiedzi nowych gier

@fazior, post #287

Weźcie się z niego już nie nabijajcie ..please
[#291] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #281

działaj chłopie, działaj.
A z ciekawości spytam - grafe i muze z Dune 2 to można już swobodnie brać? czy to jakieś bądą potem hocki klocki cywilno-prawne...
[#292] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #281

A może zejść do poziomu OCS/ECS na początek? Jak wypali to wersja AGA i RTG.
[#293] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #291

Na PC grafika z Dune 2: Building of the Dynasty jest wykorzystywana w wielu klonach, nawet jest jakaś wersja pod stronę WWW. Myślę, że z powodu daty tej gry Westwood Studios (nieistniejące już) nie robi z tego problemu. A wersja na Amigę AGA nie powinna już nikogo nie niepokoić. A byłaby bardzo fajną gratką.

Ze strony Dune Novels nie odpowiedziano na moje pytanie odnośnie wykorzystania elementów tej powieści.
[#294] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM, post #292

Chciałbym wykorzystać 256-kolorową grafikę, dlatego mierzę w AGA. Wersja OCS/ECS wymagałyby tez trochę innego podejścia.
[#295] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #294

Wiem, że innego, ale może przy pierwszym projekcie łatwiejszym. Ja też gdzieś w szufladzie mam ambitne pomysły, ale uczę się na czymś prostym, by nie rzec prymitywnym.
[#296] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM, post #292

popieram... skoro Dune 2 dało się zrobić na A500 to dlaczego Dune 3 nie miałaby też być?
[#297] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #296

Moim założeniem jest zrobienie wersji AGA Diuny 2 z wykorzystaniem grafiki z PC i lepszym interfejsem, ponieważ wersja Diuny 2 dla Amigi jest troszkę okrojona. Takie jest pierwotne założenie.

Poza tym procedury w tej chwili korzystają z systemu 3.0, jak również gra jest pisana w C z wykorzystaniem funkcji systemowych.

To są w tej chwili przeciwności jeśli chodzi o release silnika dla OCS/ECS.

Oczywiście mój silnik dałoby się zaadoptować, by chodził dobrze na Amidze 500. Wymagałoby to jednak dużych zmian w obranej technice.

Przepraszam z góry miłośników Amigi 500.

Na pocieszenie napiszę, że będę rozważał napisanie wersji dla A500 po ukończeniu obecnej wersji dla A1200.

Z gorących wieści to udało mi się dzisiaj posprzątać obecny kod gry.
[#298] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #297

a to nie jest tak że łatwiej zrobić upgrade niż downgrade? nie czepiam się, pytam - bo się nie znam :)
[#299] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #298

Upgrade jest zrobić łatwiej. Musiałbym jednak od podstaw pisać w asemblerze i nie korzystać z funkcji wyższych niż z systemu 1.3.

Ponieważ pracuję na A1200 tak sobie wszystko ułożyłem.
[#300] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #299

Absolutnie nie rezygnuj z wersji AGA.
To lepsza grafika i lepszy procek w standardzie.
Jak masz gotową grafikę w 256 to nie rozumiem dlaczego konwersja do 32 kolorów miałaby być czymś dobrym, z takiej kastracji nie może wyjść nic ładnego.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem