OK. Jest wreszcie progress update dotyczący
silnika gry. Już wiadomo jak gra ma grać. Są konkrety!

W skrócie co zostało zaprojektowane i napisane:
- Mapa złożona z pól posiadających opcjonalnie odnośnik do budynku zajmującego to pole,
- Budynek - indywidualna struktura zawierająca położenie, typ, stan, aktualną procedurę obsługi oraz licznik postępu w budowie,
- Statystyki budynków w tym koszt, początkowa liczba punktów wytrzymałości i domyślna procedura obsługi,
- Procedura dodawania placu budowy CYARD do mapy.
- Procedura wydawania polecenia BUILD budynkowi.
- Procedury obsługi budynku w stanie IDLE oraz wstępnie BUILDS.
- Dane zainicjowane (DATA): zaznaczony budynek, współrzędne lewego górnego rogu aktualnie widocznego obszaru mapy.
- Dane niezainicjowane (BSS): mapa, struktury budynków.
Naprawdę jest tego dużo. Są solidne podstawy. Jeszcze nic nie widać na ekranie, jest tylko logika gry. Wymienione elementy będą oczywiście rozbudowywane.
Chciałbym by w pierwszym tech-demku zawrzeć pustą mapę z placem budowy i możliwością budowania budynków. Grafika będzie importowana w postaci skórek celem łatwej podmiany.
Na bazie tego mechanizmu można wprowadzać kolejne pojęcia jak jednostki, ale to później.
http://coreprogramming.pl/Node3.html