[#1] Astro Blox Revisited
Spodobala mi sie gra Astro Blox Hexmaga, prawie dokonczona, ale byl niedosyt...
Spodobala mi sie propozycja grafiki PPIL'a
Spodobal mi sie modul AceMana, wiec tymczasowo go wrzucilem do tego preview, Aceman zostal juz poproszony o modulek :)

Reszta grafiki jest tworzona, silnik w tej wersji rowniez, w rekordowym czasie, bo mniej niz 6h, ale to jeszcze jest do dopracowania

Ma dzialac na KAZDEJ AMIDZE

Dzieki Hexmage, za zgode na wykorzystanie pomyslu!! :) exec tutaj http://szajb.us/juen/abr
[#2] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #1

Wystawiasz na revision? ;d
[#3] Re: Astro Blox Revisited

@teh_KaiN, post #2

napisalismy z Koyotem juz jedna gre konkursowa (w lutym), 3mamy ja w szufladzie, na revision nie damy, za wysokie progi. a ta dzisiejsza to tez nie za bardzo bedzie sie nadawala nawet po zakonczeniu mysle, zbyt prosty i oklepany temat raczej
[#4] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #3

Aż normalnie zachciało mi się spróbować napisać to w amosie
[#5] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #1

Każdej, powiadasz ? ;)
[#6] Re: Astro Blox Revisited

@twardy, post #5

nie ma double bufferu wiec razem z muzyka nie powinno potrzebowac wiecej jak 200k z hakiem ramu
[#7] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #1

- dodalem obsluge klawisza R - restartowanie MAPY
- klawisz ESC - wyjscie z gry (do startowego ekranu docelowego)
- obsluge wielu map (dwie przykladowe, po przejsciu ostatniej wyjscie z gru - docelowo hurra screen i powrot do tytulowego ekranu)

docelowo:
- 99 map
- generator kodow do map (juz sobie to sprytnie wymyslilem)
- pod ekranem gry panel z informacja, ktory etap i jaki jest do niego kod
- tytulowy ekran z informacja jakie przyciski co robia i mozliwoscia wpisania kodu do etapu

exec'a juz raczej nie bede zadnego zamieszczal

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 08:10:19 przez juen
[#8] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #7

A zrobisz tak, żeby się nie wieszało pod MorphOSem?
[#9] Re: Astro Blox Revisited

@recedent, post #8

to nie jest gra systemowa, nie umiem :) tzn moglbym, ale poki co uzywam tego co wiem jak uzyc, systemowe funkcje to kupa roboty wiecej, to zostawiam Magazynowi :)

jak juz bede robil pod system gre to by bylo cos bardziej w stylu powiedzmy colonization, gdzie sie okienka przydaja itd :)

generatoro kodow juz dziala:


ps: Recedent gra jest zoptymalizowana pod gola A500, wersja morphosowa moglaby byc osobna i to by mialo wiekszy sens wtedy, bo bym sie nie musial obawiac o predkosc. kiedys pomysle na bank o mosie, ale nie wiem z jakim projektem :)

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 09:00:20 przez juen
[#10] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #9

poki co uzywam tego co wiem jak uzyc, systemowe funkcje to kupa roboty wiecej, to zostawiam Magazynowi :)

Mamy inny styl pracy oraz odmienną wizję gry. Ja stawiam na to, by w grze można było podmieniać jak najwięcej - chcę by gracz miał wybór i swobodę.

Aktualnie moja gra wymaga systemu 3.0+ bo korzystam z biblioteki do czytania IFF (iffparse.library) oraz nowego podwójnego buforowania.

Nie uważam, że pod systemem pisze się dłużej. Oczywiście zupełnie pomijając moje osobiste problemy.

Powodzenia. OK
[#11] Re: Astro Blox Revisited

@Hexmage960, post #10

Dzieki, jakby nie bylo to ja pisze cos co Ty juz przeciez zrobiles :)
Twoja gra bedzie fajnie smigac na MOSie i to sie liczy
[#12] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #11

ten brak edycji ostatniego posta jest dosc denerwujacy :D

- dodalem sliski bloczek, przesuwa sie o dwa miejsca
- dodalem miganie wyjscia :)

w planach, zanim zaczne motac poziomy jest dodanie jeszcze z dwoch moze trzech nietypowych elementow w grze, dzieki czemu bedzie mozna zrobic calkiem zgrabne 99 poziomow...
[#13] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #12

Hexmage960 VS juen
[#14] Re: Astro Blox Revisited

@amikoksu, post #13

Zrobmy turniej w tworzeniu SOKOBANOW !!!

glowna nagroda - uscisk dloni (lub jak kto woli co innego) Snajpera pomysł
[#15] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #12

Bez jaj prosze...

Dodałem dziurę - zjadacz plusów minusów i kratek.

Jeszcze jeden specjal i biorę się za plansze
[#16] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #15

Nie koduj tak szybko to jest robota na co najmniej 2 lata. A nie 2 tygodnie. Delektuj sie :)
[#17] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #1

Bardzo zgrabny projekt! OK
Plus - Bardzo ładna i czytelna grafika!
Minus - przydał by się jakiś bohater gry, albo coś innego zastępującego tą strzałkę. Wygląda jak wystój planszy i nie wyróżnia się niczym. W sumie do nie wiadomo czym jest i po co wyznacza kierunki. Może jakiś robot?
[#18] Re: Astro Blox Revisited

@Koyot1222, post #17

jak juz zaczynasz tym lazic to ta strzalka nie jest zla :) pozwala lepiej planowac ruchy, bo pokazuje w ktora strone wykonales ostatni.

mysle, ze juz skonczylem silnik jako tako, ostatni special to taki, ze bloczek, ktory zrobilem slizgajacy sie o dwa pola (jesli nic nie stoi na przeskodzie) jest w stanie "załatać" dziure (dziura zjada zwykle bloczki, plusy i minusy, oraz nie da sie przez nia przejsc dopoki nie bedzie zalatana). teraz juz mozna stworzyc nieskonczona ilosc plansz :)

mam juz sporo pomyslow na plansze, + i - moga niezle robic jako "klucz" i "drzwi", sliskie bloczki i dziury dzialac jak "mosty", no i wiele logicznych pulapek

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 16:40:35 przez juen
[#19] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #18

Może jakieś nagranie z działania gry na yt?
[#20] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #18

To jeszcze zrób tak że po takiej załatanej dziurze śliskim bloczkiem też wszystko się ślizga czy raczej prześlizguje się przez niego a w wersji HARDCORE może prześlizgiwać się w losowym kierunku ok, racja
[#21] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #15

Bez jaj prosze...


jaj nie trzeba śiskać. Chyba że jesteś ładną panią.
[#22] Re: Astro Blox Revisited

@snajper, post #21

Czy mozna prosic o usuniecie zbednych postow totalnie nie zwiazanych z tematem?
[#23] Re: Astro Blox Revisited

@Koyot1222, post #17

@Koyot1222

...Może jakiś robot?

Mnie również bardziej przypadł do gustu robot. Po za tym, u tego bohatera też można tak samo planować ruchy. Widać w którą stronę wykonałeś ostatni


@juen

...Dzieki Hexmage, za zgode na wykorzystanie pomyslu!! :)

Mógłbyś rozważyć wybór bohatera lub napisać tak kod, aby obsługiwał pliki typu Tileset. Wtedy każdy miał by możliwość wstawienia własnego bohatera szeroki uśmiech Skoro gra może obsługiwać pliki z Mapami to czemu nie z Tilesetami ? szeroki uśmiech
[#24] Re: Astro Blox Revisited

@p0su, post #23

Nie chcę zwiększać wymagań gry, ani dodawać sobie roboty. Takie bajery w Magazynie :)
Grafika to działka Ppilla, a mi strzałka bardzo przypadła do gustu poważnie :)
Mapy będą wbudowane w grze. Gra jednoplikowa, ruszy od kick 1.1 i 0,5mb ramu mam nadzieję :) (dochodzi jeszcze trochę fajnej grafiki dla całokształtu)
[#25] Re: Astro Blox Revisited

@p0su, post #23

To ja bym proponował w ten fotel umieścić Magazyniera.
[#26] Re: Astro Blox Revisited

@p0su, post #23

Grafika jest bardzo ładna, delikatnie wygładził bym tylko niektóre kontrasty. Ale to moje zboczenie
Co do "bohatera", coś by się przydało przy nim zrobić. Proponuję dodać jakiś niewielki element, najlepiej animowany. I było by perfekt

[#27] Re: Astro Blox Revisited

@Koyot1222, post #26

hej, fajnie ale niestety tutaj nie bedzie zadnej animacji :)

pomijajac kwestie etapow, ktore juz zaczalem robic to gra jest skonczona w 80%

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 09:17:03 przez juen
[#28] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #27

Wygospodarowac 1 kolor na FLASH, i narysowac strzalke tym kolorem, lekko migajacym zeby nie pulsowal za mocno . ok, racja



za porade 10 PLN sie nalezy..
[#29] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #27

OK
[#30] Re: Astro Blox Revisited

@selur, post #28

nie bedzie takze color cyclingu, to jest gra logiczna, masz przejsc 99 plansz, nie bedzie zadnego migania :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem