[#31] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #30

Żelazna konsekwencja OK
[#32] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #30

To przynajmniej umieść na krawędzi planszy zamiast jednego klocka ten fotel z postu 23, posadź w nim Magazyniera i niech obserwuje niczym

A gdybyś zdecydował się jednak na dodatkową klatkę, to w momencie umieszczenia klocka w odpowiednim miejscu Magazynier by klasknął lub po ukończeniu planszy seria klaśnięć.
[#33] Re: Astro Blox Revisited

@fazior, post #31

jaka tam konsekwencja...
po postu maly Kononowicz nam rosnie "tego nie bedzie, tamtego nie bedzie...., niczego nie bedzie"
[#34] Re: Astro Blox Revisited

@selur, post #14

Świetny pomysł. Zaczęło mi się wczoraj trochę nudzić - to skrobnąłem swojego Sokobana. Całość zrobiona w AmiBlitzu. Raczej dla szybkich Amig z kartą graficzną, Vampire albo UAE. Pisane pod system (choć korzystałem też z funkcji AmiBlitza) - być może zadziała na NG. Dołączyłem dwie plansze. W archiwum kod źródłowy.
Gdyby ktoś chciał dorobić sobie nowe plansze - to wystarczy je dograć do szuflady levels. Program doczytuje kolejno 1.txt, 2 txt, 3.txt i tak dalej... Plansze w czystym ASCII.
Wielkość plansz można ustawić w tooltypie ikonki programu (parametr "Size").

Link do zrzutu ekranu.
[#35] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #27

Widzę że fascynacja AstroBlox'em przybiera na sile :)
Zastanawiam się czy było w 2013 jakieś info o tej grze na PPA?

@Juen
Ponieważ Twoja wersja będzie bardziej rozbudowana niż oryginał
proponuję nadać jej nazwie cyferkę '2", żeby odróżnić ją od
tej oryginalnej, którą próbuję trochę uatrakcyjnić i rozbudować o
nowe levele:

Astro Blox 'Enhanced Edition' :




Leveli mam już 30, ale postanowiłem jeszcze stworzyć oryginalną
muzyczkę, żeby było coś innego niż znane i oklepane wszystkim
moduły, więc jeszcze chwilę to potrwa, bo muszę sobie 'przypomnieć'
Protrackera.
W międzyczasie będę jeszcze dorabiał levele, może dobije
do 50, zanim skończę muzyczkę :)
[#36] Re: Astro Blox Revisited

@AmiClassic, post #35

ma nazwe inna "Astro Blox Revisited" :)
klepie juz plansze, ale chce by byly niezle przekombinowane i to jeszcze mi zajmie, reszta praktycznie skonczona :)
[#37] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #30

Czyżbyśmy obawiali się, że goła A500 nie uciągnie?

Wieści zasłyszane w kolejce przed Biedronką rzeczą, że podobno remake Astroblox spodobał się oryginalnemu autorowi i jest na tyle prosty, że będzie można grać w niego na ekranie ładowania następnego poziomu w Magazynie.
[#38] Re: Astro Blox Revisited

@sanjyuubi, post #37

nie, po prostu nie chce nic juz zmieniac i skonczyc to jak najszybciej, mam inne wazniejsze projekty w glowie :)
[#39] Re: Astro Blox Revisited

@AmiClassic, post #35

Świetna plansza tytułowa. Przyznam, że nie spodziewałem się, że można tę grę tak rozbudować.

Magazyn będzie na pewno, obiecuję. Dzisiaj opracowałem kilka niezbędnych klas okien i gadżetów oraz mechanizm rysujący. Postaram się wrzucić niedługo zrzut ekranu a wkrótce - całą grę, jak tylko zrobię poziomy.

Zastanawiam się czy skoro przygotowałeś aż 30 plansz - nie zrobić ich importu do Magazynu. Format jest znany więc nie byłoby z tym problemów. Musiałbym tylko zaimportować dodatkowe typy kafli - te z AstroBloxa.

Dzięki temu Twoje mapy by skorzystały - byłyby np. kody do poziomów i inne udogodnienia.

Postaram się taki support dodać później, po publikacji gry.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 14:48:32 przez Hexmage960
[#40] Re: Astro Blox Revisited

@Hexmage960, post #39

A ja właśnie jestem po testach na gołej a500. Jest idealnie. Chodzi tak samo jak na 060. :) Trzaskami levele dalej :))
[#41] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #38

Myślę, że to po prostu jest za trudne i nie wiesz jak się przyznać, że rzuciłeś się z motyką na słońce :)

Zakładam, że pełne 50fps jest i nie będzie szarpać?

Jakiś kolejny reboot z klasyków? Contra? Deathride? Mortal Kombat 3?
[#42] Re: Astro Blox Revisited

@sanjyuubi, post #41

teraz proponuje "kolko i krzyzyk" w 60 fps'ach
[#43] Re: Astro Blox Revisited

@selur, post #42

Ja drodzy koledzy na s zaczynam jedno kończę i robię drugie. Jestem zbyt sfokusowany na celu ukończenia by się przejmować docinkami :) mój plan to właściwy dla mnie plan :)
[#44] Re: Astro Blox Revisited

@sanjyuubi, post #41

Ooo, Contra, to byłoby to ok, racja
[#45] Re: Astro Blox Revisited

@panti1801, post #44

Chociaż Gryzor by się przydał ^^
[#46] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #1

Gameplay

Jest nawet mały bug dla spostrzegawczych (już poprawiony).
[#47] Re: Astro Blox Revisited

@ppill, post #46

Panowie głęboko siedzący w temacie.
A czy dało by się podmienic grafiki np. w takim mortal kombat 1 czy 2 w zeby to wyglądało jak na pc?

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 22:51:46 przez Jaro2k
[#48] Re: Astro Blox Revisited

@ppill, post #46

mega dej grę.
jak widać, nie potrzeba transporterów, animacji i pieprzenia się z ludzikiem przez 2 lata, żeby gra była dobra.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 23:08:49 przez snajper
[#49] Re: Astro Blox Revisited

@snajper, post #48

Dzięki za miłe słowa.

Dajcie już spokój z tymi aluzjami do Magazynu. Mówię za siebie ale Juen pewnie się zgodzi, że tu nie chodzi o jakąś rywalizację czy udowadnianie czegokolwiek.

Z nudów sobie poskrobałem, juen podchwycił i tyle. Jak czytam te wszystkie aluzje do projektu Roberta to mi się robi głupio... i nie chcę, żeby ktoś mnie(nas) źle zrozumiał.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 23:26:09 przez ppill
[#50] Re: Astro Blox Revisited

@Jaro2k , post #47

Dałoby się. Ale - po co?!!
[#51] Re: Astro Blox Revisited

@selur, post #42

Panowie na "s" - idźcie chrzanić gdzie indziej
[#52] Re: Astro Blox Revisited

@ppill, post #49

tu nie chodzi o jakąś rywalizację czy udowadnianie czegokolwiek


Etam.
Hexmage tym swoim wątkiem wk...ł tylu ludzi, że kilku nie wytrzymało i napisało własnego magazyniera w dwa dni, bo tyle mniej więcej potrzeba, żeby powstał w surowym stanie.
I chwała Wam za to OK
.
[#53] Re: Astro Blox Revisited

@Jaro2k , post #47

A czy dało by się podmienic grafiki np. w takim mortal kombat 1 czy 2 w zeby to wyglądało jak na pc?

Fragment z wywiadu z programistą MK na Amigę:

Is there any possibility to replace graphics in "Mortal Kombat" and "Mortal Kombat 2"?

Nowadays it is really easy to get access to the data on diskettes. Samples and music can be browsed easily, but graphics are more challenging. Can you precisely describe the way "Mortal Kombat" stores graphics data? Is it possible to replace Amiga version's graphics with PC 256 colour version equivalents using amateurish methods? Anything is possible, but I would not recommend trying. The whole game is designed to run in 1 MB - with a very specific memory map. The character sets must be less than 256K in size otherwise lots of the game code would need to be changed. That means that any increase in resolution or colour depth would increase file sizes too much. Also the graphic storage is very complex, as I recall:
1) Each graphic file consists of a set of 16 pixel x 16 pixel tiles. Each tile is compressed. These tiles are all contained in a single file per player. There is then a second map file for each player frame which describes the width and height in tiles plus offset of tile data in the tile file.
2) Each frame is then built accessing the map file to real-time decompress each tile into a ChipRAM buffer, flipping the tile horizontally or vertically as required and also shifting it by up to 15 pixels (using the 68k).
3) Once a complete frame has been built into ChipRAM a blit is then triggered to cookie cut the image onto the screen. This blit generates the players mask and shadow which requires the data to formatted in a certain way (3 bits per pixel) and the 4th plane is generated to ensure the correct player palette is used. Hence the display routines, being heavily optimized, rely on the source data being a certain format (8 colour). If the colour depth was changed then the entire graphics engine would have to be re-written.


Ostatnia aktualizacja: 04.04.2020 00:09:48 przez sanjyuubi
[#54] Re: Astro Blox Revisited

@sanjyuubi, post #53

Dzis doszedl ostatni specjalny klocek - generator, zamienia zwykly bloczek w bloczek do umieszczania w slocie. To nam zapewni kolejne pomysly w tworzeniu etapow. Jest ich juz 9 z 99, a reszta powinna ruszyc juz duzo szybciej, poniewaz....

Wpadlem na pomysl jak umozliwic grafikowi PPILLowi mozliwosc sprawnego tworzenia etapow... od teraz przycisk "S" zapisuje aktualna mape na dysku, w miejscu gdzie jest gra, a przycisk "L" ja wczytuje i od razu uruchamia, zatem dzieki pomocy winuae, mozemy od razu w notepad++ edytowac/tworzyc sobie nowe poziomy i w winuae bez kombinowania i restartowania gry wciskac literke "L" w celu sprawdzenia/ogrania tego co tworzymy i tak jedna za druga :)
[#55] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #54

mam 10 etapow z 99, juz widze ze wymyslenie 99 bedzie bardzo trudne, pierwsze 7 jest dosc prostych, pozostaje 92 maja byc naprawde wyzwaniem... jesli ta gra ma sie wyrozniac wsrod innych sokobanow to tak musi byc, nie wiem ile mi to zajmie :D

owy generatorek:



ps: dodalem obsluge klawiatura...
spacja = fire, strzalki = ruch

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2020 20:00:08 przez juen
[#56] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #55

maly update:

w grze brakuje juz wylacznie ekranu koncowego i poziomow (jest 12). cala reszta, system kodow, muzyka od Acemana, menu od PPILL gotowe. i tak sobie mysle, ze chyba zamiast skupic sie na robieniu poziomow to skupie sie na jakims generatorze, ktory wypluje mi ich pare tysiecy, a byc moze kilkadziesiat z nich bedzie niezłą inspiracją do poprawienia :)
[#57] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #56

Super to wygląda!
[#58] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #56

Ja teraz głównie siedzę przy levelach do Chips i ostatnich szlifach przy grafie. W ramach detoxu chyba dzisiaj dokończę endscreen :)
[#59] Re: Astro Blox Revisited

@ppill, post #58

no i PPILL sie postaral i mamy juz wszystko oprocz poziomow, dzis doszedl 16y, zapewne zrezygnuje z 99 poziomow i bedzie "tylko" 50, wiec potrzebuje jeszcze zrobic 34, szacuje ze zajmie mi to jakies 7 tygodni, wiec mam nadzieje ze faktycznie gra bedzie gotowa w polowie czerwca :) nie jestem mistrzem leveli, ale nie chce by byly proste i nudne dlatego to tyle bedzie trwalo :)

finalnie byc moze wrzuci sie to w jakas lekka wersje pudelkowa dla chetnych :)

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2020 09:09:11 przez juen
[#60] Re: Astro Blox Revisited

@juen, post #59

Gdybyś miał jakiś wygodny edytor poziomów, to chętnie dorzuciłbym kilka swoich poziomów.

Warto, by poziomy robiło kilka osób. Każda wtedy nadaje swój unikalny charakter poziomom.

Mam jedną radę: rób poziomy tak, by w każdym było max. 1-2 elementy gry. Czyli nie przesadzać z różnymi elementami w jednym poziomie. To recepta na udane poziomy.

Sam zrobiłem swego czasu mnóstwo poziomów do Robbo, później Boulder Dasha, Sokobana i Sapera. Bosz, jak ja to kochałem!

Życzę Ci powodzenia. Sam robię Magazyn i idzie mi już całkiem dobrze. Testowałem ostatnio narysowane animacje i wyglądają super.

Będę wrzucać niedługo duży update.

Fajnie mi też idzie praca licencjacka. Zostało jeszcze trochę pracy i będę w tym roku bronił.

Pozdrawiam.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem