[#31] Re: Amiga Game Jam

@Lokaty, post #29

Patrząc jeszcze na bibliotekę DCka to coś na wzór Puzzle Fighter być może byłoby w zasięgu technicznych możliwości klasyków

Mamy już coś takiego na AGA i 030 poleci ok, racja
http://hol.abime.net/1577/screenshot
[#32] Re: Amiga Game Jam

@BULI, post #31

Rzeczywiście, kompletnie o tej grze zapomniałem. Uruchomiłem z raz, może dwa, niestety nie pograłem. ;)
Niemiłosiernie się grafika zestarzała, a tryby rozgrywki jakoś szczególnie interesujące nie są. Reasumując - niby jest, ale jakby jednak nie. :P Uważam, że można znacznie więcej wycisnąć z tego pomysłu.
Za to Bubble Heroes uwielbiałem, świetny klon Bust-A-Move/Puzzle Bobble. Jedna z lepszych gierek tamtego okresu. :)
[#33] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #1

Porty? Czyli mogę zgapić grafikę, muzykę i wystawić do konkursu?
[#34] Re: Amiga Game Jam

@forge, post #33

Właśnie się zastanawiam, czy można tak po prostu wyrippować grafikę i dźwięki z jakiejś gry i przeportować ją na inną platformę? Legalne to jest?
[#35] Re: Amiga Game Jam

@mastaszek, post #34

To tylko konkurs a nie mozliwosc zarobku moim zdaniem. Ja screenshotami zrobilem plansze do pinballa :) nikt tego nie zabroni. Mnostwo gier ma swoje zrzuty na stronach internetowych. A co do muzyki to tez moduly z pinballa są na stronie do pobrania. Myślę że w grach tego typu to już są prawa abandonware.
[#36] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #35

Za wikipedią: https://pl.wikipedia.org/wiki/Abandonware

Cytat:
W prawie żadnego kraju nie ma mowy o abandonware.


Czyli to nie są "prawa abandonware", tylko luźne określenie.
Były już przypadki że ludzie tworzyli grę na Ami, a potem właściciel praw żądał od nich kosmicznego odszkodowania. (np. Smurfs).

Dlatego zawsze lepiej zaznaczyć w produkcji kto jest autorem/właścicielem jakiej części, nie próbować na tym zarobić i nie wychylać się za bardzo :).
[#37] Re: Amiga Game Jam

@karolb, post #36

No ale tu jest tylko konkurs. Nikt nie chce na tym zarabiać. Za sam pomysł przecież to też jest plagiat.
Można zrobić super grę, wrzucić logo Commodore lub Amigi i można sobie problemów narobić.

A swoją drogą to ciekawe czy można dwie gry wysłać na konkurs...
[#38] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #30

AGA to Classic
[#39] Re: Amiga Game Jam

@forge, post #33

No właśnie nikt nie wie, bo inicjatorka milczy. Teoretycznie portem powinno być przeniesienie na jakąś platformę tytułu, do którego zostały udostępnione źródła. Remake to napisanie "klona" czegoś do czego źródeł się nie posiada, trzeba rippować lub tworzyć własną grafikę/audio z czym mogą być wspomniane problemy natury praw autorskich.
[#40] Re: Amiga Game Jam

@forge, post #33

Rozsądne projekty (devilution, return to the roots, reminiscence i parę innych) działają tak, że podajesz im ścieżkę do oryginalnej gry i one sobie automatycznie wyripowują dane do odpowiedniego dla nich formatu. Jeśli wezmę udział w compo to najpewniej tak swój port zrobię.

Te mniej rozsądne (ostatnio na Amidze: Rygar, Turbo Sprint, Metal Gear) się nie certolą i załączają całą oryginalną oprawę audiowizualną - nie jest to preferowane przeze mnie rozwiązanie, ale nikt póki co autorów sądami nie straszy.

No i nie powiedziałbym że to jest "zgapienie grafiki i muzyki" bo nie robisz własnej gry, tylko kopię jak najwierniej odzwierciedlającą oryginał. To jest sztuka sama w sobie wymagająca olbrzymiej ilości obserwacji i eksperymentów, zwłaszcza jak nie dysponuje się kodem gry.

Wracając do tematu - coraz bardziej się skłaniam żeby wziąć się za Lost Vikings 2 ze SNESa - to jedyna wersja posiadająca pixel art a nie jakieś paskudne prerenderowane grafiki. Gra dość prosta do napisania, najwięcej czasu właśnie by zajął tooling do wyrypania gfx/sfx. Drugi problem to liczba kolorów, która z każdej strony wręcz prosi o użycie AGA, ale pomijając to OCS powinien również dać radę. Blackthorne to trochę wyższa szkoła jazdy bo on działa z własną wewnętrzną wirtualną maszyną, która nie jest w pełni opisana. Można by ją co prawda pominąć i zahardkodować to i owo, ale to tak trochę wbrew sztuce.

Generalnie kręcę się wokół tematu czekając aż Softiron wróci z urlopu i mnie sprowadzi na ziemię żebym kończył to co zaczęliśmy... albo weźmie się za retuszowanie grafiki pod EHB. ;)

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2021 08:37:22 przez teh_KaiN
1
[#41] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #40

Dokładnie tak samo jest w Adoom, Shogo i trzech częściach Quake. Jedyne odgrzebane, co zauważyłem w całości to Giana Sisters Remaster. No ale to nie jest port, a właśnie remaster z zupełnie nową grafiką i muzyką. Poziomy zostały chyba te same tylko.
[#42] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #40

To może Kingdom linkOK?
[#43] Re: Amiga Game Jam

@mailman, post #38

Troche za malo precyzyjne jak dla mnie, bo A500/A2000 1MB Chip plus 8 MB fast i HD, to wedlug tego kompo klasyk czy nie? Sa takie konfigi. To samo dotyczy AGA, czy tylko 68020 ? czy tez 68030 (A4000) oraz 68040 (A4000). Albo z 68060 100 MHz jak Warp. Do tego byc moze bedzie ta karta turbo Buffee do A500, z 0.5GB RAM i dosc szybka emulacja w ARM. Czy to klasyk bo ma OCS/ECS? Czy juz nie? Reguly sa za malo przejrzyste. Bo A1200/A4000 z karta graficzna to chyba tez klasyk.
[#44] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #43

Dla mnie to jest jasne i wszystko co wypisałeś to jest Classic.

This contest is open to two separate categories; Classic Amiga and the Next-Gen Amiga models (Aros, MorphOS and AmigaOS4).

I bym się nie rozpędzał, że na jakieś wynalazki cokolwiek tutaj powstanie. Zobaczymy tutaj jakieś crapy w BackBone lub Redpillu (dla Classica).

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2021 19:22:23 przez mailman
1
[#45] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #43

Moze byc ciekawie. Meynaf, Bszili, Muzza (Turrican 2 AGA) i jacys nieznani chetni. Mozna po pare portow zrobic, ale tylko jeden port moze dostac nagrode. No i 1 levelowe demo Sonica na A500 tez moze byc.

http://eab.abime.net/showthread.php?t=107808
[#46] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #45

OK
[#47] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #1

link
A może ktoś się pokusi? Można zrobić jako port z C64. Miała wyjść na PC i chyba Amigę ale nigdy nie wyszła.
[#48] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #1

Próbuję zgłosić do konkursu swoją grę, lecz jakoś nie mogę...
link
Tu jest link do gry, może ktoś mi podpowie co robię źle. Chyba, że to się nie nadaje do konkursu :(


Ostatnia aktualizacja: 05.09.2021 11:24:28 przez tukinem
[#49] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #48

Już nieaktualne. Udało mi się dodać grę do konkursu :)
1
[#50] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #49

Super! Pamiętaj że nie ma limitu zgłoszonych prac (ale nagrody można otrzymać tylko za jedną najwyżej punktowaną), także dajesz dalej ;)
[#51] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #50

Wystarczą dwie ode mnie. Jak ktoś chce to niech sobie dokończy czołgi które zacząłem albo jumpmana. W plikach adf są też pliki dla Amosa także gdyby ktoś nie miał pomysłu może kontynuować zaczęte przeze mnie :)
[#52] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #1

Nowa edycja game jamu - tematyką są sequele gier, których Amiga nigdy się nie doczekała. Mam coś co mogę potencjalnie odkopać i doszlifować na to compo, zobaczymy czy zdążę. ;)

Ktoś jeszcze coś planuje robić?
3
[#53] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #52

Nie kuś :)

Ciekawe, czy chodzi o sequele, które wyszły na inne platformy, a nie wyszły na Amigę (np. Prehistorik 2 / Prince Of Persia 2), czy o napisanie własnego sequela gry, która istnieje. No i czy sequel ogólnie jako 2 część gry, czy fabuła musi być konynuacją pierwszej części. Sporo niewiadomych jest.
[#54] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #53

Raczej o to co nie powstalo na Amige, a moglo byc np:
Pinball Dreams II
UFO 2
Reunion 2
Lost Vikings II
Another World II
Final Fight II
itp
[#55] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #54

Czyli przeportowanie sequela z innej platformy.

Chyba nie będę brać udziału. Za wysoka liga. Zawsze są scrolle, czego nie umiem ogarnąć perfekcyjnie, więc nie pcham się.
[#56] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #55

Nie jest powiedziane że to ma być sequel z innej platformy.
Równie dobrze możesz zrobić drugą część
Alien Fish Finger,
AMIner
Amiga Robbo
Uwol Quest for Money

Dla mnie to może być kolejna część gry, która jest na przyjaciółkę, bo zwyczajnie tej części jeszcze nie ma.
[#57] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #55

Ten konkurs jest inspirowany tym watkiem z EAB:

link

Przeportowanie jest w zasadzie najprostsze, tak mi sie przynajmniej wydaje.
Bo stworzenie dobrej gry od podstaw to pewnie minimum 2 lata pracy. I to dla 3 osob raczej.
Jest troche dobrych gier na Amige, ktore nie maja sequeli, ale zrobienie sequela od podstaw raczej nie bedzie proste.
Jak chcesz zrobic cos co chyba jeszcze nie istnieje to MoonStone II.
[#58] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #53

Nie jest sprecyzowane. Myślę że oba warianty są dopuszczalne. Chociaż taka superżaba 2 to może być bardzo kontrowersyjna produkcja. ;)

@Don_adan jak zrobisz port istniejącej gry i nie będzie ona 100% zgodna z oryginałem pod względem sterowania, timingów, czy sposobu działania mechanik, to też Ci się oberwie. No i dobrze by było żeby port działał w oparciu o pliki pierwotnej wersji, tak żeby rozwiać pytania o legalność. Wcale bym nie powiedział że jest łatwiej.

Tak czy inaczej, jeśli zdążę, to raczej będzie to port sequela, bo mam jeden na tapecie, tylko dość tricky do zrobienia. I cicho liczę na to że Tukinem i/lub Asman też się na coś zdecydują. ;)

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2024 16:37:41 przez teh_KaiN
[#59] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #55

Teoretycznie są możliwe chyba 2 opcje.

1. Napisanie kontynuacji gry, która być może była nawet zapowiadana, ale się nigdy nie pojawiła (na żadnej platformie).

2. Napisanie kontynuacji gry, która nigdy nie pojawiła na Amigę (bez znaczenia czy byla zapowiadana czy nie), ale wyszła na inne platformy.

Teoretycznie każdy z tych punktów to wyzwanie. Napisanie od nowa kontynuacji znanej lub/i dobrej gry to nie jest projekt na pół roku. Trzeba rippować assety lub samemu je tworzyć, aby to chociaż było podobne. Można oczywiście sięgnąć po jakiś "niższej jakosci" tytuł, tylko czy coś takiego byłoby warte zachodu (i ryzyka prawnego)?

Punkt 2 to oczywista próba wykonania portu, o ile to będzie możliwe. To wydaje się realne, ale to oznacza prawdopodobnie tonę pracy optymalizacyjnej albo dostaniemy porty tytułów 8-bit.

Moim zdaniem teoretycznie na koniec konkursu albo dostaniemy często niezoptymalizowane porty wymagające Vampira lub karty graficznej albo tonę jakichś konwersji/portów gier 8-bit (JOTD wysmaży na pewno jakiegos arcade'owca). Nie sądzę, że w 6 miesięcy da się stworzyć coś ambitniejszego.

PS. Artur J. chyba wystawi Prehistorika 2 szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2024 16:56:53 przez mailman
[#60] Re: Amiga Game Jam

@mailman, post #59

Raczej nie bylo gry 8 bit, ktora by miala sequel, a ktora by nie byla na Amidze.
Przynajmniej nie kojarze.
A sorry, jest taka.
Creatures 2.
To moglby Tukinem zrobic.
Tylko nie wiem jak z grafika.
Co do JOTD to chce on zrobic port Marble Madness II, ale to chyba juz nie jest na 8 bit, tylko dziala na na MC68000.
Choc pewny nie jestem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem