[#61] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #58

Ja to sie dziwie, ze nikt na AGA HD, nie zrobil jeszcze portu Star Control 2.
Tam zdaje sie, ze jest wszystko, na tacy.
Dla kogos kto zna C dobrze, oczywiscie.
Oryginalny kod na 3DO (czyli chyba BE, a nie LE).
Procedury c2p sa.
Muzyka Amigowa (PCetowa wersja ma taka) czyli mody z Protrackera.
Gra 320x200 (na PC-cie).
Rozne zrodla portow sa na Aminecie.

link
[#62] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #60

Creatures 2 odpada. Nie dam rady napisać scrollowanki. Jedynie komnatówkę, więc prędzej bym napisał Prince of Persia 2 niż sequel Creatures. Miałem kilka pomysłów na sequele, może ktoś podłapie temat. Oto one:

Giana Sisters 2
Home Alone 2 (port)
Rodland 2
Lazarus 2

chociaż właśnie najlepsze tytuły, to chyba byłyby jako porty: Mortal Kombat 3 (Trilogy), Prince of Persia 2, Pinball Dreams 2, Prehistorik 2, czy może nawet Test Drive 3: The Passion. To moja subiektywna ocena.
[#63] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #62

"Creatures 2" to 95% jednokomnatówka. Jest chyba tylko jeden etap ze scrollowanym ekranem (nie pamiętam przypadkiem czy nie bonusowy).

"Pinball Dreams 2" już próbowałeś i cały czas jestem zdania, że fizyka kulki to nie jest prosta sprawa do napisania. Prędkość kulki, kąt uderzenia w przeszkodę i kąt odbicia od przeszkody, wpływ nachylenia stoły, tarcie (inaczej kulka spada swobodnie, a inaczej toczy się po powierzchni pochyłej). Czytałem wywiad z twórcami "Pinball Dreams" i prace nad fizyką ruchu kulki trwały 8 miesięcy, a i tak to nie był ideał.
[#64] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #62

Jak dla mnie to Creatures 2 nie jest scrolowanka, ale komnatowka.

link

Nie wiem czy Creatures 1 i 2 ma tych samych bohaterow.
Ale jesli sie cos powtarza to mozna by uzyc grafiki z Creatures 1 na Amige.
Albo stworzyc nowa.
Albo uzyc graficzne AI, zeby przerobilo grafike z wersji C64 na Amige.
[#65] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #52

Ktoś jeszcze coś planuje robić?

Ja tam sobie coś ostatnio tworzyłem ale niestety nie jest to sequel i praca na pewno zostanie odrzucona.
Dlatego prawdopodobnie nie wezmę udziału w konkursie. Gra powstała w Backbone i wymaga dużo ramu. Ogólnie to szukam programisty, który mógłby rozbudować projekt.
1
[#66] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #64

No faktycznie, ja się sugerowałem filmikiem z Creatures 1 na Amigę. Chyba że mi się coś pomyliło.
[#67] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #66

Mi to tak troche wyglada jak krzyzowka Tony z gra logiczna.
Czyli zrecznosciowo-platformowa gra logiczna.
Ale nie przygladalem sie zbyt dlugo.
Na C64 to byl przeboj.
[#68] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #67

Jeżeli graliście w "Creatures", to po kilku etapach części platformowej występowały komnaty z pewnego rodzaju łamigłówką. "Creatures 2" to są tylko te "łamigłówki".

recenzja


Ostatnia aktualizacja: 02.06.2024 22:33:43 przez mailman
[#69] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #58

@teh_KaiN
I cicho liczę na to że Tukinem i/lub Asman też się na coś zdecydują.

Szukam pomysłów i słabo mi to idzie, najbardziej pasuje mi typ gry: platform i/lub puzler. Przejrzałem pobieżnie gry freeware/public domain z lemon i jakoś nic mi nie pasuje. Przecież nie będę robił AlterEgo 2 jak mam niedokończone pracę przy pierwszej części. Jakieś sugestie ?
[#70] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #69

Powiedziałbym Lost Vikings 2, ale będziemy sobie wchodzić w paradę... chyba że chcesz wspólnie zabrać się z motyką na słońce? ;)

Gry logiczne to nie jest mój konik, ale Gear Works (Clik Clak) nigdy nie miało sequela, gra dość prosta graficznie, myślę że można by ją podpicować, dodać edytor poziomów...

Prince of Persia 2 też nie miało kompletnego sequela - Tukinem coś robił, ale z tego co pamiętam to tam tylko początek gry ogarnął, i to z dość zauważalnymi cięciami na grafice. Można by zrobić podejście nr 2, zwłaszcza że kod do jedynki na githubie jest do znalezienia, więc można by z niego wyciągnąć wszystkie timingi itd.

Tak samo nigdy na Amidze nie powstało Golden Axe 2 - a skoro jedynkę dało radę skroić pod Amigę, i nikt na cięcia nie narzekał, to myślę że tak samo można potraktować dwójkę.

Co do ewentualnych copyrightów związanych z portem, to ja bym rozwiązał to tak, że odpalasz toola który automatem wyrypuje assety z oryginalnego roma/plików z innej platformy i ewentualnie koryguje paletę i/lub poszczególne piksele w wybranych plikach.
[#71] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #70

Prince of Persia 2 też nie miało kompletnego sequela - Tukinem coś robił, ale z tego co pamiętam to tam tylko początek gry ogarnął, i to z dość zauważalnymi cięciami na grafice.


Nie wspominałbym nawet o tym. Nie miałem pojęcia o niczym wtedy. Najchętniej bym to wymazał z życiorysu

Ja już mam pomysł na grę, ale to się wszyscy dowiedzą z czasem. Nie jest to moim zdaniem tytuł na wygraną, ale na godny udział w konkursie. Tego pomysłu nie zdradzę narazie.
[#72] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #70

Co do Lost Vikings 2 to nie będę wchodził w paradę.
Gear Works mi nie podchodzi, kiedyś grałem ale tylko kilka leveli przeszedłem.

POP2 i Golden Axe 2 to twarde tematy.

W każdym razie dzięki. Będę przeglądał dalej produkcje PD.
[#73] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #72

Tak sobie szukalem, i na C64 znalazlem Flying Shark II.

link

Oczywiscie tutaj bardziej chodzi o pomysl, czyli strzelanka.
Choc to i tak duzo roboty.
Ale jak ogladam najnowsza wersje Flying Shark na Amige 500, to robi wrazenie dobrej roboty.
Bardzo mi przypomina wersje arcade (moze tylko srebrnych eskadr brakuje, choc nie wiem co moglyby dawac w wersji nieautomatowej, moze dodatkowa kontynuacje w wersji hard, gdzie normalnie nie mozna kontynuowac?).
No i zdaje sie, ze kwestia copyrightow tez zostala pozytywnie rozwiazana dla tego portu.
Co do gier to np. Legion II, Centurion II, Gold of the Aztecs II.
Ale to nie sa gry do zrobienia w pol roku od poczatku.
Moze szachy internetowe? Jakis interface dla Stockfisha na Amige?
[#74] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #70

Gry logiczne to nie jest mój konik, ale Gear Works (Clik Clak) nigdy nie miało sequela, gra dość prosta graficznie, myślę że można by ją podpicować, dodać edytor poziomów...

Dobry pomysł bo i dobra gra. W pół roku można by się wyrobić.
[#75] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #73

Dzięki Don, ale na tą chwilę odpada Flying Shark II. Chociaż nie powiem, jak patchowałem go pod WHDLoad to wiele razy o tym myślałem, tylko wtedy to ja bardzo mało wiedziałem na temat HW. Też uważam że najnowszy Flying Shark robi bardzo dobre wrażenie, ale też dobrze pamiętam że w salonie mało kto grał w to, bo po stracie jednego życia to było ciężko się odkuć i zebrać dobre strzelanie.
Z tego co obejrzałem ten filmik to jest zrobione w SEUCK na C64. Swoją drogą mam wrażenie że są lepsze gry w SEUCK na C64 niż SEUCK na Ami. Z innej beczki to byłoby lepiej zrobić na podstawie chyba najlepszej strzelanki w SEUCK na Ami kolejną część. Mam na myśli Air Ace II
Można by też wziąć najgorsze gry na Ami i zrobić dobry sequel. Taki Belial albo Yolanda, na szczęście na Lemonie można szukać po ocenach użytkowników, przyjrzę się.
1
[#76] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #75

Z innej beczki to byłoby lepiej zrobić na podstawie chyba najlepszej strzelanki w SEUCK na Ami kolejną część. Mam na myśli Air Ace II

Pamiętam, że jak jeszcze na CD32 nie udało mi się zdobyć Banshee, a moja nie rozszerzona CD32 nie chciała odpalić demo, to grałem sporo w tego Air Ace II. Wtedy niedawno przesiadłem się z Pegazusa więc ten framerate jakoś mnie nie odstraszał. Gra była bardzo fajna i miała przyjemną grafikę. Pamiętam, że grałem w to na zmianę z podobną strzelaniną ale taką w stylu Future/Scifi, ARGUS.
[#77] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #75

W czym zrobione to nie ma raczej znaczenia. Byleby by bylo dobre,, czyli grywalne.
Z klasyki to bodaj X2 nie bylo, ale nigdy nie widzialem jak to wyglada na PSX.
[#78] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #77

X2 wyszła. Została szybko oceniona i zapomniana. Niestety, w tamtym czasie została szybko określona jako archaiczna w porównaniu do takich rywali jak G-Darius, Einhander czy R-type Delta.
[youtube]https://youtu.be/e7j8IVTybDM?si=UVUiTBrdxPPByUCF[/youtube]

Co ciekawe, mimo wszystko, design gry był bardzo ładny. Moim zdaniem, chyba nawet gdzieś komuś w głowie został


Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 10:45:07 przez Koyot1222
[#79] Re: Amiga Game Jam

@Koyot1222, post #78

X2 odpalałem niedawno na emulatorze PSX na mojej A4000 ok, racja
Gra się całkiem fajnie, graficznie nadal cieszy oko OK, aczkolwiek nie przeczę, że moim faworytem na PSX jest R-Type DELTA ok, racja
2
[#80] Re: Amiga Game Jam

@BULI, post #79

aczkolwiek nie przeczę, że moim faworytem na PSX jest R-Type DELTA

Tak, jest świetny OK
Dla mnie "najulubieńszy" zawsze będzie G-Darius
BTW, na Amigę wyszedł tylko Darius+.


Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 11:40:59 przez Koyot1222
1
[#81] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #1

Mega Typhoon. Techicznie to cudeńko. Lepsza oprawa, level design i byłby hit.
3
[#82] Re: Amiga Game Jam

@ppill, post #81

Robisz grafe, a Asman kod i jest hit Mega Typhoon 2 :)
Choc jeszcze muzyk by sie przydal.
[#83] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #82

Hmm... Myślałem o czymś prostym ale jednocześnie bardzo grywalnym. X2, Darius to twarde tematy, ale przyznaję że ppil gwoździa wbił porządnie. Jest o czym myśleć.
1
[#84] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #83

Korci, korci... paletę ktoś tam na EAB analizował. Jakbym miał grafikę z pierwszego levelu i jak są pocięte kafelki to po analizie bym się mógł zadeklarować. Sandruzzo kiedyś mi tłumaczył jak oszczędzają na blitach przez niestandardowe rozmiary bobów ale nie pamiętam o co dokladnie chodziło.

Giga Typhoon hehe

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 20:47:22 przez ppill
[#85] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #53

Prehitorik 2 na AGA na dual playfield chyba by dał radę. Tlo na spritach kolorowane copperem... nic tam nie widzę problematycznego. OCS to by była orka.
[#86] Re: Amiga Game Jam

@ppill, post #85

Prehistorik 2 jest w 32 kolorach. Problemem nie jest grafika moim zdaniem, a scrollowane we wszystkich kierunkach wielkie levele.
[#87] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #86

Hej,

Podam może jedne z moich ulubionych gier Public Doman na Amigę. Czy je znacie?

DownHill: Gra narciarska z przesuwanym polem gry.



Mech Fight: Rozbudowana gra RPG.

Te gry są świetne, ale niestety na nowszych Amigach działają niepoprawnie. Kiedyś poprawiłem Mech Fighta, by działał dobrze na Amidze 1200, bo częściowy kod w języku C został załączony. Ta gra posiada konsolę, na której wyświetla komunikaty i można też w niej wpisywać tekst.

Jest jeszcze taka strzelanka ale nie pamiętam tytułu. Jeszcze jej poszukam.

Myślałem ostatnio, żeby zrobić klon prostej gry komórkowej Wanderer. Obecnie zbieram jeszcze różne pomysły. Chciałbym coś w miarę prostego, co mógłbym podzielić na etapy, w których realizuję jakiś ważny punkt. W tym roku jestem dobrej myśli.
[#88] Re: Amiga Game Jam

@ppill, post #84

Asman kiedys analizowal kod Mega Typhoon o ile dobrze pamietam.
Ale zeby gra ladnie wygladala to potrzebny jest jeszcze dobry grafik a nie tylko dobry silnik.
Wystarczy porownac jak wyglada Dread a jak wyglada Grind.
[#89] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #88

Raczej bardzo chciałem przeanalizować ale ostatecznie bardzo mało kodu przejrzałem. Musiałbym posiedzieć nad tym ale obawiam się że nie starczy czasu. Zrobię coś prostszego, jakąś komnatówkę.
[#90] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #52

Zamierzam też uczestniczyć w tej edycji. Także rywalizacja będzie tak jak w RKLE , tylko nie wiadomo kto nad czym pracuje
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem