[#91] Re: Amiga Game Jam

@djpiotrs, post #90

Wspaniale! Trzymam kciuki ;)
[#92] Re: Amiga Game Jam

@djpiotrs, post #90

Wspaniale! (że tak skopiuje od teh_KaiN)

tylko nie wiadomo kto nad czym pracuje

Ja jak na razie siedzę nad drugą częścią Chase. Na tą chwilę nie ma co pokazywać. Piszę wewnętrzne narzędzia, do sklejania assetów i do edytowania plansz (bo trzepanie 50 leveli pod asm-one to trochę porażka).
A teraz najciekawsze piszę to w C - oczywiście nie patrzę na wygenerowany kod, żeby przypadkiem się nie obrazić na C. Kiedyś chciałbym też napisać w C++, tak by zobaczyć jaki kod generuje się, ale to musiałbym przysiąść do gcc od Krashana.

Edit: A czy ta moja produkcja zostanie wzięta pod uwagę (zadałem nawet pytanie na EAB ale nie ma odpowiedzi) czy nie, to mam wywalone.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2024 12:37:11 przez asman
[#93] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #92

Generator leveli nie musi być optymalny. To ma tylko wygenerować pliki leveli i tyle. Nie ma znaczenia czy plik generuje się 0,1 sekundy czy 1,5 sekundy. Dlatego takie rzeczy to ja klepię w Pythonie. Szybko, program też jest przenośny, kompilować nie trzeba po jakichś zmianach. Nawet jakieś drobne narzędzia, które kiedyś napisałem w C++ będę przepisywał na Pythona. Tylko tak ostrożnie żeby pod niekompletnym Pythonem 3 dla MorphOSa działały.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2024 13:41:58 przez MDW
1
[#94] Re: Amiga Game Jam

@MDW, post #93

Dlatego takie rzeczy to ja klepię w Pythonie.
Ja też. Generator poziomów do Untangle jest w Pythonie, jest bardzo nieoptymalny, ale działa. Odpalam pod Linuksem, więc mogę pisać takie narzędzia nieostrożnie.
[#95] Re: Amiga Game Jam

@Krashan, post #94

Odpalam pod Linuksem, więc mogę pisać takie narzędzia nieostrożnie.

Ja też częściej odpalam pod macOS ale jednak chcę mieć możliwość odpalania pod MorphOS, bo tak też się zdarza. Nie używam żadnych dodatkowych bibliotek więc jakoś bardzo uważać nie muszę. Ale na przykład pamiętam, że jakieś funkcje związane z formatowaniem daty (chciałem do $VER) zwracały w MOSowym Pythonie None czy pusty string i trzeba było napisać własnoręcznie jakąś mało uniwersalną namiastkę tej funkcji.
A jeżeli chodzi o optymalizację to nawet się nad tym nie zastanawiam, bo chyba by mnie coś trafiło. szeroki uśmiech
[#96] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #92

Właściwie to nie istotne kto nad czym pracuje. Fajnie by było aby w finale wygrali Polacy. Ja oczywiście piszę w Amos Basic.
Mam tylko pytanie ? , Jeśli jest to konwersja gry z innej platformy to czy muszę przedstawić autora gry, czy twórców ?
3
[#97] Re: Amiga Game Jam

@djpiotrs, post #96

A może warto, byśmy przedstawili między sobą swoje projekty, by czasem nie deptać sobie po piętach? Z mojej strony, nie liczę na wysokie miejsce, ale po prostu chciałbym wziąć udział i tyle.
1
[#98] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #97

Mogę zdradzić tyle że będzie to gra logiczna. Na Amidze nie ma takiej gry... . Ja też nie szukam zaszczytów , po prostu udział w rozgrywce i tyle.
2
[#99] Re: Amiga Game Jam

@djpiotrs, post #96

Jeśli jest to konwersja gry z innej platformy to czy muszę przedstawić autora gry, czy twórców ?


Zdaje się, że wypadałoby podać. Przecież to nic złego.
[#100] Re: Amiga Game Jam

@djpiotrs, post #98

Mogę zdradzić tyle że będzie to gra logiczna. Na Amidze nie ma takiej gry...


Reguły mówią, że to powinien być sequel, którego z jakichs powodów, Amiga się nie doczekała. Ja rozumiem więc, że wcześniejsza część powinna być na Amigę. Czy może to być sequel gry, której pierwsza część nie wystąpiła na Amidze - to jest pytanie do organizatorów.
3
[#101] Re: Amiga Game Jam

@djpiotrs, post #98

Ja zdradzę. I tak prędzej, czy później każdy się dowie, więc nie widzę powodów, by to ukrywać, a przynajmniej kolejkę sobie zaklepię :D

Wraz z jednym z autorów pierwszej części tworzymy AmiRobbo 2 :) Niektórzy pewnie się ucieszą. Mamy dużo pomysłów, a gra powstaje naprawdę bardzo sprawnie i szybko.
4
[#102] Re: Amiga Game Jam

@mailman, post #100

No to jestem w kropce. To nic pracuję nad grą .... .
1
[#103] Re: Amiga Game Jam

@djpiotrs, post #102

Zasady były chyba jasne od początku.

Tu jest oficjalne info organizatora, które doprecyzowuje opis reguł.

https://forum.amiga.org/index.php?topic=76528.0

Hi everyone! I'm very excited to announce that this year's AmiGameJam has just begun! The theme for this year's contest is "The Sequel That Never Was", where you choose an Amiga game that you wish there was a sequel for and make it happen yourself!


Pracuj. Najwyżej będzie poza konkursem.

I może też ich zapytaj, bo może dopuszczą.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2024 21:16:20 przez mailman
[#104] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #101

Wspaniale!

Mam tylko nadzieję, że nie będzie najbardziej mnie irytującego elementu, czyli murek w którym ukryta jest bomba. To chyba mój największy zarzut wobec AmiRobbo. Powodzenia.
[#105] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #101

Życzę osobom, które planują wrzucić coś na konkurs serdecznie powodzenia: Teh_Kainowi, Tukinemowi, Asmanowi i DJ Piotrsowi!! Super, że nad czymś pracujecie.

Grałem w AmiRobbo jakiś czas temu. Ciekaw jestem drugiej części.

Sam wymyśliłem już cały koncept na grę, napisałem już cały silnik w języku C! Ale jak zazwyczaj mam problem ze sklejeniem tego i dokończeniem.

Będzie to gra, którą bardzo dawno temu nazwałem "Slime City", a teraz "Komandosi". Polega na chodzeniu bohaterem po piętrach budynku. Zbiera przedmioty, otwiera szafki, używa drzwi i wind i walczy z żołnierzami. Broń to maczuga, szabla i broń palna.

Ale zastanawiam się czy tego jeszcze nie uprościć.
2
[#106] Re: Amiga Game Jam

@Hexmage960, post #105

Cieszy mnie, że masz pomysł, który będziesz realizować, ale czy ta gra ma być wystawiona na konkurs? To powinien być sequel amigowej gry chyba, tak jak pisano powyżej.

Co do koceptu, to dobrze zacząć od pierwszego levelu prostego. Później kolejne z kolejnymi dodatkami i stopniowo wdrażać. Wtedy rośnie zarówno ilość poziomów, jak i urozmaicenie rozgrywki.

Zdradzę, że my robimy odwrotnie. Zaprojektowałem level tymczasowy do testów, który się zmienia w zależności od tego, co akurat dorabiam do gry. Gdy już będziemy mieć wszystko, to zaczniemy projektować właściwe poziomy, ale niewykluczone, że podczas tworzenia poziomów coś wpadnie do głowy i znowu nie urozmaicimy.
1
[#107] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #106

Zaprojektowałem level tymczasowy do testów, który się zmienia w zależności od tego, co akurat dorabiam do gry. Gdy już będziemy mieć wszystko, to zaczniemy projektować właściwe poziomy,


Ja też tak robię, tylko struktura poziomu zrobiła się trochę skomplikowana bo muszą być tam dane graficzne, dane dotyczące kolizji (czy to ściana czy to coś do zebrania), dane dla bohatera, dane dla stworów, dane dla sekretów i pewnie jakieś inne informacje. I dlatego kończę pracę nad edytorem poziomów, bo wpisywanie z palca to będzie mordęga.
1
[#108] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #106

Co do koceptu, to dobrze zacząć od pierwszego levelu prostego. Później kolejne z kolejnymi dodatkami i stopniowo wdrażać. Wtedy rośnie zarówno ilość poziomów, jak i urozmaicenie rozgrywki.

Dzięki za tę poradę! Ja tak jak napisałem, wszystko sobie już rozpisałem na klasy silnika gry. Budynek składa się z 4 pięter, a ten z 10 segmentów. Na każdym segmencie może być jeden obiekt - przedmiot, szafka z ukrytym przedmiotem, przycisk, drzwi. Po piętrach mogą chodzić postacie z precyzyjną współrzędną X.

Zaprogramowałem interakcję z obiektami, zbieranie przedmiotów, otwieranie szafek, wciskanie przycisków i korzystanie z drzwi. Brakuje tylko obsługi walki pomiędzy żołnierzami.

Problem się pojawia kiedy chcę dodać do tego otwieranie ekranu, ładowanie plików grafiki w IFF i rysowanie BOBów. Mam to oczywiście już przygotowane dużo wcześniej. Staram się to połączyć z silnikiem.

Zrobię jak radzisz, tzn. przygotuję jeden możliwie najprostszy poziom. Teraz uda mi się tę grę zrobić, kwestia przełamania.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2024 15:41:19 przez Hexmage960
2
[#109] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #70

Co do Lost Vikings 2.
To Earok planuje zrobic wersje w Scorpion Engine 2.

link


Wiec bedzie 1 lub 2 wersje tej gry, albo zadnej.
[#110] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #109

No to teraz zrobienie tej gry to sprawa honoru ;)
[#111] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #110

Dobrze że wymagania gier nie są tylko dla koszernych maszyn bo mnie już kosmos wyszedł, a wszystko za sprawą małego scrolla we wszystkich kierunkach :)
[#112] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #110

Dzisiaj Earok napis, ze rezygnuje.

link

Wiec jestes ostatnia szansa :)
[#113] Re: Amiga Game Jam

@Don_Adan, post #112

Tak, mieliśmy dzisiaj pogaduchy, Earok uznał że zostawi to mnie i weźmie się za coś innego (MK3? Urban Strike?)

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2024 13:53:59 przez teh_KaiN
[#114] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #113

Aha, a ja myślałem, że po prostu zrobisz wypas wersję LV2 na OCS/ECS ;)

Tymczasem ja kończę ostatnie 10% gry, czyli design plansz i poprawki. To będzię bardzo długie 10%.
[#115] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #114

Widzę, że będzie sporo polskich gierek. Ciekawie się zapowiada
[#116] Re: Amiga Game Jam

@tukinem, post #115

Życzę wszystkim autorom serdecznie powodzenia w finalizacji projektów na konkurs (i poza nim).

Znając Wasze dokonania, to podejrzewam, że nie będziecie mieć z tym dużych problemów. Ja tak jak napisałem, przykładam się do pracy i coś powinno z tego wyjść. Przynajmniej już wychodzi.

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2024 23:38:07 przez Hexmage960
1
[#117] Re: Amiga Game Jam

@asman, post #114

taki był plan, ale Earok podbił stawkę bo chciał zrobić OCS/AGA. Tak naprawdę dodanie AGA ficzurów do bazowej OCSowej wersji nie powinno być problemem, więc to nie będzie jakoś sporo roboty (oprócz dostosowania ACE'a do FMODE innego niż 0 i odpalenia szerokich sprite'ów w tle dla paralaksy), ale zostawię to sobie na koniec bo jednak wciąż celuję w OCS.

Progress mam taki że już praktycznie wszystko co się rozsądnie dało zrewersować, to zrewersowałem (tileset, palety, definicje poziomów, rozmieszczenie obiektów, w 90% też sfx i sample muzyczne). LV1 na pececie korzystało z wirtualnej maszyny i każdy obiekt miał swoje skrypty trzymane w bajtkodzie i miałem cichą nadzieję że LV2 też to robi, ale wygląda na to że tam cały kod jest natywny - będę musiał go niestety odtwarzać na oko, bo deasmować SNESa mi się nie widzi - koszmarny jest ten procesor i jego przełączanie trybu 8/16-bit.
1
[#118] Re: Amiga Game Jam

@teh_KaiN, post #1

FAQ
====

Q. Are prequels allowed?
A. Yes! The idea behind this year's theme is to create what more you want to see from a particular Amiga game, and if the story calls for a *prequel* then it's still allowed.
Q. Are there restrictions on the used of ripped assets this time around?
A. Ripped assets are fine in these friendly competitions as long as there's no profit involved, so copyright shouldn't be an issue. Many sequels reuse assets from previous games, so for a jam focused on sequels, using ripped assets shouldn't be judged severely.
Q. How strict is the "sequel to an Amiga game" rule?
A. It must be based on an Amiga game that has been released. Public domain and homebrew games are also acceptable in this case as long as it was released on the Amiga.
Q. If an Amiga game had a sequel released on PC, is it acceptable to create an Amiga version of the PC sequel?
A. Yes, although this is considered to be a "port" and the judges may award more points for originality in the game idea.
Q. What language or tool are allowed to be used in this contest?
A. Any you like! As long as the final game executable runs on an Amiga, then it's all good.

Q. Can I make a sequel of my game and enter it into this competition?
A. Yes, as long as there is an Amiga version of your game available.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem