[#31] Re: Zapowiedzi nowych gier

@karolb, post #30

Dziękuję za wrzucenie zrzutu ekranu. Chyba wiem dlaczego tego ostatniego diamentu nie zaliczyło. Prawdopodobnie przy losowaniu pojawił się diament w lokacji bohatera.

To takie niedoróbki, które poprawię, kiedy poziomy będą lepiej przygotowane.

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2024 00:11:04 przez Hexmage960
1
[#32] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #25

@Wszyscy

Odnosząc się do poprzednich wypowiedzi, dziękuję za powyższą rozmowę o czcionkach oraz za trzymanie kciuków za projekt. Zrobię w razie czego przypis do katalogu z czcionką, tak praktykuje się też na dyskach Freda Fisha.


Tylko po co przypis zasmiecajacy system?
Teraz tez gra powinna juz dzialac, jak ktos uzyje ikony typu Project, np tak.

assign Fonts: fonty_gry
WBRocky
assign Fonts: SYS:Fonts
1
[#33] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #32

Tylko po co przypis zasmiecajacy system?

Byłby to przypis tymczasowy, nie w user-startup. Programy z dysków Freda Fisha mają ikonkę "InstallFonts" ze skryptem.

Uważam, że to dobre rozwiązanie, jeśli ktoś nie chce mieć czcionki w systemie. Pozostaje jeszcze PROGDIR, ale z tego co pamiętam (w przypadku czcionek) są tutaj niewielkie problemy.

Z mojego doświadczenia jednak warto wrzucać czcionki do FONTS, bo np. Deluxe Paint tego nie robi, i nie mogę używać jego ładnej czcionki w systemie.

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2024 06:56:54 przez Hexmage960
[#34] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #33

Z mojego doświadczenia jednak warto wrzucać czcionki do FONTS, bo np. Deluxe Paint tego nie robi, i nie mogę używać jego ładnej czcionki w systemie.
Moje doświadczenie jest przeciwne. Jeżeli koniecznie będę chciał używać w systemie czcionki zainstalowanej przez jakiś program, to sobie skopiuję. Bezalternatywne umieszczanie różnych przypadkowych czcionek, bibliotek itp. w katalogach systemowych jest złe.

Poza tym, dlaczego gra, która ma działać w oknie Workbencha, nie używa po prostu czcionki ekranu Workbencha? Wydawałoby się, że to oczywiste rozwiązanie. Ludzie mają Workbencha w bardzo różnych rozdzielczościach i czcionkę wybraną tak, żeby była czytelna.

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2024 12:26:23 przez Krashan
8
[#35] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #33

Robert, a ten Twój silnik, sposób wyświetlania grafiki, to zadziała też pod AGA w wysokiej rozdziałce na 256 kolorach?
[#36] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #35

@Krashan

W tej chwili program otwiera osobny ekran Intuition i na nim okno, bo potrzebuję dostęp do Copperlisty użytkownika oraz chcę mieć gwarancję, że pamięć graficzna jest w odpowiednim formacie.

Czcionkę wybrałem, bo mi się ona podoba i ją spolszczyłem, ale nie pomyślałem żeby odziedziczyć ją po ekranie WB, czy też nawet - dać wybór użytkownikowi.

Dobrze, myślę, że temat czcionki mocno nam się rozrósł. Do sposobu instalacji doszedł problem font-sensitive.

@Mastaszek

Na razie celuję w 16 kolorów Lores/Hires w okienkach. To jest najbliższy plan, 16 kolorów wprowadzi lepszą grafikę.

I na tym mogę zakończyć, bo później dodatkowe kolory mogą być użyte w taki sposób, że każdy region na ekranie ma przypisane swoje 16 kolorów.

Dzięki AGA i większej palecie będę mógł umieścić więcej kolorów również na tej samej pozycji pionowej, np. panel boczny.

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2024 16:34:03 przez Hexmage960
[#37] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #36

Pytam, bo kolega Cramer kombinuje nad GearTactics https://www.youtube.com/watch?v=hLVcp71EoLw
i zastanawiam się, czy przy Twoich umiejętnościach kodowania pod systemem dałoby radę coś takiego wyświetlić w 640x512 w 256 kol.
[#38] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #36

Czcionkę wybrałem, bo mi się ona podoba i ją spolszczyłem, ale nie pomyślałem żeby odziedziczyć ją po ekranie WB, czy też nawet - dać wybór użytkownikowi.

To by poprawiło czytelność na niektórych konfiguracjach. Popracuj nad tym.
[#39] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #36

Do sposobu instalacji doszedł problem font-sensitive.
Póki co, widzę, że font jest użyty tylko na belce ekranu, więc całe "font-sensitive" robi za Ciebie Intuition.
[#40] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Krashan, post #39

Wrzucam drugie demko (wersja v0.2). Nowości:

- System etapów. W tej chwili przygotowałem 3 zróżnicowane etapy,
- Usprawniona logika obiektów i bohatera (kamienie spadają na boki),
- Kiedy się zablokujemy, możemy powtarzać etap wciskając klawisz F1,
- Grafika jest w 16 kolorach.

Bohater nadal nie może zginąć, bo jeszcze nie zrobiłem grafiki "kłębu kurzu".

Będę w kolejności zapewne dodawać ogniki. Przydałaby się też animacja głównej postaci (klatki w sumie mam już przygotowane).

Demo v0.2 do pobrania stąd: https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.2.lha



Ostatnia aktualizacja: 25.07.2024 19:34:40 przez Hexmage960
1
[#41] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #40

Uwielbiam Twój styl grafiki Te postacie są takie typowo bajkowe i wesołe. Zarówno Magazyn miał swojego bohatera, który wyglądał sympatycznie, jak i tu.

Trzymam kciuki
1
[#42] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #41

Dziękuję Ci bardzo za tę oraz poprzednie wypowiedzi w tym wątku, gdzie dodawałeś mi otuchy!

Również uważam, że grafika wygląda dobrze.

Z innych rzeczy, to zapewne będę jednak musiał poprawić obecne popychanie kamieni przez bohatera, bo nie działa ono najlepiej. Wymaga to jednak małych zmian w logice pól.

P.S. Mam w planach też upiększenie tej trawy/piasku w zależności od sąsiednich pól (będą bardziej zaokrąglone).

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2024 21:13:36 przez Hexmage960
1
[#43] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #40

A ksiezniczka do uratowania bedzie jak w Mario Bros?
[#44] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #43

Magazynier będzie do uratowania!
1
[#45] Re: Zapowiedzi nowych gier

@wnuczus, post #44

Pani Czesława, księgowa prowadząca księgi Magazynu. Lekka nadwaga, okulary, obowiązkowo papierosy. Musisz zbierać papierosy, bo jak jej zabraknie to zaczyna kląć i gonić naszego bohatera, rzucając w niego segregatorami, tak długo, aż ten nie znajdzie fajek. Trafienie za pierwszym razem powoduje, że bohater widzi gwiazdki i porusza się wolniej, za trzecim razem zabiera życie.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2024 08:49:21 przez KM_Ender
[#46] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Daclaw, post #19

I potem w fonts masz pierdyliard fontów używanych przez pojedyncze gry, do tego teoretycznie aktualizując grę aktualizujesz font, który może być przypadkiem wykorzystywany przez inną grę i mieć taką samą nazwę, a być innym fontem. Po to system wprowadził pierwsze szukanie w progdir: żeby uniknąć takiego syfu. Od zawsze mam straszną awersję gdy jakieś bździnne programy grzebią mi w systemowych katalogach.
2
[#47] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM_Ender, post #45

Papierosy to chyba teraz pali tylko patologia i ci co wcześniej zaczeli i nie mogą skończyć.
1
[#48] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #47

Księgowa jest już stara, więc łapie się do twojego opisu. Gry na Amigę powinny być takie jajcarskie trochę.
[#49] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #43

A ksiezniczka do uratowania bedzie jak w Mario Bros?

To ma być dosyć prosta gra, bez większego scenariusza.

Ja już cieszę się, że udało się przygotować działającą grę. I że spodobał się zaawansowany system animacji.

Problem popychania kamieni troszkę zmienił logikę pól. Dotychczas obiekty zajmowały pole źródłowe i docelowe. Teraz jest możliwe że dwa obiekty poruszające się w tym samym kierunku zajmują wspólne pole.

Poza tym postanowiłem zastosować rekurencję przy procesowaniu pól. Po testach powinno działać to prawidłowo, ale jeszcze nie testowałem w praktyce. Muszę zaktualizować funkcję animacji.

Jest tylko niewielki problem z "lataniem" kamieni kiedy spadają na bok, mając pod spodem niestabilny grunt. Ale to w oryginalnym Boulder Dashu też było.

Nie chciałbym tego zanadto komplikować.

@Pawelini

No przecież program nic nie instaluje. Ma czcionkę w swoim katalogu FONTS.

Zazwyczaj instalatory mają LOG (do pliku lub do drukarki), tak żeby łatwo wyłapać co i gdzie zainstalowały.

@KM_Ender

Czemu tylko na Amigę? Gry na każdy komputer/system mogą być jajcarskie. Ale Twój scenariusz według mnie nawet nie jest żartobliwy. To kolega stroi sobie żarty podając totalnie wydumany scenariusz.
[#50] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #49

No ale to sa chyba diamenty.
Wiec zbieranie diamentow dla ksiezniczki pasuje.
Za kazde 100 diamentow ksiezniczka daje nagrode.
1
[#51] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #50

No ale to sa chyba diamenty.
Wiec zbieranie diamentow dla ksiezniczki pasuje.
Za kazde 100 diamentow ksiezniczka daje nagrode.

Tak, oczywiście to są diamenty. Tak jak napisałem gra nie ma mieć scenariusza. To klon Boulder Dasha.

Akurat Twój żart z księżniczką jak w Mario Bros. uważam za zabawny. Pewnie też taki scenariusz pasuje.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2024 11:52:33 przez Hexmage960
[#52] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #49

Ok. Rzuć pomysłem, chętnie poznam twoje poczucie humoru.
[#53] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM_Ender, post #52

Na moim profilu Amiga Developer podałem taki oto opis gry:

"Naszym zadaniem jest zebrać diamenty, unikając niebezpieczeństw które czają się w kopalni."

Nie przewidywałem głębszego scenariusza.

Chciałem po prostu pokazać, że wreszcie udało mi się projekt bez większych problemów zrealizować.

Gra jest grywalna, choć wymaga troszkę dopracowania.

Przepraszam Kolegę za ton tamtej odpowiedzi, ale człowiek o różnych porach może mieć różne poczucie humoru. Nie chciałem nikogo obrazić.

Magazynier był jaki był. Tutaj sytuacja jest zgoła odmienna. Jest już grywalna gra w krótkim czasie.

Teraz mam niewielkie problemy techniczne z następną wersją dot. logiki pól, o których wspomniałem.

Chciałbym niedługo wrzucić tę grę na Aminet. Jeżeli ktoś będzie tak uprzejmy zrobić nagranie z rozgrywki, będę wdzięczny. Niekoniecznie teraz, może być przy którejś z następnych wersji.
[#54] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #53

Ile poziomów planujesz?
[#55] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #53

Nie obraziłem się. Uwielbiam angielski humor i jemu podobne, wiem, że nie wszyscy go lubią, stąd tamten pomysł. Potrafisz programować, może warto zrobić grę z takim dziwnym, zwariowanym poczuciem humoru, które wryje się dzięki temu w pamięć graczy.
[#56] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #54

Etapy teraz tworzy się całkiem prosto - jak w oryginalnym Boulder Dashu. Nie ma edytora, tylko określa się dystrybucję (rozkład losowy) elementów na planszy i wstawia się pojedyncze elementy, linie lub prostokąty. Określa się też liczbę diamentów do zebrania.

Mam nadzieję, że z 16 jaskiń uda się przygotować.

To akurat mniejszy problem. Najfajniej będzie jak dodam ogniki czy amebę do gry, co planuję, choć w późniejszym czasie. Teraz system animacji jest elastyczny.

Kluczowe w tej chwili to dorobić animację bohatera i dokończyć usprawnianie logiki pól.

@KM_Ender

Nie obraziłem się. Uwielbiam angielski humor i jemu podobne, wiem, że nie wszyscy go lubią, stąd tamten pomysł. Potrafisz programować, może warto zrobić grę z takim dziwnym, zwariowanym poczuciem humoru, które wryje się dzięki temu w pamięć graczy.

Rozumiem. Dziękuję za tę sugestię. Jeżeli gra doczeka się scenariusza, to postaram się coś z Kolegi sugestii uwzględnić, czyli dodać coś humorystycznego.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2024 13:47:06 przez Hexmage960
1
[#57] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #56

Fajne rozwiązanie z tworzeniem poziomów. Będzie ADF?
[#58] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #57

Kolejne wieści:

Jest już usprawniona logika pól, tzn.:

1. Dwa obiekty mogą być na jednym polu podczas ruchu w tym samym kierunku,
2. Dodane dwie rodziny funkcji - odwiedzin pola i przetwarzania pola. Dzięki temu udało mi się sprawniej i jednolicie zaimplementować:

  • Popychanie kamieni,
  • Zbieranie diamentów,
  • Uderzenie bohatera przez spadający kamień (jest już obsługa "kłębu kurzu", jest to animowany typ pola),

3. Usunąłem zbędne zmienne w strukturze pola.

Co do spadania kamieni na boki na niestabilnej powierzchni, to może warto zrobić krótkie losowe opóźnienie, zanim kamień spadnie w bok.

Okazało się, że tych usprawnień musiałem wprowadzić sporo, mimo że poprzednia wersja działała sprawnie. Ale już wszystko ogarnąłem.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2024 18:37:10 przez Hexmage960
[#59] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #58

Hej, wrzucam nową wersję gry (0.3).

- Dużo usprawnień w logice.
- Bohater może zginąć. Zamienia się wtedy w czaszkę, która spada jak kamień.
- Grafika zretuszowana.

Gra według mnie nabrała mocno na grywalności.

Póki co w tej wersji jeden poziom do ogrania, wrzucę więcej ale dzisiaj napracowałem się dość sporo, szczególnie przy logice.

Jest jedna drobniutka usterka, która nie wpływa na poprawność działania programu - popychany w prawo kamień nie spada, dopóki go pchamy.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.3.lha

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do przetestowania.

[#60] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #59

Wersja 0.4

- Dodałem odwołania rekurencyjne w logice i teraz wszystko powinno ładnie działać, tzn. popychanie kamieni w prawo zawsze najpierw wywołuje skanowanie kamienia i w razie czego spada. Przy okazji usprawnia to zachowanie wielu innych elementów.

Nota: Bohater ginie jeżeli bezpośrednio nad nim kamień spada.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.4.lha
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem