[#91] Re: Zapowiedzi nowych gier

@pisklak, post #90

Nie działa.
BOA - tu jest plik uruchamialny. Zmieniłem VWait na WaitTOF_ - tak się wpisuje wszelkie komendy/funkcje systemowe. Jakbyś chciał to Ci podeślę kod, bo to żadna tajemnica, ani żadne arcydzieło. Zwykła "pierdółka" systemowa
[#92] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #91

Hehe, no niezły snake :) To jest w trybie tekstowym, no nie? Proponuję, żeby poszerzyć okno x2 i zrobić te 'piksele' też x2 w poziomie (czyli tak naprawdę dwa znaki zamiast jednego), żeby wszystko było kwadratami i gra trzymała proporcje pion:poziom 1:1.
[#93] Re: Zapowiedzi nowych gier

@pisklak, post #90

WaitTOF NIE MA SENSU jeżeli używamy go jako delta czasu! Nawet na natywnym chipsecie. Ekran może mieć różne częstotliwości odświeżania.
1
[#94] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #92

Amiga nie ma trybu tekstowego :) to jest w okienku systemowym bez żadnych grafik. Wszystko rysowane prostokątami więcej mnie zmęczyło zaprogramowanie samego okna niż napisanie tego węża :)
2
[#95] Re: Zapowiedzi nowych gier

@kiero, post #93

No jako delta czasu to faktycznie nie, zwłaszcza na RTG. Do tego lepiej pewnie pobawić się timer.device (lowlevel ElapsedTime ?)
Ale mi tu chyba bardziej chodziło o to żeby cała grafika rysowała się podczas VBL, czyli synchronizacja z ramką.
W teorii RTG powinno patchować tą funkcję żeby trzymała synchronizację na ekranach RTG. Jak jest w praktyce to już inna sprawa. Na takim MOS czy AOS4 pewnie tak jest. Na AOS3 to bym się nie zakładał.

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2024 16:25:35 przez pisklak
[#96] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #94

Da się "tekstowo". Spróbuj użyć kodów ESC z normalnym printf w CON: szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2024 16:33:21 przez pisklak
1
[#97] Re: Zapowiedzi nowych gier

@pisklak, post #96

Hej,

Zaktualizowałem grafikę w grze WB Rocky. Skórka w 32 kolorach już jest i działa w grze. Brakuje tej skórce kilku klatek animacji (pył po spadnięciu kamienia, animacja bohatera).

Grafika powstawała oryginalnie w palecie 64 kolorów, ale zużywałem ich sporo mniej, więc redukcja udała się bez strat w wierności odwzorowania.

Wersja 0.10 gry z nową skórką do pobrania stąd: Czemu taka wersja? Bo gra jest grywalna, ale jeszcze nie jest skończona.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/Releases/WBRocky0.10.lha

Grę będę uzupełniał raczej dopiero za kilka tygodni, bo mam obecnie obowiązki.

Życzę miłego testowania. Chętnie posłucham też opinii.



Ostatnia aktualizacja: 16.09.2024 20:02:26 przez Hexmage960
5
[#98] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #97

Może ja wypowiem się SUBIEKTYWNIE, żeby nikt nie powiedział, że gadam głupoty, tylko piszę własne odczucia.

1. Kolory murku nie są zbyt "cukierkowe"? Pasowałyby, gdyby cała szata graficzna była w takim stylu.
2. Grafiki ziemii (piasku) są fantastycznie zrobione. Nie widać nawet połączeń kafelków, gdy są jeden obok drugiego.
3. Kamienie bym bardziej wyokrąglił bo tak jeszcze za bardzo kwadratowe są, albo jakby ucięte.
4. Poprawiłeś uciekanie przed spadającym kamieniem? Jeśli stoimy bezpośrednio pod kamieniem i zaczniemy biec w dół, to kamień nas doganiał od razu w poprzedniej wersji. Ktoś też o tym pisał wtedy.

Poza tym widzę, że masz swój styl graficzny. Taki kreskówkowy i jasny. Ostatnio większość gier na Amigę to ciemne i zimne barwy na czarnym tle. Tu widać, że jest kolorowo. Podziwiam i trzymam kciuki
[#99] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #98

Dzięki za opinię.

4. Poprawiłeś uciekanie przed spadającym kamieniem? Jeśli stoimy bezpośrednio pod kamieniem i zaczniemy biec w dół, to kamień nas doganiał od razu w poprzedniej wersji. Ktoś też o tym pisał wtedy.

Nie jestem pewien jak miałbym to poprawić. Kamień zawsze doścignie bohatera, ten nie ma szansy na ucieczkę idąc w dół gdy kamień znajduje się bezpośrednio nad nim.

Obecnie zastanawiałem się nad małą przeróbką logiki gry, wprowadziłem deklarację ruchu, żeby uprościć skanowanie - by każdy obiekt był procesowany raz.

Zatem skanowanie składa się z 3 faz:

1. Procesowanie elementów - to tutaj elementy deklarują ruch na sąsiednie pole (kamień, diament, bohater, ognik, motyl), bądź tworzenie elementów na sąsiednich polach (wybuch, ameba, magiczna ściana),

2. Kontrola ruchu i kolizja elementów - to tutaj wykonywany jest ruch obiektów i wykrywanie kolizji, wywoływanie funkcji obsługi kolizji (bohater zbiera diament, pcha kamień itp.),

3. Obsługa animacji elementów - ustalanie klatek animacji.

Zatem plansza/obiekty skanowane są najpierw pod kątem wewnętrznej logiki. Później w drugim przebiegu ruch jest wykonywany. Dzięki temu też kamień najpierw spada, a potem sprawdzane jest popychanie kamienia.

Rekurencja jest nadal potrzebna, przy pchaniu kamienia, lub przy spadaniu sterty kamieni, ale jest znacznie uproszczona i wykonywana w drugiej fazie. Nie muszę też anulować skanowania elementu, który znika podczas rekurencji!

Wczoraj to programowałem, ale jeszcze nie ogarnąłem całości.

Będę chciał wprowadzić ogniki oraz wybuch (kłąb dymu) tworzony na sąsiednich polach, więc chciałem uprościć dotychczasowy algorytm rekurencyjny.

Ogólnie wychodzi nieco bardziej skomplikowany algorytm niż w przypadku Boulder Dasha.

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2024 11:17:48 przez Hexmage960
[#100] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #99

Nie jestem pewien jak miałbym to poprawić. Kamień zawsze doścignie bohatera, ten nie ma szansy na ucieczkę idąc w dół gdy kamień znajduje się bezpośrednio nad nim.

Może jednak zrób skokowy ruch bohatera? Tu chyba dużo roboty nie ma.
[#101] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #99

Dawno nie gralem w Boulder Dasha, ale dawalo sie uciec przed kamieniem.
Taki kamien spadal po paru sekundach (o ile dobrze pamietam), a nie od razu.
Zreszta byly takie mapy, ktore tylko w taki sposob dawalo sie przejsc, ze trzeba bylo sobie najpierw droge ucieczki przyszykowac.
[#102] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #101

OK. Można to rozwiązać, że jeżeli bohater idzie w dół to kamień za nim nie podąża od razu, tylko dopiero jak pole opuści.

Zmieniłoby to troszkę spadanie sterty kamieni.

Taka logika była początkowo, ale ja wprowadziłem niezwłoczne podążanie obiektu ze względu na to, że było potrzebne przy popychaniu kamienia przez bohatera.

Muszę się tu zdecydować. Tylko proszę pamiętać, że logika jest na tyle złożona, że takie rzeczy nie zawsze wprowadza się od ręki. Wolę dopracować logikę, o której piszę wcześniej, gdzie skanowanie jest wykonywane oddzielnie od ruchu i przede wszystkim dodawać nowe elementy do gry.

Ale postaram się to rozwiązanie wprowadzić.

Zaś co do skokowego ruchu, to dałoby radę zrobić taki tryb gry, wymagałby tylko innej interpretacji przesunięcia obiektu między polami (grałoby rolę opóźnienia). Ale nie ma według mnie takiej potrzeby.

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2024 13:11:21 przez Hexmage960
1
[#103] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #99

Chyba chodzi o to, żeby się dało w dół przed kamieniem uciec.

PS off topic: Robert, czy Ty jesteś w stanie zaprogramować port tego: https://www.youtube.com/watch?v=43g3aniD2Yc

Wsztytkie animacje są dostępne jako pliki i pytanie, czy z Twoją wiedzą można to przeportować na dopaloną (RAMem) amigę? To byłby hit!
Wiem, że masz opracowane wyświetlanie grafiki/animacji pod systemem. Może warto się szarpnąć na Maddoga?


PS2. Jakby co, to mam pliki Maddoga na dysku i służę dostępnością

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2024 13:13:03 przez mastaszek
[#104] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #99

Domyślam się, że kolizje bohatera z kamieniami wyliczasz za pomocą tablicy mapy, a nie zderzenia samych grafik? Bo jeśli to drugie, to mógłbyś stopniowo zwiększać szybkość opadania kamienia. No ale jeśli łapiesz po komórkach tablicy, to na jedno wychodzi, bo po chwili trafi się, że i kamień i bohater będą w tej samej pozycji tablicy mimo że będzie przerwa pomiędzy nimi.

Albo jeśli są w tej samej pozycji tablicy, to sprawdzić czy Y danego kamienia jest mniejsze niż ay bohatera -16 pikseli?
[#105] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #104

@Tukinem

Domyślam się, że kolizje bohatera z kamieniami wyliczasz za pomocą tablicy mapy, a nie zderzenia samych grafik?

Oczywiście za pomocą tablicy mapy. W komórce wpisuję m.in. ile zostało dystansu do przejścia obiektu na docelowe pole oraz informację o obiekcie opuszczającym dane pole.

Już ustaliliśmy jak to rozwiążę - jeżeli pod kamieniem znajduje się bohater, to nawet idąc w dół będzie jeszcze blokował kamień.

@Mastaszek

Mam troszkę inne zainteresowania. Dopracuję grę Rocky/Zaczarowana Kopalnia i będę chciał zrobić parę modyfikacji na tym silniku komórkowym. Może też taką, gdzie bohater strzela.

Jeżeli mi się to powiedzie to będzie już OK.

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2024 13:50:54 przez Hexmage960
1
[#106] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #105

Spoko. Tylko mam takie wrażenie, że Twoje duże umiejętności i wiedza trochę się marnują na kolejnych klonach Bolder Dash/Sokoban. Stać Cię na zrobienie czegoś spektakularnego. A skoro masz zaprogramowane wyświetlanie grafiki pod systemem, to mógłbyś się zapisać w historii amigowania jako gość, który zrobił Maddoga... Osobiście mam duży szacunek do Twoich projektów i tego, co przez lata wypracowałeś. Może czas na kolejny krok?

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2024 14:27:50 przez mastaszek
[#107] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #106

A może czas na napisanie książki z prawdziwego zdarzenia o programowaniu w C w kontekście gier ale dla osób początkujących?
1
[#108] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #102

Nie wiem, czy grales w Mr.Do na automatach.


link

Tam bylo rozwiazane to tak, ze rekami krasnala sie trzymalo jablko, zeby nie spadlo od razu.
Jak sie rece zabralo to jablko spadalo, po okolo 2s.
Mozna bylo zwiac, a jak sie bylo zbyt wolnym to jablko zabijalo.
[#109] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #108

Jest (raczej) ostateczna decyzja w sprawie logiki:

Otóż przywrócę pierwotną logikę sprzed wprowadzenia rekurencji, że poruszające się obiekty zajmuję zarówno źródłowe jak i docelowe pole oprócz popychania kamieni przez bohatera (i generalnie ruchu bohatera).

Dodatkowe atuty:
- Diamenty mogą być zbierane nawet podczas ruchu,
- Można uciec przed kamieniem,
- Prostota rozwiązania.

Mimo wszystko wymyśliłem też rozwiązanie, że poruszające się elementy są dodawane do listy w zależności od kierunku ruchu (dół, góra, lewo, prawo) a następnie lista skanowana jest w odwrotnej do kierunku ruchu kolejności, dzięki czemu obiekty poruszają się równocześnie i najpierw spadają, ale ze względu na zbytnie i w zasadzie niepotrzebne skomplikowanie (kamienie są potem badane pod kątem ruchu w lewo i prawo na niestabilnej powierzchni i dodawane do odpowiedniej listy aż do opróżnienia list), tego rozwiązania nie wprowadzę.

Chętnie jednak posłucham też Waszej opinii w tej kwestii.

Co do ambitnych projektów, to moim celem tutaj jest zrobienie ładnej wersji Boulder Dasha na Amigę z płynną animacją.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2024 11:54:41 przez Hexmage960
[#110] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #109

"Co do ambitnych projektów, to moim celem tutaj jest zrobienie ładnej wersji Boulder Dasha na Amigę z płynną animacją." - rozumiem, jasna sprawa.

Dla mnie niedoścignioną realizacją tego typu gry jest Emerald Mines. Moim zdaniem nic nie przebije tej wczesnej amigowej giery. Grałeś w to? Jeśli nie, to koniecznie musisz spróbować.

Gdy już skończysz obecny projekt, to zastanów się nad Maddogiem. Nie bardzo się znam, ale myślę, że A1200 z dodatkowym RAMem da radę to pociągnąć.
[#111] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #110

Dla mnie Supaplex to najlepszy klon Bulder Dash'a ok, racja
1
[#112] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #97

Według mnie jest dobrze.

Podoba mi się:
- płynność ruchu,
- jest kolorowo,
- pułapka w postaci spadajacego kamienia od razu gdy idziemy w dół, inaczej niż u konkurencji.

Co mi sie nie podoba:
- brak jakiegoś elementu, który motywował by ruch bohatera, np konkurencyjnych pożeraczy diamentów, limit czasu na zebranie skarbów itd., itp.

To tak ode mnie, ogólnie wrażenia pozytywne.OK
[#113] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #112

Hej, ostatnio nie mam komputera klasy PC, więc więcej czasu poświęcam na programowanie i rysowanie na Amidze 1200. Udało mi się jeszcze bardziej upiększyć grafikę do tej gry i przygotować bardziej złożony silnik animacyjny. Wyniki wrzucę na serwer kiedy odbuduję PC (co troszkę nadszarpnie mój budżet, mimo że to sumaryczny koszt rzędu 1000 zł.). Przetestowałem już lepszą grafikę z ostatnią wersją gry. Nowy silnik zakłada przesuw mapy. Zaczarowaną kopalnię pewnie wrzucę na konkurs Sordana. Ale Robbo też mógłbym. Na Amidze mam kod źródłowy i grafiki. Poza tym wszystko u mnie gra i mam nadzieję, że w krótkim czasie będę miał znów PC, żeby dzielić się materiałami, wrócić do rozwoju strony i zwyczajnie korespondować. Pozdrawiam serdecznie.

P.S. Przy dobrych wiatrach grę wydam, a przynajmniej umieszczę na Aminecie. Chwilowo mam to bardzo utrudnione, ale tym bardziej mobilizuje mnie to do skutecznego działania.
9
[#114] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #113

Jak potrzebujesz jakiegos grata PC to daj znac, cos sie znajdzie.

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2025 00:36:19 przez koczis
[#115] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #114

Dziękuję za ofertę pomocy. Otrzymałem ich więcej. Wypatrzyłem już nową płytę na Socket 1700 za 400 zł. Do tego procesor i3. Płyta ma COM i LPT na łączność z Amigą. Będę to zamawiał jutro i składał. W tej chwili mam tylko telefon. Rodzice mają laptop. Po złożeniu będę mógł wrócić do zwyczajnej aktywności. Na Amidze mogę pisać zarówno grę na konkurs Sordana, jak i grę tekstową w systemie AdvSys na drugi konkurs, w którym biorę udział. Walka trwa.
1
[#116] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #115

W tej chwili mam tylko telefon.

No i masz też Amigę. Używamy na tych maszynach internetu każdego dnia (czasem bez wyłaczania kilka dni) od ponad ćwierć wieku.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem