[#61] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #59

Wygląda fajnie. A dalej działa w okienku WB?
[#62] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #61

Gra działa w okienku na własnym ekranie Intuition.

Wrzucam kolejną aktualizację, 0.5. Głównie naprawa nietrywialnego błędu, który dzisiaj zauważyłem. Pojawił się podczas wprowadzenia rekurencji do logiki (zbieranie diamentu, który znajduje się nad bohaterem).

Aktualnie są 4 dosyć proste, acz zróżnicowane poziomy.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.5.lha

[#63] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #62

Pograłem i podoba mi się.

Zastanawia mnie jedno. Użyłeś tu ekranu Intuition.

Mam jeden konfig w emulatorze z obsługą RTG przez Voodoo3. Gdy uruchamiam gry używające swojego ekranu Intuition na tym konfigu to wyświetla dziwne paski.

Przykładowo tu jest mój Saper na ekranie Intuition:


tutaj jest Twój Magazyn:


Natomiast WBRocky wygląda jakby działał na osobnej copperliście (niesystemowej):


większość moich gier są tworzone na osobnych niesystemowych ekranach, więc one działają poprawnie.

Natomiast tu znowu jest napisana przeze mnie BOA, która działa na wykorzystanym ekranie Intuition z systenu, a jedynie stworzone jest na tym ekranie okienko z grą i tu pod RTG działa, ale jest znowu niegrywalne, bo RTG nie ma obsługi Vertical Blank, przez co żmija zasuwa jak wściekła :)


Oczywiście bez RTG w Workbenchu uruchomionym na AGA/ECS, wszystko to co wymieniłem działa idealnie. Ciekawe, czy użytkownicy Pimig, Vampirów, czy innych maszyn z RTG też takie cuda mają?
[#64] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #63

Jeszcze w kwestii logiki gry, to wprowadzę prawdopodobnie porządniejszą poprawkę tego problemu z rekurencją.

Otóż problem polegał na tym, że diament będąc na górze podczas skanowania wywoływał skanowanie dolnego elementu, gdzie znajdował się bohater. Bohater mógł pójść na górę powodując nadpisanie skanowanego diamentu.

Zrobię tak, że skanowane rekurencyjnie elementy będą oznaczane. Funkcja anuluje skanowanie jeżeli będzie chciała wejść na skanowany w tym odwołaniu element. Wtedy bohater zostanie przeskanowany dopiero w swojej turze, a nie wcześniej.

Tak jak pisałem, problem dość nietrywialny. Póki co sprawiłem, że bohater nigdy nie jest skanowany rekurencyjnie. Ta poprawka jest właśnie w wersji 0.5.

@Tukinem

Co do ekranu RTG, to nie jestem pewien. Moja gra przy rysowaniu korzysta z koprocesorów graficznych (OwnBlitter/DisownBlitter), oraz Coppera też - ale w sposób systemowy.

Moja gra działa dobrze na ekranie PAL, ale też wypromowana na DblPAL.

Z tego co wiem, to RTG opiera się oczywiście na funkcjach systemowych, ale wprowadza daleko idące łatki na system. Ekrany RTG korzystają z pamięci graficznej karty, a nie Amigi.

Z tego co pamiętam to kolega Snajper uruchomił u siebie na Vampirze moje gry. Ważne w tym wypadku, by Amiga miała koprocesory graficzne.

Dzięki za przetestowanie. Bardzo jestem rad, że gra działa i spodobała Ci się.

Będzie znacznie więcej atrakcji.
[#65] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #63

Dlaczego nie uzywasz tego?

link

To chyba przeciez dziala tez nz kartach.
No chyba, ze mam skleroze, wieksza niz myslalem.
1
[#66] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #65

WaitTOF() "działa". W sensie, że można go wywołać i będzie jakieś opóźnienie, ale na synchro z ramką na kartach bym nie liczył. W grach działających pod systemem timingi najlepiej robić na timer.device.
1
[#67] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Krashan, post #66

O ile zrozumialem, to jemu chodzi, ze gra za szybko chodzi na RTG.
A do tego, zeby ja spowolnic to powinno wystarczyc, tak mi sie przynajmniej wydaje.
To nie musi byc raczej idealna synchronizacja.
Ale sam nigdy tego nie uzywalem, bo grafika to nie byla moja dzialka.
Wiec moge sie mylic.

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2024 08:32:08 przez Don_Adan
[#68] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #67

Wrzucam kolejną poprawkę. Teraz udało się już problem zażegnać. Okazało się, że była tam nieskończona rekursja w jednym miejscu i następowało przepełnienie stosu. Wynikło to z małego niedopatrzenia.

Ale żeby to załatać w całości, musiałem jeszcze zrobić jedną rzecz, która likwiduje powiązany problem. Do rozwiązania problemu zdecydowałem się na użycie wyjątków w języku C - za pomocą funkcji setjmp().

Przydała się, bo chciałem anulować skanowanie zebranego "rekurencyjnie" diamentu. Reszta funkcji skanowania jest wówczas pomijana, bo diamentu, który skanuje, już nie ma.

Głowiłem się przez kilka dni zanim wpadłem na rozwiązanie.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.6.lha

Ta łatka prawdopodobnie już likwiduje wszelkie problemy z logiką i jest kompleksowym rozwiązaniem, nawet gdybym potrzebował zrobić detonację ogników.

W tej wersji nie ma jeszcze nowych elementów.

Serdecznie pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2024 01:39:36 przez Hexmage960
1
[#69] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #68

Hej,

Wrzucam update, dość spory. Są aktualnie cztery jaskinie (A, B, C i D) o 3 poziomach trudności. Jest to analogiczne do Boulder Dasha.

Poziomy trudności różnią się:
- układem losowych elementów,
- wymaganą liczbą diamentów do zebrania.

Nie różnią się natomiast układem stałych elementów ani dystrybucją.

Sumarycznie mamy w tej chwili 12 poziomów.

Nie testowałem wszystkich poziomów.

Zebrana liczba diamentów wyświetla się na belce i jest błysk i/lub dźwięk po zebraniu wymaganej liczby diamentów (ten standardowy dźwięk można ustawić w preferencjach Sound Amigi).

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.7.lha

Zapraszam do pobrania i przetestowania.

2
[#70] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #69

Usiadłem na spokojnie do Deluxe Painta V i poprawiłem trochę grafikę. Liczba kolorów bez zmian. Diamenty wyglądają według mnie bardzo ładnie.

Do pobrania jako wersja 0.7b stąd:

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.7b.lha

P.S. Możemy podłożyć sobie dowolny dźwięk pod zebranie wymaganej liczby diamentów oraz nawet odpalić odtwarzacz muzyki w tle. Ja tak zrobiłem i miałem grę z muzyką i dźwiękami.

Serdecznie pozdrawiam.

4
[#71] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #70

Serdecznie zapraszam do przetestowania wersji 0.8 gry.

Dodałem do gry sporo nowych efektów animacyjnych:

- Ruch bohatera - 8 klatek animacji,
- Kamień jak spadnie na ziemię na chwilkę unosi się pył.

Podzielcie się proszę wrażeniami.

Jesteśmy w sumie blisko do swego rodzaju pełnej wersji. Zastanawiam się czy dodawać dużo elementów jak ogniki czy ameba, czy jednak poprzestać na tym co jest - żeby szybciej prace zakończyć.

Planuję troszkę więcej poziomów oraz ładniejszy panel. Myślałem żeby dodać też jeszcze więcej efektów animacyjnych (np. przekopywanie się przez ziemię, zbieranie diamencika), co nie jest trudne.

W każdym razie wszystko wskazuje, że w 2024 będziemy mieli pełną produkcję z mojej "stajni". Bardzo się z tego powodu cieszę.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.8.lha
3
[#72] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #71

Wrzuć ADFa.
[#73] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #72

Proszę, oto archiwum ZIP gdzie znajduje się plik ADF z dyskietką bootującą. Zawiera bibliotekę iffparse.library.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.8.zip

Będę musiał rozejrzeć się za jakimś programem do przygotowania pliku ADF bez konieczności stosowania fizycznej dyskietki, albo użyć WinUAE.
[#74] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #73

Dzięki.
Gdy jestem pod opadającym kamieniem, to nie ma szans na ucieczkę kierując się w dół. W oryginale chyba udało się uciec (albo w jakimś amigowym klonie)? Może gdyby tak przyśpieszyć nieznacznie ruch zbieracza diamentów? Oczywiście nie jest to jakaś wada, bo może być tak jak jest.
[#75] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #74

Jeżeli kamień spada bezpośrednio nad bohaterem (bez odstępu) to bohater ginie.

Nawet gdyby wtedy uciekł w lewo lub prawo nie zdążyłby uciec od kamienia.

Jeżeli jest odstęp między bohaterem a kamieniem to można uciec.

Takie zachowanie jest OK.

P.S. Gdybym to zmienił to bohater mógłby nosić na głowie kamień (lub nawet całą kolumnę kamieni) i schodząc nie ginął.

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2024 19:04:26 przez Hexmage960
[#76] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #75

Aha, ok. Źle zapamiętałem.
Rzeczywiście, musiałby sporo szybciej się poruszać żeby uciec w bok, a to już by było za szybko.
[#77] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #76

Ale trafne spostrzeżenie. Też trochę się na tym wcześniej zastanawiałem. Dzięki.

W oryginale tak jest, że można uciec bo bohater porusza się co kafelek.
[#78] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #77

Aa no tak, bohater co kafelek się porusza w oryginale.

Ogólnie spoko. Pograć można.
Przydałby się efekty dźwiękowe.
[#79] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #78

Ogólnie spoko. Pograć można.

Dzięki za przetestowanie.

Przydałby się efekty dźwiękowe.

Hej, a czy zauważyłeś dodatkowe efekty animacji, które wprowadziłem w wersji 0.8 - dotyczą bohatera i upadających kamieni?

Z dźwiękami coś pokombinuję później. Kwestia znalezienia odpowiednich sampli.



Ostatnia aktualizacja: 14.08.2024 20:07:14 przez Hexmage960
1
[#80] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #79

Kurcze nie wyglada to zle ..fajnie ze sobie cos dziergasz i sprawia ci to frajdę
Zdrowka
Ps.czekam cały czas na Dune III Battle of Harkov
1
[#81] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #79

Hej, a czy zauważyłeś dodatkowe efekty animacji, które wprowadziłem w wersji 0.8 - dotyczą bohatera i upadających kamieni?

Tak.

Dużo to pracy żeby bohater się obracał, w sensie żeby nie przemieszczał się tyłem?
[#82] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #71

Popykałem trochę. Sympatyczna gierka i nawet wciąga. Aż mi się długie dnie spędzone z Emerald Mine w 1992r przypomniały.

Zrobienie bootującego ADFa w winuae to są dwa kliknięcia.
[#83] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #82

@Amikoksu

Dużo to pracy żeby bohater się obracał, w sensie żeby nie przemieszczał się tyłem?

Nie ma z tym problemów, ale planuję tylko zwrot w lewo i prawo + animacja kopania w ziemi.

Z ciekawostek napiszę, że w grze Dune II grafika jest obracana za pomocą algorytmu. Piksele są symetrycznie przestawiane. Dzięki temu wystarczy grafika tylko dla jednego kierunku (lewo lub prawo). Oszczędza to pamięć graficzną i miejsce na dysku.

@HOŁDYS

Bardzo miło przeczytać taki komentarz. Dziękuję.

@Mastaszek

Popykałem trochę. Sympatyczna gierka i nawet wciąga. Aż mi się długie dnie spędzone z Emerald Mine w 1992r przypomniały.

Bardzo mi miło, że gra się spodobała.

Jak tylko się jeszcze troszkę postaram, zamieszczę pełną wersję gry. Planuję wrzucić też na Aminet. Liczę na to, że pojawią się jakieś recenzje. To moje marzenie od dawna.

Ostatnio tylko mój starszy klon Robbo został zrecenzowany.

Grę będę rozwijał dalej, bo dodanie pewnych elementów jest bardzo łatwe dzięki konstrukcji silnika.

Chciałbym też żeby grafika poziomów się choć troszkę różniła. W oryginalnym Boulder Dashu każdy poziom ma inne kolory.

Zrobienie bootującego ADFa w winuae to są dwa kliknięcia.

Tak, domyślam się. Na Amidze robię tak, że zrzucam pliki z grą + pliki systemowe na pustą dyskietkę, wykonuję polecenie Install, by zainstalować bootblock i zrzucam obraz dyskietki.
1
[#84] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #83

Hej,

Nowości:

Troszkę stonowałem kolory ziemi.

Poza tym w ostatnie kilka dni zaprogramowałem system dynamicznych ViewPortów (obszarów na ekranie). W najnowszej wersji 0.8a możemy zobaczyć panel, który to wykorzystuje. Panel wjeżdża na ekran za każdym wywołaniem ekranu gry. Te obszary mają mnóstwo manipulacji - przemieszczanie, zmiana rozmiaru, chowanie, wysuwanie, skrolowanie zawartości, zmiana bufora. Wykorzystuję w tej chwili tylko kilka z nich.

W wersji 0.8a jeszcze nie jest wyświetlana informacja na panelu. Będzie to w następnej wersji.

Archiwum do pobrania stąd:

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.8a.lha

Pozdrawiam.



Ostatnia aktualizacja: 17.08.2024 01:30:35 przez Hexmage960
1
[#85] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #84

Polepszyłem grafikę. Wykorzystuję troszkę więcej niż 16 kolorów. Diamenciki błyszczą.

Ta poprawka do pobrania jako wersja 0.8b:

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.8b.lha

[#86] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #85

Wrzucam wersję 0.9 gry. Przygotowałem 4 warianty kolorystyczne poziomów. Diamenciki są w 4 kolorach (żółty, czerwony, zielony i niebieski). W rzeczywistości cała grafika jest w jednym pliku, więc elementy można mieszać.

Na zrzutach ekranu nie widać panelu, ale on w grze jest - na oddzielnym ViewPorcie.

Panel wyświetla liczbę diamentów, które trzeba zebrać, by zaliczyć poziom.

Zbliżamy się powoli do pełnej wersji. Można grę wzbogacać, co planuję, ale chcę zapieczętować wydanie gry w wersji 1.0, żeby zanadto nie przedłużać.

Wrzucę niniejszą wersję na Aminet. Jest w pełni grywalna.

https://coreprogramming.pl/WBRocky/WBRocky0.9.lha

Bardzo się cieszę, że udało się to przygotować. Chciałbym wydać grę na zasadzie Shareware z dostępną pełną wersją. Jeżeli komuś się gra podoba i chce wesprzeć moje wysiłki prosiłbym o rejestrację. Szczegóły znajdą się w archiwum na Aminecie.

Gra w tym momencie może być rozwijana o nowe poziomy bez rekompilowania kodu źródłowego.

Dodawanie do gry nowych elementów jest stosunkowo proste.

Ale po Magazynie chciałem pokazać sobie i Wam, że potrafię projekty zakończyć. Wydaje mi się, że to już się poprawiło. Oceńcie sami.

Dlatego też lepiej będzie raczej jak wydam je w formie rozszerzeń.

Jeszcze nota: nie zapominam o dawnych projektach i być może uda się coś przygotować lub odnowić korzystając z moich obecnych predyspozycji. Przy czym czasu nie mam aż tak dużo w tej chwili.

Będę coś następnego przygotowywał na spokojnie jak już tego czasu będę miał więcej.

Pozdrawiam.



Ostatnia aktualizacja: 18.08.2024 01:14:06 przez Hexmage960
3
[#87] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #86

Gratuluję bardzo dobrej umiejętności planowania gry, budowania poziomów oraz tym bardziej programowania w języku C z użyciem bibliotek. Chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób przesuwasz grafiki spadających kamieni/diamentów? Pytam, bo uruchamiając na procesorze 68000 7MHz gra działa bardzo wolno, natomiast na procesorze 68020 14MHz już jest super płynnie. To wygląda tak, jakbyś nie używał blittera, a procesora do rysowania grafik. Dokładnie testowałem na konfigu A500 z kickstartem 3.1 i zaznaczonym cycle exact. Na żywej Amidze nie ma sensu, bo wiadomo, że będzie płynnie, skoro mam Amigi z 020 i 030.

Proponuję dodać muzyczkę, tak jak to było w przypadku Magazynu.

Daję również duży plus za sterowanie klawiaturą OK
[#88] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #87

Chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób przesuwasz grafiki spadających kamieni/diamentów? Pytam, bo uruchamiając na procesorze 68000 7MHz gra działa bardzo wolno, natomiast na procesorze 68020 14MHz już jest super płynnie. To wygląda tak, jakbyś nie używał blittera, a procesora do rysowania grafik. Dokładnie testowałem na konfigu A500 z kickstartem 3.1 i zaznaczonym cycle exact.

Przesuwam obiekty wyłącznie z użyciem Blittera.

Dzięki za przetestowanie na procesorze 68000. Silnik jest dosyć rozbudowany. Kompilowałem za pomocą SAS/C bez optymalizacji. Mogę spróbować skompilować wszystkie pliki z optymalizacją, by na 68000 działało lepiej.

Sam kod można też zoptymalizować z poziomu C korzystając np. ze słowa kluczowego "register", ale podczas rozbudowy o takie rzeczy się nie martwię, bo najistotniejsze jest poprawne działanie.

Gratuluję bardzo dobrej umiejętności planowania gry, budowania poziomów oraz tym bardziej programowania w języku C z użyciem bibliotek.

Serdecznie Ci dziękuję za słowa otuchy!

Proponuję dodać muzyczkę, tak jak to było w przypadku Magazynu.

To dobry pomysł. Ale już teraz możesz podczas gry przejść na ekran Workbencha i uruchomić np. Hippo Player lub Deli Tracker z wybraną przez siebie muzyką.

Dźwięki to ogólnie dobry pomysł, ale zazwyczaj zostawiam tę rzecz na później, bo nie mam w tym wprawy.

Daję również duży plus za sterowanie klawiaturą OK

Ja akurat preferuję Joystick, ale jeszcze nie dodałem jego obsługi (choć dziś planowałem to zrobić). Cieszę się, że obecne ustawienia są w porządku.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2024 01:36:15 przez Hexmage960
2
[#89] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #88

Ja akurat preferuję Joystick, ale jeszcze nie dodałem jego obsługi (choć dziś planowałem to zrobić). Cieszę się, że obecne ustawienia są w porządku.


Tylko nie usuwaj sterowania klawiaturą

Tam już ktoś zgłaszał, że stojąc pod kamieniem/diamencikiem nie mamy szansy ucieczki ruszając w dół. Jeśli obok stoją dwa i zaczną spadać, to jest prawidłowo.
[#90] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #63

A proste WaitTOF() nie działa na RTG? Jak ja testowałem na UAE to działało OK.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem