kategorie: A4000, CD32, Prometeusz, Sprzęt
[#301] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #299

Kiedyś gdzieś spotkałem się z informacją, że Beneath a Steel Sky działał
w trybie extra half-brite 64 kolory. Podobnie jak Swiv i jeszcze sporo innych
tytułów.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2022 14:36:15 przez mmarcin2741
[#302] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@mmarcin2741, post #301

To nie jest wykluczone i jest do sprawdzenia, ale jedno jest pewne, że ma grafika dla wersji CD32 i ECS/ECS jest taka sama ok, racja
[#303] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@mmarcin2741, post #301

SWIV działał generalnie w 16 kolorach (4 bitplany). Źródełko.
[#304] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@recedent, post #303

Można znaleźć inny przykład użycia trybu ehb.
Zrzut z instrukcji do Desert Strike:

[#305] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@recedent, post #303

SWIV działał generalnie w 16 kolorach (4 bitplany). Źródełko.

To nie jest prawda, kolorów jest więcej (osobiście sprawdziłem pod Winuae), pomimo użycia sprzętowo 4 bitplanów ok, racja

Cytat z twojego źródła:
But if you look closer, you will see that there are a lot more that sixteen colors in the game. The four bitplane frame buffer uses hardware scrolling. It is not redrawn. There is a fifth bitplane, that is enabled for only eight scan lines, to display the non-scrolling score and status line.

But by far the most important enhancement was the fact that the copper was programmed to switch the colors in the palette, on any line in the map. So the top and bottom of the screen could have completely different palettes. This allowed us seamless transitions between areas with different colors. So we have the desert with browns and yellows, the sea with shades of blue, grassland with greens, lava with reds, and so on. Ned made very clever use of this.
[#306] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]
[#307] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]
[#308] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@BULI, post #305

Zapraszam Was do obejrzenia materiału z testem Atari Falcon CT63 od Centuriona (wydanie 2022). Porównanie prędkości między 66MHz a 90 MHz. Test w grach - Doom, Duke Nuken 3D, Heretic, Hexen oraz Quake. W kolejnych materiałach porównanie CT63 (66-90 MHz) z TF1260 (Amiga 1200 67-94 MHz) oraz BFG9060 (Amiga 4000 50-100 MHz) - jak tylko ją dostanę od Kolegi z tego forum :)

2
[#309] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #308

Moc. Ciekawe, jak wygląda porównanie do mocnego
pc z tego okreu, jakiegoś 486/66.
[#310] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #308

Nio! W końcu jakiś normalny soundtrack, bo od tych techniaw, hałsów czy innych acidów to się wymiocić chce.
Co do klawesyna marki Flakon się nie wypowiem bo ja nie znaju.
Ale suba ode mnie masz!.
2
[#311] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@mmarcin2741, post #309

Moc. Ciekawe, jak wygląda porównanie do mocnego
pc z tego okreu, jakiegoś 486/66.

Miałem w latach 90tych Pentium 75 MHz od Optimusa. Pamiętam że Doom w miarę płynnie działał już na 486DX. Duke Nuken 3D, Hexen czy Heretic wymagał mocniejszego sprzętu na poziomie 486DX2. Quake już bardziej DX4. Do trybów SVGA 800x600 np. w Duke 3D mój P75 dostawał czkawki szczególnie w dalszych poziomach, gdzie było dużo nieregularnych ścian (nieregularne skały). MC68060 rev6 na Amidze czy Atari bardzo sympatycznie działa w wyższych częstotliwościach. Na Amidze 3D pewnie lepiej włączyć z wykorzystaniem karty graficznej, wtedy jeśli dobrze rozumiem nie ma przeliczania grafiki z bitplanów (nie licząc CD32 która może robić to sprzętowo). Niech mnie ktoś poprawi, kto ma większą wiedzę w tym temacie.
[#312] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #311

na szybszych amigach przeliczanie c2p to tylko procent mocy cpu, a że Zorro2 jest wolniejsze niż pamięć chip to lepiej mieć szybki procesor niż kartę graficzną Zorro2. Oczywiście dla kart lepszych niż Zorro2 lepiej mieć i to i to.
[#313] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@michal_zukowski, post #312

Zapraszam do obejrzenia materiału o analogowych jesiennych zdjęciach zrealizowanych aparatem Pentax 6x7. Aparat został wyprodukowany w 1978 roku. Jest profesjonalną lustrzanką średnio formatową. Jak prezentują się zdjęcia na Amidze 4000 z kartą graficzną ZZ9000? Oceńcie sami.

2
[#314] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #313

Dzisiaj coś ze stajni Commodore, jednak 8 bitowej. Zapraszam do obejrzenia materiału dotyczącego samodzielnego przygotowania kartridża dla Commodore 64. Film dla osób które chciałby sobie sprawić takie cacko :)
2
[#315] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #314

Dzisiaj mam dla Was porównanie znakomitej gry logiczno-zręcznościowej Prince of Persia. Wersja dla "maluchów". Gra dla Commodore została wydana na początku lat 90-tych. Wersja dla 8 bitowego Atari to stosunkowo świeże nieoficjalne wydanie. Ciężko ocenić te wersje ze względu na czas wydania. Jedyne co jest niezmienne to hardware tych 8 bitowych znakomitych komputerów. Która wersja lepsza? Zapraszam do porównania :)

1
[#316] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #315

Fajny Materiał dzięki !
2
[#317] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@Dorian3d, post #316

Zapraszam do porównania Amiga TF1260 z Atari Falcon CT63. Oba komputery posiadają procesor 060 w rewizji 6. Porównanie w grze DOOM oraz Quake dla różnych częstotliwości procesora. TF1260 - 66MHZ & CT60 67MHz, TF1260 94 MHz & CT60 90 MHz. Amiga wyposażona jest w Voodoo 3. Atari Falcon nagrałem ze złącza VGA. Miałem problem ze zgraniem sygnału z Voodoo 3, dlatego obraz grywany jest kamerą video.

3
[#318] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #317

ogladnalem i na szczescie bez niespodzianek :D
[#319] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@juen, post #318

Daj tego Quake na Amigę z akceleracja 3d powinno być szybciej
[#320] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #317

Porty Doom jest zwalony na amidze
Trzeba było użyć Time Demo 1 w quake

Po za tym Quake na amidze jest kila Portów różnica nawet do 4 klatek

Test słaby jedne z twoich słabszych nie idź drogom Borg heretyk amigowego
Test Doom

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2022 19:36:45 przez Dorian3d
[#321] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@Dorian3d, post #320

Nie używałem najnowszych portów zarówno na Amidze jak i Atari. Ciekawe jest, że na Atari demo Quake szybciej jest odtwarzane, nie koniecznie widać że jest bardziej płynne. Otrzymałem informacje, nie sprawdzałem tego. Quake nie uruchamia się z pod TOSa, lepiej odpalić go z pod Minta, podobno jest płynniejszy. Najnowsza odsłona Doom-a, jest prawie płynna pod 030 na Atari z wykorzystaniem DSP. Bardzo dobry najnowszy port. Na mojej Amidze pod Voodoo bardzo przyjemnie się gra, niestety mój przechwytywać obrazu pod PC nie radzi sobie z sygnałem Voodoo. Wszystko zgrywane lustrzanką.

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2022 20:40:36 przez nowy80
[#322] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #321

Po za tym, że karta TF060 do najlepszych amigowych kart nie należy, to na tym sprzęcie odpalisz wspomnianego Quake GL i Quake 2 pod Warpa3D (sprzętowe 3D) i nie są to najnowsze porty bo 15- 20 letnie
Port Quake GL do najszybszych wcale nie należy, ale i tak jest szybszy niż wersja pod CPU, za to Quake 2 jest moim zdaniem zupełnie szybki jak na 060 OK

Na "OKO" amigowy Doom pod Voodoo jest znacznie płynniejszy od Falcona z 060.
Dla odmiany Quake na Falconie wydaje się szybszy, ale widać u niego skokowość (spowolnienia przy większych eksplozjach), w przypadku Amigi, jest kilka portów/patchów i możliwości "lekkiego" przyspieszenia- rzeczywiście, timedemo demo 1, mogło by podpowiedzieć trochę na temat rzeczywistej wydajności sprzętów/portów ok, racja

BTW.
Tak jak teraz patrzę, to poruszanie w demie Quake na Falconie sprawia wrażenie jakby była włączona cały czas funkcja Always Run lub był puszczony w trybie timedemo, a na Amidze jest normalna prędkość w demie jak powinna być (tryb demo może przyspieszyć dopiero w trybie timedemo - "benchmarku")-> coś jest skopane w porcie na Falconie przy odtwarzaniu dema.
Zobaczcie na ten filmik, jest płynnie, ale wolno:


Ostatnia aktualizacja: 19.12.2022 09:52:31 przez BULI
2
[#323] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@BULI, post #322

Zdaje sobie sprawę Buli z możliwości uruchomienia na mojej Amidze Quake GL, choć osobiście wolę klasyczną wersję "kanciastą" w najniższej rozdzielczości. Jakoś mam słabość do takiej grafiki. Na Amidze z Voodoo 3 gra się bardzo komfortowo. Wersja na Falcona jest rzeczywiście szybka, ale miejscami mniej płynna. Obie wersje są bardzo przyjemnie dla tych komputerów. Podłączenie zewnętrznej grafiki pod Amigę jest dużo popularniejsze niż podobne rozwiązania dla Falcona. To mocno przemawia za Amigą w tym aspekcie. Można Falcona przełożyć do towera, ale jest to bardziej skomplikowane niż na Amidze (kwestia przenoszenia portów). Alternatywa w postaci wystających kabli z komputera i ciągle otwartej obudowy jest dla mnie jest nie do przejścia. Można oczywiście softwerowo czy sprzętowo wyświetlić na Falconie 800x600, ale to już zupełnie inny temat. Moje A1200 w tower to rewelacyjny sprzęt przy tym bardzo estetyczny. Lubię od czasu do czasu odpalić Quake czy Dooma, ale jakoś nie mogę się przemóc na PC. Amiga /Atari sprawia mi dużo więcej przyjemności w tym zakresie. Pozdrawiam :)
1
[#324] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #323

Zapraszam do obejrzenia demo Starstruck. Porównanie dla Amigi z kartą turbo TF1260 i Atari Falcon TC63. Pierwsze porównanie TF1260 67MHz i CT63 66MHz. Drugie porównanie TF1260 94MHz i CT63 90MHz. Sami oceńcie, która wersja jest przyjemniejsza dla oka :)

1
[#325] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #324

tak się zapytam: Amigę to specjalnie nagrywasz w gorszej jakości żeby dać fory Atarii?
[#326] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@RokiS, post #325

Kilka tygodni temu rozstawiłem swoją A1200 w wersji Tower i nagrałem kilka materiałów, które teraz wykorzystuje. Nagrania zarejestrowałem kamerą, nie mają wpływu na to jak działają gry czy dema. Informacja o sposobie rejestracji obrazu jest na samym początku filmu.
[#327] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #326

Niestety w tym przypadku, to robi różnicę- obraz z kamery VS obraz bezpośrednio z złącza VGA
Gdyby to nie było porównanie to pewnie nie raziło by to tak w oczy.

Ale wracając do samego meritum, widzę, że jednak TF1260 bardzo ładnie radzi sobie z tym demem OK, bo swego czasu przetaczała się dyskusja na temat problemów TF1260 z produkcjami scenowymiok, racja
Co ciekawe scrolle w wersji Atari potrafią szarpać, podejrzewam, że to problem związany z wyświetlaniem obrazu w innym "odświeżaniu" niż 50hz.
1
[#328] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@BULI, post #327

TF1260 z najnowszym firmware bardzo sprawnie działa. Nie znalazłem produkcji, która by nie działała. Karta przy tym znacząco przyspieszyła i idealnie współpracuje z mediatorem (okno 4mb), Voodoo 3, SB live, Spider USB czy LAN na PCI. Jedyny problem jaki mam to brak możliwości przechwycenia sygnału z Voodoo 3 przez mój sprzęt w PC. Kolejna nagrania zrzucę bezpośrednio z RGB. Na Falconie podobno też zrobiłem duży błąd, zrzucając obraz z VGA które pracuje nie w natywnej rozdzielczości. Podobno bezpośrednio z RGB działa to sprawniej. Postaram się w kolejnych nagraniach wziąć pod uwagę większość uwag, powinno być tylko lepiej :)
2
[#329] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #328

Amiga 1200 z tunerem AVerMedia TVPhone98. Zapraszam do obejrzenia materiału z nagraniem analogową kamerą Amigi 4000. Wszystko odtwarzane jest na A1200 z tunerem w wersji tower.
1
[#330] Re: Materiały wideo związane z Amigą na moim wideo blogu [nowy80Retro]

@nowy80, post #329

super amiga forever !! zawsze !
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem