[#121] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #119

Czyli pierwsze pojda imac isight i powermaki pcie z x800,x850 lub radki 9600.
2
[#122] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Kwiatki, post #121

No właśnie - weź tu człowieku inwestuj w sprzęt, kupuj jakieś X1950 i się potem okazuje, że jesteś na końcu kolejki do szejderów.
3
[#123] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #122

Panowie (i Panie?) - mamy to.

Brać, pobierać póki gorące:

https://tinygl.molsen.co.za/TinyGL-Update-2022-09-04.lha

EDIT: Hmm, nie wiem jakim cudem wkleił mi się stary link. Dzięki za zwrócenie uwagi, rzookol.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2022 23:14:16 przez recedent
6
[#124] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #123

I jakie "pierwsze" wrażenia?
[#125] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #123

https://tinygl.molsen.co.za/TinyGL-Update-2022-09-04.lha
2
[#126] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@BULI, post #124

Na iBooku A1133 załączone do archiwum demka śmigają aż miło. Tylko teraz taki Frogatto wygląda jakby go coś zjadło, a później zwróciło.
1
[#127] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Ponki1986, post #126

Czyli PPC daje jeszcze radę w Retro_NGOK
[#128] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@KM_Ender, post #127

Testowy szejder.


1
[#129] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Ponki1986, post #126

U mnie też kupa zamiast Frogatto. Neverball i Neverput też jakoś "ciemno je widzę" ;)
A to wszystko na G4 MDD z Ati9650

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2022 22:08:21 przez eastone
[#130] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #129

[#131] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #129

A mi się wydaje ,że te gry "zczarniały" juz za czasów Morphosa 3.16 .

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2022 12:15:34 przez Jupiler
[#132] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Jupiler, post #131

Dokładnie- NeverBall mam już czarny od pewnego czasu ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2022 12:52:26 przez BULI
[#133] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Jupiler, post #131

Nie wiem, do tej pory praktycznie nie grałem na Morphosie. Na pewno wyjątek stanowią Voxelbird i Hex-a-hop, ale to było daaaawnooooo temu :)
[#134] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@waldiamiga, post #128

Bigfoot na spółkę beworldem intensywnie testują sterowniki, dzięki czemu udało się wyłapać trochę bugów. Mark szacuje, że w bieżącym tygodniu powinien być dostępny update.
3
[#135] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #1

Pojawiła się nowa wersja Doom 3 która wykorzystuje ostatnią aktualizację tinygl
1
[#136] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #134

Ja bardzo się cieszę z tego co się dzieje w MOSowym 3D ale jest mi to baaardzo nie na rękę w tej chwili. Nawet nie sprawdziłem żadnej wersji beta, które upubliczniali. Od kilku miesięcy właściwie każdego dnia grzebię w czyś co mocno używa 3D i takie wersje alfa sterowników to jest naruszanie fundamentów tego co się robi. No ale kurcze chyba powinienem poświęcić na to trochę czasu, bo po wydaniu wersji finalnej aż tak fundamentalnych zmian można się czasem mocno zdziwić. A teraz jest chyba najlepszy moment na zgłaszanie błędów...
[#137] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MDW, post #136

Odpowiem sam sobie, bo właściwie jest to kontynuacja...

Jednak się złamałem i zrobiłem aktualizację. Nie przebudowując tego co robię przy pomocy nowych elementów SDK uruchomiłem kilka swoich rzeczy i wizualnie nie ma absolutnie żadnej różnicy czy nieprawidłowości. To daje nadzieję, że nic starego się nie "zepsuje" po aktualizacji.

Ale tylko dwa momenty w których jest nieakceptowalne zwolnienie (u mnie na PowerBooku G4 1,67GHz w 1440x960 jest niecałe 30 FPS, a nie widzę powodu żeby tam nie było nadal 60 FPS). Ale to może nie być wina nowego TinyGL. Od zawsze ten moment dziwnie zwalniał. Tylko do tej pory było to na tyle małe spowolnienie, że ciągle nie miałem motywacji żeby się za to zabrać. Miałem to w nieco odleglejszych planach. Teraz będę musiał się za to zabrać. A nie bardzo mam pomysł co może być przyczyną. Procesor ma w tym miejscu mało do roboty, bo geometria i obliczenia nie są złożone. Karta graficzna też nie dostaje w tym miejscu zbytnio w kość. To jest chyba jakiś problem z organizacją sceny w silniku, aktualizowaniu wszystkich mechanizmów.

Właściwie dobrze, że zrobiłem tę aktualizację. Może dzięki temu wreszcie odkryję przyczynę tego problemu.
2
[#138] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MDW, post #137

Z duszą na ramieniu zaktualizowałem też SDK i przebudowałem efekt moich nieprzespanych nocy z ostatnich 4 miesięcy opartych na efektach nieprzespanych nocy z ostatnich 15 lat. szeroki uśmiech
No i wygląda na to, że wszystko jest ok. Normalnie gdyby coś było nie tak to nie ma problemu - dojdzie się i zrobi. Ale teraz termin Decrunch 2022 goni, a nieskończonych elementów jest jeszcze kuuuupa.

Podsumowując:
MOS Team po raz kolejny się sprawił na medal i nie przyczynił do nowych wrzodów żołądka. :) Czego nie można powiedzieć o innych systemach operacyjnych przez które resztka włosów, które jeszcze mi zostały, jest zupełnie siwa. Profesjonalny, wielki świat mógłby się czasem uczyć od niszowych rozwiązań, bo stoczyli się już poniżej akceptowalnego poziomu.

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2022 21:21:03 przez MDW
2
[#139] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MDW, post #138

A Sulaco dziala?
[#140] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Phibrizzo, post #139

Na Pegasosie pewnie tak. Na Radeony z Maków nikt nie zrobił emulacji Warp3D, a tamto korzysta z hyperionowego MiniGL. Kiedyś można to spróbować przenieść na MOSowe TinyGL, bo to wszystko było tam bardzo proste. Ale trochę mi szkoda czasu skoro tyle nowych rzeczy jest w trakcie. Setki razy bardziej złożonych, interesujących. Noce są takie krótkie, a rano różni ludzie czegoś chcą przez ponad 8 godzin.
No i trochę niedobrze mi się robi gdy patrzę na tamten śmienik z czasów gdy poznawałem C. Z mniejszym obrzydzeniem patrzę na to co pisałem w 1990 w Atari Basic. W latach 2000-2003 byłem straszną lamą...
[#141] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MDW, post #140



na nowych radeonach też działa, tylko nie wiem czy to juz zostanie dodane do 3.18
5
[#142] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #141

na nowych radeonach też działa

Aaa... aaa... ale że jak? Nie wiedziałem.
To znaczy, że te wszystkie gry 3D z czasów PPC+Permedia2 (np.: Heretic II, Wipeout, Payback) też mają szansę zadziałać?
Orientujesz się czy będzie to też możliwe na Radeonie (chyba 9700M) z PowerBooka G4 (model A1138)? Nawet nie w najbliższej przyszłości tylko gdzieś w dalszej.
Dziękuję za informację. Zupełnie mi to umknęło. OK

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2022 08:52:34 przez MDW
[#143] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #141

rzookol - nadworny morphosowy ficzer-teaser.

@MDW: To że działa u rzookola nie znaczy, że u nas, zwykłych, podrzędnych mosowiec też zadziała... W każdym razie nie przed wersją 3.18.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2022 08:46:06 przez recedent
2
[#144] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@luk, post #135

Pojawiła się nowa wersja Doom 3 która wykorzystuje ostatnią aktualizację tinygl

Ktoś sprawdzał?
[#145] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@BULI, post #144

Ktoś sprawdzał?

Ja raz rzuciłem okiem. Ruszył, pojawiło się intro, które w ciągu 2-3 sekund coraz bardziej zwalniało i się powiesił.
[#146] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@BULI, post #144

Slrawdzałem, nawet z poleceniem „r-renderer ARB2”. Czekam na poprawkę w SDL2, co by mysz działała.
[#147] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #134

Mamy już obiecaną wersję poprawkową (poprawione jest wiele bugów, ale Mark twierdzi, że jeszcze nie wszystkie).

Źródło.
4
[#148] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #147

Zaktualizowałem i sprawdzam. Ale tym razem jestem już spokojniejszy...
Dzięki za info! OK
2
[#149] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #125

Moja świadomość i wiedza na temat akcelerowanego 3D ciągle tkwi w XX wieku. Nigdy do shaderów nie usiadłem, bo zawsze interesowało mnie tylko to czego mogę użyć najpierw w SotrmMESA, potem MiniGL i później w TinyGL. Skoro oferowały OpenGL 1.x to nie było sensu poznawać czegoś nowszego nawet jeżeli to co pisałem było też w wersji dla innych platform (macOS, iOS, dawniej Windows), które shadery oferowały. AmigaOS i później MorphOS zawsze miały najwyższy priorytet i one wyznaczają jak coś piszę.

Jednak zastanawia mnie jeden szczegół. Skoro teraz karta graficzna przejmuje liczenie geometrii to procesor już zupełnie nie ma co robić. Wobec tego dlaczego trzy przykłady dołączone do archiwum z betą TinyGL po uruchomieniu zjadają 100% CPU? Bardzo możliwe, że po prostu pętla główna jest tak trochę po "lamersku" napisana, bo to jest tylko dla testu. Jednak spodziewam się, że ostatecznie osiągniemy to o co toczy się walka, czyli nudzący się procesor podczas wyświetlania całkiem złożonego 3D.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2022 14:52:11 przez MDW
1
[#150] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@waldiamiga, post #146

Jak by kogoś interesowało, jak wygląda r6 na iMacu G5 to:



Zresztą... to już prawie nieaktualne, na dniach ma być nowa wersja.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem