[#211] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #210

Masz problemy ze wzrokiem, bracie? Temat nie dotyczy tego komputera, tylko nowych sterowników do kart graficznych od BigFoota. Nie obsługują one Radeona którego polecasz i prawdopodobnie obsługiwać nie będą. Po co więc ta komercyjna wrzutka?
[#212] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #211

Ktoś tu musi być rozsądniejszy - koniec.

PS.
Polecam kartę do drugiego slotu do X5000.
Warto za tą cenę.



Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 16:30:23 przez Amig_OS
1
[#213] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #210

Bardzo dobrze, że podałeś ten link, możliwe, że ktoś kupi, możliwe że ja sobie drugą kupie. Natomiast wątek dotyczy sterowników 3D dla MorphOSa a one obecnie nie obsługują tej karty i na razie nie ma jej w planach. Jakby wątek dotyczył X5000 to ten link byłby przydatny, teraz oczywiscie tez jest przydatny tyle że znacznie mniej.

Z timedemo Dooma3 wyszło, że te karty w X5000 z OS4 działają porównywalnie do X800 w PowerMacu G5 MacOSX oraz są obecnie dwa razy szybsze niż X1900 w PowerMacu G5 z MorphOSem. Odnosząc się do meritum wątku: w następnym tygodniach bigfoot zaprezentuje raczej sterowniki 3D do Radeonów HD, one są w 3D wielokrotnie szybsze niż Radeony R500 więc możliwe, że w Doomie3 karta z 50zł będzie miała te same FPSy pod MorphOSem co prezentowana karta za ~600zł pod AmigaOS4.x.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 16:56:25 przez michal_zukowski
[#214] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MUFA-amigaone-pl, post #202

Do dobrego stand-up'era to Ci jeszcze daleko, ale uśmiechnąłem się po przeczytaniu Waszych komentarzy OK
[#215] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #213

Odnosząc się do meritum wątku: w następnym tygodniach bigfoot zaprezentuje raczej sterowniki 3D do Radeonów HD, one są w 3D wielokrotnie szybsze niż Radeony R500 więc możliwe, że w Doomie3 karta z 50zł będzie miała te same FPSy pod MorphOSem co prezentowana karta za ~600zł pod AmigaOS4.x.


Bez większego ryzyka, obstawiam w ciemno że nie będzie szybciej. Prawdopodobnie nigdy nie będzie szybciej o ile sterowniki dla MOSa nie zbliżą się poziomem do sterowników dla AmigaOS 4. Mam tu na myśli choćby wykorzystanie większej ilości VMem, GART i kilku innych technologii na których temat Bigfot milczy. Najpierw niech ten Doom 3 w ogóle zacznie działać i wyglądać w każdym aspekcie, nie tylko jak nie ma szyb, płomieni, czaszek i czego tam jeszcze. Potem możecie się ścigać na fpsy. Macie o tyle łatwiej że z tego co się orientuję rozwój sterowników dla Radeonów HD, został w ubiegłym roku po stronie AmigaOS 4 zakończony, gdyż Hans koncentruje się na Polarisach. Zatem nie będziemy Wam w wypadku leciwych Southern Island uciekać. Możecie przez następne kilka lat spokojnie gonić.
1
[#216] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MUFA-amigaone-pl, post #215

Nie dostaliśmy bana od moderatora to Recedent założył nowy sarkastyczny wątek.

link

Jest po prostu niesamowity :)
1
[#217] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MUFA-amigaone-pl, post #215

Zobaczymy, ja nie przesądzam kto wyjdzie na tym lepiej.
[#218] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #213

Odnosząc się do meritum wątku: w następnym tygodniach bigfoot zaprezentuje raczej sterowniki 3D do Radeonów HD,


Czyli jest szansa na coś szybszego na AGP?
[#219] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@KM_Ender, post #218

Na AGP można znaleźć np. Radeona HD 3850 (nawet chyba mam gdzieś w pudle, ale chyba niesprawna). Nie wiem czy jest jakaś szybsza.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 19:10:23 przez recedent
[#220] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #219

Na pewno od mojej Makowej 9650 256 Vram.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 19:23:49 przez KM_Ender
[#221] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@KM_Ender, post #220

Chodziło mi o to, że nie jestem pewien czy ktoś jakiejś jeszcze szybszej nie wypuścił w wersji AGP. Z moich informacji wynikało, że 3850 to max, ale kto to wie?
[#222] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #1

Kolejny update od Bigfoota (źródło):

Chociaż wciąż istnieje wiele znanych problemów ze sterownikiem R600, zdecydowałem się na dziewiątą publiczną wersję beta TinyGL z podglądem sterownika R600 (do pobrania tutaj).

Chociaż jest on nazywany "sterownikiem R600", w tej aktualizacji obsługiwane są tylko Radeony Evergreen i Northern Islands. Obsługa Radeonów R600 i R700 zostanie dodana w późniejszym terminie.

Ponieważ sterownik R600 jest sterownikiem w wersji zapoznawczej występują w nim liczne (znane mi) problemy. Należy spodziewać się wielu aplikacji i gier, które albo źle renderują, albo powodują awarię systemu. Jeśli natkniesz się na coś, co nie działa poprawnie, zgłoś to tutaj w tym wątku (na MorphZone - przyp. recedent), a w przypadku nieprawidłowego renderowania dołącz również zrzut ekranu.

Edycja: Nowo obsługiwane Radeony to wszystkie karty z serii Radeon HD 5000, wszystkie karty z serii Radeon HD 6000, a także Radeon HD 7350, Radeon HD 7450, Radeon HD 7470, Radeon HD 7510, Radeon HD 7570, Radeon HD 7670, Radeon HD 8350, Radeon HD 8450, Radeon HD 8470, Radeon HD 8490, Radeon R5 220, Radeon R5 230, Radeon R5 235 i Radeon R5 235X.


Cóż mogę powiedzieć - do testowania, panowie!
3
[#223] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #222

Z uwagi na cośtam cośtam te modele raczej nie zadziałają z PowerMakami G5 PCIe. Trzeba dorobić jakąśtam inicjalizację. Z Sam i X5000 zadziałają.
[#224] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #223

Oj. To niefajnie. Dobrze, że jeszcze nie miałem czasu przetestować.
[#225] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #224

Na dzień dzisiejszy to najwyższa karta jaka wyświetla obraz w ogóle to radeon hd z serii 3000. Bigfootowe osiągnięcia pomijam :)
[#226] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #225

Czy na dzień dzisiejszy 9650 w wersji Makowej ma już pełne 3D? Musiałbym zrobić przekładkę karty do nowego Maka, a do starego 9000 wsadzić, ale jakoś z motywacją słabo. Jest gdzieś jakaś tabelka co jest czego nie ma? Wiem chciejstwo.
[#227] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@KM_Ender, post #226

9650 to R3xx więc 3d działa już od dawna.
[#228] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #227

Nie ma (jeszcze) emulacji Warp3D, więc Wipeout i stare demka będą problemowe.
[#229] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #228

Zupełnie zapomniałem o Warp3d, być może dlatego, że używam mosa tylko w 2d :)
https://drive.google.com/file/d/1TD7pSbdLNrN1Nj9T6YoIMeSnLTAeppM0/view?usp=sharing
[#230] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #229

...i do tego mosa 3.17.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem