[#151] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@waldiamiga, post #150

Można wiedzieć, gdzie ustawiłeś sterowanie myszką? tzn WSAD i mysz razem.
[#152] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@luk, post #151

Po tym filmie (i sapaniu w tle) to wygląda mi raczej na to, że waldi nie używał myszki tylko samej klawierki :)
[#153] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #152

Trafiłeś w sedno tarczy:) Przed sekundką dostałem "niepubliczną" bibliotekę SDL2, która ma (mam nadzieję) niwelować problem z myszą.
[#154] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #152

Jak to myszka nie działa? Dziś pograłem trochę na g4 i myszka działa!
[#155] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@luk, post #151

Można wiedzieć, gdzie ustawiłeś sterowanie myszką? tzn WSAD i mysz razem.

Grałem na samych klawiszach bo mysz nie działa (pracują nad rozwiązaniem problemu)
[#156] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #154

Widocznie nie na wszystkich konfigach, u mnie na A1138, A1139 i A1145 mysz nie działa, na wersji r5 i starszych działała od strzała.
[#157] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@waldiamiga, post #156

Lucky me ;)
[#158] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #1

Ku naszej radości ukazała się nowa wersja sterowników. Tym razem na tapecie mamy:

- Wsparcie dla shaderów na R500.
- Różne poprawki błędów i optymalizacje związane z shaderami.
- Dodanie ShaderBoy do testowania i zabawy z shaderami.

Pełna lista zmian od ostatniej aktualizacji znajduje się w dołączonym pliku readme.

ŹRÓDŁO
6
[#159] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #158

No ładnie...
Mam wrażenie, że prace nad tym nowym TinyGL trochę nie idą tak jak miały iść. To znaczy idą szybciej i teraz jest robione to co miało być robione później. No trudno... co robić.
1
[#160] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MDW, post #159

Najważniejsze, że będę mógł się pobawić shaderami również na moim G5. Niech no tylko wrócę do domu...
6
[#161] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #158

G4 1.5ghz ati9650 szadery smigajo :)
Doom3 640x480 timedemo nieco ponad 23fps
G5 2.3ghz ATI x1900gt szadery też smigajo :)
Doom3 640x480 38fps (trochę błędów w menu gry)
Nic nie wybuchło jak na ten moment.

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2022 17:21:50 przez eastone
3
[#162] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #161

D3u6 tym razem 1080p full screen na g5 27.5fps (okno 1080p 23.5fps) 🤔
[#163] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@eastone, post #162

Ale wygląda lepiej niż wyglądał? Bo z moich doświadczeń - nie bardzo. Jeśli u Ciebie wygląda lepiej niż na moich filmach to daj znać co tam zmajstrowałeś.
[#164] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #163

Obstawiam ze cos jest wyciete. Wiec trzeba poczekac na finalna wersje.
Moj RadeonX1950 niestety ale wiesza caly system:(
[#165] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #163

Nie wyglada lepiej :(
Być może musimy poczekać na nowe wydanie od cowcata pod nowe tgl. Jeśli oczywiście nowe ficzery coś na tym etapie poprawią.
[#166] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@stefkos, post #164

jak system beta to uruchom bez memtracka
[#167] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #158

W dniu dzisiejszym pojawiła się nowa wersja beta sterowników.
Tym razem "na tapetę" poszły głównie poprawki błędów zauważonych na kartach z serii R500 oraz stabilność dołączonego narzędzia ShaderBoy.

Źródło

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2022 17:34:55 przez recedent
7
[#168] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #1

Pojawił się kolejny wpis BigFoota na MorphZone. Poniżej tłumaczenie:

Cześć chłopaki!

Minęło troszkę czasu odkąd ostatnio tu pisałem, więc uznałem, że nadszedł czas na aktualizację statusu.

Najpierw zacznę od złych wiadomości: Republika Południowej Afryki, gdzie mieszkam, została dotknięta naprawdę mocno problemami z wytwarzaniem energii elektrycznej. W ciągu ostatnich kilku miesięcy było znacznie gorzej niż kiedykolwiek wcześniej. Oznacza to, że przez większość dni jestem bez prądu przez około 4 godziny, a w złe dni - takie jak wczoraj - jestem bez prądu przez 10 godzin. W naprawdę złe dni, kiedy dochodzi do awarii infrastruktury elektrycznej, prądu po prostu nie ma w ogóle. To niestety też dzieje się w coraz większym tempie.

Wspominam o tym, ponieważ wiem, że jestem daleko poza narzuconym przez siebie terminem ukończenia tego projektu, ale mam nadzieję, że w świetle powyższego, możecie mi wybaczyć, że jeszcze nie skończyłem z tym bounty.

Dobra wiadomość: Będę wydawał kolejną aktualizację TinyGL prawdopodobnie w następny weekend. Projekt 1: Implementacja potoku OpenGL o stałej funkcji jako shaderów jest już bardzo bliski ukończenia, a ja spędziłem ostatnie kilka dni naprawiając błędy wynikające z implementacji tej funkcji lub błędy ujawnione przez to, że ta funkcja w końcu jest dostępna. Poza tym jest jeszcze góra poprawek błędów i innych zmian związanych ze zgodnością z OpenGL, które zrobiłem od ostatniego publicznego wydania, tak dużo, że nie mogę się doczekać, kiedy będę musiał napisać changelog :)

Przeportowałem również najnowszą wersję FreeGLUT na MorphOS-a, jako bibliotekę współdzieloną o nazwie freeglut.library. GLUT jest używany w wielu mniejszych przykładach i demach OpenGL, włączając w to te, które napisałem dla tego bounty, a posiadanie aktualnej wersji FreeGLUT oznacza, że kompilacja wielu przykładów OpenGL innych firm będzie wymagała o wiele mniej wysiłku niż dotychczas, a poza tym będą one działały lepiej. freeglut.library zostanie włączona do aktualizacji TinyGL, którą wydam w następnej kolejności.
8
[#169] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #1

Dla wszystkich, którzy przegapili tę informację - jest szósta beta sterowników. Kilka słów od BigFoota prowadzącego (źródło):

Szóste publiczne wydanie beta TinyGL jest już dostępne.

Główną zmianą w tej aktualizacji jest zakończenie projektu 1: Implementacja potoku stałych funkcji OpenGL jako shaderów. Ta zmiana naprawia wiele problemów z renderowaniem w różnych aplikacjach i grach na sprzęcie, który obecnie obsługuje shadery, czyli R300 i nowsze.

Niestety, w tej aktualizacji jest też kilka znanych problemów, ale w tym momencie ich liczba i waga jest na tyle niska, że nie chciałem dłużej wstrzymywać tej aktualizacji przed udostępnieniem jej wam wszystkim.

Wszystkie znane problemy dotyczą sprzętu R300 i nowszych:
- Virtual Grand Prix 2 działa zauważalnie wolniej niż wcześniej, a lusterka wsteczne nie są już poprawnie renderowane.
- FooBillard ma problemy z renderowaniem, których wcześniej nie miał. Jednak ta aktualizacja naprawia również niektóre problemy z renderowaniem, które wcześniej były zepsute, więc jest to mieszanka.
- Descent Freespace nie działa zupełnie.
- Podobno jest problem z blankerem "plasma", ale nie jestem do końca pewien szczegółów w tym momencie.

Prawdopodobnie wydam jeszcze jedną aktualizację TinyGL w tym roku, która mam nadzieję, że rozwiąże wszystkie powyższe problemy, plus wszelkie inne, które możecie jeszcze zgłosić.
7
[#170] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #169

Pierwszy obiecany bugfix jest już dostępny.
6
[#171] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #1

No i mamy kolejny update.

Tym razem został poprawiony bug w tinygl.library, który powodował nieprawidłowe działanie... Nie wiem jak to przetłumaczyć. "mip-mapowanych map sześciennych"? (mipmapped cubemaps). To z kolei sprawia, że wiele dotychczas istniejących problemów z grami zniknęło. Podobno Doom 3 w trybie ARB2 wygląda o wiele lepiej, Descent: Freespace znowu działa no i beworld odgraża się, że dzięki tej betce wkrótce pojawią się 4 nowe porty jego autorstwa.
5
[#172] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #171

Wiadomość miesiąca!OK
[#173] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #171

Ten blad wystepowal od kilku wersji MOSa wstecz. Pisalem nawet kiedys o tym.
Po tej poprawce problem zniknal. Widac to chocby w programie Scube ktory obecnie zaczal pracowac poprawnie.
[#174] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #171

Zaraz robię update biblioteki i testuje te cztery nowe gierki do BeWorlda.
[#175] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@waldiamiga, post #174

No Doom3 wygląda lepiej ale nie jakoś oszałamiająco lepiej.
[#176] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #171

"Podobno Doom 3 w trybie ARB2 wygląda o wiele lepiej, Descent: Freespace znowu działa no i beworld odgraża się, że dzięki tej betce wkrótce pojawią się 4 nowe porty jego autorstwa."

4 nowe porty pojawiły się, jednakże mnie zainteresował port BeWorlda, który nie korzysta z tej biblioteki. Mianowicie pojawiła się gierka fheroes2. Po wybraniu języka polskiego i rozdzielczości ekranu pojawił mi się komunikat:
"Możesz zawsze zmienić rozdzielczość klikając na drzwi on the left side of main menu or by clicking on the configuration button"
[#177] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #175

Na szybko to zauważyłem, że modelom wreszcie powiększyły się tęczówki w oczach. Bo do tej pory wyglądali trochę dziwnie. Ale - jak dla mnie - nie ma sensu nagrywać nowego filmu jeszcze.
[#178] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #177

Na szybko to zauważyłem, że modelom wreszcie powiększyły się tęczówki w oczach


Można prosić o fotkę do porównania:

[#179] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #178

w twoim screenie słabo widać tęczówki więc trudno cokolwiek porównać
[#180] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@michal_zukowski, post #179

Ja sobie porównam z oryginałem zarówno tęczówki, włosy i fakturę skóry. Bez obaw :)
Odpalę Doom3 na AmigOne w FullHD i porównam.


Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 22:58:32 przez Amig_OS
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem