[#181] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #178

Jak już pisałem - nie ma co porównywać, bo jedyną różnicę w stosunku do dotychczasowej alfy zauważyłem w oczach.

Dotychczasowy film znajdziesz tutaj:



A tutaj - porównanie wielkości tęczówek w oczach doktora Bertrugera na starych i nowych sterownikach (nowe - u góry, stare - na dole):

[#182] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #181



no tak powinien wyglądać z pełnymi szaderami
7
[#183] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #1

Kolejny update od BigFoota:

Przepraszam za ciszę w ostatnim czasie. Pracowałem nad sterownikiem R600 (oraz R700, Evergreen i Northern Islands) przez ostatnie kilka tygodni, głównie skupiając się na pisaniu kompilatora shaderów dla niego. Kompilator shaderów wydaje się być w dość dobrym stanie (więcej na ten temat w następnych akapitach, dla zainteresowanych), więc moje skupienie przesunie się na wykonanie wszystkich innych części wymaganych do działania sterownika. Te rzeczy to głównie podstawowa konfiguracja sprzętu, obsługa stanów, obsługa tekstur i tak dalej. Oznacza to, że niestety nie jestem jeszcze w miejscu, w którym sterownik może renderować nawet najprostsze rzeczy, ale kiedy już to zrobię, nastąpi bardzo szybki postęp w kierunku w pełni funkcjonalnego sterownika. Mam nadzieję, że sterownik R600 uruchomi swoje pierwsze proste aplikacje w przyszłym tygodniu, choć nie mogę obiecać, że właśnie wtedy to się stanie.

Poniższy tekst może być pominięty dla tych, którzy nie są zainteresowani techniczną stroną rozwoju sterownika.

Skąd mogę wiedzieć, że kompilator shaderów jest w dobrej formie, skoro nie mogę go jeszcze uruchomić? Cóż, w przypadku sprzętu graficznego w ogóle, a już na pewno Radeonów w szczególności, nie można zrobić zbyt wiele, jeśli chodzi o uzyskanie jakichkolwiek informacji o debugowaniu sprzętu. Piszę sterownik, testuję go i otrzymuję jeden z 4 możliwych rezultatów:

1) Następuje awaria oprogramowania.
2) Nic się nie dzieje.
3) Sprzęt się zawiesza, ale system operacyjny nadal działa.
4) Sprzęt całkowicie blokuje cały system.

1 jest najłatwiejszy do usunięcia, ponieważ jest to prawie na pewno problem z oprogramowaniem. Pozostałe 3 są znacznie trudniejsze do usunięcia, chociaż każdy tryb awarii daje wskazówkę, co się dzieje. Jednakże, błąd w kompilatorze shaderów może spowodować każdy z trybów awarii oznaczonych jako 2-4 powyżej, bez lub z niewielką ilością dodatkowych informacji, które pomogłyby mi dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje. Jednocześnie prawie każdy inny błąd w konfiguracji stanu Radeona może również spowodować któryś z tych samych 3 trybów awarii, więc naprawdę trudno jest powiedzieć, co się dzieje na pierwszy rzut oka, gdy pojawia się problem.

Jeśli chodzi o debugowanie shaderów, nie ma żadnego mechanizmu pozwalającego na przejście przez skompilowany program shaderów, aby zobaczyć co się dzieje i kiedy. Nie ma nawet sposobu na uzyskanie jakichkolwiek informacji o czasie działania programu, więc debugowanie jest w dużej mierze metodą prób i błędów, co jest bardzo czasochłonne.

Zatem jedną z rzeczy, którą robię, aby zredukować ilość czasu, który muszę spędzić na błądzeniu po omacku, jest to, że nie tylko piszę kompilator shaderów, ale także piszę disassembler dla binarnych shaderów, które są przesyłane do sprzętu Radeon w celu wykonania. Tak więc pisząc sterownik, najpierw każę mu skompilować jakikolwiek program, który zostanie mu przekazany, a zaraz potem dezasembluje to, co właśnie skompilował. Następnie zrzuca wszystkie te dane (oryginalne źródło shaderów, wszystkie pośrednie stany kompilatora po parsowaniu, optymalizacji, itp. i zdemontowany program) dla mnie w dzienniku debugowania. Następnie przechodzę przez wszystko ręcznie, porównując to z oryginalnym źródłem shaderów przekazanym do sterownika, aby upewnić się, że ostatecznie skompilowany program faktycznie odpowiada temu, co robi kod źródłowy.

Robienie tego w ten sposób jest nieco bardziej pracochłonne, ale oszczędza mi czas, ponieważ pomaga mi wyłapać wiele prostych błędów, które zdarzają się podczas początkowego pisania kompilatora, i pomaga mi potwierdzić, że to, co robi kompilator, jest rzeczywiście poprawne. Jest to również powód, dla którego mogę stwierdzić - bez faktycznego uruchomienia jakiejkolwiek binarki shaderów wyprodukowanej przez kompilator - że kompilator jest obecnie w dość dobrej formie.

Kolejną interesującą rzeczą w R600 i nowszych sprzętach jest to, że część sprzętu, która pobiera dane o wierzchołkach z pamięci i przedstawia je do przetwarzania przez vertex shader, który był sprzętem o stałej funkcji w poprzednich Radeonach, jest teraz w 100% samodzielnym shaderem. Oznacza to, że aby sprzęt pobierał dane o wierzchołkach z pamięci, sterownik musi wygenerować shader, który poinstruuje Radeona jak to zrobić.


Źródło (MorphZone).
3
[#184] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #183

aby zredukować ilość czasu, który muszę spędzić na błądzeniu po omacku,


Żeby nie błądzić po omacku jest inna oferta od ręki.

Najszybsza karta graficzna dla Amigi z pełnym wsparciem 2D/3D.
Nowe egzemplarze w super cenie.

Więcej informacji tutaj:

XFX Radeon RX 580 8 GB
1
[#185] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #184

Przyjacielu, to jest dział forum i wątek o nowych sterownikach dla kart graficznych dla systemu MorphOS.
Po co mam wydawać 650 z moich ciężko zarobionych złotych na kartę, której nie wykorzystam w systemie MorphOS (nawet jeśli cena wydaje się atrakcyjna)?

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 13:09:12 przez recedent
[#186] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #185

Dodatkowo jest tylko dwa razy szybsza niż Radon X800 wg. testów twórcy portu Doom3 na AmigaOS4.x.
Możliwe, że sterowniki 3d dla Radeonów HD (oczywiście nie tych low-end, bo one były wolniejsze niż R500) będą szybsze na jakims sensownieszym Radeonie 4000 niż na karcie za 650zł.

ps. przed samym covidem kupiłem tę kartę własnie takiej cenie :)
[#187] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #185

Starał się, ale nie wyszedł mu prima-aprilis.
[#188] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #184

To jeszcze zareklamuj sprzęt komputerowy do tej karty, bo sama nic nie znaczy.
[#189] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #184

Ciekawe ile czasu te NOWE karty spędziły w koparkach
[#190] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@AmiClassic, post #189

Mądrego warto posłuchać.

Na allegro wystawie je sklep z fakurką, gwarancją i folijką.

Kary można zarejestrować na stronie XFX za pomocą dostarczonego kodu.

Są to nówki prosto z fabryki - mniam.
1
[#191] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #185

Przykro mi że nie wykorzystasz ale użytkownicy AmigOneX5000 mogą sobie kupić i używać.
Nie odbieraj innym możliwości decyzji co zainstalują na AmigaOne X5000 - albo MorphOS albo AmigaOS.

Fajna karta za fajne pieniążki - polecam.




Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 14:55:39 przez Amig_OS
1
[#192] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #191

Mogą sobie kupić i używać... pod OS4. Czyli Twoja wrzutka w całości powinna zostać oflagowana jako offtop w tym wątku.

Chyba że wiesz coś więcej o obsłudze w MorphOS-ie nowszych Radeonów niż sam BigFoot?

P.S. Nie jest mi przykro. Spodziewam się, że na gotowych sterownikach Doom 3 na moim starym X1950 będzie chodził równie sprawnie co na ostatnich filmikach od Huna. A za mój cały komputer do MorphOS-a (Power Mac G5 QUAD 2,5 GHz) dałem mniej niż kosztuje karta, którą reklamujesz.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 15:04:58 przez recedent
3
[#193] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #192

Nie powinna bo dotyczy AmgaOne x5000 a ten ... spełnia wymagania wątku :) chyba ze wycofano wsparcie :(
[#194] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #193

Masz problemy ze wzrokiem, bracie? Temat nie dotyczy tego komputera, tylko nowych sterowników do kart graficznych od BigFoota. Nie obsługują one Radeona którego polecasz i prawdopodobnie obsługiwać nie będą. Po co więc ta komercyjna wrzutka?
[#195] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #192

Niektórzy chcą kupić sobie nowe rzeczy, nie odbieraj tego innym.


Power Mac G5 QUAD 2,5 GHz - daruj sobie elektrośmieci.
1
[#196] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #195

1
[#197] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #194

Temat nie dotyczy tego komputera


Zabawny jesteś :)

Ja zamontuje sobie je w X5000 ?
Też mi zabronisz ?
1
[#198] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #197

I jak na tej karcie będą działać nowe sterowniki do kart graficznych, których dotyczy cały ten wątek?

Och... Nie będą działać?
Czyli jednak oftop?
Smuteczek...

Idź już reklamuj stare karty graficzne do peceta gdzie indziej.
[#199] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #196

Redecent nie denerwuj się.
Kup kartę dorzuć się do wsparcia dla Hansa.

Smacznego jaka wszystkim :)
1
[#200] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #199

O, Hans de Ruiter wreszcie zadeklarował że napisze sterowniki dla MorphOSa?
Gdzie mogę wpłacić na wsparcie?

Również smacznego jaka życzę, kolego. 🐂 Idź i nie trolluj więcej.
No i jajka też, dla wszystkich którzy obchodzą Wielkanoc.
[#201] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #198

...
Idź już reklamuj stare karty graficzne do peceta gdzie indziej.


Możesz to jaśniej wytłumaczyć ?
[#202] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@AmiClassic, post #189

Ciekawe ile czasu te NOWE karty spędziły w koparkach


Dobry tekst, śmieszny naprawdę, jeszcze dodaj parę emotikonek, będzie śmieszniejszy. Równie dobrze mógłbym napisać "Ciekawe z którego psychiatryka piszesz, że w każdym poście robisz z siebie idiotę".

Dodam że też kupiłem tę kartę, i dla zainteresowanych, karta jest faktycznie nowa, bez śladów używania, z kompletem zaślepek, folii ochronnych w oryginalnym nieotwieranym opakowaniu. Tak więc jak ktoś jest zainteresowany zakupem, to akurat naprawdę warto, bo to dobra okazja, zwłaszcza że faktycznie nie trudno też trafić na odnawiane karty kaparkowe sprzedawane jako nowe. Jednak w tym przypadku tak nie jest, a troll ukrywający się pod ksywką Amiclassic po prostu bredzi.
1
[#203] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@MUFA-amigaone-pl, post #202

Zabawne jest również to, że ktoś kto głośno narzekał, że w wątkach dotyczących OS4 pojawiają się "niebiescy trolle" pojawia się i spamuje reklamy sześcioletnich kart graficznych do peceta w wątku który w ogóle nie powinien go interesować pomysł
3
[#204] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #203

Hurtownia która oferuje w/w karty (allegro i sklep).
Adres zgodny z wystawiona fakturą, katą gwarancyjną i kartą producenta XFX z kodem promocyjnym do rejestracji produktu na stronie w celu otrzymania supportu.

https://xtg24.pl/pl/products/laptopy-i-komputery/podzespoly-komputerowe/karty-graficzne/xfx-gpu-amd-radeon-rx-580-8gb-gts-oc-gddr5-3xdp-hdmi-dvi-2752.html?query_id=3

Proszę majlować, dzwonić, pytać - o stan produktu.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 15:49:17 przez Amig_OS
1
[#205] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #203

spamuje reklamy sześcioletnich kart graficznych do peceta


Zmiana narracji - już nie kopane :)
A jednak nowiuśkie, pachnące fabryką.
[#206] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Amig_OS, post #204

Z kodem promocyjnym "Amig_OS" dostaniecie zniżkę na wysyłkę, a jeśli wpiszecie "Mufa poleca" dostaniecie komplet naklejek z boingiem.

Nie czekajcie, dzwońcie już teraz!

[#207] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #206

Panowie, czy wy tak na serio czy prima aprilisowo wymieniacie tymi postami?

Jesli na serio to to raczej kiepskie jest...
3
[#208] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@Phibrizzo, post #207

Nie wiem co koledzy "czerwoni" w ogóle robią w tym wątku.

Przypominam, że dotyczy on sterowników do kart graficznych dla systemu MorphOS.

Najpierw pojawił się Amig_OS, a teraz Mufa i obaj reklamują jakiegoś sprzedawcę kart graficznych z Allegro. Ich wpisy nie mają nic wspólnego ze sterownikami do kart graficznych dla MorphOS-a ani w ogóle z systemem MorphOS. Dziwię się, że moderacja nie oflagowała jeszcze ich wpisów jako oftopu, ale pewnie mają ważniejsze zajęcia.
1
[#209] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #206

Skorzystaj z linku i zapytaj o stan kart.
1
[#210] Re: [bounty] TinyGL projects od BigFoota

@recedent, post #208

To już MorphOS nie wspiera mojej X5000 :(

Nie reklamuję tylko pokazałem jak nie płacić za NOWĄ kartę RX580 3 tyś zł tylko 650 zł.


Dbam o kieszeń kolegów Amigowców.

Prosze:

3 tyś zł VS 650 zł



Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 16:09:39 przez Amig_OS
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem