kategoria: AMOS
[#751] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #748

Spoko spoko. Pomyliłem się. Szkoda, że to nie działa.

Dla porządku możesz jeszcze spróbować wpisać Update Every na początku programu, a nie w pętli.
1
[#752] Re: Tworzenie gier

@Hexmage960, post #751

To nie pomoże. Kontynuuję tą wersję przerobioną na Autoback 0 i jest dobrze. Jedynie wyświetlanie czasu do końca plonów powoduje migotanie roślinami, ale jedynie przy 7MHz. Zawsze mogę przełożyć te napisy na dolny ekran, który jest pusty. Ogólnie chyba lepiej nie będzie. Na dzisiaj koniec prac. Jutro powinienem więcej zrobić, bo dzisiaj jedynie naprawiam to, co zostało źle napisane... Ważne, że póki co kursory są poprawnie wyświetlane oraz poprawiłem to wyświetlanie bobów.

A jeśli animacja jest zbyt wolna, to mogę ją przyspieszyć. Animacja zwierząt odbywa się raz na 50 klatek i wszystko się zgadza. Jeśli ma być co pół sekundy, to ok ale to może być zbyt szybko wtedy. Krowa będzie się zachowywać jak przy chorobie wściekłych krów
[#753] Re: Tworzenie gier

@selur, post #749

Co to znaczy, ze gra dziala w 50 klatkach na sekunde ?
tzn. ze 50 razy na sekunde zmieni sie obraz na ekranie monitora.
Czyli np. animowany statek kosmiczny <ooo> przelatuje z lewej krawedzi ekranu na prawa zalozmy w ciagu sekundy. Kolejne 50 klatek bedzie wygladac na ekranie mniej wiecej tak

lewa _____________________________ prawa krawedz monitora


<ooo>......................................................... 1 klatka

....<ooo>..................................................... 2 klatka

.......<ooo>................................................... 3 klatka

..........<ooo>............................................... 4 klatka

..............<ooo>............................................ 5 klatka

...................<ooo>........................................ 6 klatka

........................<ooo>.................................... 7 klatka

.............................<ooo>............................... 8 klatka

......................................<ooo>......................

..............................................<ooo>..............



..........................................................<ooo>...... 49 klatkas

.................................................................<ooo> 50 klatka

i tutaj wlasnie minela sekunda.


A teraz gra z animacja 5 klatek/sekunde

<ooo>.................................................................... 1 klatka
................<ooo>.................................................... 2
...................................<ooo>.................................. 3
...................................................<ooo>.................. 4
......................................................................<ooo> 5 klatka
i mija sekunda

Widac roznice czy nie ?
Komenda Update Every N robi dokladnie to samo, odswieza obiekty boby/sprajty na ekranie monitora co N/50 gedzie te 50 to jedna sekunda.
Jak damy Update Every 25 to bedziemy mieli odswiezony obraz co pol sekundy a jak damy every 50 to raz na sekunde odswiezy nam sie obraz obiektow na ekranie monitora.
Ta komenda nie ma nic wspolnego z wyswietleniem/animowaniem obiektu przez Bob n,x,y,o tylko jest odswiezaniem obrazu tych bobow na monitorze....uffff

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 22:29:26 przez selur
[#754] Re: Tworzenie gier

@selur, post #753

No i dlatego ta komenda spowolniła mi jeszcze bardziej wszystko. Nawet dolne menu skokowo się wyłaniało.
[#755] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #754

Bo pewnie zle tego uzyles, zeby takie cos mialo sens to np. jedna czesc animowanych obiektow porusza sie przy parzystych (0,2,4,6 itd ) klatkach, a druga czesc animowanych obiektow porusza sie przy klatkach nieparzystych (1,3,5,7 itd). Wtedy to ma sens. A jak cala animacje dajesz co 2 klatki to raczej nic nie zmieni dla wygladu. Mozna tak podzielic/zaplanowac animacje zeby dzialaly z rozna szybkoscia, przynajmniej w asemblerze da sie tak zrobic.
[#756] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #755

Raczej ta komenda nie pomoże przy tej grze. Spokojnie, jeśli taka będzie ostateczna płynność w tej grze jaka jest teraz, to ujdzie. Po drugie nie porównywujmy Amosa do Assemblera, bo tam można chyba wszystko

Powtarzam, że to nie zręcznościówka i może damy spokój płynności i wydajności. Settlersy działały w 50 FPSach? Albo amosowa Genesia? Pytam bo nie za bardzo w te gry grałem. Kilka razy włączyłem z ciekawości tylko. Np. taki Populous 2 chyba nie miał super płynności, bo grałem i tak średnio z tym było. No a gra legenda jakby nie patrzeć.

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 23:25:08 przez tukinem
[#757] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #722

Tak wygląda moja bimbrownica skamuflowana we wychodku:

a tak wygląda oryginał, lecz musiałem lekko ją zmniejszyć, bo przekraczała rozmiar i tak już zbyt dużego wychodka względem domku:
2
[#758] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #757

Można pobrać nową wersję

Można wytworzyć upragniony bimber, lecz tylko raz, ponieważ jeszcze brakuje zdobywania produktów typu butelka oraz drożdże oraz cukier jeszcze będzie produkowany z buraków. Póki co po jednym produkcie, którego nie wytworzymy dodałem na start do magazynu. Można wytworzyć sobie bimberek
1
[#759] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #758

No i bardzo ladnie. Poniewaz chyba nie bedzie robienia kielbasek z prosiaczkow, bo to bylo by zbyt brutalne dla dzieci, to mozesz dodac jeszcze owieczke i jej strzyzenie, czyli robienie welny.
[#760] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #759

Dzięki. Owieczka to bardzo dobry pomysł. A z wełny można robić ciuchy sprzedawane na bazarze

Zacząłem dzisiaj coś sklejać w PPaincie na wzór sklepu w którym będzie można zakupić krowę, kurę, wędkę do łowienia oraz puste butelki. Szczerze pikselowanie nie jest moją mocną stroną, chyba że coś znajdę konkretnego i wyklikam kwadracik po kwadraciku nie bardzo wiem jak rozplanować wygląd takiego gieesu, gdzie ma stać krowa, kura oraz paczka drożdży. Chyba że to będzie stragan targowy i wtedy krowa która jest mała będzie stać w oddali, a paczka drożdży która odziwo mi wyszła ładnie stałaby na pierwszym planie...

Co do cukru, sprawa załatwiona. Do kupienia będzie podwójny silos na farmę, który z dwóch buraków zrobi cukier. Zdjęcia z internetu oglądałem jak to wygląda mniej więcej. Ta część kodu już jest napisana i maszyna do cukru sprawuje się właściwie.
[#761] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #760

Moze byc bazar, albo bazar z GS. Jak chcesz to mozesz jeszcze tez dodac pszczolki i miod.
[#762] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #761

Póki co bawię się teraz w pixel art... Staram się stworzyć mapę, z której będzie można wybierać sklep spożywczy, Castoramę oraz złomowisko póki co. Tworzę same budynki (a właściwie zrzynam z internetu)

Może, żeby było prościej, to po prostu stworzyłbym mapę okolicy. Po kliknięciu na poszczególny budynek otwierałoby się okno/ekran z opcjami, np. SKLEP (zakupy), ZŁOMOWISKO (szukanie przydatnych rzeczy z ryzykiem złapania przez policję), Castorama (zakup bimbrownicy, cukrownicy)... Na takim ekranie wybierałoby się po prostu co kupić / sprzedać.

Czy to dobre rozwiązanie?
[#763] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #762

Dla mnie moze byc, to Twoja gra. Wszystko zalezy jaka masz wizje rozgrywki, moze byc np. hodowla ziela legalnego i nielegalnego, ukryte piwniczki, klusownictwo lesne i/lub rzeczne, hodowla marchewek i kroliczkow itp
[#764] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #763

Skoro jest już bimber, to i tak dzieci nie zagrają w to. A dorośli raczej wolą gry ambitne
[#765] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #764

Tu na obrazku jest mały szkic mapy:

Wymyśliłem trzy lokacje narazie: złomowisko, sklep budowlany oraz spożywczy. Na złomowisku narazie jest tylko informacja, że nie znaleziono żadnych skarbów. Co do sklepów, to będzie się otwierać nowy ekran z wyborem, co można kupić.

Tak wygląda farma wraz z maszyną do produkcji cukru:

Po jednym kliknięciu zamknie się jeden silos, po drugim kliknięciu zamknie się drugi. Później będzie można odebrać cukier (który nas będzie kosztować 2 buraki). W menu na dole po prawej jest kula ziemska, czyli przejście do mapy okolicy. Wszystko sprawnie działa póki co.

Czy ktoś pomoże przy tle mapy? Moje zdolności graficzne są marne. Przykładem jest nawet ta wypikslowana Castorama


PS. Zapomniałem zmazać starą drogę koło Castoramy

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 14:08:48 przez tukinem
3
[#766] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #765

Kolejna wersja dodana.

- można zakupić w Castoramie maszyny oraz pszczeli ul, w którym się produkuje miód z cukru
- poprawiona grafika mapy


Oto fotki:




Gra jest do pobrania tu.
6
[#767] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #766

O matko, lewoskręt do Castoramy od strony HOME (ale jeszcze gorzej - prawoskręt w stronę domu) musi być zabójczy. Ze 150 stopni na oko.

A poważniej: Skoro market budowlany ma w miarę spójny rzut izometryczny to czemu nasze gospodarstwo jest takie niekonsekwentne graficznie?

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 11:46:17 przez recedent
2
[#768] Re: Tworzenie gier

@recedent, post #767

Bo na mapie jest widok miasta, w którym mieszkają architekci z prawdziwego zdarzenia a wieś rządzi się swoimi prawami

A tak na poważnie to grafikę będę się starał popoprawiać. Do Castoramy zjazd jest tylko z "tamtego" pasa ruchu obecnie pracuję nad sprzedażą produktów do sklepu. Rozdzieliłem czasy dojrzewania poszczególnych roślin oraz są różne czasy w etapach produkcji bimbru. Zacząłem też obsługę zapisu gry. Myślę że w weekend będzie już w pełni działająca wersja. Później zostanie właśnie poprawa grafiki i dopracowanie dźwięku z muzyką, dołożenie menu startowego gry.

Faktycznie teraz się przyglądam tej drodze przy Castoramie i to woła o poprawę w pierwszej kolejności dzięki za czujność.

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 12:59:24 przez tukinem
[#769] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #768

Powinienes zaplanowac z czym zaczyna przyszly farmer. Chyba najlepiej z troche kasy na kure i/albo nasiona, potem kupuje krowe, owce czy ul. Tylko w Castoramie tego raczej nie sprzedaja. No i chyba na poczatku farmer powinien pomykac uzywajac nog, nastepne rowerem, potem jakis stary Zuk dostawczy. A jak sie bedzie dobrze rozwijal to w koncu Mercedes i BMW, jak to na wsi.
[#770] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #769

Na początek farmer nie będzie mieć nic. Wszystkie plony będzie sprzedawać do sklepu. Dopiero jak się uzbiera, to będzie można kupić zwierzęta i maszyny. Zrobiłem to tak:
Pszenica - 15 sekund / sprzedaż za 1zł
Kukurydza - 25 sekund / sprzedaż za 2zł
Pomidor - 35 sekund / sprzedaż za 3zł
itd...

Bimbrownia będzie kosztować 1000zł, cukrownia 500zł. Póki co ręcznie każdy towar trzeba sprzedawać, ale zrobię opcję "wyprzedaj cały magazyn".

Co do animowanego chłopa i samochodu to chyba nie jest dobry pomysł dla gry ekonomicznej w dodatku z moimi zdolnościami graficznymi... ale dziękuję za wszelki rady i wskazówki.
[#771] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #769

Na itch.io zaktualizowałem Farmigę. Można testować.
- ula nie kupi się w Castoramie, tylko na targowisku, podobnie jak krowę i kurę
- rozdzielone czasy dojrzewania tak jak pisałem wcześniej
- rzeczy z magazynu można sprzedać w sklepie
- zapis gry jest tymczasowy i z nowszymi wersjami nie będzie działać
- na start nie mamy nic

Teraz trochę opisu. Targowisko rysowałem 3 dni więc trochę mi zeszło z tym. Dalej czekam na moduły muzyczne oraz następne dźwięki. Sam zajmę się teraz dodaniem owcy do gry oraz sprzedażą całego magazynu jednym klawiszem, bo takie klikanie pojedyncze jest ślamazarne.

Z tego co zauważyłem jest problem z grafiką. Podczas drugiej fazy produkcji cukru otwierając latrynę zostaje kwadracik z zamkniętych drzwi. Ale później znika po wyprodukowaniu cukru.
1
[#772] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #769

a w easy mode dotacje z UE i opcja pikietuj/zablokuj drogę w stolycy.
I za to dostajesz wszystko :D
[#773] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #769

Mieszkam na wsi. Mam BMW, ale rolnicy których znam to Panamerami, albo Turbo S jeżdżą :D BMW to dla biednych programistów.
[#774] Re: Tworzenie gier

@recedent, post #767

I jeszcze złomowisko ma kilka kilometrów wysokości :)
[#775] Re: Tworzenie gier

@san_u, post #774

Bo złomowisko jest na pierwszym planie. Zdjęcie okolicy było właśnie robione na złomowisku dlatego też targowisko i krowa wydają się większe od Castoramy, która jest bardziej w oddali

Swoja drogą mieszkam na wsi i faktycznie ludzie tu jeżdżą BMW i Mercedesami więc coś w tym jest... ale rolników nie ma tu
[#776] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #775

Fajny projekt. Głosuje za wszystkim co nie jest platformówką. Choć tu są wyjątki bo w Chicken Coop'a moj junior grywa
[#777] Re: Tworzenie gier

@flops, post #773

To byl tylko przykladowy rozwoj srodkow poruszania sie rolnika: nogi, rower, Tarpan, Zuk, Merc, BMW. Ja tam na wsi dosc dawno nie bylem wiec nie znam aktualnych trendow, jesli chodzi o sprzet samochodowy nowoczesnego szpanujacego rolnika. Ala jak mialbym strzelac to za pare lat bedzie to Cybertruck od Tesli.
[#778] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #775

Czy tylko mi złomowisko kojarzy się z grą "Worms"?
[#779] Re: Tworzenie gier

@recedent, post #778

Drogę do Castoramy poprawiłem to i wysypisko mogę poprawić. Jestem otwarty na różne sugestie. Postaram się to poprawić na ile potrafię. Będzie to w następnej wersji wprowadzone.
[#780] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #779

Złomowisko najfajniej wyszło, tyle, że jest w innym stylu niż reszta obrazka.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem