kategoria: AMOS
[#781] Re: Tworzenie gier

@Aniol, post #780

Złomowisko jeat zerżnięte z internetu z jakiejś gry. Sklep i targowisko ręcznie przepikselowane z innych obrazków z sieci. Castorama i znak "home" to moje twory / potwory szeroki uśmiech
[#782] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #781

Tylko litości, zmień tą czcionkę Amosową.
[#783] Re: Tworzenie gier

@ryshard, post #782

W Hiresie ta czcionka jeszcze ujdzie, ale w lowres to wiem, że to wygląda biednie... po kolei wszystko będziemy dogrywać. Teraz zajmę się owcą.
[#784] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #766

Zastanawiam się jakby Ci tu pomóc z grafiką.
Generalnie, mnie kłuje w oczy pomieszanie perspektywy izometrycznej z rzutem "lekko z góry". Wydaje mi się, że trzeba by się na coś konkretnie zdecydować.
Jako referencję wybrałem screen z Heimdall 2

To co mi najbardziej "nie leżało" to granice płotów. W tym przypadku musiałyby lecieć trochę inaczej. Druga sprawa, elementy chyba musiałyby leżeć w trochę innych miejscach, ale podział byłby bardziej logiczny.

Nigdy nie robiłem izometrycznej grafiki i bardziej preferowałbym rzut pod katem z góry (coś jak stardew valley). Ale w ramach ćwiczeń mogę pokombinować trochę
4
[#785] Re: Tworzenie gier

@Koyot1222, post #784

Koyot ta grafika ma wiele niespojnosci ale w koncu to dopiero beta wiec... czego sie dziwic
Najprostszy widok bylby w takim stylu
[#786] Re: Tworzenie gier

@Koyot1222, post #784

Grafika w Heimdall'u jest piękna, ale propozycja Selura bardziej pasuje do gry Tukinema (nie będę pisał moim zdaniem, bo przecież to nie moja babcia to pisze ).
[#787] Re: Tworzenie gier

@Koyot1222, post #784

A i tak na szybko ustawilbym na bardziej zoptymalizowana palete kolorow, tak zeby otrzymac plynne przejscie brazu, szarosci i zielonego.

Wartosci kolorowtrzeba podmienic tak jak w obrazku w kolejnosci liczac od 0 do 31

000, 000, FFF, 777, B10, E40, FC0, 391
6C4, 271, 49D, 159, 27C, 036, D84, 720
F82, ... , ... , ... , 92F, 62A, 942, 510
FA6, B64, 999 , 555, 4A3, 151, 333, CCC

kropki to kolory zmienne kursora myszki (17,18,19)
[#788] Re: Tworzenie gier

@selur, post #787

O tak bym to widzial..

[#789] Re: Tworzenie gier

@selur, post #788

W sumie zmiana palety to nie jest jakoś dużo roboty więc posłucham doświadczonego kolegi. Tymbardziej że ten projekt zaczyna się robić naprawdę "poważny". Co do palety, to kolory 17-19 zostawić takie jak mam w programie?

Jeśli chodzi o całokształt grafiki to postaram się wszystko oprócz zwierząt i roślin stworzyć w izometrii. Myślę, że na spokojnie jeśli się zabiorę za to, to coś się uda sklecić. Nawet ta Castorama chyba noe wyszła tak tragicznie prawda?

Co do wersji gry, to nawet betą bym tego jeszcze nie nazwał to taki szkielet z zaprogramowaną ekonomią i pokraczną grafiką póki co.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2022 21:05:25 przez tukinem
1
[#790] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #789

Tu masz taki programik do zamiany kolejnosci kolorow pikseli w palecie obrazka.

sciez$=dir$

Dim Kolory(31), War_kol(31)
Global Kolory(), War_kol()

Screen Open 0,320,256,32,lowres
Curs off : Flash Off : Cls 0

plik$="farma.iff" : Rem nazwa pliku z grafika

Load iff sciez$+plik$,0

Restore Dane

For i=0 to 31
read A
Kolory(i)=A : Rem kolejnosc indeksow
War_kol(i)=Colour(i) : Rem wartosc koloru
Next i

For Y=0 to 255
For X=0 to 319
KOL=Point(X,Y)
WST=Kolory(KOL)
Plot X,Y,WST
Next X
Next Y

Dane:
Data 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15
Data 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31
[#791] Re: Tworzenie gier

@selur, post #790

ostatnia linia Data zawiera 32 wartosci od 0 do 31 , czyli kolejnosc indeksow kolorow.
Jesli chcesz zamienic wszystkie piksele o numerze 0 na te o numerze 11 to w miejsce 0 wpisujesz 11. Jesli chcesz zmienic piksele numer 1 na np. 13 to wpisujesz w miejsce 1 wartosc 13 itd...
Oczywiscie najpierw musisz sprawdzic swoja palete jakie piksele maja indeksy a pozniej zmodyfikowac kolejno wszsytkie 32 wartosci w linii Data.
[#792] Re: Tworzenie gier

@selur, post #790

A nie lepiej w PPaincie ustawić od razu paletę kolorów, która się później wczyta wraz z plikiem iff? I tak grafika będzie jeszcze nie raz zmieniana a paleta już byłaby w obrazku. Jutro będę próbować. Dobrze że będzie nowa paleta, bo brakowało mi odcieni szarości przy tworzeniu owcy.
[#793] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #792

No mozesz sobie skonwertowac recznie wszsytkie obrazki do nowej palety, nikt nie broni
[#794] Re: Tworzenie gier

@selur, post #793

Chyba będzie łatwiej w PPaincie stworzyć paletę i zapisać jako plik .col. później wczytać iff z grafiką, wczytać na niego plik z nową paletą i użyć funkcji przekoloruj (bez rozstrząsania Floyd-Steinberg).
[#795] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #794

Wydaje mi się, że mistrz Koyot we wpisie nr #784 w dyskretny sposób zaoferował Ci pomoc w grafice. Porzuć więc grafikowanie i korzystaj z oferty, bo to jak wygrana na loterii!!!
2
[#796] Re: Tworzenie gier

@mastaszek, post #795

Już od kilku tygodni oglądam tutoriale pixel artu i zauważyłem, że grunt to odpowiednia paleta kolorów. Do tego domyślam się że odpowiedni program typu Photoshop też by się przydał. Ja jestem upartym idealistą i walczę z każdą grafiką w PPaincie, żeby nie być uzależnionym od Windowsa. Zobaczymy, co mi wyjdzie na palecie od Selura.

Tak, jak pisałem nie sądziłem, że gra zabrnie tak daleko i będzie na tyle rozbudowana. Postaram się zrobić wszystko w izometrii, bo sadzenie roślin tak jak teraz będzie najlepsze. W rzucie prostym jedna roślina zasłaniałaby tą, która byłaby za nią na ekranie, a tak można sobie bez problemu najechać na odpowiednią.

Swoją drogą cud, że udało mi się dograć ustawienie Zone'ów dla tych izometrycznych rombów, bo podając współrzędne wybierasz prostokąt wpisany w romb.
[#797] Re: Tworzenie gier

@Koyot1222, post #784

Na rzut izometryczny wpadłem, gdy już miałem narysowany płot i domek (jeszcze był wtedy całkiem płaski). Finalnie grę widzę w graficznym stylu Hay Day z Androida. Tam wszystko jest w izometrii a mimo to grafika jest taka bajkowa. Na spokojnie będę poprawiać główny ekran gry. Jeśli mi nie wydzie to będę wołać o pomoc

Dzięki Selurowi, który mi bardzo dokładnie wytłumaczył zasadę Double Buffer i Autoback 0 napisałem od nowa całkiem A500 Volley (siatkówkę) i teraz gra dostała pełnej płynności pod prockiem 7MHz. W tle jeszcze dodałem przemieszczającą się chmurkę. Wiem, że powinienem się trzymać jednego projektu, ale potrzebowałem lekkiej odskoczni od Farmigi. Porzuciłem na ile się dało wykrywanie kolizji bobów w tamtej grze, do wyboru jest bardziej dogodny wybór sterowania (nawet jest tryb demonstracyjny komputer vs komputer). Jak będę mieć muzykę i sfxy, to zaktualizuję ją też na profilu itch.io.

Co do tego screena z Heimdall dziwi mnie układ cieni na drzewach. Tak wygląda, jakby słońce świeciło z prawej z lewej strony ekranu zostawiając cienie wewnątrz. Drzewa nie powinny cieniowane z jednej strony? Tutaj to jest takie odbicie lustrzane.

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2022 06:14:37 przez tukinem
[#798] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #797

Tutaj to jest takie odbicie lustrzane


Ano jest to odbicie lustrzane, co wiecej jest to powtarzajacy sie wiekszy pattern grafiki, przesuniety w bok i w gore po obu stronach.
Faktycznie grafik dal tu lekko ciala, bo krzaki sa pokolorowane metoda "pillowshading" (dzis uwazane za bardzo amatorska metode ale kiedys to byla norma) a pien drzewa ma juz zrodlo swiatla od boku.
Gdyby uzyl rowniez kolorowania pni drzew od srodka do zewnatrz, to wygladaloby to bardziej naturalnie.
[#799] Re: Tworzenie gier

@selur, post #798

No mam trochę roboty z tą grafiką... Paleta zmieniona, nowe ogrodzenie już jest, ale mam problem z wychodkiem i z bimbrownicą. Jak robię wychodek w izometrii, to nie mieści mi się bimbrownica... Ale wychodzi to w miarę schludnie.
[#800] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #799

Masz tutaj pare przykladow AMOS-owych w tym nawet strzelanke bodaj. Niedlugo bedziesz lepszy od Selura :)

link
[#801] Re: Tworzenie gier

@Don_Adan, post #800

Daemon Claw już od dawna obserwuję, jaka tam piękna grafika
[#802] Re: Tworzenie gier

@selur, post #785

Po całym dniu dłubania wyszło biednie... nie podoba mi się to wcale :-/

1 - trawa wyszła za wysoka
2 - wychodek wyszedł za duży w porównaniu do chałupy (ale mieści się tam bimbrownica)
3 - gra trochę zwolniła, bo wychodek jest jako bob, a nie jest rysowany poprzez Paste Bob oraz kolejny bob doszedł, czyli owca

Kod na bieżąco zmieniałem, żeby wszystko działało. Chyba raczej nikt nie będzie próbować tego testować...
[#803] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #802

Trawę można skosić, a chatkę powiększyć - coś w ten deseń:


Ja się tylko zastanawiam nad tym wychodkiem. Jeśli tam jest bimbrownica, to gdzie się załatwia potrzeby?
[#804] Re: Tworzenie gier

@AmiClassic, post #803

Powiedz mi jak "skosić" tą trawę a powiem Ci gdzie te potrzeby się załatwia szeroki uśmiech
[#805] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #804

Należy udać się do Castoramy i kupić kosiarkę
Można też bez ponoszenia kosztów finansowych... wydłużyć nóżki zwierzakom, albo... 'rozjaśnić' trawę szeroki uśmiech
[#806] Re: Tworzenie gier

@AmiClassic, post #805

No właśnie jednym kliknięciem trawa znikła a co do potrzeb fizjologicznych jest jezioro

Teraz na poważnie. Trawa będzie rozjaśniona. Domek już powiększony. Lepsza ta grafika? Bo mi się coś to średnio widzi. Poza tym gra chyba trochę zwolniła albo jestem przewrażliwiony. No grać się da a to chyba najważniejsze
[#807] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #802

nie mieszkam na wsi ale to nie jest tak ze bydło jest w zagrodzie a roślinki na polu ?
[#808] Re: Tworzenie gier

@lukzer, post #807

To jest amerykanska wies, wszystko otwarte jak drzwi do domu
[#809] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #806

... a co do potrzeb fizjologicznych jest jezioro
To obowiązkowo plansza z oczyszczalnią ścieków i jakieś niespodziewane 'naloty' ekologów szeroki uśmiech
[#810] Re: Tworzenie gier

@tukinem, post #806

A tak z ciekawości, masz już rozpisane wstępie drzewka produkcyjne?
Np:
nasiona->burak->cukier->ul->miód
krowa->mleko->ser (śmietana, masło)

Zwierzątka mogły by mieć poziomy, im wyższy poziom zwierzaka tym większe korzyści (więcej jaj, mleka, wełny). Jakaś ikonka przy zwierzaczku określająca poziom (liczba, gwiazdka). Trzeba by jeszcze obmyślić sposób w jaki by się podnosiło poziom przychówku. Poziomowanie mogło by w jakiś sposób zastąpić powiększanie stada (np. 15 animowanych kur i 20 krów zadusiło by Amosa ).

Jeszcze bym dodał jakieś niespodziewane plagi egipskie (szarańcza, choroba wściekłych krów, ptasia grypa itp.), tak żeby można było wydawać kasę na ochronę roślin i weterynarza

Fajna gierka, podziwiam zapał.

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2022 00:33:59 przez Szafir
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem