[#721] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #717

To zobacz, imo dość interesujące, tegoroczna poprawka gry z 1997:
https://www.youtube.com/watch?v=65FR_tPZQk8

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2016 16:40:40 przez Fest3r
[#722] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #717

Moze nie pokonywania barier ale dopiero od kilku lat kolorowa grafika na ZX Spectrum prezentuje naprawde dobry poziom . Wczesniej gry byly biedne jak na Atari, no moze poza nielicznymi czarno-bialymi wyjatkami. Poza tym nowe platformowki w "Nirvanie" wygladaja o niebo lepiej niz w zwyklym trybie. Mysle, ze obecnie top 3 na ZX'a to Survivisection, Brunilda i Castlevania. Nie sa tak dobre jak nowe produkcje na C64 ale nie widze godnych przeciwnikow wsrod nowych gier na Atari.
[#723] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Fest3r, post #721

No super gra, ze strony możliwości graficznych nadal to samo (bo chyba ZX nie jest w stanie dać lepszego trybu graficznego), algorytm tworzenia środowiska 3D super płynny, z tym że wszystko dzieje się w trybie tekstowym. Nie żebym ujmował bo jest to majstersztyk na możliwości ZXa i to samo można zrobić na C64 (jako że też potrafi operować w trybie tekstowym w 16 kolorach z ograniczeniem 1 kolor tła na 1 kolor piksela w obszarze 8x8 pikseli), ale.... to nadal nie pokazuje

pokonywania barier ZX'a


bo możliwości graficzne nie zostały przekroczone, są dema i na C64 i Atari 8bit które działają w trybie tekstowym pokazując płynne animacje, ale procedury nie rysują pikselów, tylko stawiają znaki w trybie tekstowym.

Efekty zacne, ale to nie to samo co przekroczenie ilosci kolorów, rozdzielczości, czy odegranie sampli.
[#724] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #723

"Super gra" wystarczy. Samo to jest jakimś tam lamaniem barier sprzętowych (jak to upchac by było śliczne, responsywne, cholernie grywalne, lepsze niż "profesjonalne" produkcję z lat 85 - 92 i mieszczące się w śmiesznie małej pamięci Spectrum". Gdyby ta, np, Castlevania została wydana w 90 roku to pisma z tamtych lat wymyslalyby superlatywy recenzujac te grę. IMO samo to łapie się na "łamanie barier". Nowe tryby graficzne czy inne pierdoły może i fajne są w demach ale ich użyteczność (w grach) jest nikla i niepotrzebna.
[#725] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #724

Zgadza się, takie Castlevania, Survivisection, czy taki RPG w stylu Zeldy, którego tytułu nie pamiętam, to nowe gry na ZX które zaskakują. Może nie tyle z technicznego punktu widzenia, co z tytułu skomplikowania i złożoności rozgrywki. Jakoś amigowcom JAK NA RAZIE nie chce się tworzyć nic tak dużego.

Edit: ten Rpg to Wanderers link

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2016 09:09:54 przez twardy
[#726] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #723

Aaa o to Ci chodzi szeroki uśmiech Pokonywanie barier jak najbardziej, np gry w multicolor, tu przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=PesX1EOC_Ko
No i kilka demek:
https://www.youtube.com/watch?v=JbUmibsKstg
https://www.youtube.com/watch?v=x1o_Tr8jq3I
https://www.youtube.com/watch?v=3ojmfIUdp6k
Oczywiście nie ma do końca tak różowo, multicolor to tryb tzw "mrugający", do oglądania na CRT, no ale konstruktorom się to pewnie nawet nie śniło.

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2016 15:36:46 przez Fest3r
[#727] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Fest3r, post #726

Tak no znam scenę ZX. Chodziło mi nie tyle o pokonysanie barier w sensie łamania ograniczeń technicznych, tylko o umiejętność tworzenia względnie dużych i skomplikowanych gier.
[#728] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #727

Nie odpisywałem Tobie, tylko koledze wyżej Że Ty znasz scenę ZX to jest oczywista oczywistość
[#729] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #705

Nie byłbym zaskoczony, gdyby się okazało, że to WinUAE z CPU Emulation Speed: Fastest possible.


Ale właśnie o tym pisze w komentarzach do filmów. Zauważ że podane przeze mnie i Vato zrzutki są sprzed około roku. Dlatego BSzili optymalizuje kod, żeby działało dobrze na prawdziwym sprzęcie. Obecna "wersja testowa" jest już do ściągnięcia (potrzebne pliki z wersji shareware są tutaj).
[#730] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #695

Kolejne wykopaliska, tym razem Earok dorwał niedokończoną amigową wersję Raid over Moscow.







Jeżeli będzie zainteresowanie, chce on dokończyć tą grę. ok, racja
[#731] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #729

Ściągnąłem i odpaliłem. Prędkość nie powala, ale dla cierpliwego na Blizzardzie 1220/4 (68020@28MHz z Fastem) da się już zagrać. Tylko żadnego klucza nie mogłem znaleźć żeby otworzyć drzwi i przejść dalej. Jeśli będzie sensowna optymalizacja, to będzie nieźle. Szkoda tylko, że tematyka do mnie nie trafia...

Zaś co do Raid Over Moscow, to pamiętam zachwyt chłopaków pod koniec lat 80. gdy ciupali w to na szkolnym CPC6128. Ja jakoś wolałem Fruity Franka albo Knight Lore na Elwro 800 Juniorze szeroki uśmiech
[#732] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #731

Nowa gierka już do kupienia
link
Super muzyka. Tylko cena powala.
[#733] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacol, post #732

za bakbone placic nie bede
[#734] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacol, post #732

No ostatecznie moge dac 3,40 i to w PLN'ach...


Wiedzialem doskonale, ze srodowisko amigowcow to glownie nostalgicy, marzyciele, fantasci, profesorowie nauk scislych no i ta nieszczesna grupa cebularzy biznesu.
Niestety widze, ze w slady tej ostatniej idzie nowa grupa cebularzy-game makerow, ktorzy beda nas teraz raczyc takimi hiciorami jak ToG, Centron3d czy czyms takim za skromne 30 euro.
Jak mawial moj pradziad "jak nie urok to sraczka"
[#735] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacol, post #732

Cena jak cena, ale wymagania... absolutne minimum to 68020, ale jest i wersja na 68040.

Kupujcie jak najlepsze karty turbo, bo szykuje się hicior!

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2016 22:41:17 przez Solo Kazuki
[#736] Re: Zapowiedzi nowych gier

@aszu, post #733

Wygląda fajnie, świetna animacja spritów... czy to aby na pewno backbone ?

Amiworx będzie też wydawać Reshoot, a to koło backbone nie leżało ... http://www.amiworx.de/shop.html
[#737] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #736

Zapewne nagrane z WinUAE albo z wersji PC/MAC. Popatrz na wymagania gry: absolutne minimum to 68020...

Sorki, ale jak dla mnie to "pierdziawka" o horrendalnych wymaganiach.
[#738] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #736

"świetna animacja spritów"

Moze glownego bohatera, bo reszta chyba nie bardzo. Biorac pod uwage fakt, ze na ekranie pojawiaja sie maksymalnie 3 srednie obiekty a grai tak jest slamazarna, to wyglada to na bakbone jak nic.


Reshoot potrzebuje zdolnego grafika, zeby zablysnac. Mam nadzieje, ze autor nie zostawi w finalnje wersji tych latajacych kostek rubika, metalowych podkladek i pilek golfowych
[#739] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #738

Właśnie chyba zostawi te sprity. Co do Projekt Lila, to jeśli to backbone, to szkoda fajnej grafiki zmarnowanej...
[#740] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #739

[#741] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #715

szok! zachęciłeś mnie właśnie do kupienia pierwszego w życiu ZXa! szeroki uśmiech
te nowsze gry wymagają chyba trudniejszej do znalezienia (i droższej) wersji 128k, no chyba, że są jakieś mody.

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2016 12:19:03 przez charliefrown
[#742] Re: Zapowiedzi nowych gier

@charliefrown, post #741

a czy ktos wie co się stalo z convesia SONICa na A500 ? swego czasu była wersja demo działajaca przyzwoicie


Ostatnia aktualizacja: 25.07.2016 13:45:30 przez AmigaPL
[#743] Re: Zapowiedzi nowych gier

@charliefrown, post #741

Drozszej owszem ale niekoniecznie trudniejszej. Poki co 128k +2 mozna spokojnie dostac za kilka stowek.
[#744] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmigaPL, post #742

trochę zbyt wolno to działa, zwłaszcza jak ktoś zna pierwowzór w wersji ntsc. Już lepiej za niewielką sumę kupić MegaDrive/Genesis z jakimś flashcartem specjalnie dla takich gier jak Sonic, Castlevania, RoboCop vs Terminator, Streets of Rage 2, Gunstar Heroes etc.

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2016 15:45:28 przez charliefrown
[#745] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #738

Reshoot potrzebuje zdolnego grafika, zeby zablysnac. Mam nadzieje, ze autor nie zostawi w finalnje wersji tych latajacych kostek rubika, metalowych podkladek i pilek golfowych

Sądząc po ilustracji pudełkowej, będzie to gra o skrzynce strzelającej do kosmicznych zabawek.

[#746] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #745

Jakims cudem przeoczylem ten fakt ale jesli to faktycznie grafika koncowa, to bedzie bieda.
[#747] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #745

Kurcze, jeszcze obiekty przeciwników uszły by, ale strzelająca skrzynka to jednak słabo
[#748] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #747

Coś wyraźnie szwankuje w amigowym tworzeniu gier. Jak ktoś ma przyzwoitą grafikę, to pakuję ją w Backbone. A jak powstaje gra w asemblerze to... mamy skrzynkę w kosmosie
[#749] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #748

Niestety 100% racji
[#750] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #748

Poza małym wyjątkiem R3D ;)
No ale jak grafik nie ma z kim robić to robi z backbone, a jak koder nie ma z kim to robi skrzynki :):)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem