[#181] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #177

Akcelerator graficzny "Buster", który jest w tej Amidze naprawia problem z architekturą planarną.

Buster?? Buster znajduję się tylko w A2000 i kontroluje arbitraż magistrali i DMA dla slotów Zorro II.
Chodziło Ci raczej o Akiko.
[#182] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@waldiamiga, post #181

Haha, widzisz mam tajne informacje. Miałeś kiedyś CD32? Informacja o "Busterze" znajduje się na przedniej stronie pudełka.
[#183] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #182

Miałeś kiedyś CD32?

Brat miał, ale bez napisu "Buster". Dasz wiarę?
[#184] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@waldiamiga, post #183

Tu jest. Ale nie mam pojęcia co poeta miał na myśli.

[#185] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #184

Pewnie taka sama marketingowa gadka jak "blast processing" w przypadku
SEGI MD/Genesis
[#186] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@philipo, post #185

Marketing, czy nie - CD32 rzeczywiście posiada taki akcelerator. Pewnie to "wewnętrzna" nazwa tego układu w AKIKO.
[#187] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #178

Jeszcze tylko dodam, że według informacji deweloperskich Amiga CD32 ma prędkość 7 milionów pikseli na sekundę.
[#188] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #187

i 420 milionow na minute :P
[#189] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #187

Pewnie mierzone po 32 pikseli na długie słowo w dwóch kolorach
[#190] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #189

Nie, w 256 kolorach.

Nie wiem, czy to jest tajne, ale tu źródło: http://www.ianstedman.co.uk/downloads/CD32_Developer_manual.pdf

W tym dokumencie od Commodore na stronie czwartej jest porównanie z konsolami 3DO, SegaCD i NintendoCD.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2019 17:57:11 przez Hexmage960
[#191] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #190

Straszny offtop się robi no ale.. bardziej mylnego porównania (plus do nie istniejącej konsoli) nie mogli wymyśleć...



Ostatnia aktualizacja: 31.12.2019 18:29:00 przez juen
[#192] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@juen, post #191

Nie tak do końca mylne, wręcz w niektórych aspektach wręcz pokazujące słabość CD32. Chociaż rzuca się w oczy porównanie trybów graficznych innych konsol do HAM8, tutaj jest najwięcej kontrowersji.

A konsola Nintendo CD (a właściwie Nintendo PlayStation) jak najbardziej istnieje, ale nigdy nie weszła w etap masowej produkcji i "przekształciła się" w Sony PlayStation. Miej także na względzie że nawet w porównaniu widać że odnoszą się tylko do "planów" powstania tej konsoli.

[#193] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #192

tak znam historie tego prototypu i wychodzilo na to, ze to nic innego jak snes z napedem tak jak mega drive z sega cd...
[#194] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1

Obserwuję wątek od jakiegoś czasu i kibicuje projektowi. Czy już wiadomo w jaki sposób gra będzie rozprowadzana i w którym kwartale roku?
[#195] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #194

Kiedy zostanie wydana tego dokładnie nie powiem, oceniam że jeszcze jakieś 6 miesięcy pracy przede mną. Decyzje o tym w jakiej formie będą podjęte w przyszłości ale nie widzę przeciwwskazań żeby zrobić ładną pudełkową wersję z plakatem, książeczką.
[#196] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #195

Zatem pozostaje cierpliwie czekać.
[#197] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #195

Żeby nie odbiegać za daleko od tematu wątku to kilka nowych screenshotów.

Etap 5. Zniszczony tunel i teleporty między jego częściami.



[#198] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #197

Ładne, ale wrzuć filmik, albo chociaż kawałek animowanego gifa :)
[#199] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #197

Zastanawiałem się czy nie dałoby rady podkręcić palety, żeby ją trochę ożywić. Kulka też wygląda jakby z innej parafii trochę

W tym kierunku może?
[#200] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nogorg, post #199

Gorzej to wygląda. Paleta specjalnie jest tak zrobiona żeby jaskrawe były tylko kafelki które się zbija.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2020 10:53:01 przez Kefir_Union
[#201] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #200

Oczywiście, że gorzej skoro nie będąc grafikiem pokręciłem tylko paroma suwaczkami w GIMPie. Może jednak gdyby kolory skonsultował jakiś grafik wyglądałyby odrobinę mniej kodersko.
[#202] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nogorg, post #201

Grafik będzie się tym jeszcze z pewnością zajmował. Moim zdaniem 'kodersko' to właśnie wyglądają obrazki z nasyceniem na 100% w kolorach R,G,B
[#203] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Zbych, post #198

Za kilka dni.
[#204] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #202

Mnie tam osobiście podoba się obecny wygląd. Jest klimatycznie.
[#205] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #204

Może po prostu niech będzie regulowany poziom jasności jak w "doomach" i tyle, każdy sobie ustawi jak lubi.
[#206] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nogorg, post #199

Mnie aż razi po oczach twoje "podrasowenie", na dodatek wygląda zbyt mało kontrastowo. Wiele zależy od ustawień monitora, przy sporej jaskrawości monitora na którym jest obraz wyświetlony po dłuższym czasie grania w takiej jaskrawości mogą boleć oczy.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2020 12:47:49 przez Solo Kazuki
[#207] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #206

Nikt gry na oczy nie widział, a wszyscy dyskutują o grafice
[#208] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #206

I bardzo dobrze, że Cię razi. Gdybym podkręcił kolory o 1% to zastanawiałbyś się o co mi chodzi. Właśnie dlatego efekt jest przejaskrawiony, żeby go dobrze unaocznić, a ja napisałem o proponowanym kierunku ewentualnych poprawek, a nie finalnym wyglądzie. Pisałem też o zasięgnięciu opinii grafika.


Nikt gry na oczy nie widział, a wszyscy dyskutują o grafice


Nie wyświetlają Ci się obrazki?
[#209] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nogorg, post #208

Obrazki to jedno, a dynamika gry i w tym momencie ocena kolorów na ekranie to drugie. Ileż to pięknych gier było na screenach, a podczas gry to się nie sprawdzało. Wypowiadam się w obronie Kefira a przeciwko malkontentów "graficznych".
[#210] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mailman, post #209

Czyli konkretnie przeciwko którym malkontentom? Bo może mi umknęło, ale przeglądając pobieżnie wątek zauważyłem raczej tylko pochwały. Uważasz, że moja sugestia odnośnie kolorystyki to jest malkontenctwo? Ciekawe.

Nie wiem ile było pięknych gier na screenach. Pewnie jesteś w tym znacznie lepiej zorientowany ode mnie. Ja oceniam to co widzę. Jeśli uważasz, że po screenach nie da się ocenić kolorystyki no to cóż... nie oceniaj.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem