[#61] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1

Super!
Jeśli Ci się uda do tego dobry soundtrack dołożyć, a grywalnośc będzie taka jak się zapowiada, to kroi się jedna z lepszych gierek w obecnym okresie !
Może nutka w deseń Stardusta albo Project-Xa? Dobry dynamiczny rave pasowałby miodzio (i dodał retro klimatu ; )
[#62] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Ankuz MkOne, post #61

Muzyka powinna być rytmiczna, żeby ją "współtworzył" dźwięk odbijania piłki i trafiania w kafle specjalne, bo jest to moim zdaniem integralna cecha rozgrywki.
A nie jakaś sieka w głośnikach



Całkiem przyjemnie byłoby również, gdyby levele układem odpowiadały tym z oryginału, a inne były ewentualnym dodatkiem OK

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2019 13:12:14 przez Jacques
[#63] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Axi0maT, post #41

Także nie jest to za bardzo gra dla mnie, stoi trochę wyżej w hierarchii niż Flappy Crapy (których nie trawię poza rozbudowanym VoxelBird). Ale technicznie błyszczy i mam podobne zdanie że engine trochę zmarnotrawiony na wariację Trailblazera.
[#64] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #62

Muzykę planuję w kosmicznych klimatach, coś a`la Stardust ale w odpowiednim tempie.
Poziomy nie będą takie jak w oryginalnej grze, zaprojektuję swoje. Gra będzie mieć edytor poziomów oraz możliwość ich dogrywania (takie DLC) i będzie możliwość przenoszenia z Atari czy C64.
[#65] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #64

No jestem pełen podziwu OK
ale mógłbyś już ten filmik zapodać bo się nie mogę doczekać
[#66] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@QUAD, post #65

Na screenach gra wygląda świetnie. Trzymam kciuki. Yoomp! to jedna z najlepszych nowych gier na 8-bitowce. I pamiętaj o tym co napisał Jaques - integralności muzyki z wydarzeniami na ekranie - to cecha , którą Yoomp wręcz hipnotyzował gracza. Pójdzie to na AmiCD32? Bo jak nie to nie pogram u siebie...

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2019 21:47:25 przez RetroBorsuk
[#67] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RetroBorsuk, post #66

Jeśli masz 4MB fast to pójdzie. Nie jestem pewien jak z szybkością, karty do cd32 chyba nie dawały takiej prędkości jak A1200 a silnik jest wykręcony na użycie szybkości procesora i pamięci prawie na 100%.. Ostatecznie trudno mi powiedzieć co będzie, jest jeszcze potencjał optymalizacji ale i kolka dodatkowych rzeczy do dodania.
[#68] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #62

Nuta Stardusta albo Project-X siekanina? no to pojechałeś po legendach ;)
Ale zgoda, mogłoby to być za szybkie.
Kefir pisze o kosmicznych klimatach i to będzie wypas.
(wersja c64 ma bardzo fajny klimat dźwiękowy)
[#69] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #67

Zawsze możesz dodać opcje w menu do włączania/wyłączania dodatkowych efektów, które pobierają moc procesora i pamięć w zależności od maszyny.

Przykładowo zakładka "konwersja Chunky", a tam opcja "Akiko".

Ja jestem zwolennikiem wykorzystywania sprzętu tak, by pozostawał pewien potencjał.

W Amidze największe pole optymalizacyjne jest w bitplanach - bo nie trzeba rysować we wszystkie i w sortowaniu palety kolorów.

Np. to oświetlanie kulki można zrealizować w taki sposób, że nie zużyjesz w ogóle dodatkowej pamięci (ew. będziesz potrzebował małą 2-bitplanowa maskę przedstawiająca koło), ani nie zużyjesz dodatkowego czasu na rysowanie.

Drugie możliwe miejsce na optymalizację to rozłożenie pewnych czynności w czasie.

Prawdopodobnie Amiga CD32 jest najlepszą platformą dla takiej gry jak Twoja. Bo 68020 + AKIKO daje większego kopa niż 68020 + FAST. A dane możesz sobie doczytywać na bieżąco z CD.
[#70] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #69

Silnik nie działa tak jak myślisz, Akiko nic tutaj nie pomoże.
[#71] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #70

Zgadza się, zupełnie nie wiem jak działa Twój silnik. Podałem dwa sposoby na optymalizację, które mogą się zawsze przydać.

Co do Akiko, to na Amidze CD32 skonwertujesz cały ekran chunky z podobną prędkością, co na 68030 + FAST. Zapewne wykorzystujesz w pewnych miejscach grafikę chunky.

Akiko odciąża procesor z tej czynności.
[#72] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #71

Pójdzie to na AmiCD32? Bo jak nie to nie pogram u siebie...

Prawdopodobnie Amiga CD32 jest najlepszą platformą dla takiej gry


Panowie, dopingujecie najrzadszej Amigowej platformie. Lepiej niech Kefir konsekwentnie podąża obraną drogą, zamiast szukać sztuczek aby gra działała korzystając z CD i akiko.

Uważam, że gry prosto na CD32 to ślepy zaułek.
Obstawiam, że wkrótce przekona się o tym wydawca ponga 4K.
[#73] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@movin, post #72

z tego co wiem to Pong smiga chyba normalnie na 1200? a przynajmniej bez problemu z whdload :)
[#74] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@juen, post #73

...bez ścieżki dźwiękowej, która robi różnicę.
[#75] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #64

Poziomy nie będą takie jak w oryginalnej grze, zaprojektuję swoje. Gra będzie mieć edytor poziomów oraz możliwość ich dogrywania (takie DLC) i będzie możliwość przenoszenia z Atari czy C64.


Szkoda, bo w grę chyba nie wchodzą kwestię licencji na poziomy? A te w oryginale są fajnie pomyślane.
A jak będzie wyglądać import z Atari, zostaną wyripowane z atarowej binarki?
[#76] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #75

To że w oryginale są fajne poziomy to nie znaczy że w mojej grze nie będą fajne. U mnie są trochę inne zasady, nowe pola, obroty tunelu w osi Z, to wiele zmienia w rozgrywce i poziomy będą do tego dostosowane.
Nie będzie żadnego importu z Atari. Gdy edytor będzie publicznie dostępny to każdy sobie zrobi takie etapy jak chce np. takie jak na Atari czy C64.
[#77] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #76

OK, dzięki za wyjaśnienia OK
Po prostu
będzie możliwość przenoszenia z Atari czy C64.
trochę mnie zmyliło, gra zapowiada się świetnie.
[#78] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #76

Na IRN jest wspomniane o twojej grze. Tutaj masz informacje o Jump!.

Komentarze są rozrzucone strasznie, jedni się dziwią że wymagania są "tylko takie", inni że "aż takie". Przy okazji widać że nie tylko w Polsce ludzie marudzą...
[#79] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #78

jedni się dziwią że wymagania są "tylko takie", inni że "aż takie"

Może wyjdę na zgryźliwca. "Znawcy" co raz w tygodniu takiego "yoompa" piszą na klasycznego Ami

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2019 09:05:25 przez Koyot1222
[#80] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #78

Każdy ma prawo do krytyki wymagań sprzętowych, choć ja widząc tylko zrzuty ekranu bym się powstrzymał. Na A500 OCS powinno dać się zrobić Yoomp! ładniejszego niż wersja Atari8. Podstawowy problem to jak ten tunel rysować, ponieważ na bitplanach takie rzeczy działają bardzo wolno. Myślę że do tej pory na Amigę nikt nie zabrał się za tę grę, bo pierwsze co przychodzi programiście do głowy to rysowanie tunelu po pikselu i konwersja c2p, a to nie ma szans szybko działać na A1200 i tym bardziej na A500, chyba że w rozdz. 160x128. Z drugiej strony, zrobienie na Ami czegoś co wyglądałoby tak samo jak na Atari8 to trochę wstyd Właśnie dlatego wymyśliłem zupełnie inne rozwiązanie..
[#81] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #80

Jakie?
[#82] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #81

Na razie nie będę pisać szczegółów. Kiedy już gra zostanie wydana i będę mieć chwilę czasu to rozważę napisanie tekstu opisującego użyte rozwiązania.
[#83] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #80

Gra (tzn. jej demo) "In your dreams" na AGA (o ile dobrze pamietam wymagania po latach) miala podobny motyw do takiego tunelu. To miala byc strzelanka. Muzyka mi sie w niej podobala. Kiedys jedno preview do BBS-ow wyslalem, i to chyba jedyne co z tej gry zostalo dla potomnosci. No chyba, ze Docent, ktory mial byc jej wydawca ma jakas nowsza wersji dema tej gry. No ale Docent sie nie chwali, te szachy animowane "Chess Through The Ages" moglby zlozyc i wydac, bo chyba wszystkie animacje do tej gry mial na HD-ku. Potrzebowalby tylko jakis silnik szachowy. Bo to mial byc taki Battle Chess.
[#84] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #83

W związku że ma wyjść Jump! zrobiłem "na fali" tego przegląd gier będących klonami Trailblazer, gry będącej prekursorem Yoomp!.
[#85] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #84

Przejrzałem te gry w poszukiwaniu inspiracji. No cóż... nie znalazłem
[#86] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#87] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#88] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#89] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1

Są jakieś nowe wieści z placu boju?
[#90] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Schizo_, post #89

Obstawiam ze wiesci pojawia sie jakis czas po wakacjach :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem