[#571] Re: Tanks Furry - informacje

@Koyot1222, post #563

Fajnie jakby była obsługa Null-Modem i możliwość gry po lanie przez stos TCP/IP tak jak w dynaMITE.
[#572] Re: Tanks Furry - informacje

@Sir_Lucas, post #571

No jak w Lotus 2
[#573] Re: Tanks Furry - informacje

@Dorian3d, post #572

A ja apeluję o poprawkę dla procesorów 68000, bo gra się wiesza w menu i podczas gry, ale np. na ACA500 tempo jest odpowiednie i gra byłaby w pełni grywalna gdyby nie te problemy.
Zresztą kiedyś zgłaszałem feedback autorom (dzięki za greetingsy!) OK

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2016 15:05:28 przez Jacques
[#574] Re: Tanks Furry - informacje

@Koyot1222, post #563

Przy okazji nowej szaty graficznej, genialnie byłoby mieć możliwość wyboru grafik dla czołgów (własnych i komputerowych oponentów) spośród 3-4 zestawów, w tym 1 zestaw np. nawiązujący do stylu z oryginalnego Battle City z NES-a.
[#575] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #272

Jest możliwa poprawka, aby gra uruchomiła się na HC000? Podobno na ACA działa, a tam też nie ma chyba 020(?).
[#576] Re: Tanks Furry - informacje

@AD99, post #575

Na aca500+ nie dziala. Jest komunikat mc68020 cpu not found i do widzenia.
[#577] Re: Tanks Furry - informacje

@softiron, post #576

A nie wystarczy uruchomić z parametrem "A500" czy cuś?
[#578] Re: Tanks Furry - informacje

@recedent, post #577

Wystarczy.
Właśnie sprawdziłem wersje z aminetu.
Poszło na 68000
[#579] Re: Tanks Furry - informacje

@Norbert, post #578

Podaj co trzeba wpisać(i gdzie), tylko szczegółowoOK, bo ja to kompletny laik
[#580] Re: Tanks Furry - informacje

@AD99, post #579

Przyłączam się do prośby.
[#581] Re: Tanks Furry - informacje

@AD99, post #579

Jeśli gra jest na hdd, to w CLI wpisujesz :
tf a500

Tak samo zależy modyfikować s-s na dyskietce.
[#582] Re: Tanks Furry - informacje

@Norbert, post #581

dokladnie tak jak koledzy napisali, przepraszam ze nie ma o tym info na aminecie :)
[#583] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #582

Ja tylko dodam, że na 68000 (szybkim z ACA500 lub wolnej A600) aż tak kolorowo niestety nie jest.
Gra ma problemy i wiesza się na takich konfiguracjach, co raportowałem kiedyś juenowi. Oczywiście docelowo gra pisana była na 020, dlatego absolutnie jest to zrozumiałe, że chłopaki nie znaleźli czasu na drążenie tematu. Fajnie jakby Bridge Strike ewentualnie uniknął tych problemów.

Mój feedback z wtedy dotyczący Tanks Furry, żeby każdy wiedział w czym rzecz:

mam już trochę potestowane TF na obu Amigach z 68000:
A600 (2 MB CHIP, 9.5 MB FAST, mapowany Kickstart 3.1, na 2.0 był problem z trybeb versus)
A500 z ACA500 (1 MB CHIP, 4 MB FAST (rozszerzona ACA ;- ) ), mapowany Kickstart 3.1)

Świetną wiadomością jest to, że na ACA500 (68000 @ 14 MHz) gra działa tak samo szybko jak na A1200 (w końcu ACA500 w Sysinfo wykazuje 1.17 prędkości A1200) - SUPER.

Znalazłem też (nie)stety pewne bugi, które występują na OBU powyższych Amigach z 68000:

1) tryb 1 Player: tuż po przejściu 1 levelu ekran robi się niebieski i tak już zostaje
2) w menu OPTIONS: próba zmiany DIFFICULTY i FRIENDLY FIRE zawiesza komputer (szachownica w tle zamarza). Co ciekawe, zmiana pozostałych opcji nie powoduje zawieszenia.

Fajnie jakby udało się wyeliminować te niedociągnięcia występujące na 68000, bo na ACA500 da się zupełnie normalnie grać, a i na 7.14 MHz podejrzewam, że znajdą się chętni


Ostatnia aktualizacja: 19.11.2018 09:22:58 przez Jacques

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2018 09:24:46 przez Jacques
[#584] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #582

Tak z ciekawości, co wymaga CPU 020? Jakieś konkretne biblioteki?
[#585] Re: Tanks Furry - informacje

@Jacques, post #583

Dzięki Norbertowi udało mi się uruchomić TF na A500(z HC533). Gra śmiga płynnie, niestety objawy te same co u Ciebie - po pierwszym levelu gra zawiesza się, to samo wybierając poziom trudności. Szkoda, że tak się dzieje, że nie można pograć na A500
[#586] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #582

Czy problemem z odpaleniem i graniem jest procek 020, czy pamięć chip(mam A500 rev. 6A z rozszerzeniem 1MB chip+1,5 slow+HC533-8MB fast)?
[#587] Re: Tanks Furry - informacje

@AD99, post #586

Jak napisałem (#583), testowałem też na A600 z 2 MB Chip + Fast i objawy były takie same jak na 1 MB Chip A500 za ACA500.

Także wynika z tego, że ewidentnie przyczyną jest CPU 000, nawet jeżeli na szybkim ( >= 14 MHz) gra działa jak trzeba pod względem tempa.

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2018 12:08:59 przez Jacques
[#588] Re: Tanks Furry - informacje

@Jacques, post #587

Rzeczywiście napisałeśOK, czyli jednak cpu...
[#589] Re: Tanks Furry - informacje

@AD99, post #588

jak znajde chwile (niestety kosztem BS) to zobacze czy da sie to szybko poprawic
[#590] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #589

Moze odczyt/zapis worda/longworda spod nieparzystego adresu jest problemem?
[#591] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #589

Ale super by było!!!
[#592] Re: Tanks Furry - informacje

@Don_Adan, post #590

to raczej nie, paranoicznie wale even :)
[#593] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #592

Zakladajac, ze nie uzywales zadnych rozkazow z 68020+ typu lea (a0,d0.l*2), to odczyt/zapis spod nieparzystego adresu jest raczej glowna przyczyna nie dzialania programow pod 68000. Czasami jeszcze za maly stos, ale w to raczej watpie w przypadku programu napisanego w asemblerze.
[#594] Re: Tanks Furry - informacje

@Don_Adan, post #593

obstawiam, ze gdzies uzylem po prostu komendy z 020 majac wylaczone ostrzeganie z asm'a... adresow parzystych pilnuje od poczatku tworzenia po to, zeby pozniej uniknac poszukiwan :)
[#595] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #594

Z ciekawości: z jakiego asemblera korzystasz przy asemblacji swoich programów?
[#596] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #589

Na uae4aem ustawione a500 i 68000 i nie ma tych błędów.
Wiem, wiem , to emulator, ale czy to może pomóc w wysledzeniu usterki ?
[#597] Re: Tanks Furry - informacje

@Jacques, post #583

Zatem morał z tego taki, że warto byłoby przed wydaniem gry przepuścić to przez testera, kilku testerów. Sytuacji nie ułatwia mnogość rozszerzeń z którymi twórcy niekoniecznie mogą mieć styczność.
[#598] Re: Tanks Furry - informacje

@Hexmage960, post #595

zawsze asm-one.

Norbert - hehe niestety utrudnia, bo nie mam jak sprawdzic ;)

prosze o sprawdzenie czy opcje sie dalej zawieszaja: https://www.sendspace.com/file/xoq9vc

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2018 19:18:02 przez juen
[#599] Re: Tanks Furry - informacje

@miro_78, post #597

to, ze w ogole sie odpala na 000 to jest feature :) tych dopalek jeszcze wtedy nie bylo jak powstalo TF. nie bylo sensu tego testowac...
[#600] Re: Tanks Furry - informacje

@juen, post #598

Dobrze wiedzieć. A której wersji używasz?

Asm-One generalnie jest najlepszy, ma świetny monitor i debugger, ale razi mnie w nim troszkę bugów.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem