[#31] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #29

.... i to wszystko umiescic w jednej tablicy ;) smieszne az nie chce sie komentowac... sorry ze podcinam Ci skrzydla ale nie wierze w to
Michalmarek dobrze napisal odwolujac sie do Blizzarda - przeczytaj jego post jeszcze kilka razy i sie zastanow czy goscie ktorzy tam siedza nie sa w stanie wymyslic tego co Ty wymyslasz pijac kompot i zujac kotleta? ;)

Dokoncz Nurka a bedziesz mial lepszy fun i w koncu zostaniesz serio potraktowany zanim zaczniesz pisac ze goscie od rtsow nie umieja ich robic - powiedz to milionom graczy w starcrafta ze graja w ch..... gre ;)

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 14:32:11 przez WojT_GL
[#32] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #30

Najpierw powinien powstac scenariusz i mechanika gry w postaci opisu a potem dopiero kolejne kroki w postaci silnika gry a na samym koncu dopracowanie graficzne

Scenariusz to będzie na końcu razem z kampanią. Kampanii nie zrobię bez obsługi misji. Misji nie zrobię bez mechanizmu rozgrywki. Mechanizmu rozgrywki nie zrobię bez silnika gry strategicznej.

Ja obecnie tworzę narzędzia do zdefiniowania wielu trudnych pojęć w silniku gry strategicznej. Rozumiem hierarchizację przy pracy nad taką grą.

Jeśli chodzi o plany odnośnie wprowadzenia wysokopoziomowych elementów do gry (typu sterowanie gracza AI, czy szczegóły budynków i ulepszeń) to są plany na późniejszy etap prac, kiedy takimi rzeczami będę się zajmował. Ja ich nie robię teraz, to była reakcja na wypowiedź Michała Marka, że silnik to drobnostka i nieistotny szczegół.

StarCraft 2 nie jest złą grą. Przeszedłem kampanię wszystkich 3 części i oceniam ją dobrze. Po prostu brakuje mi paru elementów w grach RTS, które z przyjemnością wprowadzę przy okazji pisania takiej gry samodzielnie.

Przede wszystkim marzy mi się większe urozmaicenie rozgrywki.

A tak tylko zasmiecasz watek ktory ma byc o nowych grach realnie powstajacych

Pan krytykuje mój sposób pracy. Ja jestem zdania, że praca obecnie mi idzie nad wyraz dobrze, i że projekt silnika się rozwija. Podejrzewam, że jakkolwiek nie projektowałbym tej gry, to spotkało by się z Pana krytyką.

Już obmyśliłem, co będzie kolejną rzeczą do opisania. Mianowicie "zapytania". Jeśli użytkownik wyśle Polecenie budowy budynku, to zostanie zapytany przez Plac Budowy o typ budynku oraz pozycję na mapie. W tym momencie gracz musi wybrać typ i umieścić budynek na mapie i przesłać informację Placowi Budowy.

Ja pracuję w ten sposób, że definiuję zjawiska i rzeczy, które pojawiają się w grze RTS. Przykładowo ten system Wydarzeń okazał się na tyle uniwersalny, że znalazł zastosowanie w innych sferach. Tak samo jest z innymi elementami.

Pan zjechał mój projekt, że wszystko robię nie tak i mam robić od początku. Ja napisałem już raz, żeby pisać konstruktywne komentarze odnośnie elementów gry, które opisuję na swoim blogu.

Jeśli ma Pan pytania, bo np. czegoś nie rozumie, lub chce dowiedzieć się czegoś więcej na jakiś temat związany z wpisami na blogu, to proszę pytać. Może być to z pożytkiem dla projektu. Chyba chce Pan dopomóc, czy jest inny cel Pańskiej wypowiedzi?

To co opisales w pierwszym artykule niestety ma sie nijkak do silnika to prosta lista ktora nie ma nic wspolnego z silnikiem gry

Dotychczas na blogu jedyna lista jaka się pojawiła to lista akcji i oznacza kolejne akcje podejmowane w pewnych okolicznościach. Używam tego w moim silniku do opisu kolejnych kroków powodowanych wydarzeniami, np. upłynięciem czasu, wydaniem polecenia lub zajściem zdarzenia typu "budynek jest gotowy".

To jest narzędzie do definiowania konstrukcji typu wydarzenie - akcja i ma dużo wspólnego z silnikiem. Znajduje zastosowanie w wielu miejscach.
[#33] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #18

No i jest kolejny, czwarty wpis, obszerniejszy bo to podsumowanie oraz uzupełnienie 3 poprzednich. Tak jak 3 poprzednie powstał na Amidze. Zapraszam serdecznie do przeczytania. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2016 20:51:12 przez Hexmage960
[#34] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #33

Piąty dzień zmagań już jest na blogu szeroki uśmiech Oj, dzisiaj sporo się zastanawiałem nad budową gry i doszedłem do wniosku, że najpierw napiszę wszystkie prototypy funkcji, a implementację zostawię na sam koniec. Gra przez to nie będzie grywalna od razu, ale... jak już zajmę się implementacją to powstanie ona bardzo szybko i sprawnie.

W odcinku podstawowe prototypy odnośnie Mapy oraz Budynku.

Zahaczam też o temat Modułów silnika i opisuję komunikację między modułem logicznym i graficznym.

Do tej pory pracowałem nad modułem logicznym. W kolejnych dniach zajmę się szczegółami komunikacji między modułami.

Zapowiada się jeszcze sporo pracy, ale myślę że przyjdzie czas na podziwianie efektu.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 01:30:47 przez Hexmage960
[#35] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #34

Gra przez to nie będzie grywalna od razu, ale... jak już zajmę się implementacją to powstanie ona bardzo szybko i sprawnie.


drunk
[#36] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #35

Mogę już uspokoić w kwestii tempa rozwoju projektu. Dzisiaj już obmyśliłem całokształt działania gry, od początku do końca oczywiście opierając się na dotychczasowej pracy.

Nakreśliłem już co dzieje się podczas inicjalizacji i jak działa silnik podczas zwyczajowej pracy. Jak działają wydarzenia i ich nasłuchiwanie/rejestracja.

Dzisiaj umieszczę na blogu wpis, który opisuje całokształt pracy silnika. Będzie to opis słowny pełnego algorytmu. Wszystko będzie dobrze sprecyzowane.

Elementy, które jeszcze nie są zdefiniowane typu jednostki, czy wybuchy będą obsługiwane w sposób analogiczny i również one zostaną objęte przez ten algorytm.

Potem praca powinna sprowadzić się do dokończenia prototypów i napisania implementacji. Być może trzeba będzie dopisać tylko więcej elementów w wyliczeniach. Na końcu tylko dodać grafikę i interfejs.

Tak jak wspominałem wczoraj na blogu, edytor gry będzie korzystał z silnika gry i będzie z nim zintegrowany, co jeszcze usprawni pracę.

To tyle jeśli chodzi o plan na teraz.
[#37] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #36

O co się założymy że gry nie dokończysz? Jeżeli nie dokończysz, to postawisz mi ośmiopak zielonego piwa (może być z browaru Krajan, Lubelskie albo Raciborskie), a jak dokończysz, to ja ci postawie ośmiopak Coca-Coli. Co o tym myślisz?
[#38] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #37

Może zaczniemy obstawiać, na którym dniu pisania bloga się zakończy i w jakim miejscu ten silnik pozostanie? Robert błądzi, ale może przy 15 czy 20 projekcie sobie zda sprawę.

Nie chce słuchać :)

Robert - SKOŃCZ NURKA. Daj sobie spokój z Dune 2 - stworzenie gry RTS nie jest prostym zadaniem.
[#39] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #37

Nie piję tyle Coca-Coli. Ot, czasem się napiję. Dzisiaj już piłem zdrowe kakao, może dlatego mam jaśniejszy umysł.
[#40] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #39

No to kakao (odpowiednik cenowy 8 zielonych browców). Zakładamy się?

PS. Ja ostatnio piłem kawę zbożową z wapniem - Inkę. Najfajniej smakuje w proporcjach 50% przegotowanej wody, 50% mleka + łyżka miodu.
[#41] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #40

Kakao bounty? Jestem za! A ile dajemy Robertowi czasu na porzuce... to jest, chciałem powiedzieć dokończenie projektu?
[#42] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #40

Jeśli tak bardzo chcesz, to możemy się założyć.

Ukończony projekt będzie dla mnie wystarczającą nagrodą, więc nie musisz kupować.
[#43] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #41

Dajemy czas do "opisania" kolejnego zaczętego projektu, wtedy będzie wiadomo że ten poszedł do szuflady.
[#44] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #42

No to zakład stoi, jak wygrasz to i tak kakao otrzymasz. Na jakiej Amidze będzie działał ten RTS?
[#45] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #44

Celuję w Amigę 1200, bo na niej rozwijam program. Jeszcze nie wiem, czy pamięć FAST będzie wymagana.

Projekt będę rozwijał dalej tak jak przez ostatnie 5 dni, własnym tempem. Dzisiaj, tak jak napisałem poprzednio, opiszę na blogu całokształt algorytmu silnika, który już obmyśliłem.

Zdradzę teraz, że podczas inicjalizacji będzie tworzona/czytana mapa i będzie się dokonywała rejestracja obiektów, które chcą nasłuchiwać wydarzenia wybranego typu. Następnie uruchomią się wydarzenia cykliczne dla modułu logicznego (cykliczna obsługa obiektów), graficznego (rysowanie i animacja) oraz interfejsu użytkownika (przyjmowanie poleceń od gracza). I w ten sposób gra będzie działać.
[#46] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #45

Jak A1200, to fajnie. Dzięki temu muzyka może grać w tle na jednym kanale i być zapisana np. w 8svx, 16 kHz lub jakimś innym formacie skompresowanym, który nie zabiera dużo mocy 020.

Koniecznie użyj Fastu do 4 MB. Mało kto ma gołą A1200.
[#47] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #46

Mało kto ma tylko fast, celuj w 020/30MHz.
[#48] Re: Zapowiedzi nowych gier

@agrajek, post #47

Tak, mało, heheOK
Ja mam w szufladzie zapasowego Blizzarda 020/28 MHz (31 MHz) z 4 MB Fastu i to się nazywa...Fast.OK
[#49] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #45

eeee tam. Nie rozdrabniaj się, ja bym celował w A500 z 0,5MB :) przecież jak taki wypasiony algorytm (silnik) robisz to się wszystko spokojnie zmieści... nawet grafika...

Zaczynasz już tworzyć obiekty wykorzystujące wzorzec listenera oraz sam wzorzec eventów.... obiektowe rozwiązania jak się patrzy ino.... braknie Ci pamięci :)
[#50] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #49

Niech Pan mi da spokojnie pracować. Pamięci starczy, bo obiektów nie będzie taki ogrom znowu (np. max 255 jednostek na mapie).

Optymalizacją zajmę się po napisaniu silnika, o ile będzie potrzebna. Takie kwestie jak metoda rysowania (Blitter), wyświetlanie (ekran, View), przyjmowanie sygnałów (input.device) zostawiam sobie na deser.

Tymczasem udało mi się już opracować dokładniejszy opis modułów, interakcji między nimi i ogólny opis słowny algorytmu. Narysowałem mały diagram w DPaincie, by zobrazować tą interakcję. Mało zgrabny ten diagram, ale pokazuje o co chodzi.

Ogarnąłem już to wszystko bardziej całościowo. Będę w kolejności robił prototypy funkcji do wszystkich modułów. Program ma pewne cechy obiektowości, ale piszę to w C.

Zapraszam do przeczytania.
[#51] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #41

... może cocosowe kakao i wyjdzie cacodemon
[#52] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #50

Mam nadzieje ze wiesz ze "wymysliles" wlasnie wzorzec MVC ;)

Na forum nie ma panow...

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 17:48:12 przez WojT_GL
[#53] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #52

Na forum nie ma panow...


Panie, co Pan?!
[#54] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #37

O co się założymy że gry nie dokończysz?

Jesteś człowiekiem małej wiary.

Trzeba byłoby zdefiniować kiedy projekt można uznać za skończony. Jak to mówią w korporacjach - określić "acceptance criteria". I wtedy można się zakładać. OK
[#55] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #52

W mojej pracy opieram się na pewnej wiedzy. Ta praca to też pewien trening umiejętności. Skoro tak fajnie Pan wszystko kojarzy z istniejącymi rozwiązaniami, to dlaczego jeszcze na Amigę nie powstała gra RTS dorównująca złożonością Dune 2? Skoro są na wszystko wzorce, takich gier powinno powstawać na pęczki.

Co więcej swoje skojarzenia opierasz na poszlakach. Przykładowo "Listener", "Event" to tylko hasła, które podobnie brzmią do moich narzędzi, a które wywnioskował Pan po jednej wypowiedzi nie znając jeszcze ich pełnej definicji. Zapewne diagram skojarzył się Panu z jakimś istniejącym, co nie oznacza od razu, że jest pełna analogia.

Ja korzystam z gotowych rozwiązań tam gdzie tego potrzeba: listy, drzewa, grafy, tablice, kolejki. Na tym buduję swoje pojęcia. Chcę wykorzystać to, że piszę taką grę samodzielnie od podstaw, żeby wprowadzić własne rozwiązania w wybranych sferach.

Tak jak napisałem, projekt jest pewnego rodzaju treningiem umiejętności. Na pewno istnieją książki i opracowania, które odpowiedziałyby na wiele zagadnień i oferowałyby gotowe rozwiązania. Proszę mnie jednak zrozumieć: ten projekt idzie mi bardzo dobrze i obecnie nie chciałbym importować obcych rozwiązań. Ja na ten moment nie potrafiłbym pogodzić tych dwóch skrajnie odmiennych sposobów pracy. Chciałbym zatem zaufać swojej intuicji i pewnemu doświadczeniu.
[#56] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #55

dlaczego jeszcze na Amigę nie powstała gra RTS dorównująca złożonością Dune 2?


Hę?



[#57] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #55

Amiga Dune2
no i:
Setlersi
Populous
K240


Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 18:39:31 przez Vato
[#58] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #56

Bardzo bym prosił o bardziej szczegółowe odpowiedzi.

Można policzyć na palcach: Napalm, Almagica (nie wydana gra). Fajną grą jest Tiny Troops, ale to ciut inna kategoria.

@Vato
Miałem na myśli gry oprócz Dune 2.

Chodzi o RTSy wojenne w stylu Dune 2.
Populous, Settlers to trochę inna kategoria.
[#59] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #55

Ahhhh i dlatego wymyslasz kolo od nowa
Wzorce sa po to zeby tworzyc kod zgodnie z tym co ktos juz wymyslil i dopracowal
Poczytaj o wzorcu mvc a zauwazysz analogie do Twojego diagramu
Povzytaj o listenerze a zauwazysz analogie do nasluchiwania na zdarzenia ktorym sa eventy

Po co chcesz tworzyc podstawy jak je juz ktos wymyslil? Akurat do rtsa nadaje sie wzorzec komendy (command) ktory tez jest wymyslony - sobie o nim poczytaj

Jakbys znal te rzeczy to latwiej by Ci bylo bo tak utkniesz na banalach i podatawach i nie dojdziesz do miejsca w ktorym robi sie gre
[#60] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #58

Nie no, sorry. Napisałeś:

Na Amigę nie powstała jeszcze gra RTS dorównująca złożonością Dune 2


A ja z głowy wymieniłem dwie, które już powstały i przewyższają Dune 2 złożonością: Exodus i Napalm. Co miałem bardziej szczegółowo podawać? Stwierdzenie było błędne, QED.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 19:03:40 przez recedent
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem