Najpierw powinien powstac scenariusz i mechanika gry w postaci opisu a potem dopiero kolejne kroki w postaci silnika gry a na samym koncu dopracowanie graficzne
Scenariusz to będzie na końcu razem z kampanią. Kampanii nie zrobię bez obsługi misji. Misji nie zrobię bez mechanizmu rozgrywki. Mechanizmu rozgrywki nie zrobię bez silnika gry strategicznej.
Ja obecnie tworzę
narzędzia do zdefiniowania wielu trudnych pojęć w silniku gry strategicznej. Rozumiem hierarchizację przy pracy nad taką grą.
Jeśli chodzi o plany odnośnie wprowadzenia wysokopoziomowych elementów do gry (typu sterowanie gracza AI, czy szczegóły budynków i ulepszeń) to są plany na późniejszy etap prac, kiedy takimi rzeczami będę się zajmował. Ja ich nie robię teraz, to była reakcja na wypowiedź Michała Marka, że silnik to drobnostka i nieistotny szczegół.
StarCraft 2 nie jest złą grą. Przeszedłem kampanię wszystkich 3 części i oceniam ją dobrze. Po prostu brakuje mi paru elementów w grach RTS, które z przyjemnością wprowadzę przy okazji pisania takiej gry samodzielnie.
Przede wszystkim marzy mi się większe urozmaicenie rozgrywki.
A tak tylko zasmiecasz watek ktory ma byc o nowych grach realnie powstajacych
Pan krytykuje mój sposób pracy. Ja jestem zdania, że praca obecnie mi idzie nad wyraz dobrze, i że projekt silnika się rozwija. Podejrzewam, że jakkolwiek nie projektowałbym tej gry, to spotkało by się z Pana krytyką.
Już obmyśliłem, co będzie kolejną rzeczą do opisania. Mianowicie "zapytania". Jeśli użytkownik wyśle Polecenie budowy budynku, to zostanie zapytany przez Plac Budowy o typ budynku oraz pozycję na mapie. W tym momencie gracz musi wybrać typ i umieścić budynek na mapie i przesłać informację Placowi Budowy.
Ja pracuję w ten sposób, że definiuję zjawiska i rzeczy, które pojawiają się w grze RTS. Przykładowo ten system Wydarzeń okazał się na tyle uniwersalny, że znalazł zastosowanie w innych sferach. Tak samo jest z innymi elementami.
Pan zjechał mój projekt, że wszystko robię nie tak i mam robić od początku. Ja napisałem już raz, żeby pisać konstruktywne komentarze odnośnie elementów gry, które opisuję na swoim blogu.
Jeśli ma Pan pytania, bo np. czegoś nie rozumie, lub chce dowiedzieć się czegoś więcej na jakiś temat związany z wpisami na blogu, to proszę pytać. Może być to z pożytkiem dla projektu. Chyba chce Pan dopomóc, czy jest inny cel Pańskiej wypowiedzi?
To co opisales w pierwszym artykule niestety ma sie nijkak do silnika to prosta lista ktora nie ma nic wspolnego z silnikiem gry
Dotychczas na blogu jedyna lista jaka się pojawiła to lista akcji i oznacza kolejne akcje podejmowane w pewnych okolicznościach. Używam tego w moim silniku do opisu kolejnych kroków powodowanych wydarzeniami, np. upłynięciem czasu, wydaniem polecenia lub zajściem zdarzenia typu "budynek jest gotowy".
To jest narzędzie do definiowania konstrukcji typu wydarzenie - akcja i ma dużo wspólnego z silnikiem. Znajduje zastosowanie w wielu miejscach.