[#181] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XoR, post #180

:)
mój komentarz (oczywiście nic nie wnoszący do sprawy)

I tak oto od pisania super engine do zarządzania jednostkami i ich ruchem w grze - czyli silnika opisującego tą grę miażdżącą Dune 2... doszliśmy do tematu odświeżania kursora na ekranie :)

czyli zamiast tworzyć engine, znowu utknąłeś w otwieraniu okna, rysowaniu menu, kursora... a silnik w lesie (czyli coś bez czego nie da się tworzyć gry... )

Dalej twierdzę, że zabierasz się za to ze złej strony - po co Ci sprawnie działający interfejs użytkownika jak nie będzie co na nim rysować, bo nie wiadomo jak gra ma grać?

Ktoś już napisał Ci, napisz AI (i silnik gry) zanim zaczniesz się zastanawiać jakie pozycje menu mają być....
[#182] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #181

Ale zdobyte doświadczenie w czasie tej zabawy zowocuje nowym tematem .. typu robie gre typu Diablo III na Amige :)
od pomysłu do realizacji lata świetlne
[#183] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojT_GL, post #181

Gdyby zadał sobie Pan choć odrobinę trudu, przeczytał rozmowę, zapoznał się z kodem, zobaczył program w działaniu. Odświeżanie myszy jest w tej chwili bardzo dobre, napisałem, że nie ma żadnych opóźnień.

W niczym nie utknąłem. Michał Schulz zauważył tylko, że przy dużej fragmentacji pamięci AllocMem() może wykonywać się wolniej. Na razie nie zauważyłem z tym żadnych problemów.

Zatem temat myszy dla mnie mógłby być zamknięty.

Proszę już nie pisać tych nic nie wnoszących w dyskusję wypowiedzi. Mimo, że doceniam Pańskie rzekome duże doświadczenie w temacie pisania gier, na dalsze wypowiedzi w tym tonie nie będę już odpowiadał.

Z doświadczenia wiem, że nie przywołam Pana do porządku, bo brakuje Panu ogłady.

Dalej twierdzę, że zabierasz się za to ze złej strony - po co Ci sprawnie działający interfejs użytkownika jak nie będzie co na nim rysować, bo nie wiadomo jak gra ma grać?

Wiadomo jak "gra ma grać". Ogólnie rzecz biorąc będzie to mechanizm polegający na "ożywieniu" mapy złożonej z cegiełek. Zatem pojawią się na niej pewne obiekty jak budynki i jednostki, które będą miały procedurę obsługi oraz możliwość kontrolowania przez gracza (czy to człowieka czy komputer).

Ktoś już napisał Ci, napisz AI (i silnik gry) zanim zaczniesz się zastanawiać jakie pozycje menu mają być....

Wspominałem nie raz, że o ile gra komputera jest dla mnie istotna, dopiero zrobię ją, jak kontrolowanie przez człowieka będzie gotowe.

Kwestie jak np. wykrywanie celu przez jednostki, czy działka pojawi się na pewno w trakcie pracy, ale już mniej więcej wiem jak to będzie obsługiwane.

Kod powstaje powoli, ale zgodnie z zapowiedzią pokazałem co mam.

Jak widzicie projektu nie zarzuciłem od ok. półtora miesiąca i nie zamierzam zarzucić. Wcześniej sporo projektowałem, teraz kod już powstaje. Od początku października troszkę zajmuje mi czas studiowanie i dziś będę musiał poćwiczyć Linuxa bo mam jutro kartkówkę.

Niekonstruktywnej krytyki nie ma końca, co mnie osobiście boli pomijając, że czas spożytkowany na odpowiadanie, mógłbym spożytkować na coś bardziej twórczego. A znowuż nie chcę nikogo ignorować, czy lekceważyć. Zatem usilnie proszę o pisanie wypowiedzi konstruktywnych, które coś wnoszą, a nie ogólniki typu "Robisz źle" bez podania żadnego konkretnego powodu.
[#184] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmigaPL, post #182

Gra powstaje powoli bo zamiast rozmawiać o konkretach, 50% czasu zajmuje mi odpychanie tego typu ataków. Pomyśleć, że gdyby rozmowa była o grach strategicznych, na pewno byłaby 100 razy bardziej owocna.

Temat Dune 2 nie wyszedł znikąd. Jestem dużym fanem gier strategicznych. Rozpracowałem sporo z samej gry Dune 2 na Amidze - format scenariuszy, nawet poznałem dokładnie algorytm generowania mapy. Poznałem kilka mechanizmów.

Gra jest moją pierwszą grą strategiczną, więc nie będzie bardzo skomplikowana. Na razie założenie to zrobić podstawową rozgrywkę podobną do Dune 2 z nowocześniejszym interfejsem. Nie bazuję na żadnym kodzie, robię grę od podstaw.

Może w erze Internetu 1,5 miesiąca pracy to dla kogoś "lata świetlne" (pomijając że to jednostka odległości). Czasem dużo prostsze projekty powstają w ciągu kilku lat.

Tak jak napisałem, nie zarzuciłem projektu i nie zamierzam. Jedyne z czego z przyjemnością zrezygnuję to robienie publicznych raportów. Ale wówczas pojawiają się plotki, a nawet insynuacje.
[#185] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #184

Gra powstaje powoli bo zamiast rozmawiać o konkretach, 50% czasu zajmuje mi odpychanie tego typu ataków


To nie odpieraj tego typu ataków, przestań udzielać się w wątku i zamiast tego skończ grę 2 razy szybciej. Jednocześnie zamkniesz usta malkontentom i odetniesz pożywkę do bezsensownej dyskusji.

[#186] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #185

Dookładnie. Robert, rób update raz na tydzień, nie odpowiadaj na zaczepki i pisz kod według swojego planu.
[#187] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #184

W Dune 2 mapy chyba nie były generowane. Tzn. była jakaś pula map i one się powtarzały. Kampania to 8 rund, a map mogło być np. 20. Tak mi się wydaje, gdyż grałem w tą grę wiele razy i mapy się powtarzały.
[#188] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hubez, post #187

Tak, mapy się powtarzają bo one są generowane na podstawie generatora liczb pseudolosowych, gdzie każda mapa ma swój tzw. "seed". Ta liczba decyduje o wyglądzie mapy.

Z ciekawostek to np. mapy do Boulder Dasha też są tworzone na podstawie "seeda". W pliku z mapą nie jest zawarte położenie losowych elementów. W pliku z mapą jest tylko wartość procentowa elementów i "seed" dla każdego z 5 poziomów trudności.

Wracając do Dune 2 to najpierw tworzona jest niewielka macierz liczb, później te liczby są przepisywane do tablicy 64x64 i każda wartość staje się średnią arytmetyczną wszystkich swoich sąsiadów. W ten sposób powstają równomierne obszary, potem każda wartość jest skalowana do wartości odpowiadającej różnym rodzajom terenu - skałom, piaskowi, górom i wydmom. Na koniec każde pole dostaje swoją ikonę.

Znając ten algorytm mogłem wyliczać gdzie znajdują się obszary skalne, gdzie można stawiać budowle. No, ale to tylko taka ciekawostka.
[#189] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #185

można też wszystkich komentujących a nie wnoszących nic do tematu kodu itd dać do ignorowanych...
i będzie miał chłop spokój....
ludziska będą bić pianę,
a chłop będzie miał spokój...
będą się naśmiewać albo i nie,
a chłop będzie miał spokój...
i napisze co ma napisać.
a gotowe będzie jak będzie gotowe.

@Hex: możesz mnie już ignorować ;)
[#190] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #189

Żeby być ignorowanym trzeba mi naprawdę podpaść. Obecnie nikogo nie ignoruję, nikt też nie jest tym zagrożony. Każdy może "wyjść na ludzi".

Rozumiem, że do projektu wiele osób podchodzi nadal sceptycznie. I ma to swoje uzasadnienie. Na razie będę po prostu pracował nad drugim preview i dam znać jak będzie gotowe.
[#191] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #190

Może zróbcie w końcu ankietę na forum "uda się, nie uda". Hex pisz dalej
[#192] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #190

Grunt że pracujesz nad tym projektem i nie zaczynasz nowego.
To naprawdę nie ma znaczenia, czy finalna wersja wyjdzie za pół roku, rok, czy dwa.
A wolne dni też potrzebujesz, np. aby pograć w amigowe RPG i podpatrzyć coś ciekawego do aktualnego projektu, albo po prostu, by pospacerować i przemyśleć jak to wszystko lepiej poukładać.
[#193] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #183

Mimo, że doceniam Pańskie rzekome duże doświadczenie w temacie pisania gier
epickie
[#194] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Krashan, post #193

Umieściłem drugie preview silnika, który buduję, na serwerze:

http://coreprogramming.pl/Conflict/ConflictPreview.lha

Z nowości:
- Wyświetlany jest tekst na ekranie (w atrakcyjny sposób). Ponieważ teraz nie czas na pisanie scenariusza, zamieściłem fragment książki "Diuna".
- Wszystko jest ładnie zsynchronizowane za pomocą timer.device.

Wszystko to, co programuję znajdzie, lub już znalazło zastosowanie w silniku gry i jest niezbędne. Doszła synchronizacja za pomocą timer, ale również wyświetlanie tekstu przyda się np. do wprowadzeń do misji.

Czego nie widać, tworzę warstwę, w którą rysuję tekst. Dzięki temu jeśli coś narysuję poza ekranem, zostanie przycięte.

Gra nie korzysta w tej chwili w ogóle z odwołań do sprzętu. Wszystko za pomocą systemowych funkcji. Jak również działa multitasking.

Jak widzicie postęp jest, uważam, że w świetle moich poprzednich dokonań, dość znaczący.

Chciałem dodać dziś jeszcze coś więcej, ale ponieważ byłby to zupełnie nowy temat - mapa w grze strategicznej, postanowiłem odłożyć to na później. Zasada małych kroków sprawdza się najlepiej.

Miłego oglądania.
[#195] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #194

Szarość widzę. Program zarówno uruchomiony na pełnym Workbenchu jak i bez s-s pokazuje jedynie szary ekran, nic poza tym. Działa za to wyjście klawiszem Esc OK

Kofiguracja: OCS, 68030, 2MB CHIP + 8MB FAST, ROM 3.1
[#196] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #195

Nic nie wyświetla się na ekranie? Powinien być ciemnoniebieski ekran i jasnoniebieski tekst.

Program wymaga AGA (alokuje 256-kolorową bitmapę) i nie powinien się uruchomić bez niej.

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2016 15:56:31 przez Hexmage960
[#197] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #196

Na AGA działa.
[#198] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #197

OK

Dziękuję za przetestowanie. Zapomniałem, że funkcja alokująca BitMapę nie sprawdza czy Amiga wyświetli tyle bitplanów. Można przecież alokować nawet 9 lub więcej, wystarczy OS3.0.

Dobrze, że program się nie wykrzaczył i dało się z niego wyjść.

Pytanie: jak sprawdzić systemowo kości AGA? Jakieś pole w GfxBase? Pytam, bo nigdy tego nie robiłem.

DODANE: Dla osób, które chcą przetestować przypominam zatem, że program wymaga ROM 3.1 i kości AGA.

Co do bitmapy to używam BMF_DISPLAYABLE, ale AllocBitMap() nie patrzy czy może tyle bitplan wyświetlić na danej Amidze.

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2016 16:11:37 przez Hexmage960
[#199] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #194


Zglaszam buga na WinUAE. Kursor obcina napis wyświetlony powyżej.
[#200] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #199

Zmień póki co czcionkę ekranu w preferencjach na topazpl.font 8! Mój program zakłada, że ta czcionka jest domyślna.

Oczywiście poprawię i ten problem!

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2016 17:15:14 przez Hexmage960
[#201] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Andrzej Drozd, post #199

"W stłumionym świetle lampy odciążaczowej"? Ech, te późniejsze tłumaczenia... Dla mnie to zawsze będą dryfy. I zdecydowanie "Fremeni", a nie "Wolanie".
[#202] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #201

A pamiętasz, czyj przekład czytałeś?

Ten przekład nie jest taki nowy - pochodzi z roku 1997 (Zysk i s-ka).
[#203] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #201

"Wolanie"


Dżizas krajst. Serio? Jest taki przekład?
Co oni z tą powieścią zrobili...
Dobrze, że tego nie czytałem/widziałem na oczy.
[#204] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #203

Ponawiam pytanie o przekład, który czytaliście.

Mam też egzemplarz Diuny z 2016 roku, który dostałem na urodziny. Bardzo się różni i jest trudniejszy w czytaniu. Przekład Łozińskiego uważam za udany i bardziej przystępny.
[#205] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #204

Marek Marszał.
[#206] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #204

Ten Łoziński to lepszy numer jest.Np. we "Władcy pierścieni" swego przekładu wprowadził nikomu nieznanych "krzatów" w miejsce krasnoludów.Pogryzłbym ze złości tomik wyrobu tego pana gdy trafił w moje ręce.Takie przekłady powinny być palone jak na tym filmie dok. z lat trzydziestych
[#207] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #205

Diuna, którą mam z 2016 jest właśnie w przekładzie Marka Marszała.

Zależy od jakiego przekładu człowiek zaczyna czytać. Mnie trudniej oswoić się z przekładem Marszała. Ale mam możliwość poznania obu przekładów, co uważam za cenną rzecz.
[#208] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #207

Przeczytaj w oryginale :) A jezeli polska wersja to tylko w przekladzie Marszała!
[#209] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mschulz, post #208

Oba przekłady różnią się między sobą, ale w mojej opinii są tak samo wartościowe.

Weźmy za przykład pierwsze zdanie w książce:

Łoziński:
"Początek to chwila bardzo delikatna, gdyż z wielką starannością trzeba wyważyć wszystkie proporcje. Wie o tym każda siostra Bene Gesserit.".

Marszał:
'Początek to czas dla podjęcia najsubtelniejszych działań, by wszystko znajdowało się na swoim miejscu. Wie o tym każda siostra Bene Gesserit.".

Nie jestem polonistą, ale uważam, że Łoziński lepiej opanował sztukę jasnego wysławiania się. Marszał zaskakuje ciekawym szykiem zdań i interesującym doborem słów, ale jego przekład staje się mniej jasny.

--
A wracając do tematu mojego projektu:

Gra oczywiście będzie mieć swoją historyjkę, ten cytat jest tylko po to, by "coś" wyświetlić. Zamierzam stworzyć własny scenariusz, ale sam tekst powstanie dopiero na końcu. Zresztą to najmniej istotna część gry z mojego punktu widzenia.

Najważniejsze to zrobić działający silnik.

W kolejności zabieram się za zrobienie głównego ekranu gry, z podziałem na mapę, minimapę oraz panel dowodzenia.

Użyję warstw, żeby wygodniej było rysować elementy na ekranie. Każdy taki region to będzie oddzielna warstwa. A menu z opcjami będzie również na oddzielnej warstwie, ale takiej przysłaniającej tło.

W następnej kolejności trzeba będzie "ożywić" te regiony przypisując im odpowiednią "zawartość".

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2016 00:24:05 przez Hexmage960
[#210] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #209

PS. Nie czytałem żadnego przekładu, ale zabawię się w małego psychologa.

"Początek to chwila bardzo delikatna, gdyż z wielką starannością trzeba wyważyć wszystkie proporcje.


Ten kolega ma zamiłowanie do nauk ścisłych, matematyki i fizyki.



'Początek to czas dla podjęcia najsubtelniejszych działań, by wszystko znajdowało się na swoim miejscu.



Natomiast ten koleżka jest poetą i filozofem.



OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem