Aktualności Forum Giełda Sprzęt Programy Strefa Gier Graffiti Publicystyka Teleport
zamieścił: mailman
Lemming880 przygotował trzecią część gry Boxx. Tytuł jest typową platformówką, gdzie celem gracza jest zebranie wszystkich rozrzuconych monet oraz wyeliminowanie wszystkich przeciwników (którzy również skrywają monety). Gra powstała w Backbone, lecz w porównaniu do innych tytuł w ten sposób tworzonych nie ma się za bardzo do czego przyczepić. W stosunku do poprzednich odsłon pozostały utrzymane w duchu retro grafika oraz muzyka w postaci modułów chip. Grę można pobrać z Aminetu.
zamieścił: recedent
Portal WarMUp zorganizował zbiórkę pieniędzy (tzw. "bounty") na zaimplementowanie w systemie MorphOS funkcjonalności odpowiadającej znanemu z OSX Exposé. Realizacji zadania podjął się Jacek 'jacadcaps' Piszczek. Cel został podzielony na dwa etapy (każdy wyceniony na 400€) i obejmuje:

Etap pierwszy
  • Rozbudowanie systemu warstw (layers) oraz intuition
  • Wbudowanie w system funkcjonalności programu Lucy
  • Umożliwienie przełączania między oknami/aplikacjami za pomocą skrótu klawiszowego Alt+Tab

Etap drugi
  • Umożliwienie przełączania okien w stylu Exposé (korzystające z tinygl)

Zakładane wymagania opisywanej funkcjonalności to: karta graficzna oparta przynajmniej na chipsecie R200 (niektóre funkcje mogą wymagać R300) z obsługiwaną akceleracją 2D/3D oraz praca tylko w trybie Zaawansowanego Wyświetlania (Enhanced Display) w trybach hi-color.
zamieścił: mailman, nadesłał: madman15
Już za niecały miesiąc, w 1. sobotę lutego, odbędzie się kolejne - już po raz trzydziesty pierwszy - spotkanie pod szyldem "Silesian Amiga Classic Party". Jak zawsze zapraszamy wszystkich sympatyków Amigi klasycznej oraz systemów postamigowych (AmigaOS 4, MorphOS, AROS itp.) do udziału w imprezie. Miejsce to jak zwykle MDK Jordan przy ul. Chopina 2 w Siemianowicach Śląskich. Start o godzinie 9:00, wstęp - 15 zł. Więcej informacji na stronie SACP.
zamieścił: slay
To bez wątpienia jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów "człowieka z demosceny" (i z demoscneną w tle) w naszym kraju. Michał "Bonzaj" Staniszewski został laureatem Paszportu POLITYKI w nowej kategorii "Kultura cyfrowa". Nagroda została przyznana mu za grę „Bound” stworzoną przez jego Studio Plastic. Gratulujemy! Więcej pod linkiem.

Od dłuższego czasu Bonzaj nie działał już co prawda na demoscenie, ale warto przypomnieć, że oprócz sukcesów z formacją Plastic, miał też w dorobku wkład w amigową twórczość grupy Dual Crew Shining. Najbardziej znane amigowe dema z jego grafiką 3d to "Klone" i "Phenomenon".
zamieścił: mailman
Bridge StrikeGrupa Project R3D niestrudzenie pracuje na "Bridge Strike". Ukończone zostało projektowanie wszystkich map, których w grze będzie 48. Gra posiada już wprowadzenie, któremu towarzyszy kolejny utwór muzyczny przygotowany przez JMD. W serwisie YouTube autorzy zamieścili także dwa pierwsze utwory muzyczne z gry. Jeśli będą cieszyć się popularnością, to zamieszczone zostaną kolejne, nawet z innych gier autorów - zarówno tych aktualnych jak i przyszłych (1, 2).

Przypominamy, że osoby chętne do wsparcia autorów, po zarejestrowaniu się w serwisie Patreon, mogą zadeklarować comiesięczną dotację na rzecz rozwoju tytułu. W zamian są one na bieżąco informowane o postępach projektów i uzyskają dostęp do niepublikowanych newsów i materiałów.
zamieścił: mailman
Ukazał się 124. numer magazynu Amiga Future. Przeczytać w nim można m. in. artykuły zapowiadające gry "Spielfeld" oraz "RedPill", recenzje gier "APool", "Enemy 2", "Emerald Mine", programów WarpSNES, przegląd oprogramowania dla MorphOS-a oraz przegląd oprogramowania Qt na OS4 Depot, a także szczegółowy opis Frying Pan. Ponadto trzecia część szkółki Blitz Basica, ciąg dalszy amigowej historii oraz kącik Trevora. Rozpoczęto również kurs WHDLoad, przeczytamy raport z Amiwest i wywiad z przedstawicielem grupy Entwickler-X. W numerze także stałe rubryki oraz płyta okładkowa. Spis treści numeru dostępny jest tutaj. Czasopismo jest drukowane w pełnym kolorze w wersji niemieckiej oraz angielskiej i możliwe jest do nabycia m. in. u wydawcy.
zamieścił: mailman, nadesłał: redsPL
Druaga1, popularny angielski twórca, w serwisie YouTube opublikował film opisujący jego zmagania z instalacją systemu MorphOS na iBooku G4.
zamieścił: mailman, nadesłał: Radzik
Pierwszy w 2017, a zarazem 23. ogólnie odcinek AmiWigilii gości geniusza animacji i kompozycji w amigowych klimatach - Rogala z grupy Pixel Nation! Tematyka odcinka to oczywiście jego produkcje na kanale Pixel Nation w serwisie YouTube. Rogal wspomina swój pierwszy komputer, który został stworzony przez jego tatę! Dalej rozmówcy przechodzą do historii amigowej oraz dlaczego Raspberry Pi jako Amiga jest fajnym rozwiązaniem, a następnie wchodzą na tematy tworzenia genialnych produkcji, które Pixel Nation wywindowały na szczyt popularności. Co więcej, Rogal odpowiada za nową, śliczną amigową grę "Max Knight", która powstaje w nie do końca lubianym BackBone. Wyjaśnia także mechanikę programu.
zamieścił: mailman, nadesłał: Radzik
W piątym odcinku wideopodcastu AmiWigilia Krzysztof Radzikowski wspólnie z Rafałem Chyłą pokazują jak działa AmigaOne X1000 w zadaniach dnia codziennego. Tak więc jest przeglądarka, klient e-mail, ftp, multimedia a na koniec gra. Autorzy przesyłają pozdrowienia również dla Adama Mierzwy, który był obecny poza kamerą.
zamieścił: mailman
Aliens vs Predator to gra z gatunku FPS wydana w 1999 roku przez Fox Interactive. Podczas rozgrywki gracz może uczestniczyć w jednej z trzech kampanii kierując poczynaniami Obcego, Predatora lub żołnierza Marines. Każda z postaci posiada inne cele, umiejętności oraz dostępny arsenał broni. Kod źródłowy gry został udostępniony w 2001 roku, co miało przyczynić się do dalszego rozwoju gry przez społeczność zainteresowaną tytułem. Szybko powstał port dla Linuksa, lecz inne platformy nie cieszyły się dużą popularnością. Dopiero w 2009 powstał port dla Xboxa. W styczniu 2010 wydano Aliens versus Predator Classic 2000, która stanowiła uaktualnioną do ówczesnych czasów wersję gry, oferując między innymi możliwość wykorzystania kontrolerów od Xbox 360. Dodano również nowe poziomy oraz możliwość prowadzenia rozgrywki wieloosobowej. Nouvel "HunoPPC" Hugues przyczynił się do przygotowania portu gry przeznaczonego dla AmigaOS 4.1. Port nie jest jeszcze dokończony - są problemy z prędkością wyświetlania filmów oraz nie do końca prawidłowo działa funkcja zapisywania i odczytywania stanu gry, niemniej jednak pozycja jest jak najbardziej grywalna. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
World of Padman to darmowy FPS stworzony w oparciu o silnik ioquake3, który jest adaptacją silnika gry Quake 3: Arena. Początkowo było to tzw. mod do trzeciej odsłony "Quake", lecz po uwolnieniu kodu źródłowego tytuł stał się niezależną grą. Pozycja stanowi komputerową adaptację komiksu publikowanego na łamach magazynu PlayStation Games. Umożliwia prowadzenie rozgrywki wyłącznie w trybie wieloosobowym na 12 mapach, z zestawem szalonych rodzajów broni i kolorowych modeli postaci. Rozgrywka jest trochę odmienna od standardowego "Quake" oferując inne zadania i cele. Wersja dla AmigaOS 4.1 została przygotowana przez Nouvela "HunoPPC" Huguesa i jest do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
Wolfenstein: Enemy Territory jest darmową, oficjalną i pełną wersją dodatku do bardzo popularnej gry z gatunku first-person shooter Return To Castle Wolfenstein. Dodatek stworzony jest z myślą o grze wieloosobowej, który nie potrzebuje do uruchomienia podstawowej wersji gry. Do dyspozycji mamy sześć map dla trybu wieloosobowego oraz jedną kampanię w trybie gry pojedynczej. Autorem portu dla AmigaOS 4.1 jest Nouvel "HunoPPC" Hugues. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
Nouvel "HunoPPC" Hugues dla systemu AmigaOS 4.1 przygotował port gry Return to Castle Wolfenstein, który bazuje na kodzie portu z systemu MorphOS autorstwa Marka "BigFoota" Olsena. Jest to gra z gatunku first-person shooter, wyprodukowana przez Gray Matter Studios Inc. i wydana w 2001 roku. Rozgrywkę można prowadzić zarówno w pojedynkę, jak i w trybie multiplayer. Do działania potrzebne będą pliki z oryginalnej, pełnej wersji gry PC. Archiwum z portem można pobrać stąd.
zamieścił: mailman
Frank Menzel z niemieckiej grupy Entwickler-X przygotował amigowy portem gry Postal. Jest to wydana w 1997 roku strzelanina obserwowana przez gracza w rzucie izometrycznym. Wcielamy się w niej w postać mężczyzny, którego zadaniem jest eksterminacja napotkanych żywych istot oraz wykonywanie powierzonych zadań. Gra była inspiracją do stworzenia filmu o tym samym tytule. Frank Menzel pracował nad przeniesieniem tytułu w oparciu o kod źródłowy, który 28 grudnia 2016 roku został udostępniony na BitBucket na licencji GPLv2. Gra pracuje na AmigaOS 4.1 i można ją pobrać z OS4 Depot. Udostępniony został film pokazujący grę w działaniu.
zamieścił: mailman
Nittamituaki na bazie silnika gry Gloom 3 oraz korzystając z edytora do gier z serii Gloom stworzył nieoficjalny, amigowy port przygotowanej, lecz nigdy niewydanej gry X-Men: Mind Games, która miała pojawić się w 1996 roku na platformę SEGA Mega Drive z dostawką 32X. Grafika, z racji różnego rodzaju problemów technicznych, nie mogła zostać przeniesione wprost z oryginału i została przez autora portu "odtworzona". Archiwum z grą można pobrać ze strony autora portu.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Kalendarium

21.01.2002

Firma Hyperion Entertainment przedstawia zestawienie cech systemu AmigaOS 4.0.

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Kickstart długo startu... (13) 
Siódmy Forumowy Konkur... (40) »
Ładowanie plików w ASM... (16) 
Problem z grą "Brian t... (21) 
Ciekawostki aukcyjne 2... (264) »
Uszkodzona klawiatura(... (10) 
Zapowiedzi nowych gier... (928) »
[zbiórka] - nowe obudo... (790) »
Witam serdecznie (12) 
Amiga 600 HDD lub CF (66) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

  • Reklama

AmiDisk

AmiDisk

Menadżer plików dla AmigaOS 3.x i AmigaOS 4.x
Status: freeware

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem