[#151] Re: Os 3.2 kilka informacji

@michal_zukowski, post #148

z tego co pamiętam w takim wypadku w Early-Startup wyłączało się partycje oraz CC i uruchamiało ponownie.
Wtedy masz całą pamięć dostępną.
[#152] Re: Os 3.2 kilka informacji

@Don_Adan, post #150

Dodac cos w stylu add21k/add44k...


http://aminet.net/package/util/boot/MoveLow
[#153] Re: Os 3.2 kilka informacji

@forge, post #152

oo to jest cos konkret pod 3.1.4. przekaze autorowi. dobrze, ze sie udalo to wykryc. szkoda, ze teraz osobno trzeba wszystko testowac pod 3.1.4 przez brak kompatybilnosci z 3.1

Don Adan: a nie 2?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2021 18:08:34 przez juen
[#154] Re: Os 3.2 kilka informacji

@forge, post #152

A faktycznie, 3.1.4 dodatkowo jeszcze alokuje/blokuje chyba 28KB chipu w obszarze pierwszych 32KB pamieci chip. Niby to ulatwienie dla emulatorow Maca ma byc. Dla mnie troche bez sensu, powinni to w boot menu ustawic do wyboru a nie z automatu. 28KB to juz jest duzo pamieci, szczegolnie chip. A Amiga to raczej zawsze miala problemy z iloscia chipu a nie fastu. Niepotrzebne alokowanie 28KB chipu wedlug mnie. To autorzy gier musieliby dodac ten program do s-s, ale niby wymaga kicka 3.1.4. Wiec nie wiadomo jak ten program zadziala na kicku 3.1. Moze ma sprawdzanie wersji kicka? Bo jak nie to beda musieli sami cos takiego do s-s dodac, a to bedzie zajmowalo dodatkowe miejsce na dysku tylko.
[#155] Re: Os 3.2 kilka informacji

@juen, post #153

Nie, Amiga zawsze alokuje wielokrotnosc 4 bajtow, mozesz alokowac 1, 2 lub 3 bajty, ale i tak zaalokowane zostanie 4 bajty.
[#156] Re: Os 3.2 kilka informacji

@Don_Adan, post #154

Bootmenu by było sensowne na Amidze jakby mogło zapisywać wybór opcji, a jak wiadomo nie ma na to pamięci w romie a nawet jakby byl rom 1mb to i tak nie wiadomo gdzie to zapisywać (checkmarki ewentualnie w chipie od zegara jesli tam jest jeszcze troche miejsca). Ricoh RP5C01 ma 26 x 4bits RAM. Czyli na jakis prosty zapis opcji starczyloby miejsca.



Ostatnia aktualizacja: 14.03.2021 19:08:29 przez michal_zukowski
[#157] Re: Os 3.2 kilka informacji

@Don_Adan, post #155

Amiga zawsze alokuje conajmniej 8 bajtow, nie 4.
[#158] Re: Os 3.2 kilka informacji

@docent, post #157

Tylko wielokrotnosci 4 bajtow sa alokowane i mozesz tylko tych alokowanych obszarow uzywac. Poza tym obszarem na jego koncu jest 4 bajtowy pointer. Jesli go zasmiecisz to masz pewne guru w stylu, corrupted memory czy jakis podobny. Zeby bylo jasno za zaalokowana pamiec ja uwazam pamiec do ktorej mozesz zapisywac dowolne dane. I tak alokujac 1,2,3 bajty mozesz uzywac calych 4 bajtow zapisujac co chcesz, to nie spowoduje crashu Amigi. Ale alokujac 1,2,3 ,4 bajty nie mozesz zapisac dowolnych danych od 5 do 8 bajtu, bo to nie jest obszar zaalokowany dla programisty tylko dla exeka.
[#159] Re: Os 3.2 kilka informacji

@michal_zukowski, post #156

Po to jest boot menu, zebyl byl wybor przy (re)starcie i to wystarczy. Kick 3.1.4 jest przeznaczony glownie dla posiadaczy HD-kow, wiec standardowo to moze on alokowac/marnowac te 28KB chipu wiecej. Ale powinna byc opcja do wylaczania tej alokacji. Sa gry i dema na Amige 1200 (DOSowe), ktore uzywaja prawie calego dostepnego chip ramu. I tu nawet wylaczenie s-s i nie uzywanych napedow nie wystarczy, bo 28KB chipu to dosc duzo. Wiec tych gier i dem bez tego programiku sobie nie odpala.
[#160] Re: Os 3.2 kilka informacji

@tom256, post #151

Nie masz całej bo sterownik dysku i tak będzie załadowany.

Worms wymagały 1MB CHIP i dopóki nie dodałem drugiego megabajta do A600 to trzeba było się ratować programem NoIDE.
[#161] Re: Os 3.2 kilka informacji

@Don_Adan, post #158

Nie zmienia to faktu, ze minimalny blok pamieci,ktory system ci zaalokuje z listy wolnej pamieci to 8 bajtow, niezaleznie od tego, czy bedziesz chcial 1 bajt czy 7 i tego nie zmienisz. Wynika to z tego, ze musi sie w nim zmiescic struktura MemChunk, ktora sluzy do linkowania zwalnianego bloku na liscie wolnej pamieci. Z tego powodu najmniejszy blok, ktory system ci zaalokuje to 8 bajtow - sprawdz sobie exec/memory.h

Na koncu zaalokowanego bloku nie ma zadnego pointera - tylko AllocVec dodatkowo alokuje 4 bajty wiecej i umieszcza NA POCZATKU tego bloku rozmiar zaalokowanej pamieci. Powodem guru, o ktorym piszesz jest uszkodzenie NASTEPNEGO wolnego bloku - exec przy nastepnej alokacji/dealokacji wykrywa, ze MemChunk w tym obszarze ma nieprawidlowa zawartosc i wywoluje Alert.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem