Zgodnie z zapowiedzią, prezentujemy dziesiątkę niedocenionych gier. W retrowspominkach Remix opowiada o swoim tymczasowym rozbracie z Amigą, kiedy to skoncentrował się na prowadzeniu kafejki internetowej. Ja natomiast wspominam o moich podchodach do przesiadki na Amigę NG. Na koniec omawiamy październikowe imprezy czyli Amiga 38 Germany i AmiWest.
A tym razem TOP 12, w naszej ocenie najlepszych gier made in Poland, ponadto wspomnienia z czasów użytkowania Amigi One G4 XE, przedstawienie nowinek z ostatnich dni, internetowego symulatora Workbencha oraz rozważania na temat potencjalnej zmiany architektury sprzętowej.
W 11 odcinku mamy zaszczyt porozmawiać z naszym pierwszym zaproszonym gościem w osobie Szymona Ulatowskiego. Szymon to bez wątpienia jeden z najbardziej utalentowanych polskich programistów amigowego game devu lat 90-tych. Do jego najbardziej znanych produkcji można zaliczyć cenionego FPSa "UBek" czy ambitną próbę przeniesienia w świat 3D hitu z 8-bitowców Boulder Dash. Pracował jednak także nad wieloma innymi projektami, z których nie wszystkie doczekały się wydań publicznych. Zapraszamy na wywiad, w którym Szymon odkrywa kulisy swojej działalności.
Po sukcesie odcinka, w którym odpytywaliśmy autora "Ubeka" Szymona Ulatowskiego, postanowiliśmy pójść za ciosem i zaprosić kolejne legendy rodzimego, amigowego gamedevu. 7 grudnia przeprowadziliśmy rozmowę z autorami gry "Cytadela", konkretnie zaprosiliśmy programistę Pawła "Kane" Matuszewskiego i grafika Artura "Art-B" Bardowskiego. Obok pytań dotyczących samej "Cytadeli" porozmawialiśmy też o ich innych produkcjach oraz ewentualnych szansach na pojawienie się tego na Amidze, twórczości scenowej i wielu innych tematach. Swoistym bonusem są "Urywki z dogrywki" czyli najciekawsze kwestie jakie pojawiły się w naszym "after party" już po oficjalnym zakończeniu wywiadu. Blisko dwugodzinny materiał zostanie opublikowany w drugi dzień świąt, 26 grudnia w godzinach przedpołudniowych. Poniżej jego krótka zapowiedź w formie wideo:
Doskonały pomysł na kolejny program. Będe musiał wrócić do ""Cytadeli" bo lata temu na mojej A600 z 2MB nie dało się w to grać. Intro na CD32 robiło robotę
Dla chcącego nie było nic trudnego w odpaleniu Cytadeli na CD32. Przecież to jest A1200. A jeżeli ktoś miał w latach 90 jedną z kilku przystawek do CD32 (ProModule czy SX) to miał normalną A1200.
Ostatnia aktualizacja: 20.12.2023 18:12:11 przez MDW
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami premiera będzie miała miejsce 26 grudnia o godzinie 10:00. Jeśli wygospodarujecie czas po świątecznym śniadaniu a przed popołudniowym obiadkiem czy wyjściem na spacer, to zapraszamy do wspólnego oglądania.
Szkoda, że tak mało o amigowym VR, bo temat jest przeciekawy.
Od gierek na okularki anaglifowe (jak w kinach), przez jedne z pierwszych w świecie komercyjnych rozwiązań typu Virtual Reality opartych na Amidze 3000, po wspomniany I-Glasses, który na Amidze oferował zarówno obraz stereoskopowy jak i sterowanie ruchem głowy/hełmu (headtracker)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.