kategoria: Kontrolery
[#31] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Drakon, post #29

Fajny projekt, dobra robota. Niestety do wygodnej gry w SWOS'a żaden taki pad się nie nada, choćby był wykonany ze szczerego złota, tak więc nadal czekam na joystick made by Krashan ;)
[#32] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #30

tak jakby... mam ją od nowości... kiedy to było... 93/94 :)
[#33] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@slay, post #31

Dzięki za słowa uznania za robotę osobom, które to doceniają
Tym samym osobom (i innym, którzy mają takie zdanie) przyznaję rację w kwestii tego, że każdy może woleć coś innego. Jedni lubią pady takie, jedni inne, jedni nie lubią padów w ogóle, a jeszcze inni tolerują tylko i wyłącznie oryginalny joystick z lat '80.
O gustach się nie dyskutuje, rozumiem wszystkie te grupy ludzi.
Mój projekt jest kierowany do tych, którzy akurat takiego projektu oczekiwali
Powiem więcej, chętnie widział bym inne projekty joysticków i innych rozwiązań obok mojego, bo uważam, że ludzie powinni mieć szeroki wybór, a na tą chwilę jest on ograniczony.
[#34] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #33

Obecnie są dostępne zarówno przejściówki USB->DB9 (np Ryś czy Tom), a także płytki do przeróbki padów SNES->CD32. Więc wybór jest.

W twoim interface brakuje mi trybu CD32, który by się znakomicie nadawał do padów ze SNES.

Co do sprawy joystick vs joypad to wszystko kwestia przyzwyczajenia i dobrego sprzętu. Długo używałem joysticków, ale kwestia przejścia na joypada jest za mną. Przy dobrym joypadzie (a dokładnie jego kierunkach) bez problemu skaczę na krzyżyku, więc opcja z ukosami na SELECT/START jest dla mnie mało wygodna. Wolałbym zamiast tego dodatkowe przyciski z CD32.
[#35] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Solo Kazuki, post #34

Nie wykluczam w przyszłości nowej rewizji z obsługą nowych funkcji, ale to kwestia rozważania na przyszłość.
Skoki na ukos na start/select są mniej wygodne, ale w padzie SNES są też skoki na ukos na przyciskach L i R. Ten start i select to ukłon w stronę padów NES, które mają mniej przycisków, a też funkcje by się przydały.

Weźcie też pod uwagę, że interfejs jest zrobiony jako uniwersalny nie tylko do Amigi, ale też do C64, Atari itp. W Atari prawie wszystkie gry platformowe były robione tak, że trzeba było ustawiać się co do piksela na granicy platformy i potem skakać na ukos idealnie precyzyjnie trafiając joyem jednocześnie w górę i w bok. Masakra. I do tego przyciski skoków na ukos są po prostu rewelacyjne

Jeśli chodzi o Amigę, to tylko dla niej jest specjalnie zrobiona obsługa drugiego fire.

W związku z założeniami projektu uniwersalności interfejsu do wielu różnych komputerów oraz współpracy jednocześnie z padami SNES, NES i klonami, temat Amigi CD32 wydaje się być już zbyt mocno niszowy, zwłaszcza, że sprzętów tych jest stosunkowo mało, a do tego technicznie obsługa tych dodatkowych przycisków wymagała by wprowadzenia specjalnie pod to zmian sprzętowych w interfejsie i napisanie specjalnych odrębnych procedur komunikacji do tego... No ale tak jak napisałem, nie wykluczam w przyszłości pochylenia się również nad tym tematem.
[#36] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #35

+1 za wersją CD32. Temat chyba wcale nie taki niszowy, szczególnie jeśli trafi na zachód (a trafi zapewne przez EAB).
[#37] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@sachy, post #36

Tak jak napisałem. Temat do przemyślenia. Na razie jednak jest wyprodukowane to co jest. Nie ukrywam, że pieniądze ze sprzedaży zamierzam inwestować w kolejne rozwiązania sprzętowe. Moje retrohobby wiąże się z budowaniem różnej elektroniki do starych komputerów, ale mówiąc otwarcie musi się trochę zwracać, żeby było z czego dalej inwestować. Poza wątkiem finansowym staram się dostarczyć rzeczy, z których ktoś się ucieszy, pomagam też jak mogę informacjami w miarę swojej wiedzy na tematy naprawcze itd., itp.
[#38] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@sachy, post #36

Niszowy czy nie niszowy... zależy co przez tą "niszowość" się rozumie. Pad od CD32 doskonale się spisuje w "zwykłych" Amigach obsługujących lowlevel.library. Gier obsługujących takie pady jest trochę, a dzięki dodawaniu obsługi pod WHDLoad liczba ta rośnie.
[#39] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@AndrECHO, post #32

Przesyłki do kolegów xangel, Sosabowski, Drakon, peceha, AndrECHO wysłane.
Numery przesyłek podałem na PM
Jesteście pionierami, więc proszę o komentarze jak dostaniecie i wypróbujecie sprzęt.

Egzemplarze dla pozostałych zamawiających czekają na wpłaty i adresy do wysyłek.
[#40] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #1

Super projekt. Chętnie go przetestuje w wolnej chwili.
Zamawiam 1 szt.

Pozdrawiam.
[#41] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@FilipN, post #40

Fajnie, że Ci się podoba. Wysłałem PM w kwestii zamówienia.
[#42] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #41

ładne cacko :)

Poproszę jedną sztukę
[#43] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #39

Jesteście pionierami, więc proszę o komentarze jak dostaniecie i wypróbujecie sprzęt.


Nie ma sprawy :)
[#44] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@wojtek9989, post #42

wojtek9989: wysłałem PM
[#45] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #44

FilipN, superbonio: przesyłki wysłane, numery na PM
[#46] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #45

phowiec, wojtek9989: przesyłki wysłane, numery na PM

Na zdjęciach w pierwszym poście było 12szt interfejsów, ale tyle mi akurat pasowało na zdjęciach, natomiast interfejsów jest więcej, praktycznie bez ograniczeń na tą chwilę, bo gdyby się skończyły, to mogę zawsze dorobić kolejną partię, więc jeśli są jeszcze chętni, to zapraszam
[#47] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #45

Dziś otrzymałem przesyłkę i od razu mogę napisać że Nie Ma Lipy !!! :) właśnie przetestowałem pod C64 i jestem bardzo mile i pozytywnie zaskoczony. Dotąd w niektóre gry musiałem grać zwykłym Joyem szczególnie tam gdzie trzeba skakać na "ukos" jednocześnie góra i kierunek np. Gianna Sisters, z tą przejściówką i padem gra się lepiej gdyż "ukosy" są pod przyciskami i nie bolą paluchy od skakania postacią. Jest jeden mały problemik ale to raczej samej konstrukcji "FINAL III" w C64 a mianowicie po włączeniu zasilania z podłączoną przejściówką nie działają kierunki tylko fire i autofire, ale jak włączymy wpierw C64 i po chwili wepniemy przejściówkę z padem to zadziała. Nie ma to najmniejszego wpływu na gry gdyż tam działa zawsze.
W każdym razie jestem bardzo zadowolony, w końcu można będzie można normalnie popykać np. w Mater Blaster na Amidze :)

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 22:38:32 przez superbonio

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 22:39:45 przez superbonio
[#48] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@superbonio, post #47

Podłączanie joya czy innych gadżetów w czasie pracy c64 to wysokie ryzyko uszkodzenia cia. Ja tak uwaliłem 2 szt. w czasach gdy c64 nie było jeszcze retro.
[#49] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@misiek2, post #48

Zgadza się, lecz posiadam zabezpieczenie przed tego typu uszkodzeniem z dodatkowym swapem portów pod jednym przyciskiem, coś podobnego do tego

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2017 08:15:30 przez superbonio
[#50] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@superbonio, post #49

Spoko. Teraz ja też to mam (joyswitcher). Kiedyś tego nie było. Na marginesie to urządzono na c64 daje czadu, niby proste, ale zabezpiecza cia i umożliwia zamianę portów. W praktyce spisuje się wyśmienicie.

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2017 08:29:02 przez misiek2
[#51] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@superbonio, post #47

superbonio: Final III nie mam/nie znam/nie testowałem, ale myślę, że może soft tego carta "widzi", że coś ma podpięte do portu joya i źle to interpretuje. Pewnie myśli, że ma myszkę i chce ją obsłużyć, co tłumaczyło by, że jednak fire działa, bo jest obsługiwany tak samo jak przycisk myszy. Więc tak jak mówisz, to prawdopodobnie kwestia konstrukcji Final III (a dokładniej softu na nim).

W kwestii bezpieczeństwa portów joyów: (S)NESctrl ma na wszystkich liniach idących do portu joya (wszystkie kierunki i oba fire) diody włączone zaporowo. Te diody mają dwojakie zastosowanie: po pierwsze zabezpieczają linie tak, że może się na nich pojawić jedynie stan niski, czyli masa. Nie ma fizycznie możliwości pojawienia się tutaj stanu wysokiego +5V. Po drugie diody te są konieczne właśnie dla C64, który ma linie joyów połączone z liniami klawiatury. Bez tych diod blokowała by się klawiatura w przypadku wystąpienia stanu wysokiego lub w pewnych okolicznościach przy wystąpieniu stanu nieustalonego.

Wiem, że Commodore ma delikatne te porty joyów, ale analizując schemat myślę sobie, że do uszkodzeń może dochodzić z powodu przypadkowych zwarć na porcie joya, który bezpośrednio podpięty jest do CIA bez żadnych zabezpieczeń. Mamy obok siebie +5V, GND i linie CIA, więc łatwo tu o przypadkowe zwarcia "fizyczne". Wg mnie teoretycznie podpinając ładnie,równo i dokładnie interfejs do tego złącza nie widzę możliwości uszkodzenia. Na samych liniach kierunków, bo o nich mowa nie pojawiają się żadne stany w trakcie włączania interfejsu, a stany nieustalone są "zabezpieczone" tymi diodami. Drgania styku też praktycznie nie wystąpią, bo interfejs ma kondensatory filtrujące zasilanie, które to kondensatory przy okazji niwelują efekt drgania styku na połączeniu gniazdo-wtyk.

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2017 09:25:57 przez Mq
[#52] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #51

Dostałem, potestowałem, krótka ocena:
Wykonanie 10/10
Obsługa 10/10
Mam już taką przejściówkę do pada psx, konstrukcja do pada snes w niczym nie ustępuje tej psx-owej. Kwestia jakim padem wolicie grać, dla mnie i jeden i drugi są bardzo wygodne.
Polecam zdecydowanie.
[#53] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Sosabowski, post #52

Dzięki za pozytywne oceny.
Kwestia wygody, to tak jak mówisz: pady snes dla jednych są super, inni narzekają. Rozumiem jednych i drugich
Dla mnie osobiście pad snes jest bardzo wygodny, a też podkreślam jedno z pierwszych założeń projektu: ma ten pad klimat retro z tej samej epoki i lubię nim grać. I tak zwykle gram oryginałem snes, ale czasem lubię też pograć oryginałem nes. Zwłaszcza na Atari 8-bit.
[#54] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #53

Jakiś inne projekty na horyzoncie? Mnie z takich klimatów brakuje przejściówki do pada od xboxa360 albo lioncast-retro-arcade-fighting-stick. Wiem, że założenia są inne. Klimat retro osiągam sprzętem i oprogramowaniem, natomiast pad czy joystick to sprawa drugorzędna. W mojej ocenie liczy się wygoda i osiągane dzięki niej rezultaty. Oczywiście doceniam Twoją pracę. Padów nes czy snes nie miałem a dzisiaj do nich się już nie przekonam. Wtedy nie przesiąkłem nimi, dzisiaj są dużo wygodniejsze, solidniejsze, trwalsze i powszechnie dostępne kontrolery.
[#55] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@misiek2, post #54

misiek2 a próbowałeś rozwiązania alternatywnego - TOM R2?
Z jednej strony masz wtyk joysticka a z drugiej USB, które działa z większością adapterów do padów które kończą się wtykiem USB (tu musisz znaleźć adapter USB-XBox Pad, który z tym zadziała) ... na upartego da się nawet grać klawiaturą w trybie joysticka... to dla dla tych co zaczęli zabawę z komputerami od PeCetów.

Mam nadzieję że autor projektu nie obrazi się za tę sugestię (według mnie to zupełnie inne projekty i ten prezentowany powyżej jest naprawdę wart rozpatrzenia jeśli ktoś lubi klimat retro padów NES/SNES).
Przyznam, że sam się waham - ale jednak 100pln piechotą mi nie chodzi...


Ostatnia aktualizacja: 31.05.2017 10:53:38 przez PWS
[#56] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@misiek2, post #54

Pady od Xbox360 są ogólnie na USB czyli teoretycznie "powinny" działać. Kiedyś to był problem że to jest bezprzewodowe.



Ale chyba granie tym na Amidze to za kare
[#57] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@misiek2, post #54

misiek2:
Ja w dawnych czasach też nie miałem padów oryginalnych ani SNES, ani NES. Na przełomie lat 80/90 brachol miał Pegasusa, więc graliśmy tamtymi padami i stąd w ogóle ten sprzęt znam. Mieliśmy też w tamtych czasach pada do Pegasusa zrobionego w kształcie tego od SNESa i pamiętałem, że go bardzo lubiliśmy i był wygodny.

Jakieś 3 lata temu przypadkiem mi się trafił nowy, nieużywany, oryginalny pad NES, więc go kupiłem, ale leżał w szafie i ciągle mi chodziło po głowie, żeby podpiąć go do Atari, tylko czasu zawsze na takie projekty brakuje. Ponieważ był nówka, to szkoda było niszczyć, więc chciałem podpiąć przez inetrfejs, a że jestem elektronikiem i lubię sobie takie rzeczy robić, to powstał ten projekt. W trakcie okazało się, że SNES ma więcej przycisków a tą samą transmisję, dodatkowo pady te w chińskiej wersji są bardzo masowo dostępne obecnie za grosze, więc jest alternatywa do oryginału, który można wyciągać "na niedzielę". Kilka miesięcy temu w końcu mnie natchnęło i się zabrałem za robotę, no i oto jest

Oryginalnego pada od SNES kupiłem natomiast w ostatnich tygodniach i jest naprawdę super. Gram tym oryginałem sobie. Wczoraj (a raczej dzisiaj, bo już się jasno robiło) przeszedłem tym padem Flashback

Jeśli chodzi o inne projekty, to tak, są na horyzoncie na tą chwilę rzeczy związane głównie z Amigą, nie z padami. Ale to temat na osobne wątki, śledź sobie na bieżąco, jak coś zrobię to będę wrzucał. Ogólnie nie ukrywam, że robię tą elektronikę retro dla zabawy i robię rzeczy, które sam dla siebie chcę/potrzebuję, ale mam taki zamysł, że skoro ja mam potrzebę czegoś, to na pewno są też inni, którzy mają taką samą potrzebę, więc robię więcej od razu

PWS:
Nie ma problemu, że poruszyłeś temat alternatywnych rozwiązań. Przeciez każdy wie co jest na rynku dostępne. Moje rozwiązanie ma konkretne założenia, które nie pokrywają się z tymi rozwiązaniami, o których wspomniałeś. Kwestia wyboru co kto lubi, co kto potrzebuje.

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2017 11:01:15 przez Mq
[#58] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@TechNineWonder, post #56

Jest jakiś problem z tymi padami, który utrudnia ich podrobienie. Mam w sumie bezprzewodowy. Spróbuję podłączyć, ale ktoś kiedyś wypowiadał się, że one nie działają z Ryśkiem (mam wersję 1) czy Tomem. To produkt microshitu. Ma coś unikalnego, co powoduje że współpracuje z 99% współczesnych gier (bez konfiguracji), tymczasem wszystkie inne trzeba konfigurować do każdej z gier z osobna (pc). Powstał nawet emulator tego pada. Pad jest rewelacyjny. Jak ktoś przyzwyczaił się do niego, to wszystko inne wydaje się szrotem z epoki kamienia łupanego. Inna kwestia to używanie produktu microshitu w połączeniu z Amigą. To taki niemały mezalians, wręcz profanacja.
[#59] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@misiek2, post #58

Czy ktoś z tych co zakupili będzie na Decrunch we Wrocku? Pomacałbym takie cuś przed zakupem - żeby sprawdzić jaki jest feel grania w gry C64/Ami na padzie NES :)
[#60] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@misiek2, post #58

Nie wiem, kiedyś tłumaczenie producentów było bezprzewodowa transmisja.

Zawsze możesz pospamować im w tematach, to się dowiesz co na piszą na to że pad jest na usb.

Bardziej chodziło mi o nie precyzyjny krzyżak.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem