kategoria: Kontrolery
[#61] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@TechNineWonder, post #60

Mnie w typowych padach przeraża krzyżak i ukosy (konieczność używania dwóch palców?). Ten adapter to ułatwia. Pad xbox360 umożliwia używania ukosów jednym palcem. Swoją drogą mam Boomeranga (MATT) do Amigi i o ile sam pad jest niewyobrażalnie toporny, to producent w środku krzyżaka zrobił otwór i dołączył do niego nakładki, które ułatwiają okiełznanie tego kontrolera. To ciekawy pomysł. Ciekawe czy w padach nes czy snes można zaadoptować takie rozwiązanie? Wydaje się, że trochę silnej woli, wiertareczka i odpowiednia nakładka ...
[#62] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@misiek2, post #61

Taki wkręcany dynks był w krzyżakach padów do Atari 7800 już w dawnych czasach.
Jeśli chodzi o SNES i NES, to w tych chińskich nie jest wygodnie wciskać ukosów, w tych oryginalnych natomiast da się lepiej, ale też bez rewelacji.

W moim interfejsie ukosy masz na tych przyciskach na górze pada L i R. Są też mniej wygodne, ale użyteczne na przyciskach start i select. Ktoś się tu pytał o sens: to ukłon w stronę padów NES, które mają mniej przycisków.
[#63] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #62

Odebrałem dzisiaj kontroler , no i muszę przyznać ,że miło jestem zaskoczony. Skakanie pod ukosem lewo- prawo przyporządkowane pod przyciski dużo ułatwia (turrican), osobno fire i auto fire pod różnymi przyciskami .Dla mnie bomba :)

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2017 22:08:23 przez wojtek9989
[#64] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@wojtek9989, post #63

Wczoraj dorwałem.
Wykonanie super. Testowałem na kilku tytułach (Superfrog, Midnight Resistance, Benefactor i kilku innych) i nie mam żadnych, ale to żadnych zastrzeżeń. Na padzie gra się rewelacyjnie (jak dla mnie, zdecydowanie lepiej niż joystickiem), a dodatkowe funkcje znacznie ułatwiają życie w grach ;).
Więc dziękuję i polecam.
[#65] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Drakon, post #64

vojo, Adaskw -przesyłki poszły, numery na PM
[#66] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #65

PWS: przesyłka poszła, nr tradycyjnie na PM
[#67] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #66

Przygotowałem opisy wyprowadzeń poszczególnych pinów interfejsu oraz odpowiadające im piny wtyczek padów NES, SNES oraz klonów NES z wtyczkami DB9 (np. Pegasus).
Tutaj można pobrać obrazek z tymi opisami: link
Przypominam, że instrukcja obsługi trybów jest dostępna tu: link
W zasadzie te dwa obrazki stanowią całość instrukcji obsługi i dokumentacji interfejsu. Wersji papierowej nie przewiduję
[#68] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #66

Przesyłka dotarła. Kontroler wykonany jest super... jestem pod wrażeniem profesionalizmu. Samego kontrolera nie będę oceniał bo to chińska produkcja, ale mimo wszystko da się dość konfortowo grać. Narazie jestem po teście DeLuxe Galgi gra się dobrze, w miarę precyzyjnie, łatwość szybkiej zmiany między autofire a normalnym fire jest naprawdę pomocna w grze (poprostu zmapowany jest inny przycisk). Polecam Wszystkim graczom w stylu retro.OK

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2017 22:10:38 przez PWS
[#69] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@PWS, post #68

francdt: przesyłka wysłana, nr na PM
[#70] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #69

Czy te pady to hałasują/klikają tak jak joysticki na mikrostykach? Czy są ciche?
[#71] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Tomski, post #70

Pady są ciche, bo one nie mają żadnych mikrostyków ani innych tego typu elementów. We wszystkich (które widziałem) padach są takie przyciski jak np. w pilotach do tv. One są w środku gumowe i mają gumki przewodzące zwierające styki. Tylko te gumki i przyciski w padzie są oczywiście trochę większe niż w pilotach od tv. Chodzi o zasadę działania. Przyciski w padach mają taki wyczuwalny pod palcami "klik" jak się je naciska. No i teraz właśnie tym się różnią między sobą wszelkie pady. W jednych klik jest wyraźniejszy, w innych mniej wyraźny, w jednych wciska się mocniej te przyciski, w innych tylko lekko -różnie to jest.
[#72] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #71

pm poszedl
[#73] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@aszu, post #72

aszu: pm z odpowiedzią też poszedł
[#74] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #71

Ok. Biorę jeden cały komplet. Podeślij info na e-mail w profilu.
[#75] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Tomski, post #74

Tomski: wysłałem info na pm.
[#76] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #75

Tomski: przesyłka poszła. Nr na pm.
[#77] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #76

Witam wczoraj przyszła paczucha dobrze zabezpieczona wszystko ładnie kontroler wiadomo chinszczyzna ale da sie grać ogólnie polecam każdemu urządzenie dobrze zrobione malutkie i gra się zajebiście w tej cenie potrzebowałem czegoś takiego dzięki
[#78] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #1

Zamawiam 1 komplet.
[#79] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@JacK_Swidnik, post #78

JacK_Swidnik: poszła PM
[#80] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #79

Zamówienie i wpłata poszła :)
[#81] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@WojT_GL, post #80

aszu, JacK_Swidnik, WojT_GL: przesyłki wysłane, numery na PM
[#82] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #81

phowiec kolejna przesyłka poszła, nr na PM

Mam prośbę do wszystkich, którzy kupowali. Ponieważ robię to w niewielkich partiach i zależy mi, żeby każdy jeden odbiorca był zadowolony, to dawajcie znać jak już dojdzie i sprawdzicie czy wszystko jest ok, czy wszystko działa, czy paczka w porządku, czy się nic nie uszkodziło w transporcie itd.
Nie wszyscy dali znać, a czasem nawet widzę że poczta w trackingu nie zaznaczyła czy doręczono przesyłkę...
Jak ktoś chce dla innych opisać wrażenia, to oczywiście można w wątku, ale możecie po prostu też dać znać na PM i tyle, jak kto tam chce.

Przy okazji dziękuję wszystkim za pozytywny odbiór (S)NESctrl i pozytywne opinie.
Jest jeszcze kilka sztuk jak by ktoś reflektował, a w tym tygodniu doprodukowuję kolejną partię, bo zainteresowanie przerosło moje przypuszczenia.
[#83] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #82

Ja tam jestem bardzo zadowolony z adaptera i jego funkcji. Nie spodziewałem się, że tak łatwo mnie do siebie przekona dość toporny pad sNES... a jednak finalnie gra się nim bardzo precyzyjnie.
Mq mógłbyś mi napisać jakiej średnicy koszulki termokurczliwej używasz (możesz nawet podlinkować gdzie je kupujesz). Użycie ich jest super bo widać "bebechy" i migające diodki konfiguracyjne.

Dzięki za adapter i pozdrawiam; a niezdecydowanym polecam gorąco zakup - naprawdę warto; a szkoda przegapić okazję OK
[#84] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #82

Witam.

Do mnie przesyłeczka dotarła jakiś czas temu. Chciałem napisać jak przetestuje ale niestety brak czasu i jeszcze nie dałem rady. Interfejs bardzo ładnie wykoany. Jak uda mi się przetestować w miarę szybko to opiszę oczywiście wrażenia.

Pozdrawiam.
[#85] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@PWS, post #83

Koszulki termokurczliwe przezroczyste kupiłem kiedyś na allegro w większej ilości, ale akurat ten sprzedawca, od którego kupiłem nie ma już tych koszulek. Jest kilku na allegro, ale widziałem, że ceny zaporowe są. Możliwe, że ktoś wykumał, że ludzie z tego robią "obudowy", bo od jakiegoś czasu koszulki te są znacznie droższe niż w innych kolorach. Ogólnie koszulka której użyłem w (S)NESctrl ma rozmiar 19/9,5 (czyli ma 19cm jak jest nowa, a kurczy się maksymalnie do 9,5cm).
[#86] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #85

Hej
Dotarło :)
Wykonanie rewelka - mogłem się zdecydować na ten lepszy pad (rozumiem, że to jest ten taki prostokątny?).
Jedna uwaga co do działania, wydaje mi się, że skok na przycisku ma ciuteczną bezwładność, więc reaguje trochę później niż się go naciśnie.
Co w grach platformowych da się odczuć - w Giana Sisters dwa razy wpadłem przez to w otchłań.

Potestuję na innych grach i dam znać więcej - na razie mam inne rzeczy na głowie, ale wygląda, że jest to miodzio :)
[#87] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@WojT_GL, post #86

Cieszę się po raz kolejny z zadowolonych odbiorców
W kwestii skoku na przycisku, to sprawdź jeszcze dokładnie, bo sytuacja, którą opisujesz jest technicznie trochę mało prawdopodobna. A to z tego powodu, że układ działa w pętli wg algorytmu takiego, że naprzemiennie najpierw sprawdza stan wszystkich przycisków, a następnie na ich podstawie wylicza co powinno zostać wciśnięte w joysticku i to wciska.
Cała operacja jest zrobiona mniej-więcej w takich krokach:
- sprawdzenie stanu wszystkich przycisków pada - zapisanie tych stanów w słowie 16 bitowym, a więc jedna zmienna zawiera łączną informację o stanie wszystkich przycisków (wykorzystane 12 bitów do 12 przycisków, pozostałe nieużywane)
- obliczenie na podstawie powyższej zmiennej, które kierunki i przyciski fire powinny zostać "wciśnięte" w joysticku - zapisanie wyniku w bajcie (6 bitów wykorzystanych do czterech kierunków i dwóch fire, 2 niewykorzystane)
- ustawienie w jednym momencie całego "bajtu joysticka" na wyjściach mikrokontrolera jednocześnie
Z powyższego wynika, że gdyby występowało jakiekolwiek opóźnienie odczuwalne w grze przy wciskaniu przycisków, to dotyczyło by wszystkich przycisków, a nie tylko skoku.
Cała powyższa lista operacji jest realizowana w ciągu jednej setnej sekundy, a więc 100 razy na sekundę sprawdzane są wszystkie przyciski i odpowiednio ustawiane przyciski joysticka. Największe możliwe opóźnienie pomiędzy wciśnięciem któregokolwiek przycisku pada a reakcją w porcie joysticka wynosi 1/100 sekundy.

Pogram w wolnej chwili w Giana Sisters i to jeszcze sprawdzę, ale tak na szybko coś mi przyszło do głowy. Nie grałem w Giana Sisters na Amidze, ale czy w Giana Sisters skacze się na fire? Jeżeli tak, to może masz włączony tryb pracy pada z autofire i skaczesz na przycisk od autofire zamiast na zwykły fire? Wtedy mogła by wystąpić sytuacja opisanego opóźnienia, bo autofire z małą częstotliwością (15Hz) wciska/puszcza fire i może się tak zdarzyć, że w momencie, kiedy wciskasz przycisk, to układ autofire go na chwilę akurat puści realizując swoją funkcję przy wciśniętym przycisku. Nie wiem czy zrozumiale opisałem tą sytuację.

Co do pada, to ja w komplecie daję wszystkie równe pady i tylko jeden i ten sam jest "do wyboru". Jeśli chcesz używać innego pada od SNES, to po prostu podłączasz i już, a jeżeli od NES (tam był prostokątny), to trzeba dorobić przejściówkę wg opisu z postu #67, ponieważ pad ten ma inną wtyczkę. W poście #67 jest powielony link do obrazka z opisem trybów (ten jest też w poście #1).

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2017 23:59:28 przez Mq
[#88] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #87

Uda się jeszcze dołączyć do grona szczęśliwych odbiorców? Proszę o potrzebne dane na priv.
[#89] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #87

Hmm, to mnie zastanowiło
Sprawdzę to jeszcze raz również z joy-em.
Być może rzeczywiście jest tak, że w wersji C64 tam jest lag na skoku (skok jest na kierunku góra a nie na fire, na tym jest strzał)
Ostatnio więcej grałem w wersję Amigową i dlatego może mam takie wrażenie, że coś za późno ludek się wybija.

Także w wolnym czasie potestuję to jeszcze - z opisu, który zapodałeś, wynika, że nie ma prawa być takiego zauważalnego laga :)
[#90] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Rafał A-3000, post #88

Rafał A-3000: interfejsy są jeszcze dostępne, wysłałem PM

WojT_GL: dziś rano sprawdziłem Giana Sisters na Amidze i nie ma żadnych opóźnień, pad reaguje na dotyk w tym samym momencie, w którym wciskam przyciski.
Na Amidze skok jest "w górę" a nie na fire, więc moje podejrzenia związane z autofire z poprzedniego posta w tym wypadku są bez związku.
Teraz doczytałem, że chyba chodziło Ci o Gianę na C64. Nie mam C64 żeby to sprawdzić, więc mam prośbę, żebyś to potestował i napisał tutaj jakie miałeś efekty. Porównaj rzeczywiście ze zwykłym joystickiem, bo może ta gra tak po prostu ma.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2017 08:48:22 przez Mq
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem