kategoria: Kontrolery
[#91] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #90

Rafał A-3000 przesyłka wysłana, nr na PM

Do wszystkich: interfejsy są w dalszym ciągu dostępne, wyprodukowałem kolejną partię.
[#92] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #91

Gre Toki ktoś testowal? U mnie nie działa skok. Kierunki i strzelanie ok.
[#93] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@JacK_Swidnik, post #92

Ściągnąłem przed chwilą w adf, żeby sprawdzić Toki.
Znalazłem taką wersję: Toki (1991)(Ocean)[cr Defjam][t +4 Setrox].zip
Odpaliłem na mojej Amidze 500 i działa wszystko bez problemu.
Skok jest na kierunek góra, działa zarówno w górę, jak i na dodatkowych przyciskach w zależności od trybu pracy, działają też skoki na ukos.
Jaki masz konkretnie objaw? Nie działa skok na żadnym z przycisków, na których powinien działać? No i jednocześnie w innych grach działa bez problemu?
To trochę by było dziwne, żeby akurat w tej jednej grze nie działał kierunek w górę, bo ta gra taka "standardowa" jest...
Próbowałeś wszystko wyłączyć i odpalić jeszcze raz? Może się coś przywiesiło tylko chwilowo...
Wtyk w porcie joysticka dociśnięty dobrze? Może w porcie coś nie styka na ten kierunek?

Słuchajcie, do testowania (S)NESctrl polecam dwa programy, których sam używam:
- Advanced Amiga Analyzer 2.0
- SysTest

Warto zawsze sprawdzić, bo tam obrazowo widać co się wciska w joysticku, można też zobaczyć równie obrazowo jak działają poszczególne tryby pracy (S)NESctrl i funkcje specjalne przycisków.
[#94] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #93

ok, działa na A4000 060 wb3.9 + whdload 17.2
Toki 1991 wersion 2.3
problem jest jak zaznaczysz opcję przed uruchamianiem
Enable 2-Bution Arcade....coś tam
i wtedy nie działa ten skok
[#95] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #1

Czy nadal dodajesz w gratisie chińskie pady czy się już skończyły?
[#96] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #93

to ja tez tak bardzo krotko, wszystko doszlo bardzo szybko, jestem mega zadowolony! dzieki!
[#97] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@sunater, post #95

sunater: pady chińskie dodaję, jeszcze mam. Staram się mieć zawsze tyle, żeby było do całej wyprodukowanej partii (S)NESctrl, tak że wszystko aktualne, zapraszam chętnych

JacK_Swidnik: co do gry Toki, to jeszcze sprawdzę te opcje. Nawiasem mówiąc fajna gierka Nie znałem jej
[#98] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #97

przecież Toki to klasyk
jak tego nie znałeś to mało gier widziałeś na Amigę szeroki uśmiech
[#99] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@JacK_Swidnik, post #98

No to rzeczywiście walnąłem teraz gafę Ale musisz wybaczyć: ja swoją pierwszą Amigę w życiu kupiłem jakieś 3-4 miesiące temu, o czym niejednokrotnie tu na forum wspominałem Ja stary Atarowiec ośmiobitowy jestem od lat '80-tych Amigę poznaję teraz od zera, jak większość z Was poznawała na początku lat '90-tych. Różnica tylko taka, że zaczynam na dzień dobry od razu w słusznym wieku i ze sporym zasobem wiedzy teoretycznej i doświadczenia zbieranego latami na różnych platformach
[#100] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad
[#101] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@aszu, post #100

Łeee, na małe Atari była cała masa fajnych gier.
Nie wiem co lubisz, bo całość podzielić można na klasykę - czyli stare hiciory i okres późniejszy, czyli gry na dość wysokim poziomie - w tym polskie tytuły, o których wspomniałeś. Można też podzielić zupełnie inaczej gatunkami.
Każdy lubi coś innego, ale mogę Wam powiedzieć jakie gry były moimi ulubionymi (i nadal są, wracam do nich i gram).

Mieszanka różności z klasyki:
- Preliminary Monty -trochę inna wersja Montezumas Revenge
- Pitfall 2 -platformówka labiryntowa
- River Raid -chyba wiadomo -samolocik nad rzeką
- Road Race -wg mnie najlepsza samochodówka -jedzie się trasy po USA
- Draconus -mistrzowska platformowo-labiryntowa gra -super muza i dźwięki
- Cavernia -super platformówka etapowa
- International Karate -jak na Amidze
- Agent USA -jeździ się po USA pociągami i szuka bomby
- Ninja -walczymy i wchodzimy na coraz wyższe piętra
- Decathlon -dziesięciobój lekkoatletyczny
- Zorro -platformowo-przygodowo-labiryntowa
- Rescue on Fractalus -to jest hicior -grafika wektorowa trójwymiarowa mapy generowane w czasie rzeczywistym, no i lecimy między górami statkiem kosmicznym i ratujemy pilotów-rozbitków -gra jest z 1985 i wyprzedza zdecydowanie swoje czasy tym trójwymiarowym światem

Po klasyce przyszły czasy nowsze z nowszymi grami w okolicach przełomu lat 80/90.
I pojawiły się polskie mega produkcje. Wymienię pierwsze z tytułów-hitów:
- Robbo -planszówka logiczno-zręcznościowa
- Misja -platformowo-labiryntowa
- Fred -platformówka typu idź w prawo
- Lasermania -logiczna
- A.D.2044 (Sexmisja) -przygodówka point&click na podstawie filmu
- Hans Kloss -platformowo-labiryntowa
- Miecze Waldgira -platformowo-labiryntowo-przygodowa
I wiele, wiele innych.

No i jeszcze mamy czasy współczesne. Obecnie powstają gry, które często biją na głowę te z dawnych czasów, a wręcz zadziwiają że da się coś takiego osiągnąć na Atari 8-bit. Te gry często wymagają więcej RAM-u (ja np. w swoim Atari 65XE mam 1MB na SIMM-ie, które to rozszerzenie sobie zbudowałem)
Kilka przykładów bardziej współczesnych gier:
- Crownland (2007) -koncepcja podobna do Amigowej Giana Sisters, czy NES-owego Mario
- Ridiculous Reality (2012) -logiczna -fajny pomysł jakby puzzle z ekranów, po których chodzimy
- Dizzy (2014) -na wszystkich kompach był Dizzy, a na Atari 8-bit nie było, no ale ktoś w końcu zrobił
- Laura (2016) -logiczna, klimaty a'la Robbo czy Boulder Dash

Gier jest dużo więcej oczywiście, wymieniłem kilka tytułów, które najbardziej lubię, gram, wracam do nich itp.

Żeby nie było całkiem "offtopic", to dodam, że we wszystkie te gry można bardzo miło i wygodnie pograć z użyciem (S)NESctrl Ja obecnie odkąd zrobiłem swój interfejs, to gram już tylko i wyłącznie padem od SNESa lub od NESa.

No i żeby nie było, że nie o Amidze, to wczoraj z córką pykaliśmy dwoma (S)NESctrl-ami we dwójkę w Sensible Soccer 95/96 Super zabawa, ale słaby jestem. Nie mogę wykumać jak skręcać z piłką, żeby jej nie gubić. Ciągle mam tak, że biegnąc z piłką jak skręcę, to piłka leci prosto,a ja dalej biegnę bez piłki Z córką daję radę, ale z komputerem kompletnie nie mam szans

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2017 19:25:22 przez Mq
[#102] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad
[#103] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@JacK_Swidnik, post #94

ok, działa na A4000 060 wb3.9 + whdload 17.2
Toki 1991 wersion 2.3
problem jest jak zaznaczysz opcję przed uruchamianiem
Enable 2-Bution Arcade....coś tam
i wtedy nie działa ten skok

Słuchaj, po pierwsze nie wiem skąd wziąć dokładnie tą wersję. W mojej nie ma wyboru rodzaju sterowania.
Ale tak sobie myślę jeszcze. Czy ta opcja Enable 2-Button coś tam, to ona włącza na pewno tryb joysticka z dwoma fire? Jeżeli tak, to (S)NESctrl musisz wtedy przestawić na tryb 4 (podwójne mruganie czerwonej diody), bo tylko ten tryb obsługuje dwa przyciski fire, no i być może wtedy na drugim fire jest właśnie skok. Jeśli tak jest, to na każdym innym trybie nie ma drugiego fire w ogóle, więc dlatego nie możesz skakać. Opis trybów jest w pierwszym poście wątku w załącznikach.
[#104] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #101

podziekowal!OK
[#105] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #103

Hmmm a jak sie te tryby przestawia? Bo chyba nie doczytalem nigdzie....
[#106] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@WojT_GL, post #105

Chłopaki...
Te tryby to kwintesencja interfejsu (S)NESctrl i szereg możliwości, których nie używacie jak nie wiecie, że są tryby.
Ktoś jeszcze tego nie zauważył?
Post nr 1 w tym wątku. Na samym dole ostatnie zdjęcie "Funkcje trybów".

Edit: i polecam potestować tryby jakimś programem, np. z tych, które polecałem:
- Advanced Amiga Analyzer 2.0
- SysTest

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2017 21:27:47 przez Mq
[#107] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #106

A te dwa programy gdzieś są do ściągnięcia? Znalazłem googlem. NVM

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2017 22:01:40 przez Tomski
[#108] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #91

Informuję o dołączeniu do grona szczęśliwych posiadaczy tego świetnego zestawu. Całkiem fajna zabawa i miła odmiana po standardowym joysticku.
OK
[#109] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@PWS, post #68

Dziś wyciągnąłem małe Atari... podłączyłem zestaw od Mq i przyznam, że dawno mi się tak konfortowo i precyzyjnie nie grało... chyba odpuszczę sobie joysticki.OK
[#110] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #1

Poproszę jeden zestaw (interfrace+pad snes) :)
[#111] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@sunater, post #110

sunater: wysłałem PM
[#112] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #111

Fajnie działa ten interfejs.
Ale ten pad mógłbym wymienić na jakiś lepszy.
Cos polecacie? Nowy najlepiej.
[#113] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@JacK_Swidnik, post #112

Ja cały czas i niezmiennie polecam oryginalne pady od SNESa, ewentualnie od NESa (wtedy trzeba dorobić kabelek). Sam takich używam i jestem zadowolony. Oryginalny pad SNES niby ma identyczne gabaryty jak ten chiński, ale inaczej pracuje i inaczej się go trzyma, jakoś tak wygodniej i milej jakby. Oryginał jest wykonany z zupełnie innego plastiku -bardzo zbliżonego do takiego z jakiego są oryginalne klocki lego. Może też ma jakiś mały niuans tego typu, że są minimalnie inaczej zaokrąglone brzegi albo coś takiego. Nie wiem, ale jest inaczej niż na chińskim jeśli chodzi o to jak się go trzyma w rękach.

Z innej beczki zastanawiam się nad padami bezprzewodowymi SNES, które są dostępne w sporo wyższych cenach. Może one są fajne? Nie wiem... Ma ktoś może takiego pada, żeby napisać jak się sprawdzają?
[#114] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #113

sunater: przesyłka wysłana, nr na PM
[#115] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #1

Ja również poproszę o jeden komplet.
[#116] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@jarob, post #115

jarob: poszła PM
[#117] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #116

Zamówienie na 2szt. poszło.
Przelew również wykonany, pozdrawiam OK
[#118] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@jarob, post #115

jarob: przesyłka wysłana, nr na PM
[#119] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@Mq, post #97

Wszystko dotarło - bardzo szybko :) krótko sprawdzałem ale wygląda że wszystko jest oki :)
PS - jak rozumieć funkcje przycisku Y w trybie 3????
PS2 - troszeczke szkoda że w jednym trybie nie ma przycisku autofire dla fire1 i przycisku fire2 ale to detal :)

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2017 17:16:18 przez sunater
[#120] Re: Nowy projekt - kontroler do gier, gamepad

@sunater, post #119

Funkcja przycisku Y w trybie 3, to funkcja auto lewo-prawo. Wciśnięcie przycisku i jego trzymanie powoduje machanie joysticka naprzemiennie w lewo i prawo z częstotliwością taką samą jak autofire.
Nie wiem czy na Amidze były takie gry - proszę o informację bo jestem ciekaw - ale były na Atari i na C64. Były to gry sportowe, w których trzeba było jak najszybciej machać joyem na lewo i prawo, co dawało wzrost energii. Sztandarowym przykładem jest gra Decathlon z Atari. W poszczególnych dyscyplinach trzeba machać joyem, żeby dać odpowiedni power i w odpowiednim momencie wcisnąć fire, żeby skoczyć w dal, skoczyć wzwyż, przez płotki, rzucić oszczepem, pchnąć kulą itd. Ponurym żartem jak dla mnie jest bieg na 1500m w Decathlonie, gdzie przez kilka minut trzeba machać joyem lewo-prawo
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem