[#31] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #23

Nie wiem co jeszcze byłoby do dodania... ale zawsze można założyć...
[#32] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #22

Lubisz konsole, jak ja (mam dużą wersję PS3-80 gb). Więc zrozum iż najnowsze hity gier wydawane są najpierw na ps/3 xbox 360 (PS/3 PREMIERA 11 listopada 2006 -to Dinozaur !!wiekowy)
Gry na PS / 3 chodzą na 256 ramu i 256 graficznego ramu. A grafika to 2 X Geforce 6800 Ultra czyli też na dziś stary złom.

SONY zdekonspirowało PCety. Można robić gry zaporowe na 8-9 letni komputer !!?
Oczywiście że można, PCty oszukują klientelę !!

jaki 2x 6800Ultra?
piszesz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia widzę
a gry na PS3 i X360 chodzą w rozdzielczościach poniżej 1280x720 i w bidnych 30fps i jeszcze tego nie wyrabiają często i są zwolnienia i przycięcia

na PC na 8800GTX czyli karcie też 2006 pograsz we wszystkie multiplatformowe gry w 1920x1080 na większych detalach

SONY nic nie "zdekonspirowało", ot kolejna konsola z wiecznie gorszą grafiką niż na kompach. Nic się nie zmieniło

Podobnie wykończono PPC. Microsoft zdawał sobie sprawę iż spory rynek na Windowsy zabiera im Apple. Microsoft dobrze wiedział że wytwórnie procków PPC (notabene IBM) ledwo wyrabiają się z rynkiem. Więc projektując XBOXa także wpakowali tam procesor PPC. IBM w tej sytuacji nie mógł wyrobić się z produkcją PPC dla Apple, zmusił tego do przymusowej przesiadki na intela.

nawet jeśli to prawda w co wątpię to znaczy tylko tyle że IBM dał ciała
a prawda jest taka że G5 się grzały gorzej od Pentium 4

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2013 19:42:19 przez XoR
[#33] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #19

najgorszy koszmar ignorantów co się naczytali kiedyś za dużo MA

X86 x 60

ps. kolejny wątek zmienił się w brednioserial o wintelu :(

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2013 19:35:04 przez XoR
[#34] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #25

Microsoft dobrze wiedział że wytwórnie procków PPC (notabene IBM) ledwo wyrabiają się z rynkiem. Więc projektując XBOXa także wpakowali tam procesor PPC


W/g mnie naciągana teoria.

IBM w tej sytuacji nie mógł wyrobić się z produkcją PPC dla Apple, zmusił tego do przymusowej przesiadki na intela.


Z tego co pisano w necie, to G5 za bardzo się grzały aby je wsadzić do laptopów.
Oczywiście co ktoś pisał, to my szarzy nie sprawdzimy :P

Apple (pomimo incydentu z xeroxem) to jest fenomen tak samo jak Atari i Amiga.

Co z tego pozostało? Upadający Apple. Gates się śmieje, bo jest mądrym graczem, wie jak grać żeby wygrać. Nie zagrozi jego imperium żaden OSX czy Linux. A (nie zaczynaj zdania od a) rynek komputerów osobistych jest żyłą złota, którą ON rządzi.

Olejmy IBMy, x86, micro$hity, skoncetrujmy się na swoim podwórku :)

p.s. bez urazy dla AROSa x86 :) :P
[#35] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #30

Kolego sam intel chciał się pozbyć x86, nie selekcjonuj historii. Tylko wsteczna zgodność ciągnęła się jak flaki z olejem. Wiem że Itanium miał mieć inne zastosowanie, ale pomału intel liczył że się uda pozbyć x86. Wiem coś tam czytaliście, ale układacie to po swojemu, co nie zmienia faktu iż większość programistów zdaje sobie sprawę z ułomności x86 w dzisiejszych czasach. Przykład szybkiego trabanta jest jak najbardziej stosowny...

@Motyl cyt "Heh ,znam takich jak Ty "fachowców" od PC i Windows
Jak tylko coś nie tak, to reinstalacja systemu"


A ja znam takich jak Ty. "Naprawiali" 2 dni i dwie noce, a później komp wyladował u mnie z tekstem od właściciela : "Mój sąsiad po 5 latach informatyki walczył i mówił że komp chodzi jak ta lala, ale naprawdę to chodzi wolno i nie wiem czemu" ... Po mojej robocie dostawał skrzydeł. Poza tym kolego zawsze robiłem klientom obraz na dysku "d", jak się coś porąbało klient sobie przywracał system z całym zainstalowanym balastem. Więc nie oceniaj innych jak nie znasz sytuacji. Znam swoje słabe strony i nie musisz mnie tutaj opluwać...

Co do Jobsa i oficjalnych powodów zmiany CPU to są takie jak podałeś. Ale widze żeś wychowany na TVN i oficjalnej propagandzie, ja wolę czytać między wierszami...Śpioch

Tu masz wikipedię :
Procesor graficzny (RSX)

Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego możliwości można porównać do układu graficznego ; 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.
link

A myślisz że NVIDIA specjalnie cos tam kombinowała dla Sony ? Zapodali coś zbliżonego do 6800 Ultra iładnie nazwali RSX...Pościsz się jak dziecko...


Ostatnia aktualizacja: 06.01.2013 22:13:01 przez Wojox
[#36] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #35

Heh, ależ to Ty układasz historię po swojemu, wypisując jakieś kompletnie wyssane z palca historie o złowieszczym Microsofcie, który rzekomo zabrał dla siebie wszystkie procki PowerPC od IBMa do konsoli XBOX i biedny Apple dlatego musiał przejść z PPC na tego beznadziejnego Intela x86...
To dopiero trzeba mieć fantazję!

W dzisiejszych czasach niemal wszyscy piszą w językach wysokiego poziomu i mają gdzieś, jaki procesor wykonuje ich kod. Odpal sobie takie Visual Studio Microsoftu i powiedz, że to nie jest zajebiste narzędzie...

Nie , nie zostałem wychowany na propagandzie Wyborczej i TVN - uważam ,że są to najbardziej zakłamane i stronnicze media w Polsce. Tutaj pełna zgoda! :)
P.S. Informatyki nie ukończyłem, bo okazało się, że umiem więcej, a papier i tak mi nic nie dawał ,bo miałem od lat dobrą pracę w IT.
Kompy robię zarówno w pracy (mam nieco ponad 300 szt. w moim regionie, połowa to laptopy), jak i prywatnie ludziom - szybko i porządnie. Format to ostateczność ,ale kilka razy byłem zmuszony i do tego...

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2013 22:16:34 przez Motyl

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2013 22:23:55 przez Motyl
[#37] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Motyl, post #36

link
Czas pokazuje wyraźnie, XBOX 360 zatkał faby IBM, Microsoft mógł wybrać mnóstwo innych procków, ale wybrał PPC dla swojej konsoli. Człowiek myslący od razu się skapnie o co biegało. Poza tym IBM/Motorola zawsze chwalili swoje CPU.

Nie , nie zostałem wychowany na propagandzie Wyborczej i TVN - uważam ,że są to najbardziej zakłamane i stronnicze media w Polsce. Tutaj pełna zgoda!
P.S. Informatyki nie ukończyłem, bo okazało się, że umiem więcej, a papier i tak mi nic nie dawał ,bo miałem od lat dobrą pracę w IT.
Kompy robię zarówno w pracy, jak i ludziom szybko. Format to ostateczność.


Motyl honor oddaję !!! uzyłem tylko sarkazmu. Powyższy Twój tekst uważam za wzór, ponieważ ja cenię ludzi/złote rączki a nie policealne gogusie. Tylko jak byś widział 10 klienta który przynosząc kompa jeszcze w drzwiach wołał : FORMATA PROSZĘ !!!ok, racja I czekał aż zlikwiduję dane na dysku, dopiero wychodził. Wiesz ludzie różne sprawki nocami robili na kompach.

Opowiem Wam jeden przykład. Klient po nocce spędzonej na redtube i innych tam wynalazkach, został obudzony przed 5 letniego synka który obudził tatusia, bo się komp popsuł. Tatuś patrzy na ekran a tu wielka kobieca wagina konsumuje czcionki i foldery z pulpitu. Synek pyta ...tato co to jest ?? A tatuś za 10 minut u mnie się znalazł i zlewaliśmy boki....
[#38] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #30

skoro X86 jest takie nieefektywne to dlaczego konkurencja nie zrobiła nigdy nic co by wyraźnie było lepsze? było przecież sporo linii komputerów na różnych super RISCach i prędzej czy później wszyscy przeszli na nieefektywne X86 i nagle okazywało się że X86 jest si. No jak to się mogło stać?


x86 nadrobil w ciagu ostatniej dekady do "klasycznych" PPC, tylko jakim kosztem zuzytych na ten cel zasobow... To jest zwykly produkt konsumencki i tak nalezy nadal patrzec na x86, z stad taki szeroki wybor, od Atomow poprzez Celerony, i3, i5, az do i7 i Xeonow, poza tym wezmy np: SSE, po co te wszystkie MMX, SSE1, SSE2, SSE3, SSE4 itd. choc dopiero po 10 latach AVX mozna porownac do Altivec/VMX.. Wspolczesne juz procesory PPC np: serii A2 podazaja sciezka jaka x86 jeszcze dlugo nie beda podazac... Zobaczymy czy cos zmieni pojawienie sie ARM64, mysle, ze to wlasnie ARMy beda wypierac x86 z rynku konsumenckiego, bo zwyczajnie staja sie wystarczajace do typowych zastosowan 99% uzytkownikow... PowerPC generalnie w komputerach osobistych jest dzisiaj na pozycji martwej, ale to nie znaczy, ze procesor jest zly lub gorszy, bo jest zupelnie na odwrot, to bardzo dobry elegancki procesor...

x86 dopiero od niedawna jest na 64bitach, wczesniej Intel zrobil Itanium ktore bylo/jest kompletnym niewypalem, co pokazuje tylko, ze nie bylo to latwe dla Intela. Dopiero Opteron i Xeon mozna uznac za udane.
[#39] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@kjb666, post #34

Z tego co pisano w necie, to G5 za bardzo się grzały aby je wsadzić do laptopów.


bez przesady z tym grzaniem, wersje G5 2.7Ghz grzeja sie, ale G5 2Ghz sa juz spoko.. do laptopow nie nadaja sie, to fakt, dlatego powstal PA6T ktory pod tym wzgledem porownywac nalezy do pozniejszych Atomow przy znacznie wyzszej od Atomow wydajnosci, a to przelozyloby sie na godziny zabawy na baterii, gdyby taki MacBook powstal.
[#40] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #35

może i stosowny i co z tego. Skoro ten trabant i7 jest szybki i tani to co mnie obchodzi że ma X86?
to nawet lepiej że ma X86 bo mam kompatybilność wsteczną

w przeciwieństwie do niektórych nie mam zatrutego umysłu propagandą M. Pampucha z MA
ba, wręcz przeciwnie, mam sentyment do X86 i tylko mogę się cieszyć że i7 jest 100% zgodne z moim pierwszym PC na 386 ok, racja
[#41] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #38

dopiero po 10 latach AVX mozna porownac do Altivec/VMX
tia, bo mają "vec" w nazwie i zaczynają się na "a"

BTW. Czy ja dobrze widzę i najszybszy komputer na świecie ma X86? http://www.top500.org/system/177975

poczekaj tylko aż Intel dopracuje Xenon Phi i nową generację Atomów bazowanych na Hashwellu to się od X86 nie opędzisz
[#42] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #41

tia, bo mają "vec" w nazwie i zaczynają się na "a"


bo dopiero AVX ma zestaw instrukcji bliski 1 na 1 vs VMX...

Czy ja dobrze widzę i najszybszy komputer na świecie ma X86? http://www.top500.org/system/177975


mylisz sie, najwazniejsza jest pozycja w samych CPU, bez dodawania GPU, ktore nie nadaja sie do wielu zastosowan... widac wyraznie, ze najlepsze sa Power BQC i tak tez jest w rzeczywistosci... praktycznie bezkonkurencyjny
[#43] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #41

poczekaj tylko aż Intel dopracuje Xenon Phi i nową generację Atomów bazowanych na Hashwellu to się od X86 nie opędzisz


nie zachwycalbym sie tak bardzo Xenon Phi, to o czym mowia, to szczytowa wydajnosc tych 50 rdzeni (eksprymentalnie mieli nawet 80).. to jest koprocesor, czyli zwykly procesor musi przygotowac pierw dane do obliczen i wrzucic w taki strumien, a to trwa czesto dluzej niz same obliczenia, a jak trwa kilkadziesiat razy dluzej to mozna sobie darowac to rozwiaznie...

to jest jednostka ktora powstala z mysla o konkurowaniu z GPU pokroju Tesla (zmiennoprzecinkowe), a nie CPU, jej zaleta jest niby zgodnosc z x86, czyli rzekoma latwosc programowania, wlasciwie tyle...

Atomy to juz raczej piesn przeszlosci , netbooki traca w konkurencji z ultrabookami... a ARMy poza zasiegiem, zarowno cenowym, energetycznym, jak tez jakosci duzego choc lekkiego oprogramowania...
[#44] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #32

jaki 2x 6800Ultra?
piszesz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia widzę
a gry na PS3 i X360 chodzą w rozdzielczościach poniżej 1280x720 i w bidnych 30fps i jeszcze tego nie wyrabiają często i są zwolnienia i przycięcia

na PC na 8800GTX czyli karcie też 2006 pograsz we wszystkie multiplatformowe gry w 1920x1080 na większych detalach

SONY nic nie "zdekonspirowało", ot kolejna konsola z wiecznie gorszą grafiką niż na kompach. Nic się nie zmieniło


Pisząc takie brednie i sypiąc w co drugim zdaniu teksty o "żałosnej krytyce PC" obnażyłeś kim jesteś :)
I nie pisz, że rozumiesz różnicę między kolekcjonerskim hobby a praktycznym zastosowaniem, bo gdybyś rozumiał, to byś nie wdawał się w tak radykalne oceny ludzi, którzy używają PC tylko dlatego, bo nie mają innej alternatywy.

PC się poprawił przez ostatnie dziesięć lat zdecydowanie. Sam niedawno pisałem, że mamy do czynienia chyba pierwszy raz z sytuacją gdzie sprzęt PC dorósł do wydawanych gier i coraz rzadziej mamy do czynienia z sytuacją gdzie nowo wydana gra nie ma jeszcze na rynku sprzętu, który byłby w stanie ją uciągnąć na najwyższych detalach. Nie zmienia to jednak postaci rzeczy, iż PeCet jak był tak jest mało ergonomiczny pod kątem zarządzania swoją teoretyczną mocą. Zapas mocy w obecnych grach i najnowszych kartach graficznych i procesorach wynika tylko z tego, że technologia niektórych szczebli poszła tak bardzo do przodu. Wciąż jednak zapotrzebowanie na prąd i zarządzanie zasobami mocy przeliczeniowej jest niechlujne. Wciąż system pożera zbyt wiele zasobów na samego siebie. Zatem aby osiągnąć oczekiwany efekt w najnowszych grach na PC trzeba mieć naprawdę sprzęt bardzo wydajny, z mocnym zasilaczem. To tak jakbyś do jazdy do sklepu oddalonego o 2km na zakupy artykułów na obiad używał TIRa zamiast roweru.

Niestety pisząc głupoty na temat gier z PS3, rozdzielczości, zastosowanych tam podzespołów i płynności oraz jakości tych gier pogrążasz się jeszcze bardziej.

Ten temat był tu już kilka razy poruszany i wywoływał duże zadrażnienia pomiędzy zwolennikami poszczególnych platform, ale proponuje Ci, abyś lepiej przejrzał rankingi ostatnich lat jakie to gry i na jakie platformy wygrywały plebiscyty na najlepszą grę z najlepszym klimatem, i rankingi na najlepszą grafikę w grze.

Pisząc o PS3: "SONY nic nie "zdekonspirowało", ot kolejna konsola z wiecznie gorszą grafiką niż na kompach." jedynie potwierdzasz, że jesteś klasycznym PeCetowcem z krwi i kości ze wszelkimi, obowiązującymi, pejoratywnymi skojarzeniami z określeniem "PeCetowiec". Możesz być z siebie dumny

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2013 07:37:27 przez Duracel
[#45] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #44

Jako dumny posiadacz PC, PS3 i XBOX 360 muszę jednak kilka zdań skrobnąć, bo jednak nie masz do końca racji

Sam niedawno pisałem, że mamy do czynienia chyba pierwszy raz z sytuacją gdzie sprzęt PC dorósł do wydawanych gier i coraz rzadziej mamy do czynienia z sytuacją gdzie nowo wydana gra nie ma jeszcze na rynku sprzętu, który byłby w stanie ją uciągnąć na najwyższych detalach

To nie do końca jest tak, gry równane są do najsłabszej obecnie platformy - konsol. Co by nie mówić, X360 czy PS3 to już starocie na rynku z kiepskimi komponentami - ot taki PS3, 256 MB Ram, 256MB pamięci GPU na starusieńkim GF7900, CPU CELL, który swoje chwile miał dawno temu - rewelacji nie ma. Głupi BF3 daje porównanie konsola vs PC, albo nowy medal of honor, wersja konsolowa - cóż porażka .

Z jednym się z Tobą zgodzę, PC się mocno zmienił, nabrał naprawdę gigantycznej rezerwy mocy. Współczesne grafiki i procesory to rakiety, myślę że nawet premiera nowych konsol nie będzie w stanie dogonić jakością grafiki PC - wystarczy popatrzeć na przecieki sprzętowe nowych konsol AMD A10 4-8 GB Ram i grafika w stylu Radeon HD 76x0 - zachęcająco nie wygląda . Oczywiście jak to będzie wyglądać zobaczymy wkrótce - podobno już za miesiąc :) .

Ten temat był tu już kilka razy poruszany i wywoływał duże zadrażnienia pomiędzy zwolennikami poszczególnych platform, ale proponuje Ci, abyś lepiej przejrzał rankingi ostatnich lat jakie to gry i na jakie platformy wygrywały plebiscyty na najlepszą grę z najlepszym klimatem, i rankingi na najlepszą grafikę w grze.

Akurat rankingi nie mają nic wspólnego z rzeczywistością - ot choćby ostatnie VGA i jego nominacje - cóż wiele osób uważa je za jakąś pomyłkę i totalną kpinę.
Najlepsza gra na PS3 - podróż - owszem gra doskonała, ale naprawdę nie było innych lepszych. Najlepsza grafika w grze - Halo 4 - mam grałem i daleki jestem do stwierdzenia że jest najlepsza - imho wiedźmin 2 na X360 wygląda milion razy lepiej, zresztą wystarczy odpalić stery BF3, czy nowy MOH na PC i JEST lepsza grafa .
Najlepsza gra na PC- XCOM - dlaczego ta gra, a nie sto razy lepszy starcraft czy diablo ? . Są to oczywiście lepsze wybory niż w 2011 gdzie wygrał Uncharted 3 w zasadzie tylko za plansze na pustyni , no ale tak czy inaczej VGA ostatnio wyznacznikiem jakości w grach nie jest .

Zatem aby osiągnąć oczekiwany efekt w najnowszych grach na PC trzeba mieć naprawdę sprzęt bardzo wydajny, z mocnym zasilaczem.

Nie przesadzasz trochę ? , wg sony moje PS3 - CECH 2504A pobiera max ok 240 W, przy czym mój PC w grze pobiera 290W (AMD FX, RADEK HD5970) a grafikę na PC mam zauważalnie lepszą . Owszem nowsze wersje piątej generacji PS3 pobierają ok 200-220 W, ale różnice w poborze energii między konsolą i PC duże nie są, a różnice w grafice jednak zauważalne :)

SONY nic nie "zdekonspirowało", ot kolejna konsola z wiecznie gorszą grafiką niż na kompach

Oczywiście nie jest to prawdziwe stwierdzenie. Pamiętam jak kilka lat temu zobaczyłem Killzone 2, opad szczeny był, ale zaleta konsol to też ich największa wada - jedna platforma . Sprzęt idzie do przodu, a konsole nie, przez co po kilku/kilkunastu miesiacach od premiery konsole już tak nie zachwycają .

Zaletą konsol są gry - tzw. exy, dla HALO kupiłem X360, a dla Killzone, Uncharted i Resistance kupiłem PS3 i niestety innych zalet nie widzę .
[#46] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Olo, post #45

Widze co niektorzy daja nabrac sie na marketingowe chłyty... To nie PC nabral jakiejs duzej mocy, tylko zmienila sie ekonomika takich projektow. Nic nie stoi na przeszkodzie zeby dzisiaj zrobic gre wymagajaca 16 rdzeni 3Ghz i karty z 5 tys rdzeni CUDA, tylko po co, zeby nie sprzedac ani jednego egzemplarza takiej niegrywalnej gry, a kiedy pojawi sie sprzet zdolny to obsluzyc wszyscy beda patrzec jak na staroc, bo juz nie obsluguje najnowszych fiuczerow SSEv10 i CudaV24. PC nabral mocy, tak, w porownaniu do konsol sprzed 6 czy 10 lat, ale nabral tez nowej jakosci bezsensownego starzenia sie w tempie kosmicznym...
[#47] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #30

prędzej czy później wszyscy przeszli na nieefektywne X86 i nagle okazywało się że X86 jest si

Że większość, to x86 to nie znaczy, że są to najlepsze procesory, kryterium najefektywniejszy procesor jest brane pod uwagę, ale to jeden z wielu czynników decydujących o wyborze CPU (o biznesie, pieniądzach, ludziach, firmach, powiązaniach, profilu potencjalnych klientów itp nie wspomnę).
[#48] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #33

Jesteś kolejnym skrzywdzonym dzieckiem cyberprzestrzeni przez MA?

Po co ta nierzeczowa nagonka na MA?
[#49] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #40

tylko mogę się cieszyć że i7 jest 100% zgodne z moim pierwszym PC na 386

Życzyłbym Ci tego, ale chyba wiesz, że tak nie jest :D
[#50] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Duracel, post #44

w dawnych czasach odpowiednikiem pecetowca był amigowiec. Normalni ludzie grali na konsolach a amigowce rżeli z zachwytu jak to na Amidze wszystko lepiej wygląda i brzmi i że lepszą rozdzielczość mają, kolory itp rzeczy

teraz (tj od drugiej połowy lat 90) jest to samo (tj. lepsza grafika na komputerze niż konsolach) tylko zamiast Amigowców są Ci sami jeśli chodzi o typ ludzie tylko używają PC i są pecetowcami :)

tak, jestem pecetowcem z krwi i kości. Mam też PS3 i gram na niej w sumie równie często co na PC z tym że w gry multiplatformowe na PS3 nie gram i nie mam zamiaru mając dobrego PieCa

Niestety pisząc głupoty na temat gier z PS3, rozdzielczości, zastosowanych tam podzespołów i płynności oraz jakości tych gier pogrążasz się jeszcze bardziej.

mam porównanie tego jak wyglądają i działają multiplatformowe gry i na PS3 w porównaniu z PC jest zwyczajnie PORAŻKA. Piękna grafika w Ucharted i KillZone nie ratuje tutaj sytuacji nic a nic

wiele gier lepiej będzie wyglądało/działało na GeForce 8600GT z tego samego czasu co PS3 na procesorze a'la Core 2 Duo 65nm też z tego samego czasu. O 8800GTX też z końca 2006 nawet nie mówię bo ta karta jest cała wydajniejsza niż całe PS3 i spokojnie multiplatformery ciąga w 1920x1080

PS3 już na starcie został pobity wydajnościowo przez PC i to wcale nie najdroższe modele kart. Te najdroższe poprostu odskoczyły bardzo daleko ...
[#51] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@BULI, post #49

na kompatybilność wpływa wiele czynników
np. może komputer z i7 mieć za dużo pamięci ram albo być za szybkim
moga też być jakieś nieudokumentowane instrukcje których się Intel dawno pozbył więc jakiś tam promil programów może nie działać i nie będzie to 100% tylko 99.99% :)

Jednak oficjalne instrukcje są w pełni zaimplementowane i tak naprawdę nic nie powinno przeszkadzać każdemu programowi działać. Nawet są płyty z ISA do i7 jakby ktoś chciał użyć starych kart rozszerzeń

ja to sobie złożyłem kompa z Pentium 3 z ISA i możliwością wyłączenia cache w procesorze co sprawia że jego wydajność spada do poziomu 386SX 25MHz rzuć nazwą jakiegoś programu DOSowego który mi na takim kompie nie ruszy to chętnie sprawdzę ok, racja
[#52] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #51

Turbo Pascal na i7 :D
[#53] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #50

Musisz pamiętać o jednym porównując PC do konsol. W świecie PC działała taka zasada iż jak wprowadzano nowinki typu DirectX 10, programiści ledwo rozgryazali wersję 8.1 Więc teoretycznie wszyscy się podniecali iż gry super, echy achy, a gra wykorzystywała DX8.1 i parę funkcji z 9.0.

W konsolach programiści rozłożyli na łopatki cały możliwy do osiągnięcia hardware. Gry wykorzystuja prawie 100% mozliwości konsoli. Dlatego mimo 6 lat powstają gry które mogą "zatykać" odbiorcę. Podejżewam że w PS/3 i XBOXie są jeszcze nie odkryte "pokłady".

Historia także nie przeczy iż Sony musiało "ograniczyć" konsolę (wymóg IBM) żeby nie zaczęto wykorzystywać konsoli jako serwery. Stąd tylko 256 MB Ramu, co także dowodzi iż procesor CELL (pochodna PPC) potrafi się katować na takiej małej pamięci. To także kolejny dowód ułomności x86, które pamiętamy jak kocha RAM i plik wymiany.ok, racja

Sony także musiało (jakieś sądowe porozumienie) zablokować możliwość instalacji dodatkowego systemu operacyjnego. Pierwsze wersje mają opcję : "Other system" w menu systemowym. Jest parę dystrybucji linuxa na PS/3 które oczywiście posiadam....

@Duracel po co walczysz z tą legalnością ?? Gry na CD32 są dostępne w śmiesznych cenach :
link

Niestety Twój ulubiony tytuł troszkę kosztuje :
link

To z wysyłką ze 150 zł, jak za nowy tytuł.....ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2013 22:38:44 przez Wojox
[#54] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #50

Na konsolach gra sie jednak przyjemniej i latwiej, bo o nic wlasciwie nie trzeba sie martwic, wystarczy wrzucic plyte z gra i grac, wszystko jest przyciete na miare konsoli i jezeli liczba FPS jest stala/rownomierna to pozostawia wszystko razem dobre wrazenie, naprawde malo kto bawi sie w porownywanie/ogladanie jakis detali, bo grafika w tych konsolach stoi i tak juz na b.wysokim poziomie...

8800GTX nie jest wydajniejszy od calej PS3, w grach owszem, ale to jest kwestia innych jednostek..., ale poza tym zalezy co w czym, oczywiscie mowa o porownaniu 6 jednostek SPE z Cell/PS3 vs 128/96 rdzeni CUDA z 8800, np: w kryptografi to zmiata i to w miare komplikacji coraz dalej...

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2013 22:45:20 przez gx
[#55] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #54

Zgadzam się z Tobą w 100%. Do dziś z przyjemnością odpalam Grant Turismo i żadna PCetowa rajdówka/samochodówka/wyścigówka mnie tak nie rajcuje.
Na PS/3 jest coś takiego jak "miodność", to to coś co przyciąga spowrotem do tytułu.
I wiem że są chyba już ładniejsze gry, ale tej nie dorównają. Samochód się prowadzi jakby człowiek siedział za sterami.

Dlatego się ma PC/PS-3/XBOXa360 no i Maca/Amigę oczywiście.
Gadanie czy Pecetowiec czy Amigowiec ja po prostu komputerowiec. Z tym że Amigę dażę sentymentem, konsole zachwytem a pecety mam.OK
[#56] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #53

te pokłady to ogromne koszty dla twórcy gry, koszty które nie zawsze się zwracają i dlatego większość gier nie wyciska żadnych soków tylko wygląda słabo

jakby każda gra wyglądała jak gry od SONY (poza GT5 które jest paskudne imho) to oczywiste byłoby że te gadki o optymalizacji i wyciskaniu soków są prawdziwe a tak to mamy tylko kilka gier pokazujących że się da i całą masę gier które pokazują że się nie opłaca

co do DX8.1 to do końca 2006 raczej było już rozgryzione i na tapecie był DX9 a dokładniej DX9c który dość szybko stał się wymagany w niektórych grach a dokładniej tych na silniku Unreal3. Czas rozgryzania DX8.1 to 2004 i wtedy właśnie wychodziły gry głównie robione jeszcze w DX8.1 z niewielkimi tylko dodatkami DX9 albo z efektami DX9 które równie dobrze działały na DX8.1 np. Half-Life2.

Other system w PS3 to jakaś pomyłka była. Dali opcję wybitnie nieprzemyślaną marketingowo co się na nich zemściło. Myślę że takich głupot w przypadku PS4 nie będą już uskuteczniać, szczególnie że PS4 ma być podobno na AMD
[#57] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #55

Ja niestety nie moge juz od jakichs 2 lat patrzec na konsolowa grafike i jesli tylko to mozliwe gram na pc w 3d z padem od x360.Nie wszyscy lubia 3d ale np. takie Lego LOTR wyglada jak by sie siedzialo za stolem gdzie te wszystkie zabawki biegaja ;) Miazga OK
[#58] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Aniol, post #57

Ja gram niemal na każdej znaczącej konsoli jaka się pojawiła (taka moja mała obsesja :P ) i przyznam, że dla mnie szczegółowość grafiki to drobiazg - miodność można uzyskać niezależnie od ilości polygonów etc... I dlatego też trzymam się standardowego założenia - w FPS-y i RTS-y gram na PC (wiadomo - lepsza kontrola), we wszystko inne najczęściej na jednej spośród konsol, z reguły na tej, na której wyszedł pierwowzór (stąd też np. nie mam Ratchet & Clank Collection HD na PS3, tylko gram w oryginalne 3 części na PS2, bo sprawia mi to po prostu większy fun :) )

Uważam, że odrzucanie jakiejś gry tylko dlatego, że wygląda gorzej od innych z danego okresu, jest bez sensu. Przykładem może być choćby genialna gra "Nier", która została zjechana za grafikę, ale ma genialną historię :)
Tak samo nie należę do grupy, która np. faworyzuje wersje na X360 lub PS3, bo któraś ma lepsze cienie itp. pierdółki - za to to, co się dla mnie liczy, to płynność rozgrywki i wszelkie addony zawarte w danej wersji (stąd np. wybór Dark Souls na PS3, z racji lepiej działającego multiplayera) :)
[#59] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #56

PS4 ma być podobno na AMD


kolejna plotka w ostatnich latach.. PS4 to sie ukaze w 2014 lub nawet 2015. Nowe wersje tych kontrolerow ruchowych maja/beda mialy spore zapotrzebowanie na CPU, wiec to raczej dyskwalifikuje energooszczedne A10 od AMD. Sony lubi zaskakiwac, a mozliwe, ze beda chcieli zachowac zgodnosc z PS3.
[#60] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #59

PS4 ma mieć APU i dodatkowe wydajne GPU. Wszystko wskazuje na to, że Cell zostanie całkowicie porzucony na rzecz AMD
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem