[#61] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@odo, post #60

jezeli Sony rzeczywiscie tak zrobi to bedzie prawdziwy downgrade . Pierwsze konsole mieli na MIPS (tj. PS1/One, PSP, PS2), nastepnie wybrali Power, a teraz wybiora PC/XT i to bedzie koniec... ;), to juz Microsoft wydal pierwszego Xbox na x86, a kolejny to juz na Power...

Moze wybieraja teraz APU od AMD, bo moze w przyszlosci chca wejsc w ARM ?. AMD planuje APU z ARM w odpowiedzi na Tegre od Nvidi.

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2013 16:12:45 przez gx
[#62] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #61

SONY pewnie chętnie by dalej na MIPS robiło PS3 ale się skończyły MIPSy to wymyślili tworzyć mega cudowny procesor o którym było w sumie bardzo głośno. I zrobili ten procesor i był dobry tylko że akurat do konsoli taki procesor to jak pięść do oka. Lepiej by wyszli dając jakiegoś dwu rdzeniowego 3.2GHz G5 bo CELL ma bidną wydajność na wątek a to się głównie w grach liczy. CPU z X360 też ma bidną wydajność na wątek, taką samą zresztą jak CELL bo to ta sama jednostka wykonawcza jest tj. wykastrowany z OoO G5. I tak oto jeśli teraz wezmą bez kombinowania X86 to będą mieli dużo lepszy procesor jeśli chodzi o gry mimo że jakaś tam teoretyczna wydajność jest mniejsza.

W PS4 najważniejsze jest aby dali dobry układ graficzny a nie jaki będzie procesor. Ważne też aby nie zmarnowali połowy przepustowości GPU na jakiś most z CPU. W PS3 takie coś zrobili i raczej to nie był dobry pomysł bo aby używać CELLa do MLAA to i zwykły PCI-E by wystarczył...
[#63] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #62

W PS/3 mieli problem z transportem danych z nosnika Blue Ray. Coś z DMA szwankowało, więc jak się doczytywało coś z płytki (a przy 256 to często było) to haczyło granie. A tak nie powinno być. Dlatego też do dziś zostały problemy z grami w FullHD.

Z wyborem procka x86 jedno jest na +, drugie na -.
Plus to łatwa konwersja gierek z PC
Minus to obowiązek zainstalowania gigantycznego RAMu w konsoli. Wiadomo że x86 (dzisiejszy) bez 4 GB się nie obejdzie.....
[#64] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #62

W PS4 najważniejsze jest aby dali dobry układ graficzny


narzedzia i metody programistyczne determinuja tutaj wydajnosc i konstrukcje sprzetu. kiedy konstruuje sie sprzet na lata to nie mozna myslec chwila obecna, trzeba byc wizjonerem, pionierem itd.. . PS1 zaskoczyl, PS2 powalil :), ale PS3 to taki juz sredniak, kilka przeblyskow jest, niezbyt dobrze to wszystko sklejone, takze ogolnie krok w tyl . Dzisiaj to jednak nie jest pytanie do konstruktorow sprzetu co bedzie lub co chcieliby zeby bylo lub co moga zaproponowac..., tylko do developerow gier, bo od ich wygody zalezy czy jakis tytul bedzie czy nie, mozna wiec dalej polemizowac, czego oczekuja... ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2013 19:09:06 przez gx
[#65] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #64

developerzy oczekują:
1 dużo pamięci aby nie tracić czasu na optymalizacje
2 dużo wydajności graficznej aby nie tracić czasu na optymalizacje
3 dużo wydajności procesora z jednego wątku aby nie tracić czasu na optymalizacje

PS1 na swój czas spełniał wszystkie warunki
PS2 spełniał warunki 2 i 3 a ilość pamięci była żałośnie mała.
PS3 nie spełnia żadnego z tych warunków i widać to po grach. Konkurencja ma lepsze 1 i 2 a w sumie wydajność CPU z X360 jest łatwiej wyciągnąć też... CELL ma parę i widać to po tych kilku grach ale to tylko kilka gier a reszta twórców nie ma czasu i kasy na wykorzystywanie CELLa, szczególnie że PS3 nie ma większości rynku jak PS2 miał.

PS4 jak dadzą dużo zwykłej pamięci i dwie karty graficzne tj. jedna z APU a druga zwykła to będzie świetne połączenie. APU można oddelegować do MLAA i innego postprocessingu czy np. liczenia fizyki a główna grafika może zając się normalnymi rzeczami. Poza tym gry sklepikowe mogą używać tylko APU i oszczędzać prąd i wpływać na mniejszą awaryjność konsoli. Do tego co mógł liczyć CELL w PS3 taka grafika z APU nada się dużo lepiej.

Imho sensowniej byłoby dać te APU + Radeona niż tworzyć nowego CELLa + Radeona/GF bo wydajność z APU łatwiej wyciągnąć a to jest ważne. A takie Naughty Dog i tak zrobi najładniejszą grę jaką się tylko da. Oni też woleliby robić tego Uncharted na platformę bardziej przypominającą PC czyli z dużą ilością pamięci i procesorem z większym IPC
[#66] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #63

X86 wbrew pozorom jest jednym z najosczędniejszych jeśli chodzi o upakowanie kodu procesorem. 68K były lepsze ale ich nie ma już i w porównaniu do RISCów takie X86 błyszczy
[#67] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #65

PS2 spełniał warunki 2 i 3 a ilość pamięci była żałośnie mała.


mala, ale nie zalosnie jak na rok 2000/2001 w temacie gier.

developerzy oczekują:


to nie jest piekne jak to opisujesz.. programisci gier maja dzisiaj problem z tym co powinno byc na CPU Vs. z tym co powinno byc na GPU, taki sztywny podzial dreczy ich nocami i zamiast spac ciagle kalkuluja, a Ty im wlasnie dolozyles roboty, bo jeszcze musza myslec, gdzie tu CPU-APU, a gdzie GPU, sie chyba pochlastaja :)

Co do ilosci pamieci to tez nie jest tak slodko, takie 8GB to juz raczej szybki bufor, a nie pamiec operacyjna. DDR3 jest za wolna zeby operowac na takiej calosci w przyslowiowej ramce plynnie dzialajacej gry... DDR5 poprawia, ale jest pradozerne... Takze nie ma co tutaj przesadzac. Trzeba wiec znalezc zloty srodek, pomiedzy wydajnosci, iloscia pamieci, a rzeczywistymi potrzebami gier w fullHD.

No coz, mnie taki projekt nie powala
[#68] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #66

X86 wbrew pozorom jest jednym z najosczędniejszych jeśli chodzi o upakowanie kodu procesorem.


chyba zapomniales o ARM.
[#69] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #68

Skoro x86 jest taki oszczędny to dlaczego Windowsy rezerwują tak wielkie jej zasoby. Nie wspomne też o programach i grach. A plik wymiany (ustawimy dobrowolność dla Windowsa) czasami sięga 1,5 GB. Lubię żarty ale nie takie...

Dlatego bardzo żałuję że Amiga tak skończyła. Motorole 68k są nadal rewelacyjnym konstrukcyjnie układami. OK
[#70] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #67

A pamięć XDR2? W PS3 jest taka zastosowana (albo XDR), gdyby uzyc jej do obsługi procesora i ukladu graficznego?
[#71] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #65

Z ta pamiecia trafiles w 10.Optymalizacja cpu i gpu to pestka przy wojnie totalnej odzyskiwania ramu z najdziwniejszych miejsc podczas developmentu OK Ktos kto nie mial z tym stycznosci nie zdaje sobie sprawy jakie rzeczy sie dzieja podczas upychania kontentu w konsoli.

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2013 00:11:07 przez Aniol

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2013 00:12:28 przez Aniol
[#72] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #69

Skoro x86 jest taki oszczędny to dlaczego Windowsy rezerwują tak wielkie jej zasoby. Nie wspomne też o programach i grach. A plik wymiany (ustawimy dobrowolność dla Windowsa) czasami sięga 1,5 GB. Lubię żarty ale nie takie...

A co ma windows do tego?
Ma ram to się na siłę nie kopie. Gdyby oprogramowanie na kompie zaczęło tak cudować z ramem jak na konsolach (w przeciwieństwie do tamtych na kompie masz więcej niż jeden program odpalony) to gwarantuje Ci, że włosy masz siwe przy korzystaniu. Linux odpalony na PS3 i podobnie skonfigurowany na PC pobierały podobne ilości ramu.
Z ta pamiecia trafiles w 10.Optymalizacja cpu i gpu to pestka przy wojnie totalnej odzyskiwania ramu z najdziwniejszych miejsc podczas developmentu OK Ktos kto nie mial z tym stycznosci nie zdaje sobie sprawy jakie rzeczy sie dzieja podczas upychania kontentu w konsoli.

Czytałem kiedyś wypowiedź jakiegoś Developera, że tak naprawdę, gdyby sony wypuściło coś o mocy niewiele większej od PS3, ale z większą ilością ramu i sensowniejszym do oprogramowania procesorem to by wystarczyło.

Ktoś też marudziły, że jak wyjdą nowe konsole to, żeby wykorzystać ich potencjał to będzie trzeba mieć 2x większy budżet na grę. Niewielu jest w stanie sobie to pozwolić.


Przy PS4 nie ma też za bardzo co się spodziewać jakiejś innowacyjnej architektury. Ich sytuacja finansowa jest nieporównywalnie gorsza aktualnie w stosunku do tego co było wypuszczając PS3.

Zresztą, pożyjemy zobaczymy OK

Pozdrawiam
[#73] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #64

@gx
"PS1 zaskoczyl, PS2 powalil"

Inaczej: PS1 powalił, PS2 nie rozczarował. Z dzisiejszej perspektywy może i trudno w to uwierzyć ale gdy posiadając dopaloną A600 i mając dostęp do w miarę nowoczesnych PC przesiadłem się na PSX to szok graficzny był powalający. Nie mogłem się napatrzeć na szybko działające i dysponujące niesamowitą dla mnie grafiką gry 3D: Pandemonium 2, Need For Speed 3, Tekken 3 itd. Trudno było mi uwierzyć iż można lepiej.

A teraz pogrywając w Ojca Chrzestnego na PS2 cieszę się tylko że grafika nie straszy bo już o zachwycie nie ma mowy w momencie gdy obok stoi XBox360.
[#74] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@conrdd, post #73

Inaczej: PS1 powalił, PS2 nie rozczarował.


tak tez moze byc
[#75] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #63

W PS/3 mieli problem z transportem danych z nosnika Blue Ray.

PS/3 to jakiś nowy standard gniazda (następca PS/2)?
Zauważyłem, że piszesz jak popadnie, PS/3, PS-3, PS3...
I nie Blue Ray, tylko Blu-Ray
[#76] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Aniol, post #71

Jako konsumenta, malo mnie obchodzi co za bebechy beda upchniete w konsolach nowej generacji.
Liczy sie soft i jego jakosc, a o to nie trzeba sie martwic :) Generalnie HW w konsolach jest wazny z punktu widzenia developera , nie uzytkownika. Slaby HW, co pokazuje historia, nie przeszkadza konsumentom. A gry takie jak Super Mario Galaxy czy Uncharted 2 pokazuja ze male pudelka podlaczane do TV daja wiecej frajdy niz sprzety za grube tysiace zlotych.
Swoja droga, dzieki konsolom gaming na PC rozwinal sie bardzo pozytywnie na PC - dzis faktycznie granie na piecu nie jest tak uciazliwe jak kilka lat temu. No chyba, ze mamy pieca bez x'owego pada :)
No i gdyby nie konsole, na piecu nie byloby w co grac, bo tak de facto, to piece zasypywane sa konwersjami z konsol, obecnie z duzo lepsza grafika :)
Swoja droga, ciekawe jak szybko pady przyjely sie na PC - dzis kazda gra defaultowo obsluguje pada z 360, nawet w przypadku FPS, co jest ewenementem w skali Pc - raczej na +, bo granie powiedzmy w FC3 na x calowym TV, na klawiaturze i myszy to horror :)

Piecom brakuje dobrego systemu achievementow - trofea i achiki na ps3/XO to mistrzostwo swiata i jedna z najgenialniejszych rzeczy wprowadzonych w tej generacji.
[#77] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Ender, post #70

gdyby uzyc jej do obsługi procesora i ukladu graficznego?


jest juz uzywany eDRAM tam gdzie potrzeba sporej przepustowosci...

konsole nie musza dysponowac wielkimi mocami przerobowymi w jak najszerszym spectrum operacji itd.. wystarczy tyle co potrzeba do tzw. szaderow oraz prostej fizyki, i wystarczy rozszerzyc waskie gardla, a jest to wlasnie pamiec do przepychania przez rurociagi renderujace (TMU, ROP, ...) jak najwiecej setek MB tekstur ktore musza byc tam w calosci umieszczone i w miare dobrej jakosci, ale bez przesady, to nie badania kosmosu , od tego w duzej mierze zalezy jakosc grafiki... do logiki gry itp. wystarczy zwykly CPU na poziomie Celerona SandyBridge, nawet jednordzeniowy, choc optymalniej dac 2lub4 gdyby pojawilo sie cos niespodziewanego jak np: kontrolery ruchu, 8 czy 16 to troche bylby juz przerost formy nad trescia...
[#78] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@michalmarek77, post #76

bo granie powiedzmy w FC3 na x calowym TV, na klawiaturze i myszy to horror

Granie w FPS na padzie to horror.

Piecom brakuje dobrego systemu achievementow - trofea i achiki na ps3/XO to mistrzostwo swiata i jedna z najgenialniejszych rzeczy wprowadzonych w tej generacji.

Na STEAMie to działa, to samo na Uplay i GFWL(inna sprawa to jakość tego ostatniego...). Jakoś nie widzę w tym nic ekscytującego. Pewnie co kto lubi.

Pozdrawiam
[#79] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #69

Skoro x86 jest taki oszczędny to dlaczego Windowsy rezerwują tak wielkie jej zasoby. Nie wspomne też o programach i grach. A plik wymiany (ustawimy dobrowolność dla Windowsa) czasami sięga 1,5 GB.

A w zasadzie to jakie to ma znaczenie, skoro te "zasoby" są obecnie tanie jak barszcz i ciągle tanieją?
Windowsy stymulują sprzedaż, podzespoły tanieją a korzystają na tym wszyscy. To dzięki Windowsowi 95 mogłem w niedługim czasie tanio rozszerzyć maksymalnie pamięć w mojej A4000 i nabyć sensownej pojemności twardy dysk, nie wydając dwóch pensji...
[#80] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Tomahawk, post #78

Granie w FPS na padzie to horror.

No popatrz się, żyje w lęku już 15 lat zatem...

Na STEAMie to działa, to samo na Uplay i GFWL(inna sprawa to jakość tego ostatniego...).

UPplayowy system osiągnięć to w zasadzie nie istnieje przy trophies/achievements.

Jakoś nie widzę w tym nic ekscytującego. Pewnie co kto lubi.

Czasem zachęca do szerszej eksploracji gry. Ale co kto lubi, nie każdy ma czas i ochotę.
[#81] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Tomahawk, post #78

@Tomahawk

Granie w FPS na padzie to horror.


Kwestia przyzwyczajenia. Trochę się zdziwiłem przy pierwszej mojej grze na klocka - Fallout 3 - ale po godzinie zdziwienie minęło. Teraz pomykam w Mass Effect 3 online i nie widzę problemu - a 50" przed oczami oraz wygodna pozycja leżąca - bezcenne :)
(Mam też kinnect ale to już jest zabawka dla młodszego pokolenia - mi się skakać nie chce)
[#82] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #55

To prawda, w gry zrecznosciowe najlepiej sie lupie na konsoli. Niestety to jednak przez rynek konsol coraz wiecej tytulow PC jest uwalanych "pod ergonomie" konsoli. Malo klawiszy by mozna bylo grac wygodnie na padzie=mniej rozbudowane skille i kombinacje. Przykladem wiekszosc mojego ulubionego gatunku gier czyli crpg od Conana przez Dragon Age do DIII bardzo zubozaly przez to, ze "przystosowane" sa do konsol. To tak jakby World of Warcraft trzeba bylo obciac do 8 klawiszy i dpada.

Co do ociezalosci i slabosci windowsow itd. No pewnie od czasu spaczowanej visty temu systemowi nie mozna wiele zarzucic. Swietnie wyglada, sprawnie dziala mimo pierdyliarda upiekszaczy, stabilny jak skala, instaluje w locie, tak jak przestalem narzekac a zaczalem chwalic tpsa, podobnie jest z m$ i windowsem :) Akurat do firmy kupilem 2 kompy della, 1 wypasny z win7, drugi ekonomiczny z ubuntu. Niestety, przykro to pisac jako niegdysiejszy fan linuksa, to jest juz przepasc.

Co do dyskusji na temat pc vs konsola. Nie ma juz czegos takiego jak "wykorzystanie mozliwosci konsoli", to pojecie sie zdewaluowalo, sprzetowo pecety odjechaly konsolom na zawsze, teraz chodzi o to by jak najmniejszym kosztem dac generacje konsol, ktora choc przez jedna generacje gier dotrzyma kroku pecetom. Dzis swiat konsol powinien koncentrowac sie na multiplayerze, na achievmenstach, na spolecznosciach, na dodatkach typu kinect i wszelkie sterowanie ruchem (rozne od fikania i skakania - gesty i obsluga aplikacji i systemu jak w filmach scifi, typu wyswietlanie holograficzne), dotykowe ekrany a przede wszystkim na sklepach z tanimi aplikacjami pokroju google play/appstore i platnymi multimediami. Graficznie nigdy juz nie bedzie lepiej niz pecet, bo po co.
Moim zdaniem konsole przespaly moment, w ktorym mogly stac sie centrum domowej rozrywki. Kosztem zamkniecia sie pod rynek gier, mozliwe, ze przegapily juz moment wdarcia sie na rynek aplikacji domowych. A tablety naciskaja! Zeby sie nie okazalo, ze jakas tegra x-fi zamiecie wszystko pod dywan :D

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2013 09:56:27 przez pawelini
[#83] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)
Faktycznie, duża satysfakcja z posiadania wyśrubowanych parametrów na tabelce, taka ściśle PeCeciarska. Mam dużo ramu, mam szybki procesor, mam dużo zasobów... szkoda tylko, że tak niechlujnie i nieefektywnie marnotrawionych przez system. Narcystyczna sztuka dla sztuki, że mam czegoś dużo, a niechlujność systemu stymuluje sprzedaż szybszych podzespołów.

To są jakieś kompletne pierdoły... Prawdę rzekłszy, to trudno mi nawet od ręki powiedzieć, jakie "zasoby" ma ten pecet, przy którym teraz siedzę i niewiele mnie to obchodzi. Po to kupuje się nowy sprzęt, żeby po prostu działał i robił to czego się od niego w danym czasie oczekuje.

Czy kupując odtwarzacz DVD powinienem wnikać, co tam w środku siedzi i czy jest wykorzystywane optymalnie? A pies to trącał, ważne, że po włożeniu płyty leci film, prawda?

Uczenie się na pamięć każdego kondensatora w kompie, walka o każdy MHz, o każdy kilobajt chipu i o każdą dodatkową klatkę na sekundę (metodą np. testowania 5 różnych portów tej samej gry) to są zabawy dobre w ramach hobby a nie w codziennym życiu. Nie mam ochoty dokładać sobie dodatkowych utrudnień do i tak ciężkiej pracy i poświęcać na nią więcej czasu, niż jest to konieczne.
[#84] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)
szkoda tylko, że tak niechlujnie i nieefektywnie marnotrawionych przez system. Narcystyczna sztuka dla sztuki, że mam czegoś dużo, a niechlujność systemu stymuluje sprzedaż szybszych podzespołów.


przedmuwca ktorego zazwyczaj nie trawie tym razem w moim rozumieniu gada calkiem z sensem, bo to wszystko wiaze sie z marnotrastwem zasobow i energii, a w skali globalnej to powazny problem
[#85] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #84

Nie sądzę. Dzisiejszy preferowany wariant komputera domowego to laptop, stosowany zamiennie z tabletem. Mimo OGROMNEGO MARNOTRAWSTWA ZASOBÓW urządzenia te pobierają jednak zdecydowanie mniej prądu, niż ryczące wentylatorami i silnikami twardych dysków WIEŻE, obwieszone LEDami, niczym choinki. Te ostatnie znajdują zwolenników już tylko wśród nerdów, podobnie jak zabawy typu "liczenie kluczy" 24/7.
[#86] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Daclaw, post #85

Nie sądzę. Dzisiejszy preferowany wariant komputera domowego to laptop, stosowany zamiennie z tabletem. Mimo OGROMNEGO MARNOTRAWSTWA ZASOBÓW urządzenia te pobierają jednak zdecydowanie mniej prądu


ale nie w grach, chyba, ze obnizysz ich wydajnosc do poziomu zazwyczaj niegrywalnosci... pomijam juz kwestie ilosci zuzytych zasobow na sama konstrukcje i wyprodukowanie... wiec wracajac do tej energii, kiedy grasz na PS1 to pobor energi ksztaltowal sie na poziomie 3-6W, kiedy grasz w PS2 to juz 20-30W, a kiedy grasz na PS3 to ponad 200W... wypadaloby zeby kolejna generacja konsol pobierala 2000W , a to chyba nie tedy droga i tak se ne da panie Daclaw, bo wszystkim korki wyskocza, a rachunki za prad w szybkim czasie przekorcza wartosc konsoli i gier ;). PeCety juz potrafia pobierac ponad 700W w czasie zabawy co jest generalnie chore i pozbawione tutaj kompletnie sensu...

Laptopy nie powstaly z mysla o graniu przy ciaglym niemal pelnym obciazeniu. Natomiast laptopy ktore moga od biedy nadac sie do grania sa znow za drogie, wyraznie mniej wydajne i maja rozne schizy zwiazane z zarzadzaniem energia, zeby nie przekroczyc mozliwosci zasilacza 90-120W. Za cene takiego laptopa mozna miec konsole i min. ze 20 gier.

W tej sytuacji np: nowa nieduza konsola Wii U pobierajaca srednio ponizej 50W (maks. 75W) jest super atrakcyjna i nie wazne, ze mozna sobie wlozyc do PC lepsza karte itd.. i miec 3x wiecej FPS itd.., jak pobor energi podskoczy 10x i wiecej... wazne zeby gry byly na konsoli dobrze dokrojone do tych 30-60fps... Kolejne generacje konsol tez maja pojsc droga ponizej 100W bez pogorszenia jakosci, raczej polepsza jakosc... w ten sposob PCety rzeczywiscie odskoczyly konsolom, tylko czy aby na pewno w dobrym kierunku ?

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2013 11:31:40 przez gx
[#87] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@GumBoy, post #75

A Ty czemu nazwałeś się GumBoy, nie lepiej było "prezerwatywa" lub "kondon"?
Mam taką koleżankę, na każdym kroku poprawia, że to tak się mówi a to tak się pisze. Ale ludzie domyślni na to w ogóle nie patrzą. A Ty musiałes się pomądrkować, nawet Miodek by nie poprawiał takich błędów.

Sorry za off top. A .... zaś błąd,, przepraszam za off top...
Tu masz video :
link

Nie tylko ja się pomyliłem..... BLUE RAY

@Daclaw,,, ale nie w tym kontekście pisałem, wiadomo że to co napisałeś to czysta prawda. Jak popatrzysz z odwrotnej perspektywy, to tanienie podzespołów doprowadzało do nerwicy wielu klientów. Pamiętam jak kumpel kupił 3D Prophet Radeon 9700 za 1800 zł, Po 3 miesiącach nikt mu nie dawał 800 zł.

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2013 15:08:16 przez Wojox
[#88] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #87

A Ty czemu nazwałeś się GumBoy, nie lepiej było "prezerwatywa" lub "kondon"?

"Kondom" jak już...

Tu masz video :
link

Nie tylko ja się pomyliłem..... BLUE RAY


Nie rozumiem. To jakieś usprawiedliwienie ma być, czy co? Jak prezydent walnie orta to znaczy że OK jest jeśli i ja go będe robił?
[#89] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #86

PeCety juz potrafia pobierac ponad 700W w czasie zabawy co jest generalnie chore i pozbawione tutaj kompletnie sensu...

Rany skąd ty masz takie dane , to że zasilacz ma moc np. 700W nie oznacza że komputer tyle pobiera. W chwili obecnej na listwie zasilającej świeci się 169 W - podpięty do niej jest PC (zasilacz moc 750W), Monitor, A1200(zasilacz ATX 550W) i drugi monitor - oczywiście obydwa komputery działają, więc gdzie ten pobór 700W i więcej .
[#90] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@Wojox, post #69

Skoro x86 jest taki oszczędny to dlaczego Windowsy rezerwują tak wielkie jej zasoby.

No i Naprawdę przy dzisiejszych cenach pamięci jakie to ma znaczenie . Zresztą mogę też napisać - skoro PPC jest taki oszczędny to dlaczego OS4/MOS rezerwują tak wielkie jej zasoby , ba to są tak zasobożerne systemy że na mojej wypasionej A1200 nawet się nie uruchomią , to jest dopiero kpina . Uważam, że nawet OS 3.9 jest kobyłą bo na mojej A1200 + 8 MB Fast, chodzi strasznie ślamazarnie i zabiera ponad połowę dostępnej pamięci

Nie wspomne też o programach i grach.

Nie wspomnę też o programach i grach - Quake I na mojej A1200 jest całkowicie niegrywalny (CPU 060-50MHz, 64 MB Ram, EGS Spectrum 2 MB ostatnio nawet Radeon 9200 PCI ) . Nie wpadłeś na to, że często gry na PC mają duże wymagania bo jednak te tekstury w dużych rozdzielczościach trochę tej pamięci potrzebują ;)

A plik wymiany (ustawimy dobrowolność dla Windowsa) czasami sięga 1,5 GB. Lubię żarty ale nie takie..

Jak masz mikroskopijną ilość RAM-u to się nie dziw, że plik wymiany ma tyle. Wiesz w dzisiejszych czasach gdzie 4 GB Ram kosztuje 60-80 zł, a kość 8 GB można kupić za 140-150 zł, narzekanie na brak ramu bo duży plik wymiany wiąże się często z tym ze komputer ma małą ilość pamięci - ja mam wyłączony plik wymiany, więc w czym problem , pewnie moje x86 jest mega wydajne ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem