[#121] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #118

no to wiesz ja wolę sobie pociągnąć z sieci i używać normalnych tanich urządzeń które żłopią prąd jak szalone.


to raczej nie jest normalne, rozumiem, ze jak Twoj samochod zlopalby paliwa tyle co czolg, to tez byloby normalne ?, tez analogicznie do tego CRT mozesz napisac, ale za to jaka moc, to tak jakby czolgiem jezdzic do supermarketu po fajki. Normalnosc to juz dzisiaj nie jest, nawet w USA i to samo tyczy sie energii elektrycznej...

----
Na marginesie dodam, ze nawet ekonomia bierze ten czynnik juz mocno pod uwage np: co z 2x wzrostu PKB jak np: zuzycie energii/paliw wzroslo w tym czasie 4x, to sie zwyczajnie juz dzisiaj nie kalkuluje...
Tutaj zacytuje mistrza Waligorskiego, z bajeczek Babci Pimpusiowej :D
"Zrobił wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.
Kopalnia z elektrowni cały prąd zżerała,
Stąd brak światła i węgla. Ale system działa!"
[#122] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #114

tak sobie sprawdzilem na notebookcheck wydajnosc najslabszego 4 rdzeniowego i7 3gen 3612QM w CineBenchu 11.5 i co widze: 5.66 . Dzielimy czestotliwosc przez 2, bo tak by wypadalo zeby bylo w okolicach 1.2Ghz dla 4 rdzeni i wychodzi 2.3. 2 rdzeniowy Celeron G550/2.6Ghz ma 1.8. Zgadza sie z tym co ad hoc sobie napisalem :). Ogolnie ten i7 z 2x mniejsza czestotliwoscia jest wydajniejszy od tego Celka 2.6Ghz, choc slabszy na rdzeniu.
[#123] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #120

to czy nowe konsole będą prądożernymi monstrami zależy od tego czy chce się MS i SONY dopłacać do każdej sztuki konsoli czy nie. SONY jest w trudnej sytuacji finansowej więc pewnie zrobią sprzęt na styk tj. tanim kosztem. Mocne zasilacze, wielkie obudowy z wielkimi radiatorami same w sobie podnoszą koszt a co dopiero układy które ten prąd ciągną. Tu nie chodzi o energooszczędność tylko o finanse

istota gier nie jest fizyka tylko dobra zabawa, a Wii U to oferuje i poprawia wyraznie grafike wzgledem konsol PS3/XBox360... gadanie jakoby cofalo to granie na konsolach w przeszlosc jest wiec kompletna bzdura...

a fizyka nie wpłynie może na dobrą zabawę?
jak możesz mówić że coś jest przeszłością gdy się nie wydarzyło jeszcze?
ostatni przykład konsoli half-next-gent to Dreamcast który po premierze PS2 zwyczajnie padł pogrążając departament konsolowy Segi. Z Nintendo tak łatwo pewnie nie pójdzie, szczególnie że pewnie wydadzą poprostu za jakiś czas kolejną małą konsolkę która za te kilka lat będzie trochę szybsza od PS4/X720 i tak się to będzie kręciło ok, racja
Mimo wszystko uważam że takie konsole jak Wii U działają na szkodę jakości multiplatformowych gier.
[#124] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #123

to czy nowe konsole będą prądożernymi monstrami zależy od tego czy chce się MS i SONY


Sony czy MS chocby nie wiem jakimi zasobami gotowki na doplaty do sprzetu dysponowal nie wyprodukuje monstrum 0.5kW. 250W monsterek bedzie juz budzil tutaj spore kontrowersje. Nie sadze zeby Sony i MS chcieli mocno przekraczac 100W dla calego systemu i to bedzie powrot tutaj do normalnosci.

a fizyka nie wpłynie może na dobrą zabawę?


Na zabawe to glownie wplywa grywalnosc, pomysl, kontrola, obsluga gracza itd.. potem grafika, oprawa dzwiekowa.. realistyczna fizyke wymienilbym tuz przed cena konsoli w sklepie, ale za nosnikiem na ktorym jest dostepna gra . Z tego co ja czytalem to najglosniej krzycza developerzy ktorych silniki bazuja na fizyce liczonej glownie przez CPU, co przy tak prostej fizyce jaka jest w grach az prosi sie o wykorzystanie GPU, nie sadze jednak zeby to przy tym PPC bylo niezbedne dla wielu jezeli nie wiekszosci gierek, tam bedzie liczyc sie przede wszystkim to co w/w.

Z jednej strony bylo kiedys slychac lamenty, na co konsoli taki procesor jak Cell..., MS wyciagnal z tego wnioski i zamowil nieco inny procesor, a Nintendo doszlo do wniosku, ze skoro dali GPGPU to taki CPU powinien styknac, a przy tym nie musza obawiac sie jakiejs duzej awaryjnosci sprzetu przy takim poborze energii i chlodzeniu...

Strategicznym celem samego Nintendo przy tworzeniu spec. Wii U bylo tutaj nie tyle tworzenie ultra top modelu nowej superwydajnej konsoli co siegniecie po gry z polek PS3/X360 i mozna powiedziec, ze na 99% im sie to udalo i to z taka spec.

uważam że takie konsole jak Wii U działają na szkodę jakości multiplatformowych gier.


przestan, bo sie poplacze . jaka tam znowu szkoda, chyba nie ta klapka w glowie otworzyles :D. Co to za pojecie "multiplatformowe gry" ?. Na PC cala multiPCetowosc sprowadza sie do ustawien LOW/MEDIUM/HIGH/ULTRA, to samo mozna zastosowac do gier konsolowych, tylko na konsoli nic nie trzeba wybierac, bo zrobili to juz tworcy.

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2013 14:35:57 przez gx
[#125] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #124

Sony czy MS chocby nie wiem jakimi zasobami gotowki na doplaty do sprzetu dysponowal nie wyprodukuje monstrum 0.5kW. 250W monsterek bedzie juz budzil tutaj spore kontrowersje. Nie sadze zeby Sony i MS chcieli mocno przekraczac 100W dla calego systemu i to bedzie powrot tutaj do normalnosci.

pierwsze modele PS3 i X360 brały >200W

Z jednej strony bylo kiedys slychac lamenty, na co konsoli taki procesor jak Cell..., MS wyciagnal z tego wnioski i zamowil nieco inny procesor, a Nintendo doszlo do wniosku, ze skoro dali GPGPU to taki CPU powinien styknac, a przy tym nie musza obawiac sie jakiejs duzej awaryjnosci sprzetu przy takim poborze energii i chlodzeniu...

Fakt, CELL jest przesadą. Zawsze mówiłem że lepiej byłoby dać na to konto lepszą grafikę. X360 gdyby miał w zestawie dysk (tj. nie byłoby modeli bez dysku które ciągną ten sprzęt w dół) i Blu-Raya to byłby ogólnie lepszą konsolą jeśli chodzi o technikalia. CPU + GPU w X360 są bardziej dostosowane do realiów konsolowych

co do N to z jednej strony tak a z drugiej mogli dać jakiś procesor bardziej bazowany na G4 i taktowany ze 2GHz. Dało by to pewnie ze 20W tylko większy TDP a wydajność byłaby nieporównywalnie większa. 1.24GHz procesor pokazuje brak perspektywicznego myślenia. Za bardzo przyzwyczaili się przez Wii do robienia powolnego taniego sprzętu

Na zabawe to glownie wplywa grywalnosc, pomysl, kontrola, obsluga gracza itd.. potem grafika, oprawa dzwiekowa.. realistyczna fizyke wymienilbym tuz przed cena konsoli w sklepie, ale za nosnikiem na ktorym jest dostepna gra

gry 2D pokazują dzisiaj że na fizyce można zbudować genialny gameplay. Gdy w grach 3D będą podobne możliwości twórcze to okaże się że gry bez tej fizyki są głupie i nudne. Jestem co do tego pewny

swoją drogą rozumiem że masz Wii U, to powiedz jedną rzecz: czy gry z pierwszego Wii są w HD na Wii U czy w SD?
[#126] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@XoR, post #125

pierwsze modele PS3 i X360 brały >200W


i to byl jeden z powodow ich sporych wymiarow i awaryjnosci, a teraz sa inne kryteria oceny.

Fakt, CELL jest przesadą.


ale teoretycznie pozwala wykonac dobra fizyke, co z tego, jak zdecydowana wiekszosc developorow mowi, ze jest to dla nich zbyt trudny i niewielu skorzystalo

co do N to z jednej strony tak a z drugiej mogli dać jakiś procesor bardziej bazowany na G4 i taktowany ze 2GHz.


tylko wtedy bylby nieco wiekszy, pobieral wiecej energii, wydzielal wiecej ciepla. obecny cpu mieszczacy w sobie trzy rdzenie ma wielkosc jednego rdzenia intel atom (45nm) i zadowoli sie maks. TDP 5W/1.24Ghz.

pamietaj, ze dzisiejszy pojedynczy tranzystor w techn. 45nm moze dzialac z predkoscia nawet setek Ghz (oczywiscie ruch w dol czy gory ma swoje konsekwencje, nie zawsze procek w mniejszym wymiarze bedzie lepszy i vice versa..), zatem tylko od skomplikowania i jakosci architektury zalezy z jak maks. czestotliwoscia moze dzialac, ile energii bedzie mogl pobierac, ile ciepla wydzielac, ile zasobow materialowych zuzyje, ile bedzie odpadow itd... Procesory RISCowe osiagaja zegar nawet 10Ghz na rdzen, wlasnie dzieki temu, ze sa RISCowe (maja proste operacje nie wymagajace wielu tranzystorow), choc w ekstremalnych warunkach pracy... Oczywiscie procesory z superkomputrow tyle nie osiagna, bo choc sa RISCowe to maja mnostwo dodatkowej logiki calkowicie zbednej w domowych CPU. Najwiecej i tak we wspolczesnych prockach zajmuja pamieci :), a potrzeba tutaj 6 tranzystorow na 1 bit... to sprawia, ze nawet polowe powierzchni zajmuje w niezaleznie juz jakim procesorze jego wlasne pamieci... to na tym polu x86 nadrabiaja do RISC, ale jest granica, czym wiecej tej pamieci tym wiecej zzera to energii, wydziela ciepla i tym bardziej zlozona jest logika ktora musi tym zarzadzac, a to obniza zegar, zeby tak sie nie stalo trzeba obniz. proces techn., to znowu komplikuje produkcje, zwieksza potencjalnie awaryjnosc itd... Temat mozna ciagnac niemal w nieskonczonosc

Dlatego trzeba zastanowic sie nad tym, czy procesor musi dublowac jednostki wykonowacze z innych ukladow, ktore sa nastawione na pewien specyficzny sposob przetwarzania, jak np: w GPU i tutaj bedzie dzialac takie przetwarzanie duzo efektywniej niz na CPU...

a wydajność byłaby nieporównywalnie większa. 1.24GHz procesor pokazuje brak perspektywicznego myślenia


ja wiem czy nieporownywalnie, czy rzeczywiscie jest brak myslenia perspektywicznego. ten cpu z tego co donosza developerzy w typowych operacjach jest dosc dobry (takze dla fpu np: PPE z PS3 tutaj jest strasznie cienki, tak samo jak Intele..), jedyna jego wada jest brak jednostek vmx na rdzen (altivec, uzywaja ejplowskiej terminologi), czy to jednak rzeczywiscie wada przy latwo programowalnym GPU o wydajnosci 500Gflops ?. Tak jak napisalem wczesniej, najbardziej psiocza Ci ktorzy widza problem w przepisaniu swojego silnika fizyki na CPU+GPU, bo maja tylko na CPU, takze obecnie nawet 3Ghz i5 ze swoimi 4 rdzeniami ledwo daje rade, a przeciez to jest naturalne pole dzialania dla GPU (a przeciez nie jest to fizyka rodem z CERNu), CPU bardziej nada sie do innych operacji np: AI jest domena CPU, tylko tutaj wazniejsza jest wydajnosc w typowych juz operacjach. Tak po prawdzie, to wszystko rozbije sie o kase, mamone, sianko, kapuste itd. :), juz obecnie potrzeba osobnych zespolow opt. dla X360 i PS3, i dochodzi jeszcze Wii U, tylko Wii U oferuje zupelnie inna architekture, nowa architekture, taka ktora bedzie dominowac w grach, jak sadze, w przyszlych grach.

gry 2D pokazują dzisiaj że na fizyce można zbudować genialny gameplay.


gry 2D to zadowola sie kilkudziesiecioma Mflopami :)

swoją drogą rozumiem że masz Wii U


nie mam jeszcze, to ma byc zakup urodzinowy, jedynie testowalem 1 egz., zeby sprawdzic reakcje na taka zabawke... trzeba liczyc sie z tym, ze dev. ten sprzet poznaja, zob. co bedzie za rok :).. Co do pytania, to nie wiem, byly tylko dwie gry i dwie na Wii U, nawet nie bralem tego pod uwage, a to tez pewna zaleta.

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2013 00:32:44 przez gx
[#127] Re: Gry komputerowe a ograniczenia Amigi (68k)

@gx, post #126

sorry za balagan w tekscie, ale najczesciej klepe ze smartfona i jeszcze nie przywyklem
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem