Komentowana treść: Quake III Arena dla MorphOS-a?
[#1] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?
a nawet gdyby to i tak żaden normalny użytkownik systemu MorphOS niemógłby pograć ponieważ sterowniki 3D, na których chodzi gra są dostępne tylko dla wybranych.




A na VooDoo 3 to "kwak" nie pójdzie ??

[#2] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@waldiamiga, post #1

Do Voodoo3 też są nowsze sterowniki (które to zapewne są wymagane;), do których dostępu bronią takie siły, że nawet stado trolli nie da rady ;)
[#3] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@grxmrx, post #2

Właściwie sens zamieszczania newsa o tym porcie jest ogólnie dyskusyjny, bo wiadomo jaka jest sytuacja. Bardzo dobrze że znalazły się w nim słowa "dla wybranych", etc.

Wiadomo że jest dostępny port quake2 dla mosa, który się kisi od niewiadomo jak długo, a co tu mówić o quake3, który się pewnie również będzie kisić.

Mogli by sobie darować pokazywanie screenów z produktów, które robią sami dla siebie, a na sieć zapodają je tylko po to, by uzyskać bliżej nieokreślony efekt propagandowy (?).

Efektem ubocznym są wzdychania userów, i produkowanie komentarzy z nieśmiertelnym słowem "czekam" w roli głównej.
[#4] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?
Okazało się, że nie był to Quake III tylko niezależny engine, który potrafi obsługiwać mapy m.in. z Quake III.



Ciekawe teorie, a ja słyszałem że ten "engine" to pecet z QIII podłączony przez VNC z pegazem
[#5] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@MinisterQ, post #3

Jak dla mnie to news o samym fakcie, że coś jest i działa, etc. to obowiązek ;) Jednak to, że "oni" jeszcze mają czelnośc się tym chwalić, robić screenshoty, filmy moim zdaniem można podsumować w jednym słowie - kpina.
[#6] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@grxmrx, post #2

Może ignorowanie wszelkich informacji o programach dla znajomych i
krewnych królika da do myslenia coponiektorym? Proponuje wszelkie
takie informacje metodą eXecowych ludzi wygwiazkowywać, po co się
denerwować, chcą się kisić w swoim sosie niech się kiszą...
[#7] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@Mufa, post #4

A widziales kiedykolwiek VNC w dzialaniu? Domyslam sie ze nie, tak samo jak osoba ktora pisze takie rzeczy ;). (Hint - VNC do demonow szybkosci nie nalezy).
[#8] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@Mufa, post #4

Siła intelektualnego przekazu komentarza godna komentującego.
[#9] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@MinisterQ, post #3

ja mam ten port quake2 i działa bardzo dobrze (na voodoo3 i mos1.4.5)
[#10] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@rzookol, post #9

no właśnie, na morphzone był wyciek portu Q2, może tak samo się stanie z Q3? ;)

[#11] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@rzookol, post #9

Wersja pod akcelerator 3D czy renderowana sofrwareowo?
[#12] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@DarQo, post #10

Jeżeli będzie to wersja pod akcelerator 3D to nawet jak wycieknie do ludzi to i tak uruchomi ją najwyżej 20 osób. Na pewno wymaga nowszego TinyGL, a to z kolei wymaga nowszych sterowników 3D. Nowszych... sprzed ponad roku. :D Na podstawie tego co obserwujemy od dwóch lat można być właściwie w 100% pewnym, że te sterowniki nie zostaną upublicznione NIGDY. Czyli jest tak jakby zupełnie nie istniały. Ja sobie trochę za późno z tego zdałem sprawę. No ale w końcu zdałem...
[#13] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@MinisterQ, post #8

To nie jego wina, po prostu im dłużej nie wychodzi nowa wersja mosa tym bardziej groteskowa jest cała sytuacja ;)
[#14] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@MDW, post #12

Dokładnie. Mam nadzieję, że również inni użytkownicy mosa zdadzą sobie w końcu z tego sprawę, nie można być przecież frajerem i czekać...

Fajnie było jak aktualizowali mosa 1.4.4, 1.4.5, no i wyszło po czasie kto zyskuje racje...

Z resztą niektórzy już to zrozumieli więc nie jest aż tak źle, jest grupa która już sprzedała Pegasosy, u innych poszły w odstawkę.

W ogóle to sprzęt typu Pegasos moim zdaniem kupili ludzie, którzy marzyli o postępie, o tym że na nowym sprzęcie, bez ograniczeń z przeszłości będzie można używać (jako użytkownik) rozwijanego systemu, aktualnie jak widze jak to niektórzy jeszcze piszą "bo taki mos to mi już wystarczy w zupełności" mnie przeraża, nie po to przecież wybierało się postęp (ale ten amigowy, nie ogólnokomputerowy) żeby znowu tak jak to przy Amidze klasycznej stać w miejscu i czekać na coś co nigdy nie nadejdzie.

Kto miał Amigę klasyczną przez te wszystkie lata, dokupywał te nowinki, przystawki, etc. i marzył o postępie miał to co chciał, ale teraz już niewiele z tego ma.

To może taka troche głupia sprawa z tym QuakeIII akurat, ale to nie chodzi o tę grę akurat (mi akurat nie zależy, nawet bym nie grał), ale podobnie było przy Blenderze, MMKeyboard czy czymś tam jeszcze. Jestem zdania, że mosowi przede wszystkim potrzeba softu a nie nowego systemu, ale bez postępów po stronie systemu oprogramowanie może ciągle stać na tym samym poziomie.
[#15] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@MDW, post #11

akcelerowana pod 3d (tinygl), działa nawet szybciej od hyperionowej, tyko save nie są kompatybilne i gram od początku
[#16] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@grxmrx, post #14

Po prostu MOSTeam sam nie wie czego chce, a tym działaniem powoduje,
że niedługo nie będzie dla kogo wydać MOSa 1.5.... Pegasosy zakupione
przez entuzjastów Amiga-like systemu przechodzą w ręce ślinuxowców...
Im dłużej będzie taki pat, tym mniej będzie zaineresowanych mosem i
prosze mi nie p******ić (za przeproszeniem), że jeszcze jest
nieskończone ect, bo to nigdy nie będzie skończone.
[#17] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@Kaczus, post #16

a tym działaniem powoduje, że niedługo nie będzie dla kogo wydać MOSa 1.5.



no i taki jest ich cel, nie bedzie userów to nikt nie bedzie marudzić
[#18] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@Kaczus, post #16

Szacuneczek,

Kaczy taka jest prawda,

Laire mast daj....

[#19] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?
llerva mate, co się do #$%&# #$@*! dzieje z tą "Amiga"...

Z perspektywy czasu widac dosyc wyraznie "słusznosc" tych wszystkich zabawnych batalii boing-ballowo - motylowych...

Mam nadzieję, że choć OS4 ujrzy światło dzienne w jakiejś rozsądnej formie [również na Pegaza :) - choć to marzenie ściętej głowy :(]...

Zakładam, że w OS4 obozie, jak zawsze zresztą, nie jest również za wesoło z $$$... -nie piszę tego broń Boszsz z jakąś złóśliwością, to po prostu niestety logiczne.

Niech do cholery przetrwa przynajmniej (a może najlepiej?) jedno Ami-rozwiązanie - bo jeśli teraz coś się powali, to w przyszłości jeśli dobrze pójdzie, bedziemy mogli w najlepszym wypadku oglądać jakiegoś playera mp3 z Boing-Ballem, albo inna pralkę z przyklejoną nalepą motyla...



sori za rzyg -jakoś tak odbiło mi się zeszłorocznym smalcem ;)
[#20] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@rolpho / D6, post #19

Niech do cholery przetrwa przynajmniej (a może najlepiej?) jedno Ami-rozwiązanie



Jedno przetrwa: www.aros-exec.org

[#21] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@tomek, post #20

Moze nawet w tym Ami-rozwiazaniu oficjalne 3D (dla Radeona na przyklad) pojawi sie szybciej niz w publicznie dostepnej wersji MorphOSa?
[#22] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@szuler, post #21

Michal, czy to jest JUŻ "groźba" z Twojej strony? [mam nadzieję, że TAK - bounty, bouny, bounty!] :) Czy dopiero podkręcanie atmosfery? 8) [tak, czy siak, mój rv200 czeka niecierpliwie w antystatycznej torebce]
[#23] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@szuler, post #21

Mnie ciekawią dwie rzeczy. Czy, gdy entuzjaści MorphOSa, czy innych "skazanych na sukces" amisystemów dojdą do wniosku, że "się skończyło" i pozbędą się swych amimaszyn, zechcą na swoim PC zainstalować AROSa skoro cały czas nie chcą dostrzec jego powolnego acz stałego rozwoju? Czy amiprogramiści, którzy stwierdzą, że szkoda ich zdolności dla supportowania trupa zechcą pisać amiprogramy dla AROSa?

[#24] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@tomek, post #23

Czy, gdy entuzjaści MorphOSa, czy innych "skazanych na sukces" amisystemów dojdą do wniosku, że "się skończyło" i pozbędą się swych amimaszyn, zechcą na swoim PC zainstalować AROSa



A czy zrobienie AROS-a działającego na Pegasosie jest możliwe? Bo ja bym się pewnie od razu przesiadł i przeniósł swoje programy. Ale na nowy komputer nie mam pieniędzy, choćby to tylko miał być tani PC. Zresztą nie chcę tak od razu krzyżyka na MOS-ie stawiać.
[#25] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@Kaczus, post #16

Smutne jest to, że entuzjaści Amiga-like systemu po sprzedaniu Pegasosa odchodzą od Amiga-like systemu na rzecz Linuksa, MacOS, czy Windowsa. W obecnej sytuacji nie ma innej opcji - pomijam pewną płytę o cenie używanego samochodu. Alternatywa jest na wyciągnięcie ręki o ile zaakceptują ją Ci, co umieją coś więcej niż Hello World...

Czy brak wsparcia nielicznych już amiprogramistów dla najtańszej na rynku platformy sprzętowej wynika tylko z uprzedzenia, czy także z innych przesłanek. Gdyby swoje programy pisali także dla AROSa za pół roku byłaby alternatywa dla porzucających latające konie i małe amigi...

Nie piszcie mi tylko, że Amiga/Pegasos to ich jedyny komputer i dlatego nie ma arosowych portów ich programów, bo gdyby tylko chcieli, kupiliby sobie na allegro odpowiedni sprzęt za 50-100 zł.

[#26] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@tomek, post #25

Może dlatego, że AROS, który miałbyć taki multiplatformowy, puki co
takim nie jest? Jest trochę za bardzo x86 a za mało inny. Zresztą
przeczytaj sobie to co napisał Krashan....
[#27] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@Grzegorz Kraszewski, post #24

Zrobienie AROSa dla Pegasosa z pewnością jest możliwe, tylko pozbawione sensu. Po co Michał, czy inny członek AROS Team miałby marnować czas na port dla maszyny wyprodukowanej w ilości ok. 1 tys. sztuk, skoro może w tym czasie udoskonalać system, teoretycznie nadający się do używacia na maszynie wyprodukowanej w ilości wielu milionów sztuk?

Ile osób będzie używać AROS-a na PPC a ile na x86?

Nie namawiam Cię do stawiania krzyżyka na MOS-ie. Namawiam jedynie do supportowania AROS-a x86, bo inny się wg mnie pojawi pewnie dopiero 2 tygodnie po MOS 1.5 ;).

Nie chcę komentować tego, co napisałeś o braku pieniędzy ale ja mam AROSa na sprzęcie za który dałem nieco ponad 100 zł. www.allegro.pl / przepraszam za kryptoreklamę..

Pozdrawiam i życzę Ci byś dał się przekonać. Takich osób jak Ty najbardziej potrzebuje teraz AROS. MOS-owi już nic nie pomoże. Podzieli los AmigaOS 3.x.
[#28] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@tomek, post #27

No właśnie w tym problem, na Pegasosie więcej oób używałoby AROSa niż
na x86, co do ilości wyprodukowanych sztuk - to przemnuż trochę :)))
Supportowanie Arosa x86 mija się z moją ideologia, jesli już masówka
to i system masowy, więc dla mnie to żadna alternatywa. Dodatkowo
Arosteam chyba tez dostal support od strony Genesi? Może w ramach
rewanżu system dla tej platformy?
[#29] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@tomek, post #27

Przesadzasz z tym PowerPC. Będzie prędzej czy później. Linux-hosted już chyba jest (na 601+ wolę nawet nie sprawdzać - znaczy, nie mam X11 na Maku ...).
[#30] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a?

@Kaczus, post #26

Czy rozsądne jest by skromne siły programistów skupionych wokół AROS-a rozproszyć na tworzenie portów, zwłaszcza tak lilipucich produkcji jak Pegasos?

AROS mógł być multiplatformowy, gdyby uzyskał wsparcie amiprogramistów u swego zarania. Teraz to nie ma sensu!!!

Rozwija się na jednej platformie ale ogólnie dostępnej. Czy Amiga-like x86 jest gorszym rozwiązaniem od non-Amiga-like x86? A może po pozbyciu się Pegazów przesiądziemy się na sprzęt bez x86?

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem