Komentowana treść: Natami MX wreszcie wyprodukowana!
[#361] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@waldiamiga, post #358

Cena zalezy przed wszystkim od ilosci zamowien - im wiecej osob zamowi, tym koncowa cena bedzie mniejsza. Cena jest w rekach uzytkownikow.

UPDATE
Oczywiscie konkretna cena bedzie podana zanim uzytkownik dokona zamowienia, stad tez pomysl na wstepna sonde okreslajaca wielkosc produkcji.

Ostatnia edycja: 06.02.11 16:05:24
[#362] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Banter, post #361

Trochę się zapętlamy w tym momencie. Ja na pewno nie zamówię nie znając konkretnej ceny. Myślę, że nie ja jeden.
[#363] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@G. Kraszewski, post #362

No ja też.
[#364] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Banter, post #361

Cena jest w rekach uzytkownikow.

Może zróbmy taką listę. Cena 3 tyś. jest całkowicie do przyjęcia. Myślę że większość z nas pootrafi sobie uskładać tyle w ciągu roku, a nasze hobby nie jest tanie.
[#365] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Andrzej Drozd, post #364

ja obawiam sie tylko jednego ze cena nat ami bedzie powiedzmy do 1500 zl i wtedy naprawde znowu ci wszyscy co kupili sam albo x1000 kupia beda nabici kolejny raz w butelke naprawde wspolczuje im.
[#366] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@SzaryWilk, post #365

ja obawiam sie tylko jednego ze cena nat ami bedzie powiedzmy do 1500 zł

Tego się chyba nie należy obawiać, mam wrażenie że to byłaby dość atrakcyjna cena. A Ci co kupili coś innego, mogą to zawsze sprzedać, jeżeli wolą NatAmi od sprzętu z PowerPC.
[#367] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Banter, post #361

Jakaś szansa na "widełki cenowe"? Typu: "Cena Natami zależy od wielu czynników, z których najważniejszym jest ilość zainteresowanych. W zależności od liczby zamówień będzie sie ona wahać między 500 a 1500 Euro"?
[#368] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Banter, post #357

wciaz powtarzacie ze to nastepny model klasycznej amigi. bullshit straszny. gdyby commodore rozwijalo amige tak jak chcieli tego tworcy to juz 15 lat temu amigi przypominaly by to czym dzisiaj jest aone/pegaz.

ale w commodore siedziala masa zakutych lbow co zamias dawac pieniadze na rozwoj woleli wciaz upychac przez dekade tą sama archiotekture, a w wiekszosci przypadkow sluzaca jako konsolka do gier. gora nigdy nie chciala rozwijac amigi. oryginalny zespol tak. mial byc hombre..czymze hombre rozni sie od tego co widzimy dzis w pc? mialy byc procesory RISC , jak dzisiaj, mialy byc modularne plyty, jak dzisiaj, a nie jakies mrzonki o dawno martwym 68k, i odpicowywaniu 25 letnich chipsetow w nieskonczonosc.
[#369] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@waldiamiga, post #358

oczywiscie bez VAT .a uwzgledniles jeszcze jakas obudowe hd, stacje dyskow etc? ;D

[#370] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@recedent, post #367

watpie czy taka informacje poznamy w przeciagu roku... plyta wciaz jest na etapie projektowania. mx przeciez to kolejny development board. cuda upchniete w fpga nie sa nawet jeszcze skonczone, a gdzie testy ,poprawki i finalna prodkukcja? :D
[#371] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@G. Kraszewski, post #366

1500 pln? czyli zeby tyle kosztowac natami musiala by BEZ podatku VAT kosztowac 320 euro :D lubie scifi ale bez przesady :D
[#372] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@DRACOX, post #368

gdyby commodore rozwijalo amige tak jak chcieli tego tworcy to juz 15 lat temu amigi przypominaly by to czym dzisiaj jest aone/pegaz.

Ale nie rozwijało. Gdybanie więc nie ma sensu.
[#373] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@ruberum_ignis, post #336

Ciekawe - twierdzisz, ze cos nie moze byc kopia jesli nie jest zrobione na podstawie cudzych planow? Powiedz to Rzymianom i ich kartaginskim statkom (bodajze pierwszy przypadek masowej produkcji - na podstawie jednego egzemplarza powstala cala flota).


Jakbyś nie zauważył, to nie ta skala.
Deski są trochę większe od bramek w układzie scalonym.

- @Dracox Mi nie chodzilo o to, ze jest sens zrobienia takiej karty pod x86. Chcialem tylko zwrocic uwage bojownikowi o slowa emulacja i kopia na to, ze taka karta bylaby w zasadzie emulatorem sprzetowym


Jak procesor jest nie jest emulowany, to nie jest to emulator.

tu esencja amigowosci-sprzetowosci(i jednym z podstawowych celow projektu) jest skopiowanie sprzetowe kosci AGA.


Kości AGA to w Amidze śmieć potrzebny tylko do wystartowania systemu i gierek.
Nawet na klasycznej Amidze soft chodzi o niebie lepiej na kartach graficznych, które o dziwo od zawsze były robione na układach z pc.


Oni chca po prostu zrobic w efekcie koncowym cos co bedzie sie zachowywalo jak ulepszone nieco kosci AGA.


Co jest bez sensu skoro od nastu lat jest Cybergraphics i Picasso96.


Porownanie z VBXE jest o tyle na miejscu, ze oni tez zastanawiali sie jak daleko pojsc z nowymi mozliwosciami, a na czym skonczyc....


Z nowymi możliwościami?
To proste - w ogóle nie powinni zaczynać.

[#374] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@wuk, post #337


To jest rozruch linii 68k a nie jednorazowa akcja wrzucenia AGI do FPGA.


Tylko po co?


To są karty od PCeta a nie od Amigi.


Co nie zmienia faktu że działają w Amigach dużo lepiej, od wytworów firmy Commodore.
[#375] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Andrzej Drozd, post #364

bez przesady taka uzywana makowka z oryginalnym MorphOSem nie ma juz az tak zaporowej ceny, a poza tym na szczescie a600 jeszcze nie kosztuje 1000 pln za podstawowa konfiguracje

nie lubie jak ktos pisze, ze nasze hobby nie jest tanie. Cena zalezy od wielu czynnikow, ale czesto takich wymowek uzywa sie zeby windowac ceny. A juz argument o uskladaniu jest dosc dziwny , bo prawda jest taka, ze jedni zarabiaja ponizej minimalnej (a w krajach biedniejszych czasem dolara dziennie), a inni potrafia zarobic znacznie wiecej (i to uczciwie) - a czesto nie ma to zwiazku z umiejetnosciami czy lepsza jakoscia ich produktow, po prostu kwestia sprzedania czegos/swojej pracy to inna umiejetnosc, nie piszac juz o tym, ze swiat nie zawsze placi najwiecej najlepszym rozwiazaniom z punktu widzenia technicznego/przyrody/czy czegokolowiek innego.

oczywiscie nie sadze, zeby 1500-3000 PLN za Natami w tej fazie produkcji/popularnosci bylo jakos szczegolnie wygorowana cena, bo nawet zrobienie czegos o mniejszej mocy niz Sam wymaga sporo wysilku.

czekam i mam nadzieje, ze zaatakuja rynek i zrobia joystick z wbudowana amiga i grami - powinno sie to sprzedac w takiej ilosci egzemplarzy, ze chip powinien wystarczajaco staniec. Moze doczekamy sie tez nowych kart do klasyka
[#376] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@recedent, post #367

Popieram.
Podanie widełek cenowych do publicznej wiadomości pozwoli zorientować się w sytuacji i przygotować na ew. szok cenowy.
[#377] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Banter, post #357

Niektorzy nie potrafia zrozumiec, ze sa ludzie, ktorzy po prostu NIE CHCA Amigi PPC i ta linia rozwoju jest dla nich kompletnie nieatrakcyjna.


Niektorzy nie potrafia zrozumiec, ze sa ludzie, ktorzy po prostu NIE CHCA Amigi 68k i jest dla nich kompletnie nieatrakcyjna.

Jest w bledzie, poniewaz NATAMI powstala jako nastepny model oryginalnej Amigi, kontynuacja linii 68k stworzona przez osoby, ktorych PPC na Amidze calkowicie nie interesuje.


Jaka kontynuacja? Jakiej oryginalnej Amigi?
Natami nie ma nic wspólnego z oryginalną Amigą.
Wsad do FPGA w Natami nie został zrobiony na podstawie oryginalnych planów firmy Commodore.



[#378] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@zxcvb8000, post #373

"Jakbyś nie zauważył, to nie ta skala.
Deski są trochę większe od bramek w układzie scalonym."
Dzieki za wyrwanie z blogiej nieswiadomosci, przestane konstruowac chipy oparte na deskach
Akurat skala w tym porownaniu nie ma nic do znaczenia. Owszem latwiej jest zrobic siekiere i wyciac deske, niz zajmowac fizyka polprzepowodnikow(zreszta aktualnie profesor uczelni technicznej ma czesto nizsza place podstawowa niz bardzo dobry operator koparki, choc kryzys temu ostatniemu to nieco obnizyl) ale kopiowanie rozwiazan polega we wszystkich dziedzinach na tym samym:
-albo sie ma plany i robi dokladnie wg. tej samej metody
-albo sie odtwarza efekt koncowy, mniej wiecej by dana rzecz wygladala/reagowala podobnie.
Nintendo na nesa/pegasusa planow raczej nie przekazalo Chinczykom w latach 90, a udalo im sie zalac rynek...

"Jak procesor jest nie jest emulowany, to nie jest to emulator."

ciekawe, ciekawe - czyli emulatory maca 68k na amigach 68k nie sa emulatorami

"Kości AGA to w Amidze śmieć potrzebny tylko do wystartowania systemu i gierek."

to tez ciekawe, bo czesc gier jakos nie za dobrze dziala bez ich emulacji, badz uruchomienia bezposrednio bez nich...

"Nawet na klasycznej Amidze soft chodzi o niebie lepiej na kartach graficznych, które o dziwo od zawsze były robione na układach z pc."

Bo do tego wymyslono lepsze uklady czy karty graficzne... A oprocz tego de facto bodajze Picasso IV to pecetowa karta graficzna z bezposrednim mostkiem zorro-pci(czy isa juz nie pamietam) robionym przez Villagetronic.
Poza tym jak spojrzysz na historie kart gfx do Amigi to w sumie powstawaly one w momencie gdy moc ECS/AGA okazala sie niewystarczajaca. Jakas inna firma wpadla na pomysl, ze mozna zastosowac dodatkowa przelotke i sprzedac taniej kupiona karte, jako nowa, specjalnie do Amigi. Co nie bylo zlym pomyslem bo dalo moc, ale gdyby Commodore rzeczywiscie inwestowalo w rozwoj (a nie, gdy koniec byl przesadzony) to takie korzystanie z zewnetrznych rozwiazan byloby niepotrzebne - Ami narodzila sie i odniosla sukces przede wszystkim dzieki genialnym chipom graficznym...

"
Co jest bez sensu skoro od nastu lat jest Cybergraphics i Picasso96."

Rownie dobrze ktos moglby napisac, ze AmigaOne jest bezsensu bo od jakiegos czasu mozna uzywac nowych systemow amigowych (czytaj MorphOS) na sporo tanszych makach PPC... zreszta nie kazda gra dziala z gfx bez problemu, a chodzi w tej zabawie o emulacje sprzetowa, nie systemowa.

"Z nowymi możliwościami?
To proste - w ogóle nie powinni zaczynać."

To samo mogloby tyczyc tak naprawde kazdego nowego rozwiazania, zwlaszcza amigowego.

"
To jest rozruch linii 68k a nie jednorazowa akcja wrzucenia AGI do FPGA.


Tylko po co?


To są karty od PCeta a nie od Amigi.


Co nie zmienia faktu że działają w Amigach dużo lepiej, od wytworów firmy Commodore."

Czy to bedzie jednorazowa akcja to sie dopiero okaze, a czy beda chetni to zalezy od nich

Czy karty od peceta lepiej dzialaja - nie zawsze, sprobuj uruchomic niektore niedosowe gry chocby pod ECS/AGA "

"Niektorzy nie potrafia zrozumiec, ze sa ludzie, ktorzy po prostu NIE CHCA Amigi PPC i ta linia rozwoju jest dla nich kompletnie nieatrakcyjna.

Niektorzy nie potrafia zrozumiec, ze sa ludzie, ktorzy po prostu NIE CHCA Amigi 68k i jest dla nich kompletnie nieatrakcyjna.

Jest w bledzie, poniewaz NATAMI powstala jako nastepny model oryginalnej Amigi, kontynuacja linii 68k stworzona przez osoby, ktorych PPC na Amidze calkowicie nie interesuje.

Jaka kontynuacja? Jakiej oryginalnej Amigi?
Natami nie ma nic wspólnego z oryginalną Amigą.
Wsad do FPGA w Natami nie został zrobiony na podstawie oryginalnych planów firmy Commodore.

"

Amiga 68k czy Amiga PPC moze byc zupelnie nieatrakcyjna dla 3/4 aktualnych uzytkownikow komputerow na swiecie. I co z tego? Nigdzie nie dojdziecie przy takich stwierdzeniach .

Zgodnie z wymogami formalnymi - aktualnie jedyna firma kontynujaca tradycje Commodore jest Commodore USA, a wiec tak naprawdę tylko autorzy ich renderingow w tej chwili produkuja amisprzet (albo amirenderingi jak ktos woli )


---
Ale tak podsumowujac to mamy sie z czego cieszyc - przy tak malym srodowisku powstaje tyle ciekawych projektow, ktorych autorzy jakos na szczescie nie sa przerazeni trudnosciami ze zbytem, a robia to glownie dla przyjemnosci. I chyba o to w zyciu chodzi, bo cytujac powiedzenie "rob to co lubisz, a nie bedziesz musial pracowac" .




Ostatnia edycja: 06.02.11 21:58:07
[#379] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@recedent, post #367

Oprogramowanie użytkowe 68k z Amigi do niczego się nie nadaje.

Do zabawy w programowanie Cybergraphics i MUI mam na MOS.

Jedyne co to bym chciał jeszcze uruchamiać z 68k to gry.
Mogę dać za Natami 100 PLN.
[#380] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@G. Kraszewski, post #362

Obstawiam, że (podobnie jak przy AmigaOne X10000) ukaże się ankieta typu "ile mógłbyś dać maksymalnie za Natami", która to wywinduje cenę w górę i pozwoli na sensowne oszacowanie rynku i określenie ceny. Bardzo wątpię, żeby było to mniej jak 1000 euro.
[#381] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@ruberum_ignis, post #378

emulatory maca 68k na amigach 68k nie sa emulatorami


A co to ma wspólnego z prawdziwym nie emulowanym procesorem 68k na osobnej karcie?
Po za tym dzisiaj ShapeShifter raczej byłby nazwany maszyną wirtualną.

Poza tym jak spojrzysz na historie kart gfx do Amigi to w sumie powstawaly one w momencie gdy moc ECS/AGA okazala sie niewystarczajaca. Jakas inna firma wpadla na pomysl, ze mozna zastosowac dodatkowa przelotke i sprzedac taniej kupiona karte, jako nowa, specjalnie do Amigi. Co nie bylo zlym pomyslem bo dalo moc, ale gdyby Commodore rzeczywiscie inwestowalo w rozwoj (a nie, gdy koniec byl przesadzony) to takie korzystanie z zewnetrznych rozwiazan byloby niepotrzebne


Tylko że to już trwa równo 20 lat.
Rok 1990 był ostatnim kiedy układy wyprodukowane przez Commodore były porównywalne z tym co montowano na kartach do PC.
ECS jeszcze jako tako wychodziły przy kartach VGA.
AGA to przy kartach SVGA była już całkowitą porażką.
I jeśli ktoś robi nowy sprzęt to powinien się dostosować do 20 letniej tradycji.
[#382] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@ruberum_ignis, post #378

weź, wycinaj z głową cytaty do których się odnosisz, bo Twój post jest za długi i nieczytelny (nie za bardzo wiadomo co kto napisał).
[#383] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@zxcvb8000, post #381

A chociazby to, ze taka Amiga klasyczna ma de facto przynajmniej dwa-trzy procesory w wersji z kartami PPC. Baa! Byly bodajze nawet karty do A2000 z dodatkowymi procesorami 68k przeznaczone przede wszystkim do lepszej emulacji maca.

A nazwanie maszyna wirtualna - nie do konca ma sens. Ja bym ta nazwe zarezerwowal juz predzej na emulacje osobnych komputerow. Bo maszyne wirtualna mam w momencie np. uruchomienia emulatora Atari.

-----------------

Po pierwsze wazny jest kontekst - w roku 1990, a nawet 1991/1992 pcety byly generalnie jeszcze traktowane jako komputery z herkulesem na pokladzie i brzeczykiem. A nowe rozwiazania byly dosc drogie i nie koniecznie 'niezbedne' wg. wladz biura czy uzytkownikow jezdzacych do biura/posiadajacymi w domu . Dlatego upadek Commodore nastapil dopiero okolo 1993/1994 roku.

Gdyby wymyslili swietne uklady graficzne/albo super notebooka to byliby lepsi niz Jay w dzisiejszych czasach. Swietnie gdyby tak bylo, a jeszcze lepiej gdyby nazwali to Amiga, ale niestety nikt na razie tak nie robi... Nowa AmigaONE X1000 - poza ciekawym (ale zbyt drogim, bo tradycyjna amiga byla tansza i lepsza od konkurencji) procesorem nie oferuje za wiele unikalnego. Co nie oznacza, ze nalezy ja calkowicie potepic jesli wyjdzie - bo jest ciekawym komputerem jubileuszowym... Natami jest ciekawym rozwinieciem klasyka i jego kopia, wiec czemu mialaby byc niemalze uznana za chybiony pomysl?
[#384] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@recedent, post #382

przepraszam, ale jakos nie widze mozliwosci podgrubienia w momencie edycji(po kliknieciu na edycje komentarza), a nie chce mi sie znakow wstawiac

zreszta Wy juz i tak cierpicie wystarczajaco za brak plznakow, dlugie teksty

musze zaczac walczyc z lenistwem...

Ostatnia edycja: 06.02.11 22:17:39

Ostatnia edycja: 06.02.11 22:20:20
[#385] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Banter, post #357

Tzn jaka filozofia ?
[#386] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@ruberum_ignis, post #383

A chociazby to, ze taka Amiga klasyczna ma de facto przynajmniej dwa-trzy procesory w wersji z kartami PPC. Baa! Byly bodajze nawet karty do A2000 z dodatkowymi procesorami 68k przeznaczone przede wszystkim do lepszej emulacji maca.


W dalszym ciągu nie wyjaśniłeś jaki to ma związek.

A nazwanie maszyna wirtualna - nie do konca ma sens. Ja bym ta nazwe zarezerwowal juz predzej na emulacje osobnych komputerow. Bo maszyne wirtualna mam w momencie np. uruchomienia emulatora Atari.


Ale przy uruchomieniu emulatora Atari masz emulowany procesor.
A przy uruchomieniu ShapeShiftera procesor nie jest emulowany.


w roku 1990, a nawet 1991/1992 pcety byly generalnie jeszcze traktowane jako komputery z herkulesem na pokladzie i brzeczykiem.


W RP.


Nowa AmigaONE X1000 - poza ciekawym (ale zbyt drogim, bo tradycyjna amiga byla tansza i lepsza od konkurencji) procesorem nie oferuje za wiele unikalnego.


I bardzo dobrze. Więcej niż inny procesor nie trzeba.


Natami jest ciekawym rozwinieciem klasyka i jego kopia, wiec czemu mialaby byc niemalze uznana za chybiony pomysl?


Z powodu olewania standardów które stanowią o tym czym Amiga jest i była przez ostatnie naście lat.
[#387] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@recedent, post #382

No i parallax sobie nie poczyta ;)
[#388] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@Banter, post #357

po prostu NIE CHCA Amigi PPC i ta linia rozwoju jest dla nich


PPC w Amidze to pomysl firm trzecich, pomysl zgapiony z Apple zapatrzonych w Apple... ktory mi osobiscie nie podobal sie od samego poczatku tzn. sama tylko forma akceleratora dla AOS3 68k byla sluszna...

Natami prawdopodobnie/przypuszczam bedzie mozna fleszowac, a to oznacza ciagly rozwoj i poszerzanie mozliwosci w czasie - nawet na obecnym FPGA.

Natami uwspolczesnia podstawowe mozliwosci Amigi 68k z AGA. AGA dziala z wydajnoscia wczesniej nigdzie nigdy niespotykana (na zadnym obecnie istniejacym x86 nie bedzie mozna uzyskac takiej wydajnosci pod UAE bez wsparcia hardware - to uwaga do DRACOX post#317). Natomiast nowe rozwiazania - obecnie SAGA i N68070, wpisuja sie w koncpecje FPGA - to bedzie jeden z atutow Natami i kolejnych z kolejnymi FPGA (kolejny atut - latwiej rozwijac sprzet w przyszlosci.....)

No coz, jezeli do tego wszystkiego dolaczy odpowiednio zoptymalizowany AROS N68k SAGA, to moze byc sprzet na miare Amigi XXI wieku :). Na pewno nie jest to sprzet - taki zwykly klasyk, dla tych ktorzy sa tylko zainteresowani odpalaniem superfroga z dyskietki, bo do tego wystarczy A600 za 100zl.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ostatnia edycja: 07.02.11 02:52:50
[#389] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@1989, post #388

na zadnym obecnie istniejacym x86 nie bedzie mozna uzyskac takiej wydajnosci pod UAE bez wsparcia hardware

oczywiscie to kiepski zart? niewiem czy wiesz ale obecnie mamy rok 2011, architektury buldożer i sandy bridge w x86. wielordzeniowe procesory , wspomaganie GPGPU, cuda/stream/opencl. to co napisales moglo byc prawdziwe w roku panskim 1998 .czyli 13 lat temu.architektura 68k umarla. choryginalne chipsety amigi byly przeterminowane juz w okolicach roku 92' to co robi natami team to uaktualnienie ich an poziom roku.. ~94' amiga poszla OFICJALNIE INNA DROGA. 68k i aga umarla . to srtaroc ,zabytek . fajnie to wspominac ale dzis nie moze to konkurowac nawet az ukladami w lowendowych komórkach ;/


zlitujcie sie i dajcie amidze 68k spoczywac w histori i pomoc rozwijac sie nastepcy opartemu o PowerPC(os4/mos), nowoczesne karty graficzne, szybkie pamiec i tanie i szybkie interfejsy. pomysł zaklinanie rzeczywistosci nic tu nie da.

natami to fajny projekt, tylko czemu niekrtorzy krteuja z tego mesjasza i nastepce amigi...natami tym nie jest. to jedynie probadosc "Malo wiernego" odtworzenia 20 letniego komputera pod haslem zgodnosci i "ideaii" (ktore sa bledne, bo czas juz dawno pokazal ktora strona poszedl rozwoj.)
[#390] Re: Natami MX wreszcie wyprodukowana!

@DRACOX, post #389

Ależ dla co poniektórych tutaj NatAmi stanowi życiowy problem... I to zanim się jeszcze pojawiła.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem