Komentowana treść: Natami MX - dzień dwunasty
[#91] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@wali7, post #87

i przez co Natami będzie /prawie/ tym czym była A500 w 1987 roku...


Ojoj.....
Az tak dobre nie bedzie :)

Niestety, w 87 malo ktory sprzet mogl dorownac Amidze 500. Nie chodzi o same technikalia - raczej o caloksztalt - 50kl/sek, 128 kol (copper) jednoczesnie na ekranie, cudny dzwiek.....

Natami będzie swietne, acz nietrudno bedzie znalezc lepsza pod kazdym wzgledem maszyne. (poza swiatkiem amigowym oczywiscie)

Jesli chodzi o AmiSwiatek , to Natami jest/bedzie unowoczesniona wersja sprzetu odpowiadajacego w zamysle amigom klasycznym. Mozliwosci , ktore zaoferuje do pewnych celow /rozrywka/ beda az nadto wystarczajace, by zdziwic niejednego:)

Swoja droga, dla mnie osobiscie, PC+MAC /uzytkowe wykorzystanie komputerow - (mac tylko ze wzgledu na wyglad i moja zone :)/ + Konsole+iPAD+MAME_cabinet+NATAMI/rozrywka. demoscena, indie/ jest idealnym rozwiazaniem.

Wtedy ze spokojem ducha moje Amigi bede mogl ostatecznie wsadzic do pokoju z nieuzywanym retro sprzetem :) Sad but true........
[#92] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #90

tak wiem, "duszy" nie da sie "zemulowac". uwoerz mocy w obecnych prockach styknie by niedosc ze zemulowac wszystko co w natami siedzi , to jeszcze na drugim rdzeniu puscic crysisa .... a rdzeni to ci pozostanie jeszcze z 2-6 wolnych :D

Ostatnia edycja: 13.05.11 00:33:41
[#93] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@DRACOX, post #92

Crysisa to puszcza GPU.
A ten procesor walczy z procesami windows. Para w gwizdek jak to mowia :)
Swoja droga jaka jest roznica w wydajnosci MsOffice na PIII i Win 98, a i7 i Win7 ? Taka ze teraz jest wolniej :)

p.s. Wbrew ozorom ja windowsa uwielbiam, i zupelnie powaznie, najlepiej uzywa mi sie oprogramowania Microsoftu.
[#94] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@michalmarek77, post #93

zauwazyles roznice w wadze samego offica i jego skomplikowaniu? zobacz co sie stanie w crysisie jak wsadzisz zbyt slaby procek . pozatym nie rozumiem narzekania na win7 , na normalnych maszynach system sam z siebie dzialajac z przegladarka winampem i kilkoma innymi smieciami nie zuzywa nawet 8% jednego rdzenia.

Ostatnia edycja: 13.05.11 00:53:25
[#95] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@wali7, post #87

na 100%?, juz pobiezna specyfikacja praktycznie uniemozliwa emulacje z rozsadna wydajnoscia na czymkolwiek obecnie bez napisania samej emulacji praktycznie od zera... Pamiec w Natami to docelowo DDR2-333Mhz z bardzo niska latencja, to daje w przyblizeniu realny transfer sporo ponad 2000MB/s (teoretyczny jest wyzszy). Logika ukladow SAGA nie jest latwa w emulacji, a przeciez logika SAGA dziala rownolegle, a emulator krok po kroczku, czyli to co bedzie zajmowalo ukladom SAGA 1 cykl, na x86 bedzie np: 1000x wiecej cykli. A czym wieksze wykorzystanie N68k/SAGA tym emulacja nieproporocjonalnie powolniejsza. Nawet 100-200x wolniejsze i prostsze AGA nie sa idealnie emulowane. Zeby pograc w stare gierki na 020/AGA trzeba nie tak malo wydajnej maszyny. Do tego dochodzi procesor N68k (050/070), ktory do takich ulomkow jak EC020 lub 030/882 nie nalezy, wiec od ew. JITa bedzie to wymagac duzo wiecej zajecia.

Przypuszczam nawet, ze emulowanie Natami bedzie istotnie trudniejsze niz PS2 z powodu bardziej nietypowej konstrukcji Natami i zblizonej (a nawet gdzieniegdzie przewyzszajcej PS2) wydajnosci.

Trudnosc emulacji nie bedzie oznaczac, ze Natami bedzie zabojca obecnych PC czy XBox360.
[#96] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #95

A w czym miałaby logika SAGA specjalnie być trudniejsza od emulacji AGA? Więcej bitplanów? Spoko, więcej danych do przemielenia. Jakieś przedpotopowe układy teksturujące? Przecież to żaden problem.
Cóż z tego że fizyczny układ działa równolegle, w AGA też działa równolegle. Przecież nie emulujesz układów emulując jego fizyczną budowę. Wystarczy emulować poprawnie układy na poziomie rejestrów aby mieć 100% kompatybilność. I zresztą tak działa UAE... i np. minimig, w którym wykorzystano mapę pamięci zamapowanej na chipset Ami (czyli rejestry chipsetu) bezpośrednio z dokumentacji UAE.
Liczy się tylko ilość danych do przemielenia przez algorytm. Pozatym w PC można wykorzystać do emulacji GPU... a co co, ale GPU do obliczeń równoległych nadaje się jak mało co.
Z PS2 masz ten problem, że nie ma oficjalnej dokumentacji, tylko backenginering. Natami to jednak pełna dokumentacja będzie.
Na emulację pod G4 nie liczę, ale na wielordzeniowym PC z mocnym GPU naprawdę można dużo.
[#97] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@DRACOX, post #85

a daleko daleko w innej galaktyce architektura x86 i ppc oraz podobne powitaly rok 2011


x86 to jeszcze wita swit. Intel powinien dostac Nobla za to co udalo im sie wycisnac z architektury x86, choc bez nowych instrukcji/rejestrow/64bit, byloby to niemozliwe. N68k nie musi i nie powinien rozwijac sie w tym kierunku...

Za to PPC nagina kark przed smukla pania z kosa, a na desktopach wita coraz dalsze zaswiaty :)
[#98] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@wali7, post #96

ale na wielordzeniowym PC z mocnym GPU naprawdę można dużo.


to wymaga napisania emulatora od zera, wlasnie o tym pisalem. to bedzie jednak syzyfowa praca i nie wroze projektowi emulatora bardzo dlugo wielkich sukcesow na tym polu. GPU potrafi duzo, w tym do czego zostalo powolane - do obliczen, wydajnosc to jednak nie tylko surowe obliczenia. Nie mozna porownywac GPU do FPGA. Rownoleglosc w GPU to zupelnie inna rownoleglosc niz w FPGA.

Wystarczy emulować poprawnie układy na poziomie rejestrów aby mieć 100% kompatybilność.


Oczywscie, ze nie emuluje sie bramek etc.., tylko bada na poziomie rejestrow, jednak porownanie tego co robi w 1 cyklu SAGA, a tego co bedzie musial CPU, krok po kroku, zeby to samo osiagnac, jest najprostszym zobrazowaniem.

SAGA specjalnie być trudniejsza od emulacji AGA


SAGA sa bardziej zaawansowane od AGA. Emulacja SAGA mozna porownac do rownoczesnej emulacji 100 i wiecej ukladow AGA na UAE. Dodaj do tego ciagla emulacje N68k. Summa summarum wymaga to sporej mocy przerobowej, tym wiekszej im bardziej zaawansowany bedzie dla Natami program.
[#99] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #98

Nie przeczę że emulacja SAGA będzie bardziej złożona niż AGA. Jednak nadal twierdzę, że przeszacowujesz osiągi SAGA, a tym samym zasoby potrzebne do samej emulacji.
Inna sprawa, że nie widzę większego sensu w emulacji. Po to aby emulować te w porywach 10 programów wymagających SAGA?
Z zupełnie innej beczki:
Jak dla mnie ta idea jest fajna gdy wszystkie te ficzery będą w jednym układzie: wydajnie i sensownie działające amigowe bitplany, sprzętowe 3d. Ale musi być druga sprawa: muszą mieć wsparcie ze strony systemu operacyjnego, czyli pełne sterowniki pod OS3.x ew. AROS. Wiem, że czekasz na rzeźbienie po rejestrach, ale nikt normalny nie będzie tego robił w przypadku układów wykorzystujących sprzętowe 3d. Tu musi być jakieś API wyższego poziomu.
[#100] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@DRACOX, post #94

Tego fani od Anniki nie widza. Ze wydajnosc lekkiego systemu porownuja do 3.1 na klasykach w smiesznych rozdzielczosciach. Wladuja do tego rozdzialke hd, 10 stosow od usb po gigabit ethernet(!) i inne duperele z "radzaca sobie z dzisiejszymi standardami przegladarka www"(!) na czele i sie okaze ze jest wolniej i brzydziej niz na 030 z magicwb na rubinie :P Oj bedzie placz.
Szybkie pamieci, lekko podrasowany procesor i inne nowe bajerki czynily by roznice ale dla starej klasycznej amigi i amgiaosu nimi dopalonego. Tutaj mam wrazenie odnosicie sie do klasycznej amigi (ze niby mega powiekszona wydajnosc) ale przemilczacie, ze bedzie musiala ona sobie poradzic z dziesiatkami ficzerow sci-fi , ktore kazdy fanboy do natami wklada od hd przez stosy, zmienione gpu itd i rozbabranym systemem latanym by to wszystko w ogole obsluzyl.
Zdecydowanie ktos wyzej mial racje, ze za bardzo sie team natami babrze bez planu w duperelach. Poczekamy jeszcze z rok na plytke i pare kolejnych lat na w miare sensowne jej oprogramowanie.



Ostatnia edycja: 13.05.11 04:33:20
[#101] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #95

A co do tego wszystkiego ma pamieć? i7 ma 3x64bit DDR3 1333MHz efektywnie (czyli ~30GB/s), bierzesz i masz w emulacji choćby połowę tego to i tak jest wielokrotnie więcej niż ma natami.
VooDoo od 3dfx jest bardziej skomplikowany od SAGA, a wbudowanego w krzem glide każda karta od 10 lat bezproblemowo przetwarza więc może mniej fantazjowania? Przypomnę tylko, że nadal brak odpalonych demek AGA na Natami, a tym bardziej potwierdzenia, że wszystko elegancko działa, więc nie ma też potwierdzenia absolutnej 100% zgodności z ocs/ecs/aga. A jakoś ze względu na to dłubanie niskopoziomowe programistów w wielu mniej lub bardziej ambitnych grach nie sądzę by to było tak różowo.
PS2 jest emulowane z powodzeniem od ładnych kilku lat, a jeśli chodzi o wydajność to może rozwiniesz myśl co jest tam w natami wydajniejsze?
[#102] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@pawelini, post #100

Tego fani od Anniki nie widza.


- Wypraszam sobie.


dziesiatkami ficzerow sci-fi , ktore kazdy fanboy do natami wklada od hd przez stosy, zmienione gpu itd


- Opowiedz mi co takiego będę wkładał do Natami, chętnie poczytam, chociaż wolałbym bajeczkę na dobranoc ale teraz też może być. Może być od myślników cowboy
[#103] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@wali7, post #99

Jednak nadal twierdzę, że przeszacowujesz osiągi SAGA, a tym samym zasoby potrzebne do samej emulacji.


AGA ma mniejsze mozliwosci i jest znacznie wolniejsza, a potrzebne zasoby do emulacji sa dosc duze.

Tu musi być jakieś API wyższego poziomu.


API bedzie do 3DCore na pewno, pewnie OGL/ES. Poniewaz 3DCore to bedzie raczej temat po skonczeniu 050/070, wiec na razie nie bedzie dokumentacji do rejestrow. Natami to zabawa po rejestrach na calego i oto chodzi :). Sterowniki do systemu tez beda, ale API amigowego systemu tez umozliwia jezdzenie po rejestrach... :)

Po to aby emulować te w porywach 10 programów wymagających SAGA?


na poczatku moze tyle byc :)
[#104] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@abcdef, post #101

i7 z trzykanalowa kanalowa pamiecia DDR3 1333Mhz realnie zbliza sie do polowy szacowanej wydajnosci, czyli ok. 15GB/s, ale to zalezy czy wykonuje operacje na 8/16/32/64bitach, takze inaczej to wyglada, inaczej w przypadku DDR2 i DDR3. Nadal jest to maksimum. kilka razy wiecej niz ma Natami, ale to dt. prostych operacji i moze wystarczy dla tych prostych operacji SAGA.

VooDoo od 3dfx jest bardziej skomplikowany od SAGA, a wbudowanego w krzem glide każda karta od 10 lat bezproblemowo przetwarza więc może mniej fantazjowania?


SAGA to nie 3DCore. 3DCore to nowy temat w Natami i dopiero beda to optymalizowac. 3DCore wykonuje operacje we wspolnej pamieci Chip, do ktorej rowniez ma bardzo szybki dostep SAGA i N68k. Programowanie odchodzac od konwencji stosowanej w PC bedzie potwornie zzeralo zasoby ew. emulatora, a trzeba to uwzglednic przy tworzeniu emulacji.

PS. emulowanie sprzetu ktory pobiera 2-3W na sprzecie ktory pobiera, zalozmy 300W, to jest energetyczny koszmar :). koszmarem jest miec komputer domowy z 1000W zasilaczem ;)

Ostatnia edycja: 13.05.11 10:53:24
[#105] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #104

przy trojkanalowym kontrolerze . core iX wyciagnie znacznie wiecej. najwej phenomy2 na dual chanelu wyciagaja znacznie wiecej niz to co glosisz.

czemu 300W zaraz? spojrz na rozwiqazania mobilne . 60W nawet nie przekroczy sprzet z i7 i radeonem 5650 na pokladzie. jako caly komputer w tym i ekran.

przecietny komp stacjonarny z i7 w pracy na pulpicie pobiera jako caly zestaw w okolicach 160W.radze byc na bierzaco. 300W i wiecej biora tylko gamingowe potwory. a to i tak tylko podczas obciazenia.

Ostatnia edycja: 13.05.11 11:03:23
[#106] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@DRACOX, post #105

przy trojkanalowym kontrolerze . core iX wyciagnie znacznie wiecej.


to sa bardzo proste operacje, kiedy daje sie osiagnac maksimum, sek w tym, ze saga wykonuje przy maksimum bardziej zlozone operacje, bo nad tym pracuje nieco bardziej zlozona logika, ktora ma swoj odpowednik w nie tak prostej operacji na i7.

ps. saga wykonuje operacje rownolegle, kiedy na i7 to nadal jest krok po kroku... plus inne opoznienia w kodzie emulatora, ktorych nie ma hardware.

przecietny komp stacjonarny z i7 w pracy na pulpicie pobiera jako caly zestaw w okolicach 160W.


tak, tak, a jak zacznie robic cos wiecej niz wyswietlac pulpit to ze 160W robi sie 500W i wiecej.

nawet przy rozwiazaniach mobilnych bedzie to kilkadziesiat razy wiekszy pobor mocy, ale rozwiazania mobilne nie sa w stanie emulowac Natami, skoro rozwiazania stacjonarne beda miec z tym problem i to pod warunkiem stworzenia emulatora od zera, bo przeciez nie piszemy o uae :)

Ostatnia edycja: 13.05.11 12:04:11
[#107] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@grg, post #102

Poczytaj wypowiedzi newsowych zapalencow jakie to ficzery planowane sa w natami, nie chodzilo mi o dodatkowy sprzet tylko obsluge wszystkiego na plytce.
[#108] Re: Natami MX - dzień dwunasty
Hmmm...
Mogliby w końcu rozwiać wątpliwości wokół 050/070, oszacować termin i potwierdzić to rozwiązanie. Bo jeżeli użytkownik będzie musiał jeszcze dokupić sobie Motorolę, to będzie lekka porażka.
[#109] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@pawelini, post #107

Poczytaj wypowiedzi newsowych zapalencow jakie to ficzery planowane sa w natami, nie chodzilo mi o dodatkowy sprzet tylko obsluge wszystkiego na plytce.



Zaraz, w swojej wypowiedzi użyłeś generalizujących, wielkich kwantyfikatorów, a kiedy się proszę o skonkretyzowanie to wysyłasz mnie do wypowiedzi "jakichś, gdzieśtam".

O obsługę czego Ci chodzi i o jakich śmiesznych rozdzielczościach pisałeś wczesniej? 800x600 na Workbenchu 3.1 to była dla Ciebie była śmieszna rozdzielczość? No super...
[#110] Re: Natami MX - dzień dwunasty
No i co jest grane? Do dwunastu potrafią tylko liczyć?
[#111] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@Duracel, post #110

Annika nie umi więcej albo jest przesądna hide2 ;)
[#112] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #98

Emulacja SAGA mozna porownac do rownoczesnej emulacji 100 i wiecej ukladow AGA na UAE.

Czytujesz czasami te bzdury które wypisujesz? Jeśli SAGA wg. twoich genialnych wyliczeń ma być szybsza 100x od AGA, tzn. że 100 układów trzeba emulować? Z każdym dniem pogrążasz się coraz bardziej w swoich odmętach bzdur.
[#113] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #106

tak, tak, a jak zacznie robic cos wiecej niz wyswietlac pulpit to ze 160W robi sie 500W i wiecej.

oj misiu.... widze ze nie ejstes na bierzaco ze swiatem.

http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=566&rectr_str_numer=19

typowa sredniopolkowa konstrukcja do grania czyli HD5770, do tego podkrecony mocno i7, 6GB ramu 2 dyski etc biora na luzie 187 Watt, pod obciążeniem ta sama konstrukcja bierze 251 Watt. konstrukcja z mocniejszym 5850 , pod obciazeniem bierze 294 watty.

idziemy dalej? to moze skoczmy do generacji HD6 ? ten sam zestaw zastąpimy HD5850 radkiem HD6850 ...na luzie 168 W, obciążenie 284 Watty, kazda z tych kart ma wiecej mocy obliczeniowej niz wszystkie kiedykolwiek wyprodukowane natami razem wziete beda mialy :)

czekaj...ale przeciez ow i7 nie byl w 32 nm wersji ...Core i7-2600K, bierze w idlu o ponad 35 Watt mniej od tej i7 z tego testu. roznica pod obciążeniem to nawet 50W. a wiec odejmij sobie i ci wyjdzie ile nowoczesne maszynki biorą. i7-2600K+ HD6850 to w idlu ok 135W a podczas obciążenia 240W.

Tak przy okazjii7-2600 to 130 Gflops, 6850 to tylko 1,5 TeraFlops mocy ..ile ma SAGA?


Ostatnia edycja: 13.05.11 12:58:32
[#114] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@1989, post #98

Skąd ty bierzesz te liczby? Jakieś wiarygodne źródło czy po prostu z palca?
[#115] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@DRACOX, post #113

kazda z tych kart ma wiecej mocy obliczeniowej niz wszystkie kiedykolwiek wyprodukowane natami razem wziete beda mialy


Spoko dzięki za uświadomienie, ale naprawdę mnie nie interesuje ile Natami potrzeba żeby zrobić z niej i7 z Radeonem...

Co za bzdura. Gdybyś śledził projekt Natami u źródła, wiedziałbyś, że nie ma to być żaden "PS3 Killer" czy "Alienware PC Killer", to chyba jest oczywiste. Po co uświadamiasz takimi faktami, to jak kulą w płot. Gdyby mnie obchodził najszybszy PC to bym się nie interesował Natami... Paranoja.

Skoro twoim celem jest zachwycanie się pecetem, po co w ogóle udzielasz się w tej dyskusji.. nikt nigdy nie mówił, że Natami ma konkurować z obecnymi pecetami, X360 czy PS3...

The Natami will not be a competitor to a Wintel Desktop machine, nor will it be a PlayStation 3 killer.
Q: Is the Natami faster than a current console?
A: The goal of the Natami/SuperAGA design is not to beat the PlayStation 3. The NatAmi intends to improve the original Amiga design to be more useful today.


http://www.natami.net/qa.htm


Ostatnia edycja: 13.05.11 13:14:06
[#116] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@skipp, post #115

widzisz ja nie o tym, zostal podniesiony watek o tym jaka to super uber moc jest w az calych 2-3 watach zuzywanego pradu. sek w tym ze ilosc poweru ktory jest w stanie wyprodukowac na wat natami bedzie i tak wygladala smutnie mikrawo przy ilosci mocy przerobowej rpzypadajacej na watt z wyzej wymienionej konstrukcji. poprostu wciaz pije do tekstow 1989 o tym ze do emulacji sagi potrzeba bedzie i7 napedzanej tysiącem gigahertzów :D


wiele razy powtarzalem ze natami to fajny projekt hobbystyczny, sek w tym ze ludzie ktorzy dookola tego projektu sie zebrali nie znaja umiaru, raz krzycza o tym ze saga zjada wszystko cow nowoczesnych pecetach jest, innym razem krzycza ze n070 zjada cella z ps3 na sniadanie... w miedzy czasie n070 idzie do piachu bo tworcom zmienila sie wizja, w trakcie tworzenia 050 tez im sie co rusz zmienia wizja...a w efekcie widzimy ze natami jest napedzana karta z motka o60 bo mitycznej 050/070 nie widac.

do tegop doloz dni pokazu i opowiesci o tym jak to zajedwabiscie chodzi jaka jest uber zgodnosc, a jedyne co bylo pokazane to demka/gry ktore chodza na a500, jedyny rzekomy dowod dzialania aga to tapeta na pulpicie. a wisienka na torcie byl dzien posiweicony fotkom ukladu USB od neca .. :D

Ostatnia edycja: 13.05.11 13:12:24
[#117] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@DRACOX, post #116

Dobra, kolejna maruda... Twoje ukochane firmy jak Intel czy AMD mają pierdylion dolarów i tysiące inżynierów, Natami Team to raptem kilka osób, a ty oczekujesz, że od razu USB 2.0 będzie śmigało pod WB3.1 i dlaczego w ogóle tego nie pokazują. Gadanie jest łatwe, chyba nie zdajesz sobie sprawy ile energii i czasu takiego np. Thomasa idzie w ten projekt. Najprościej jest krytykować i marudzić. Już takich było dziesiątki, rzygać mi się chce kiedy w typowo polski sposób tylu malkontentów wypowiada się na tematy, o których czyta tylko na forum takim jak to...

Nie generalizuj z łaski swojej, że "ludzie którzy dookoła tego projektu się zebrali nie znają umiaru" - powtarzam, bierz informacje ze źródła, a nie opinie na PPA. Nie wiem czemu tak trudno sięgnąć do natami.net po informacje. Poza tym Banter jest tu najbardziej kompetentą osobą jako członek Natami Team, dywagacje reszty trzeba z dużym dystansem przyjmować.
[#118] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@skipp, post #115

Chyba jednak nie wczytałeś się dokładnie w wątek.
[#119] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@skipp, post #117

Jak ci "typowo" "polski" sposób komentowania nie odpowiada, zrezygnuj z obywatelstwa przestań wypowiadać się na polskich forach i je czytać. Zapewniam że, za granicą ludzie też maja rozum i nie łykają wszystkiego jak młody pelikan. Może dlatego tego nie zauważasz bo za słabo znasz języki?


Jeszcze zabrakło żebyś zaczął o "polaczkach", "polaczkowej zawiści" i jak w "irlandi jest zajedwabiście", a ty już nie jestes "Janek tylko John".


Ostatnia edycja: 13.05.11 13:27:22
[#120] Re: Natami MX - dzień dwunasty

@DRACOX, post #119

Jestem Polakiem i doskonale wiem i ty zresztą też, że to nasza typowo polska cecha - narzekanie. To miałem na myśli. Reszta to twoja nadinterpretacja i najwidoczniej kompleksy. Nie mój problem, tylko twój.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem