Komentowana treść: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
[#1] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
Ja Pierdo*e to jest nie realne... przed chwilą sprawdzałem u siebie na a500+ tylko z 2mb chip. Draed wygląda i działa lepiej niż doom na 020/42mhz i 8 mb fast.
4
[#2] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@jimiche, post #1

Tylko że Dread to nie Doom, a raczej Wolf, ponadto nie jest to żaden port tylko gra stworzona współczesnymi środkami. Niemniej robi wrażenie. Aż odpaliłem swoją A1200 żeby zagrać

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2021 21:14:46 przez ntx
[#3] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@ntx, post #2

...ale kolega nie napisał, że to Doom czy Wolf, tylko, że działa lepiej.
A w tekście nie pada słowo "port", lecz "klon".

Problemy z czytaniem czy rozumieniem? ;)
2
[#4] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
Przed chwilą oglądałem jak to działa na gołej A500. Geniusz!
1
[#5] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
Ciekawe czy autor planuje dodac animowane textury. Np. dla tych wykresików aż się prosi, żeby miały z 3 klatki więcej. W Gloomie animacje dodawaly klimatu a chyba nie obciążyło by to engine.
1
[#6] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@luk, post #4

Pamiętacie te gadki ze Amiga za słaba do gier 3D.
Az tu taki zonk. Jednak nawt goła 500tka nadaje się.
7 MHz i mieli to.... Szacunek dla autora.
[#7] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
Wow, jestem w shocku
1
[#8] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@WojtekX, post #6

Gdyby nie pomoc innych osób to na taką grafikę jednak mimo wszystkich umiejętności KK przyszłoby nam poczekać... Najbardziej imponujące jest to, że chciało się im nie tylko to wdrożyć, ale też wyjaśnić na YT w jaki sposób, jakie sztuczki sprzętowo-programowe zastosowano by to tak wyglądało.
2
[#9] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@abcdef, post #8

Zgadza się, cały projekt jest fantastyczny.
2
[#10] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@WojtekX, post #6

Amiga nigdy nie była słaba....już niejeden zapaleniec pokazał tym wielkim producentom gier, że wystarczą odpowiednie umiejętności programowania :)
3
[#11] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@slawekwozniak, post #10

Z gier pisanych przez jednego autora to chyba tylko VGP było porównywalne/lepsze.

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 10:27:28 przez michal_zukowski
1
[#12] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@WojtekX, post #6

Bo jest za słaba Pamiętaj, że to tylko zaawansowane demo technologiczne. Nic więcej. Zerowa lub szczątkowa AI a mechanika ogranicza się do chodzenia, strzelania i otwierania drzwi. Do pełnoprawnej gry jest temu daleeeeko i na pewno A500/1MB nie uciągnęłaby pełnowartościowego produktu. Zresztą, nie miałoby to zupełnie sensu, gdy niepisanym standardem, nawet dla amigowych dinozaurów jest dziś 020 i Fast.
1
[#13] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@_arti, post #12

niepisanym standardem, nawet dla amigowych dinozaurów jest dziś 020 i Fast


...a już wkrótce Raspberry Pi w każdej Amidze. szeroki uśmiech
[#14] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@_arti, post #12

arti widać, że nie grałeś w demo.
To nie jest tech-demo, to "pierwszy" level gry OK
Chyba, że oczekujesz "sztucznej inteligencji" przeciwników na poziomie dzisiejszych botów?
2
[#15] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@ntx, post #2

Gratulacje dla autorów za ciągły postęp prac i za oszałamiający efekt.

Tylko że Dread to nie Doom, a raczej Wolf

Z technicznego punktu widzenia to raczej Doom - Binary Space Partitioning.
Ale niech KK się wypowie.

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 11:09:11 przez flops
[#16] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@flops, post #15

Myślę, że to coś "pomiędzy". Ściany są pod różnymi kątami (a nie tylko 90 stopni) - tego w Wolfie nie ma - ale z tego co słyszałem nie ma technicznej możliwości stworzenia wielopoziomowych map. Czyli zdecydowanie bliżej Wolfa niż Dooma.
1
[#17] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@recedent, post #16

Ponoć jest szansa, że pojawią się schodki i poziomy.
2
[#18] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@WojtekX, post #6

Pamiętacie te gadki ze Amiga za słaba do gier 3D.
Az tu taki zonk. Jednak nawt goła 500tka nadaje się.
7 MHz i mieli to.... Szacunek dla autora.


No i mieli rację, bo do tego typu gier A500 była i zawsze będzie słaba. To, że twórcy muszą mocno kombinować, aby pokonać słabości konstrukcji komputera dowodzi właśnie... tej słabości. A to, że są zapaleńcy którzy nie patrząc na ekonomiczną kalkulację poświęcają swój czas na obejście tych ograniczeń oraz stworzenie czegoś lepszego niż wszystko co powtało do tej pory na danej konfiguracji to jest osobny temat. Raczej temat osobistych umiejętności, pomysłowości, uporu, sumienności itd. Dla niektórych, dużo ciekawsze niż to czy komputer coś potrafi jest to co potrafi człowiek.
[#19] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@nogorg, post #18

To co powstalo w swoim czasie na Amige bylo oparte o wiedze na jej temat. Tyle tylko ze nikt nie powiedzial
ze wszystko zostalo wykozystane w 100%. Poprostu skok technologiczny spowodowal ze dewloperzy
przezucili sie na cos nowszego. Zawsze tak jest.
1
[#20] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
Przeszedłem :D
[#21] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
To teraz tylko wehikuł czasu i do lat 90. Do tego Wicherka pod pachę dla A500 i Amiga pokona PC.
2
[#22] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Phibrizzo, post #19

A to czyja zasługa, że sprzęt jest dyskretny na temat swoich własnych możliwości i całymi latami trzeba go prosić aby się wygadał? Czy sprzęty, które czyta się jak otwartą księgę i po prostu osiąga aktualnie wymagane cele są lepsze, czy gorsze? Do dzisiaj tak jest, że pułap osiąganych rezultatów na danym sprzęcie jest funkcją czasu. A współczynnik jakości sprzętu odwrotnie proporcjonalny do czasu koniecznego by uzyskać lepsze rezultaty. Im lepszy sprzęt tym to wszystko trwa krócej. Samo dowiedzenie, że 'coś się da zrobić' nie do końca dowodzi możliwości - bo może inne sprzęty też pokazałyby zaskakujące cuda, gdyby im poświęcić tyle samo czasu?
Zresztą... po co skupiać się na martwych przedmiotach, skoro to człowiek zasługuje na docenienie.

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 12:25:01 przez nogorg
1
[#23] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Phibrizzo, post #19

Jeśli dogrywanie detali na 1 platformę zajmuje lata to dla developerki gier jest to bariera nie do przeskoczenia. Jeszcze gdyby nie było alternatywy, ale ta alternatywa była. Prawie każda nowa konsola oraz wszystkie w miarę zmodernizowane PC. Ogarnięcie kilku jednostek programowalnych w Jaguarze czy Saturnie też nie było trywialne, szczególnie że SDK i dokumentacja jakoś dziwnym trafem były zazdrośnie strzeżone do premiery (a i później) ... Przynajmniej moc A500 da się wykorzystać. Saturna choćby się zes..ć to nie ma opcji, bo architektura jest zakręcona jak ruski termos i nie ma opcji by efektywnie przetwarzać dane na wszystkich jednostkach. Dlatego potencjał konsoli jest (Jaguara też), ale nie da się go w pełni wykorzystać. Co nie zmienia faktu, że ten potencjał który się da wystarczył do zmielenia CD32, co jest o tyle smutne, że gdyby CD32 miało ... aaaa, po co rozdrapywać stare rany
1
[#24] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@QUAD, post #20

Mi tez. Z czego udalo mi sie znalezc 3 sikrety tylko. W tym jeden to nawet nie wiem gdzie :)
[#25] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@ntx, post #2

Nie współczesne środki są tutaj kluczem do sukcesu a pomysł - wreszcie - na szybkie C2P i wykorzystanie blittera na przerwaniach do tego celu.
I co teraz powiecie, prześmiewcy blittera? Nie do użytku już przy 020? Tylko Akiko umożliwia efektywną konwersję? Ale niespodzianka. Ileż lat musieliśmy na to czekać!
Jeszcze jako ciekawostka. KK większość kodu napisał w C (VBCC) i tylko krytyczne procedury są w asemblerze 68k.
Szczena opada. KK jest wielkim programistą.

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 14:20:30 przez zilog

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 14:20:52 przez zilog
5
[#26] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Phibrizzo, post #24

udalo mi sie znalezc 3 sikrety tylko

Nieżle, ja znalazłem tylko jednego z 4- muszę być bardziej czujny ok, racjaOK
[#27] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Phibrizzo, post #24

Ja też, armor, ammo i minigun.
[#28] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@zilog, post #25

I co teraz powiecie, prześmiewcy blittera? Nie do użytku już przy 020? Tylko Akiko umożliwia efektywną konwersję? Ale niespodzianka. Ileż lat musieliśmy na to czekać!


Produkcje na 000 i kiedyś używały blittera do c2p bo było szybciej niż robić to prockiem. Akiko to wynalazek którego już w ogóle chyba mało kto używał.

KK celuje w A500 z 1MB ram więc nie ma tam "alternatywnych ścieżek" w stylu "jak 020+ to c2p prockiem".

Ludzie zgłaszają że na 040/060 szwankuje audio.
[#29] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@hrw, post #28

Na A1200 z Warpem 1260 wręcz audio nie stwierdzono
[#30] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@BULI, post #14

to jest rewelacja !!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem