Komentowana treść: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
[#61] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Greczkin, post #46

Nawet w gazetkach branżowych były specjalne działy temu poświęcone. A emulacja śmigała dobrze. To był ten sam procesor także często był to config podobny do maków.
[#62] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #60

I ja czekam dodatkowo na poprawną "klasyczną" klawiszologię kursorów (nie ma obrotu), CTRL, SHIFT i ALT, bo mysz + WSAD to nie ta generacja




moim zdaniem to jest zupelnie zbędna opcja, po co mam się katować kręcąc fikołki klawiszami jak kazdy ma myszkę, w imię jakiegoś retro kultu starszych niewygodnych rozwiązań czy jak

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 11:26:44 przez Azakiel

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 11:27:18 przez Azakiel
4
[#63] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #62



3
[#64] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #60

A ja myślę, że na mocne Amigi mamy mnóstwo innych gier FPS 3D, w tym sporo portów.
Siłą i niesamowitym sukcesem Dreada jest optymalizacja i pokazanie, że na A500 da się. Nie oczekujmy teraz modyfikacji wyglądu pod mocne konfiguracje poza takimi, które umożliwią poprawne działanie.

I wlasnie o to w tym chodzi. Autor gry chcial pokazac na co stac zwykla A500 a teraz sporow ludzi
wysnuwa jakis koncert zyczen czego oni by to nie chcieli: a to fullhade, a to akceleracja czyde, to hi-tekstury, gfx, gogle viar itp itd.
Ludzie opamietajata sie. Ta gra powstala z mysla o A500.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 11:35:46 przez Phibrizzo
6
[#65] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #62

Ponieważ kursory, CTRL, SHIFT, ALT to jest klasyczne sterowanie z Wolfa i Dooma, gdzie nie ma choćby spoglądania góra/dół. I tyle. Mysz+WSAD nie powinna być podstawową, jedyną opcją, niech sobie będzie oprócz, a nie zamiast


Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 12:02:05 przez Jacques
[#66] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #65

Ponieważ kursory, CTRL, SHIFT, ALT to jest klasyczne sterowanie z Wolfa i Dooma, gdzie nie ma choćby spoglądania góra/dół. I tyle. Mysz+WSAD nie powinna być podstawową, jedyną opcją, niech sobie będzie oprócz, a nie zamiast


Doom w swojej klasycznej raycastowej wersji był defacto grą dziejącą sie w jednym poziomie (pociski leciały w pionowej osi same w strone przeciwnika niezaleznie od tego jak wysoko był ustawiony, wiec myszka tutaj w niczym nie przeszkadza ani nie daje jakis wiekszych mozliwosci, po prostu jest wygodniejsza.
1
[#67] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #66

Dla Ciebie, ale historycznie to nie ten model sterowania i dla mnie w Doomie ani jego klonach wygodniejsza nie jest. Tutaj ma być Doom-like experience.
OK, koniec dyskusji na temat sterowania, mam nadzieję, że autor doda "klasyczną" opcję kursorów do wersji finalnej lub będzie to konfigurowalne.
[#68] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@XoR, post #58

Tutaj bardziej myślę po prostu dla szybszych Amig przydała by się opcja aby była wyższa rozdzielczość. Zapewne trochę to będzie wymagało zabawy bo ograniczeniem jest tutaj pamięć.


Jak ktoś ma 030+ w Amidze to i przynajmniej 8MB ram też.
1
[#69] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #60

Tjaaa... Albo na wiosełka najlepiej to przerobić
[#70] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@hrw, post #68

Chyba, że ma C=2630 albo jakies mtece na stale z 4mb

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 13:19:59 przez michal_zukowski
[#71] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@djpiotrs, post #47

Ten filmik bardzo przeklamuje wydajnosc - to bylo i moze z 20 lat temu, ale pamietam doskonale jakis port doom ( chyba nawet adoom albo doom attack ) i chadzal definitywnie 12-15 fps na 040/33mhz, moge sie myslic, ale na pewno bylo to "plynne" i gralo sie bardzo przyjemnie. To co widac na tym filmiku, to nawet na amigowe standardy slideshow ;]
1
[#72] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Phibrizzo, post #57

Absolutnie nie.
Jesli byl most to byl z "litego betonu" bez zadnych dziur.

A jednak. Nigdy na to nie zwróciłem uwagi. Tak jak bardzo długo nie zauważyłem, że Breathless ma wszystkie ściany pod kątem prostym. Maksymalnie upraszcza to wykrywanie kolizji i rozumiem taką decyzję w tamtych czasach. Ale jakoś tak zgrabnie byly te levele zrobione (przynajmniej te, które widziałem), że to nie przeszkadzało. Chociaż teraz gdy na to patrzę to trochę razi.
[#73] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@cactoos, post #71

Ten filmik bardzo przeklamuje wydajnosc...

Podobnie uważam. I trochę mnie irytuje ta fala jaka przewinęła się przez retro-internet "Wreszcie Doom na Amigę". Prawdę mówiąc w połowie lat 90 miałem powyżej uszu wszelkich FPSów na Amigę (zwłaszcza, że nie lubię tego typu gier). Czasy były jakie były więc można było mieć wszystko tylko za cenę odpowiedniej ilości sektorów na twardzielu. Gdybym policzył wszystko co bylo FPP i miało (choćby częściowo) teksturowane ściany to wyszłoby chyba ze 30-40 tytułów. Fanbojując amigowo zbierało się wszystko w tym gatunku. W życiu nie zagrałem w "Legens of Valour" ale trzymałem na HDD, bo tam jest przecież dowód na pierwszego Wolfa na Amigę. Trzymało się wszystko co było skończone i nie, każdą koderską próbę, każde możliwe FPP choćby nie wiem jakim crapem było (chociaż np. "Death Mask" nigdy nie zaliczałem do "doomowanek"). Nie licząc portów (Quake 1/2/3, Doom 1/2, Heretic 2, Shogo, Descent) to według mnie najbardziej zaawansowanym FPP rdzennie amigowym tamtych czasów był "Trapped 2". Dynamiczne światła wszędzie, wszystkie obiekty 3D też oświetlane, ruchome otoczenie (ściany, jakieś kule, wielkie dźwignie, pochyły czy pofałdowany teren). Wyglądało to lepiej niż te wyrenderowane filmy do tej gry. Grywalność była chyba słaba ale kto by wtedy grał... Dzisiaj to jest śmieszne ale takie fanbojskie czasy to były i społeczność jaka została przy Amidze po 1996 roku składała się tylko z fanbojów, ludzi którzy zajmowali się głównie udowadnianiem czegoś sobie i innym.
Generalnie grywalność amigowych FPS była raczej średnia (chociaż nie wszystkich), bo wtedy to już było robione po domach, bez budżetu i przez koderów, którzy nie mieli kogoś doświadczonego do projektoawnia ciekawych poziomów, nikt tego nie testował pod kątem grywalności.

Na przełomie wieków oddałbym chętnie 10 "doomowanek" za jedną porządną grę samochodową. Sytuację nieco ratowały "Indianapolis 500", "Hard Drivin" i "Stunts". Ale te dwa ostatnie byly dosyć parszywie zrobionymi portami z PC-DOS. Na 040/40 jakoś się dało grać ale i tak wyglądały jakby przeniesione z karty EGA.

"Dread" to nie jest "wreszcie Doom na Amigę" tylko "wreszcie Doom na A500". To jest arcydzieło sztuki koderskiej i szczyt uporu, wiedzy, doświadczenia, pomysłów. I to nie tylko na Amigę. Raczej nikt w latach 90 nie myślał o tym żeby Dooma odpalać na PC z 286. Na 386 na fullscreenie był grywalny ale to na pewno nie było 25fps. Więc "Dread" jest generalnie niezłym wydarzeniem nie tylko w kontekście lowendowej Amigi czy 16-bitowego Atari.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 14:24:36 przez MDW
2
[#74] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@MDW, post #73

Generalnie grywalność amigowych FPS była raczej średnia (chociaż nie wszystkich), bo wtedy to już było robione po domach, bez budżetu i przez koderów, którzy nie mieli kogoś doświadczonego do projektoawnia ciekawych poziomów, nikt tego nie testował pod kątem grywalności.


dla mnie osobiscie grywalnosc Amigowych FPP-ów tamtych czasów była żadna, i nie chodzi mi o roznice w oprawie graficznej czy jakosci obrazu, po prostu to nie były w moim odczuciu skonczone pełne strzelaniny FPP tylko bardziej technologiczne dema udające nieudolnie grę, w porównaniu do Dooma który był grą bardzo dopracowaną pod kątem grywalności nie miały zadnego startu.
3
[#75] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #74

Przeszedłeś chociaż jedną?
[#76] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@MDW, post #72

Breathless miał najlepsze tekstury z amigowych 3d (ex aequo z genetic species) i dość ciekawie zrobione detale architektoniczne. W takim AB3DTKG teksturowanie było tragiczne.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 15:10:28 przez michal_zukowski
[#77] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #76

Breathless miał najlepsze tekstury z amigowych 3d (ex aequo z genetic species) i dość ciekawie zrobione detale architektoniczne. W takim AB3DTKG teksturowanie było tragiczne.


racja, Breathless i Genetic Speciec miały spoko tekstury choc dosyc monotonne (zapewne przez ograniczenia pamieciowe) a Alieny 3D (1 i 2) miały bardzo zle zaprojektowane tekstury (często nie pasujące zupełnie do siebie)

Przeszedłeś chociaż jedną?


Nie dałem rady dla mnie to były crapy, ale próbowałem (najdalej zaszedłem chyba z Gloomie).
1
[#78] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #77

Gloom miał wielki atut... splitscreen.
[#79] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #74

dla mnie osobiscie grywalnosc Amigowych FPP-ów tamtych czasów była żadna

Tutaj ja się już nie wypowiem, bo dla mnie nawet dzisiejsze FPP na dzisiejszych maszynach są niegrywalne. Ale domyślałem się, że tak właśnie było. Chociaż gdy podglądałem jak ktoś grał w np. Alien Breed 3D to wydawał mi się bardzo rozbudowany i levele całkiem pomysłowe. Ale ciekawe, że raczej pierwszy Alien Breed 3D niż drugi. Tylko to oczywiście musi być płynne. Nawet niecały rok temu miałem okazję to potwierdzić. Wyszedł jakby remake Alien Breed 3D (jako mod do jakiegoś otwartego Dooma czy coś) na m. in. macOS. No i faktycznie te levele fajnie są skonstruowane, pełno zakamarków, basen, schody. Tutaj chyba niewiele ustępuje pierwszemu Doomowi. Jeżeli w ogóle ustępuje. Tylko oczywiście te pixele 2x2 czy 4x4 strasznie raziły. Ale właśnie w tym remake’u jest już normalna rozdzielczość i widać, że całkiem zgrabnie to wygląda i projekty poziomów są lepsze niż w innych produkcjach.
1
[#80] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@MDW, post #79

Wyszedł jakby remake Alien Breed 3D (jako mod do jakiegoś otwartego Dooma czy coś)

Project Osiris, oparty na GZDoom.
[#81] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@waldiamiga, post #80

O to to. Szkoda, że GZDooma nie ma na MorphOSa. Mielibyśmy Alien Breed 3D nareszcie w postaci w jakiej powinien wyjść od początku. :)
[#82] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@zilog, post #25

Nie współczesne środki są tutaj kluczem do sukcesu a pomysł - wreszcie - na szybkie C2P i wykorzystanie blittera na przerwaniach do tego celu.
I co teraz powiecie, prześmiewcy blittera? Nie do użytku już przy 020? Tylko Akiko umożliwia efektywną konwersję? Ale niespodzianka. Ileż lat musieliśmy na to czekać!

Blitter nadaje się do konwersji ale w 16 kolorach i trwa to ok. 1,5 ramki w rozdz. 320x100, nie ma więc porównania do akiko. Zresztą można mieszać kod cpu i blittera, dając temu drugiemu ostatni przebieg konwersji do zrobienia a w tym czasie liczyć następną klatkę.
Dread to najlepszy wolfopodobny silnik na A500, życzę autorowi żeby gra była równie atrakcyjna. Do pełni szczęścia brakuje jednak normalnej rozdzielczości co na A500 jest nie do przeskoczenia.
[#83] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@MDW, post #79

Jak dla mnie to AB3D (jedynka) to najbardziej grywalny amigowy fps na klasyka (nie licze portow z innych platform).
[#84] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@kempy, post #83

Jakakolwiek ocena AB3D może być dopiero o przeprowadzona jak dorobi się patcha z wersją 1x1 :)
Przy tej mazi na ekranie 2x2 to ciężko w to grać, chociaz widze ze jest wersja RTG, to może na mojej A2500 odpale.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 21:11:42 przez michal_zukowski
[#85] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #84

Do dwójki jest rtg. Do jedynki nie ma a szkoda. Próbowałem w to grać ale oczy mi łzawią jak patrzę na te piksle jak krowy.
[#86] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@fazior, post #85

[#87] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
Fajny klon Dooma! Kolorystyka ładnie dobrana. Super płynne u mnie (na A1200/030).

Kolega Arti musiał nie widzieć dema, bo są i przeciwnicy, są różne bronie, apteczki i amunicja oraz otwierane drzwi.

Zginąłem dwa razy.

Zauważyłem jeden pomniejszy błąd w tym demie - wszedłem raz w ścianę. Wydaje mi się też, że z dźwiękami jakby niewielkie problemy.

W tej postaci wygląda i działa to świetnie. Silnik jest zaawansowany i mi pasuje.

Jeżeli miałbym cokolwiek usprawniać, to dałbym bardziej jakościowe dźwięki.

Rozumiem, że gra ma działać na A500, więc pewnie nie będzie wersji z większą liczbą kolorów. Wiem, że to wszystko sporo kosztuje, szczególnie pamięci video i czasu rysowania.

Gratuluję autorowi wyśmienitej produkcji. Na pewno już teraz gra według mnie może stawać w szranki z Alien Breedem 3D II, czyli najbardziej zaawansowanym technicznie Doomem na Amigę!

Prędkościowo bije na głowę konkurencję. Gameplay już teraz jest bardzo miodny i wciągający.

Gdyby autor to podrasował kolorystycznie, to być może również graficznie byłoby dużo lepiej niż u konkurencji. Myślę, że te 32 kolory tu i ówdzie nie przeszkodziłyby.

Obstawiam, że jak już autor wyda tą grę w pełnej wersji i dopracuje szczegóły będzie hit!

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2021 00:34:35 przez Hexmage960
1
[#88] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #86

Ło, Panie. To by była rewelacja. Dzisiaj odpalam:).
[#89] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Hexmage960, post #87

Zauważyłem jeden pomniejszy błąd w tym demie - wszedłem raz w ścianę.


przypuszczam, że autor o tym dobrze wie, skoro problem został wspomniany na filmie.

P.S. @człowiek od limitów: dzięki za zdjęcie limitu, ale fajnie by było, gdyby z gadacza też zniknął ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2021 07:09:47 przez snajper
[#90] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #86

https://github.com/mheyer32/ab3d-rtg

O kórcze, też tego nie widziałem- gdyby działało piksel 1x1 było by SUPER ok, racjaOK
Fakt, że AB3D to pikseloza, ale w małym okienku tak nie kuje w oczy jak się gra na CRTku, a przy małym okienku pojawiający się panel wokół okna jest prześliczny ok, racjaOK

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2021 08:20:53 przez BULI
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem