Komentowana treść: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
[#31] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@BULI, post #14

Zaraz ogram, jednak póki co z tego co oglądałem blogi to takie właśnie skończone tech demo z jednym poziomem. Teraz przydałoby się nieco wiecej typów przeciwników, a potem fajny level design który by pozwalał na odpowiednią walke z przeciwnikami. Do tego szczątki jakiejś fabuły? Póki co to naprawdę REWELACYJNE ale wciaż tech demo.

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 16:57:33 przez Mir3k
[#32] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Mir3k, post #31

A ile typów przeciwników było w I levelu Dooma? Nie też 2 przypadkiem? Fabuła, hmmm... No bez niej nadal to będzie gra, damy radę W w epoce nie wiedziałem czy Doom jakąś posiada, z gry to nie wynikało
[#33] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #32

Pewnie ze byla: Przejsc z punktu A do B i zabic BOSSa. Koniec i napisy
[#34] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Phibrizzo, post #33

Aaa, no właśnie. Czyli w Dreadzie też już gotowa
[#35] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #34

Dla mnie osobiście przydałby się tylko tryb 1x1 pixel dla lepszych Amig i można pykać, + kilka potworków więcej, jakiś rozprysk krwi ala kilka pixeli zeby zwiekszyc dynamike, i 2-3 bronie wiecej.. no i troche wiecej pracy w różnorodność poziomów zeby textury nie byly takie monotonne.. a tak to fajna zabawa :D
1
[#36] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@mateusz_s, post #35

Przetestowałem właśnie na A500+ z ACA500 (68000 @ 14MHz + Fast) i płynność jest rewelacyjna. Naprawdę osiągnięcie jest niesamowite na pełnym ekranie, normalnie w tej płynności historycznie to było pudełko zapałek, a nie pełny ekran
[#37] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #36

Genialny programista. Na A600 śmiga jak ta lala. Zastanawia mnie jedno, czy to możliwości samego programisty czy też współczesne programy pomogły uzyskać tak dobry wynik w płynności. Jak by taki orzeł zrobił taki tytuł 25 lat wcześniej taki tytuł świat Amigowy w dalszych latach mógłby się inaczej skończyć.
3
[#38] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@RoniWorlds, post #37

Wszystko naraz. Najwazniejsze jest doswiadczenie, nawet w uzywaniu tych narzedzi:)
[#39] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@RoniWorlds, post #37

marzenie ściętej głowy. Niby jak mógłby się skończyć, kiedy Amiga była już trupem? 25 lat temu na PC był kłej i Tomb Raider (o takich np. Descentach nie wspominając). Raczej nikt nie wklepywałby nowych tytułów od zera specjalnie po to, źeby zadowolić garstkę Amigowiec. Taki Dread nawet wtedy stanowiłby jedynie ciekawostkę - zakładając, że przy ówczesnych możliwościach komunikacji panowie daliby w ogóle radę równie prędko stworzyć równie zaawansowany projekt. Do tego - jak już ktoś zauważył - na obecnym stadium bliżej mu do Wolfa niż do Dooma. Osobiście za główny atut tej gry uważam grafikę - te różne "hacki" pozwalające uzyskać zamierzony efekt, typu płynna animacja broni plus ich dopieszczenie wizualne, w świetle ograniczeń A500.


Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 21:55:21 przez snajper
[#40] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@snajper, post #39

26 lat temu to amigowcy grali w Breathless i Glooma a 24 lata temu w Quake i Duke3d.
[#41] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #40

Ehe, wszystkich 10iu, z tych co gustowali w takich grach i mieli dość mocną Amę jednocześnie.
[#42] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #40

a 24 lata temu w Quake i Duke3d

hmmm... 24 lata temu był rok 1997. Quake na HOL datowany jest na 1998, podczas gdy najwcześniejszy Duke 3D na 2003, z czego po odjęciu od 2021 nijak nie wychodzi mi 24. Ale ok - może były wcześniejsze wersje, nie wiem. Jakoś utrzymać się na powierzchni te wszystkie tytuły w żaden sposób jej nie pomogły. Pomijając już kwestię wymagań - bo jakie gry maksymalnie wówczas dopalona Amiga potrafiła udźwignąć, z tego raczej każdy sobie zdaje sprawę. Breathless nawet nie ma opcji OCS/ECS. W Quake'a przeciętny Amigowiec mógł sobie pograć chyba na obrazku. :) Z Blizzardem może i dawał radę, ale tutaj na porównaniu na Amidze 4000 68040 widzimy pokaz slajdów:


oczywiście wszystko w 320x200.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 00:15:52 przez snajper
[#43] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@snajper, post #42

O emulatorach maca na Amidze słyszałeś?
[#44] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #43

aaa, no tak, słyszałem. To co z nimi? Emulatory Maków pomogły Amidze utrzymać się na powierzchni? Oraz jak port Quake'a i emulacja Maków mają się do tematu Dreada? Bo zaczyna się z tego robić kolejny temat z cyklu "pfff, jakbym stanął na głowie i założył nogę za ucho, to też mógłbym sobie pograć w Duke'a 3D!"

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 01:19:42 przez snajper
[#45] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@snajper, post #44

W kwestii Quake to port tej gry był jeszcze przed portem Doom'a. Z tego co pamiętam port ten powstał na bazie źródeł które wyciekły podczas ataku hackerskiego na stronę id Software w 1997 (albo 1996) roku. Wywiad z autorem tego portu był w którymś ACS ale nie podam teraz nawet rocznika (choć wydaje mi się że to połowa 1997).
[#46] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #43

amiga -> emulator maca -> gra ??? ty to poważnie piszesz ?
[#47] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@snajper, post #42

Chyba ten filmik to trochę przekłamuje prawdę co do 040/40 a szczególnie w grze DOOM.
[#48] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Greczkin, post #46

Tak, w drugiej połowie lat 90 trzeba było sobie jakoś radzić. Sprawdź sobie jak dobrze działał SS szczególnie z kartą gfx. Przekładanie nogi za ucho stojąc na głowie to był chleb powszedni.
1
[#49] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Greczkin, post #46

A uruchamiałeś kiedyś ten emulator Mac'a na prawdziwej Amidze? Bo z tego co widzę nie masz pojęcia o czym piszesz.
1
[#50] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@jimiche, post #49

Jakby amigowcy wiedzieli wtedy, że 90% maków 68k w tamtych czasach nie miało FPU i SS/Fusion bije na głowę większość makowych maszyn to by wyżej głowe nosili.
[#51] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #50

Wiesz już jeden z uczestników naszego forum w swoim filmie wyśmiał moją wypowiedz o emulacji Mac68k jednocześnie twierdząc że tak samo można odpalić emulację Amigi na Mac'u. Od tego czasu wiem że na tak zwanych retro znawców należy brać mocną poprawkę.
Pal licho że "retro-spece" nie robią "research'u" w literaturze i prasie z okresu... bo sami pamiętają "lepiej"... ale najgorsze jest to że ich "wyznawcy" dokładnie powielają wynurzenia takiego "retro-speca".

Co do Amigowców to po 1995 roku, ci co zostali raczej wiedzieli o tym jak dobrze działa ten emulator. Aby nie być gołosłownym to pierwszy raz przeczytałem o wykorzystaniu chyba ShapeShiftera do emulacji Mac'a w Świecie Gier Komputerowych przy okazji opisu gry Sim Tower (piszę z pamięci jak ktoś chce może poszukać ale to chodziło o jakiś tytuł Maxis który już na Amigę nie wyszedł).

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 09:51:02 przez jimiche

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 09:51:24 przez jimiche
[#52] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@jimiche, post #51

Wszyscy wiemy że Amiga lepiej udawała Maca niż Mac sam siebie.
[#53] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@recedent, post #16

Myślę, że to coś "pomiędzy". Ściany są pod różnymi kątami (a nie tylko 90 stopni) - tego w Wolfie nie ma - ale z tego co słyszałem nie ma technicznej możliwości stworzenia wielopoziomowych map. Czyli zdecydowanie bliżej Wolfa niż Dooma.

Doom nie miał wielopoziomowych map - jedno pomieszczenie nie mogło znajdować się nad drugim.
Chyba że masz na myśli różną wysokość poszczególnych elementów mapy - KK wielokrotnie pisał, że planuje to w przyszłości zaimplementować (w sensie: jest to osiągalne).
2
[#54] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@poweredjj, post #53

Faktycznie uświadomiłeś mi, że to co było wyżej w Doomie to były takie wnęki pod którymi nie było pomieszczenia. Ciekawe uproszczenie na które nigdy nie zwróciłem uwag.

A czy były mosty po których można było przejść i pod którymi można było przejść? Ja niestety nigdy nie przeszedłem drugiego poziomu (bo nie lubię grać, a w FPS zwłaszcza) wiec mam dosyć ograniczoną wiedzę na ten temat. No i z Amigą raczej kojarzy mi się Quake, Heretic 2, a nie Doom 1/2. Gdy wreszcie zaczął mi płynnie działać to już nie była jego epoka i się nim nie zachwycaliśmy.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 10:44:19 przez MDW
[#55] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@mateusz_s, post #35

Dla mnie osobiście przydałby się tylko tryb 1x1 pixel dla lepszych Amig i można pykać


Rozumiem oczywiscie załozenia tej gry i po co ona powstała ale masz racje ...fajnie by było jakby w opcjach mozna było na duzo mocniejszych sprzętach amigowych poswięcic framerate na korzyść np lepszego generowania ścian

[#56] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Greczkin, post #46

amiga -> emulator maca -> gra ??? ty to poważnie piszesz ?


Co w tym dziwnego?
[#57] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@MDW, post #54

A czy były mosty po których można było przejść i pod którymi można było przejść?


Absolutnie nie.
Jesli byl most to byl z "litego betonu" bez zadnych dziur.
Choc pamietam ze w jednej mapie, jeden z jej tworcow "zasymulowal" pseudo-dwupoziomowosc.
Polegalo to na tym z, na poczatku plansza byla plaska. Wraz z rozwojem akcji planasza sie przebudowywala nadajac drugi poziom.
Tak wiec mozna bylo poruszac sie na dwoch pietrach. Ale i tak byly one hermetyczne. Pod wybudowanym mostami nie dalo sie przejsc.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 11:02:13 przez Phibrizzo
[#58] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #55

Tia, to wygląda jak na akceleratorze 3D w super wysokiej rozdzielczości skalowanej w dół. Jak będzie port na jakiś OpenGL to tam takie rzeczy będziesz miał :)

Poza tym nie wiem w jakim ty świecie żyjesz ale gdzieś tak od kilku lat ludzie wreszcie zrozumieli że gry z teksturami o niskiej rozdzielczości nie wyglądają dobrze z bilinearnym filtrowaniem. Teraz modne jest filtrowanie punktowe tj. kwadraty. Oczywiście z mipmapami trójlinearno-anizotopowymi :)
Od razu to było widać i cały ten efekt mydła 3dfx do mnie do końca ie przemawiał i jak się tylko dało to filtrowanie tekstur wyłączałem. Co innego jak tekstury są wysokiej rozdzielczości albo jak w Unrealu są fajne detail textures dodane to wtedy jak najbardziej filtrowanie ma sens.

Tutaj bardziej myślę po prostu dla szybszych Amig przydała by się opcja aby była wyższa rozdzielczość. Zapewne trochę to będzie wymagało zabawy bo ograniczeniem jest tutaj pamięć. Jako opcja w późniejszej wersji gry albo specjalny plik wykonywalny z większymi wymaganiami pamięci jak najbardziej imho powinna taka opcja powstać. Jak ktoś ma szybkie 030 albo 040/060 to nie ma sensu aż tak tych pikseli ograniczać a gra będzie dużo ładniejsza.
[#59] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@XoR, post #58

Tia, to wygląda jak na akceleratorze 3D w super wysokiej rozdzielczości skalowanej w dół.


Heheh To tylko uproszczona symulacja zrobiona w pare minut chodziło mi o oddanie idei (wogole nie zastanawialem sie nad kwestiami rodzaju filtrowania czy jego braku )

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 11:34:07 przez Azakiel
[#60] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@XoR, post #58

A ja myślę, że na mocne Amigi mamy mnóstwo innych gier FPS 3D, w tym sporo portów.
Siłą i niesamowitym sukcesem Dreada jest optymalizacja i pokazanie, że na A500 da się. Nie oczekujmy teraz modyfikacji wyglądu pod mocne konfiguracje poza takimi, które umożliwią poprawne działanie.

I ja czekam dodatkowo na poprawną "klasyczną" klawiszologię kursorów (nie ma obrotu), CTRL, SHIFT i ALT, bo mysz + WSAD to nie ta generacja

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2021 11:20:45 przez Jacques
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem