Komentowana treść: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
[#151] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #144

Moje odczucie jest takie, że ten od ClickBoom działa lepiej niż AmiQuake.


W 2012 NovaCoder pisał: http://eab.abime.net/showpost.php?p=825328&postcount=15
[#152] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@kempy, post #151

I cyk 100% :D

link


Ciekaw jestem jak potoczy się dalej ten projekt.

Na a1200 z 030 chodzi świetnie, ale to nie jest nowa informacja :D


Ostatnia aktualizacja: 10.09.2021 00:44:25 przez Mir3k
[#153] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
No i to jest mistrz, ostatnio jak skrytykowalem jakąs gównianą gierke, gdzie 3 sprajty na krzyz lataja po nieruchomym ekranie (jakies wyscigi z automatow) i wszytko to za jedyne 60funtow i do obslugi potrzebna a1200 to dostalem bana na 2tyg bo sie panu moderatorowi moj koment nie spodobal, no to tu chlopakowi klaniam sie w pas i takich ludzi trzeba wychwalac a nie cwaniakow, ktorzy chca na badziewiu zarabiac
2
[#154] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #59

Heheh To tylko uproszczona symulacja zrobiona w pare minut chodziło mi o oddanie idei (wogole nie zastanawialem sie nad kwestiami rodzaju filtrowania czy jego braku )

Tak właśnie wygląda proces renderingu tylko w Twoim wypadku zrobiłeś to na quadach i wysokiej jakości używając zapewne pozycji z obrazka :)
[#155] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Mir3k, post #152

I cyk 100% :D

A na Nightmare? :D
[#156] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@nogorg, post #155

fiu-fiu, 25 z 24 potworów. Widzę, że autor wykorzystał skalę ocen smaku dla kobiet w ciąży

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2021 14:21:23 przez snajper
[#157] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@zilog, post #25

KK większość kodu napisał w C (VBCC) i tylko krytyczne procedury są w asemblerze 68k.

A nie tak dawno Selur odradzał C, bo nic w tym szybkiego nie powstało. Te wstawki to pewnie głównie z powodu słabej optymalizacji kodu generowanego w VBCC.
[#158] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@snajper, post #156

Jakbys gral kiedys w DOOMa na wyzszych poziomach lub na ostatnim w DOOM2, to bys wiedzial ze mozna
nawet uzbierac "KILLS: 2000%".
[#159] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@michal_zukowski, post #86

powiadasz?

https://github.com/mheyer32/ab3d-rtg


Tam jest jakaś binarka do ściągnięcia czy ki diabeł?
[#160] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Phibrizzo, post #158

czyli Doom również używał skali dla ciężarnych kobiet.
[#161] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@snajper, post #156

Na Nightmare przeciwnicy zmarchwiwstają, więc można pruć póki naboje są w magazynku.
[#162] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #159

Nie wiem jak na GitHubie, ale na EAB-ie jeden z userów zamieścił w "zonie" egzeka. Nie udało mi się tego odpalić, ale też nie walczyłem z tym zbytnio.
[#163] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@waldiamiga, post #162

Podzielisz się tym egzekiem :)? Też nie wiem jak ugryźć to coś z githuba.
[#164] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@fazior, post #163

Podaj maila, bo na ten co masz w profilu odbija mi mailer-deamon.

...albo spróbuj zassać z tego linka

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2021 22:07:26 przez waldiamiga
[#165] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@waldiamiga, post #164

Dzieki. Przerasta mnie to:). Zakladam zatem watek na forum, moze cos poradzimy:).
[#166] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #144

Moje odczucie jest takie, że ten od ClickBoom działa lepiej niż AmiQuake.

Dokładnie OK
[#167] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #144

Moje odczucie jest takie, że ten od ClickBoom działa lepiej niż AmiQuake.

A to zależy u kogo. Z punktu widzenia użytkownika karty PowerPC i akceleratora 3D (B/CVision3D, Voodoo 3/4/5, jakiś Radeon) znacznie szybciej działały, lepiej wyglądały (rozdzielczość, wygładzanie tekstur, światła) nieco późniejsze, mniej oficjalne wersje.
[#168] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@MDW, post #167

Nie no MDW, nie baw się w polityka, nie porównuj do wersji PPC, bo takiej ClickBoom nigdy oficjalnie nie wydał.
Za to wersja od ClickBooma, jako jedyna mi znana "obsługuje" w trybie software ekrany 16 bit ok, racja i nie chodzi o wypromowanie ekranu 8bitowego na 16bit, tylko to, że tekstury (światło?) wyglądają lepiej w trybie 16Bit w Quake od ClickBoom OK
[#169] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@BULI, post #168

Software renderer w 16-bit to super sprawa. Kiedyś to widziałem w porcie bodajże NtDoom
W ogóle dziwi mnie że nowoczesnych portach nie ma jako opcji 24/32 bitowych kolorów tj. dokładnie tak samo zrealizowanego jak rendered 8-bit tylko bez bandingu a za to upierają się przy tych 8-bit albo 3D

Taki GzDoom ma całkiem nieźle zrealizowane 3D ale trochę to im zajęło.
[#170] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna
Kiedy wszyscy zachwycają się Dread'em, jeden użytkownik Amigi pokazał stare demo silnika gry "Alcatraz" uruchomione na A1200 020/42MHz

1
[#171] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #170

Świetnie to wygląda i nieźle działa. Trochę w stylu amigowych „doomowanek” z tamtych złotych czasów ale fajnie. Wygląda na to, że zostało zrobione bardzo dużo jeżeli chodzi o sam silnik, mechanikę.
[#172] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #170

Super, tylko ile razy jest szybszy chip RAM w A1200? Cztery razy.
A ile razy jest szybszy 68030 42 MHz od 68000 7 MHz? Piętnaście razy.
Dziękuję.
2
[#173] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@wali7, post #172

Prędkość Chip RAM:

A500 max 3,5 MB/s

A1200 max 7MB/s (gdyby nie błąd konstrukcyjny to by miała 14MB/s)
[#174] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@wali7, post #172

tak tylko dla formalności

A ile razy jest szybszy 68030 42 MHz od 68000 7


Autor filmu ma kartę z procesorem 68020, nie 68030.

"pokazał stare demo (...) uruchomione na A1200 020/42MHz"
[#175] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #174

Ale nadal: ile razy?
[#176] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Jacques, post #175

Dzisiaj na silniku jaki zrobił KK można by to zrobić na A500, będzie mniej kolorów, trochę gorsza grafika, ale jak pokazał KK da się zrobić, może nie z 1MB Chip, ale z 2MB Chip. Glooma i Dooma można uruchomić na A500 z 68020 w 64 kolorach (EHB).


Ostatnia aktualizacja: 15.09.2021 08:43:58 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#177] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #170

Kiedy wszyscy zachwycają się Dread'em, jeden użytkownik Amigi pokazał stare demo silnika gry "Alcatraz" uruchomione na A1200 020/42MHz


jakby to tak działało na gołej 1200 to by było czym sie zachwywać no ale kazdy wie jak jest :D

stary juz w sumie Enforce był bardziej zaawansowany od co oczywiscie odbijało sie na "klatkażu" (uwielbiam te słowo hehe)

1
[#178] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #177

Tak, to tech demo robiło wrażenieok, racja
Engine był wcale nieźle zaawansowany OK
Przeciwnicy byli w 3d, do pełnej funkcjonalności brakło ich animowania i inteligencji.
Była obsługa AGA, ale też kart graficznych, a nawet Warpa3D, więc klatkażu już nie było
[#179] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@BULI, post #178

A ja nigdy nie zapomnę screenów z zapowiadanych gier 3D na Amigę zamieszczanych w Świecie Gier Komputerowych... Ta nadzieja i emocje - zupełnie nieuzasadnione, gdy miało się A500 i widziało jak działa demko Project Battlefield
Wzdychało się do Death Mask, Pooma, Breathless a później do recenzji AB3D I i II...
1
[#180] Re: Dread - pierwsza wersja demonstracyjna

@Azakiel, post #177

Enginow bylo duzo. Pamieta ktos jeszcze zapowiedzi gry pt. Lambda?



Szkoda ze ze ciekwe pomysly "poumieraly". To jakies fatum, szczescia czy klatwa dla gier 3D na Amidze.
Mam nadzieje ze to niedosiegnie KK.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem