Komentowana treść: Electroman w sprzedaży
[#31] Re: Electroman w sprzedaży
Karamba, cena zwala z nóg.
1
[#32] Re: Electroman w sprzedaży

@koczis, post #31

Są droższe gry...
tu i tu.
[#33] Re: Electroman w sprzedaży

@KM_Ender, post #27

Gdzie tu widzisz "lincz"?

Jak cena jest "profesjonalna", to ocena wystawionego oficjalnie w Świat produktu jest "profesjonalna" - tylko o to mi chodzi.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2024 19:24:11 przez freak_outXP
[#34] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #32

A tu link tańsze.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2024 19:52:11 przez koczis
2
[#35] Re: Electroman w sprzedaży

@koczis, post #34

Tylko to jest wersja cyfrowa, wiec nie ma zadnego porownania z wersja fizyczna.
1
[#36] Re: Electroman w sprzedaży

@freak_outXP, post #33

Nie "jest", a "koreluje".

Wszystko się zgadza zatem.
[#37] Re: Electroman w sprzedaży

@freak_outXP, post #33

Autor to amator (wybacz autorze, jeśli się mylę). Cena, zakładam, że to nie tylko jego chciejstwo, ale też, a może przede wszystkim, koszt i chęć zarobku wydawcy, więc potencjalne żale kierujesz, moim zdaniem, pod zły adres. Czepiasz się, że BB i AGA. Nie rozumiem w czym to ci przeszkadza. Autor jest nowicjuszem, tu na forum zdobywał szlify. Nie kryje tego, poszukaj, poczytaj. Wybrał BB chyba ze względu na próg wejścia, ja go rozumiem. Gra jest na Amigę 68k, więc w czym przeszkadza język BB i chipset nie rozumiem. Słowo lincz celowo w "", bo uważam, że naskoczyłeś na niego w taki sposób, jakbyś chciał go ukarać za to, co zrobił, bo, nie wiem, zrobił ci swoją produkcją jakąś krzywdę. Nie wiem ile masz lat, ale ja 4 z przodu i męczą mnie takie akcje. Jeśli obraziłem cię moją oceną twojej poprzedniej wypowiedzi, to przepraszam. Uważam, że przesadziłeś, ale może ja też w twojej ocenie. Rozumiem i nie mam urazy.
2
[#38] Re: Electroman w sprzedaży

@Don_Adan, post #35

A tutaj jest cena za wersje fizyczna.

link

42 funty angielskie
Wiec drozej.
[#39] Re: Electroman w sprzedaży

@Don_Adan, post #35

Tylko to jest wersja cyfrowa, wiec nie ma zadnego porownania z wersja fizyczna

Niby nie ma, a jest taniej.
[#40] Re: Electroman w sprzedaży

@Don_Adan, post #38

42 funty angielskie
Wiec drozej.

Dlatego kupiłem wersję cyfrową.
[#41] Re: Electroman w sprzedaży

@koczis, post #39

Co jest taniej?
42 funty angielskie/brytyjskie za wersje box.
7 (minimum) funtow za wersje cyfrowa.

Edycja.
Wersja box jest 6 razy drozsza niz wersja cyfrowa, w przypadku Devil's Temple.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2024 20:25:55 przez Don_Adan
[#42] Re: Electroman w sprzedaży

@Don_Adan, post #41

7(minimum) - jest taniej.
[#43] Re: Electroman w sprzedaży

@koczis, post #42

Wersji cyfrowej nie porównujemy do box - to niedorzeczne.
1
[#44] Re: Electroman w sprzedaży

@koczis, post #42

Ale co ty porownujesz?
Cyfrowa z fizyczna?
Wersja cyfrowa gry na Amidze to w zasadzie jest taki wspolczesny "pirat".
1
[#45] Re: Electroman w sprzedaży

@KM_Ender, post #37

Jednemu przeszkadza, że AGA bo Amigi z AGA są drogie, drugiemu przeszkadza, że gra jest droga. Mnie przykładowo przeszkadzają "wodotryski" typu właśnie UV/papiery kredowe/tytuły z wydrukiem 3D, bo ja bym to wydał w starym stylu, czyli szorstkie pudełko fasonowe, obwoluta wydrukowana po taniości i instrukcja w druku czarnobiałym. Cena by może zeszła do 50zł pomijając jeszcze druk mapy na płótnie.

Retronics to profesjonalna firma, wydaje drogo, bo daje wszystko w najwyższej jakości materiałach głównie dla kolekcjonerów. Oczywiście ja jestem amatorem, nie jestem programistą, ceny również nie ustalałem, a z wydawcami (Retronics i K&A) nie licytuję się o honorarium jak ludzie na targowisku. Moja dola jest symboliczna, co ich na początku dziwiło, ale ja piszę gry dla frajdy, bo mam za co żyć. Przypominam jeszcze raz hejterom, zapraszam do wątku o powstawaniu gry. Tam jest opisane, w jaki sposób ją tworzyłem. Grabowanie screenów z Dosboxa, wycinanie kafli, napisanie sobie edytora map, układanie palet, animacje to seria zrzutów ekranów i układanie kolejno po przekolorowaniu w Personal Paincie. Sample i muzyka przyznam, że dosyć nielegalnie, bo pobrałem z youtube filmik z gry i sam wyciąłem ze ścieżki dźwiękowej sample. Muzykę również sam przygotowałem tnąc ścieżkę z youtube na części i układając jak puzzle w Protrackerze. Więc dłubaninę w kodowaniu zastąpiłem dłubaniną przy ścieżce dźwiękowej.

Co do samego pisania gry. Wielu koderów (poza wyjątkami, których podziwiam i tu pomijam) używa PC do pisania gier. Nie mówię o emulatorze, bo sam pisałem pod WinUAE. Mówię o MS VisualCode. Grafiki tworzą w Aseprite itd. Ja przypominam, że dłubałem kod w środowisku amigowym pisząc w TEDzie, a nie w MS VisualCode, czy jak to się nazywa. Grafiki obrabiałem w Brilliance. Muzykę tworzyłem w Protrackerze. 90% tych koderów-magików używa platformy Windows i oprogramowania windowsowskiego do tworzenia. Ja użyłem amigowego.

Co do BB. W moich grach pojawia się coraz więcej wstawek asemblerowych. Nie jestem scenowcem i daleko mi nawet do minimalnej wiedzy koderów ze sceny, ale nie uważam, żeby Blitz Basic był wolny. Wszelkie biblioteki w Blitzu pisane są w asemblerze, więc praktycznie cały kod to asembler, tyle że dość uniwersalnie napisany, bo to biblioteki. Gdybym miał to pisać w asemblerze, to byłyby płacze, że gra powstaje latami, jak Jump. Mnie było wstyd, że gra poszła w przedsprzedaż i leżała z datą premiery końca kwietnia, a był sierpień. Już miałem zamiar od Jurka wziąść dane kupujących i oddać to, co zapłacili, bo szanuję Amigowców.
6
[#46] Re: Electroman w sprzedaży

@koczis, post #42

Ale czy z tą ceną to jest o co robić "aferę" ? Używanie Amigi w dzisiejszych czasach raczej nie jest zajęciem w pełni na poważnie więc kupowanie gier tworzonych na ten komputer jest również bardziej dla zabawy. To nie jest aplikacja pierwszej potrzeby jak np. MS Office. Kto chce do kolekcji, ten kupi, kto nie chce - nie kupi. Fajnie jednak, że coś na Amigę wychodzi.

Ja mam pytanie z innej beczki - na zdjęciu widzę, że dyskietki są HD. Czy każda amigowa stacja to odczyta? Pamiętam, że miałem kiedyś problemy ze sformatowaniem takich dyskietek na zwykłej stacji (ale dawno już nie próbowałem ).



Ostatnia aktualizacja: 01.09.2024 20:42:47 przez prz
2
[#47] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #45

Ja w ogole nie rozumiem o co ta gownoburza. Chcesz to kupujesz, nie chcesz to nie kupujesz. No chyba prosciej sie nie da...
5
[#48] Re: Electroman w sprzedaży

@Don_Adan, post #44

Wersja cyfrowa gry na Amidze to w zasadzie jest taki wspolczesny "pirat".

Czyli nazywasz mnie takim współczesnym "złodziejem", bo kupuję wersje cyfrowe tak?
1
[#49] Re: Electroman w sprzedaży

@koczis, post #48

Skoro sam wyciagasz taki wniosek, to jest on rownie prawdziwy, jak twoj pierwszy, ze istnieja duzo tansze wspolczesne gry na Amige w wersji "box" niz Electroman.
O ile to nie jest wersja "box" przez kogos/cos sponsorowana to nie ma.
[#50] Re: Electroman w sprzedaży

@Mokry, post #47

Zwykła rozmowa po prostu. Mówisz, że jest drogo, a ja Ci powiem, że nie jest. Drogo jest faktycznie zarabiać na Amidze. Przykładowo pendrive kupisz za 10zł, ale ktoś kupi 100 takich pendrive'ów, wgra na nie tonę gier WHDLoad, czy wersji ADF i wystawi jako "paczka gier Commodore AMIGA" za 100zł. To jest moim zdaniem drogo. Druga sprawa. Porównajmy dwie gry: Electromana i tą grę. Porównaj sobie prezentację wydania jednego i drugiego i oceń. Obie są 2-dyskietkowe i obie ja napisałem, ale dwóch różnych wydawców. Która gra się lepiej prezentuje?

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2024 22:06:46 przez tukinem
1
[#51] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #50

Bez przesady, cena jest jak najbardziej OK, nie mamy po 7 lat, a to nie jest 1/10 wypłaty starych, że trzeba butelki na skup nosić.
3
[#52] Re: Electroman w sprzedaży

@AdamZeku, post #51

Dzieki za ukończenie projektu
4
[#53] Re: Electroman w sprzedaży

@Don_Adan, post #49

Ceny wersji cyfrowych są nawet niższe niż zapodałem.
[#54] Re: Electroman w sprzedaży

@KM_Ender, post #37

określenie "amator" w odniesieniu do tego twórcy gier, to dość krzywdzące określenie, zwłaszcza, że dowiózł już kilka projektów do mety, przy czym kilka z nich to projekty komercyjne...
4
[#55] Re: Electroman w sprzedaży

@charliefrown, post #54

w takim razie tukinem jest masochistą, bo w komentarzu #45 skrzywdził sam siebie. OK

https://wsjp.pl/index.php/haslo/podglad/10907/amator/5091198/milosnik
3
[#56] Re: Electroman w sprzedaży

@snajper, post #55

Na rany Agnusa... Jak 150zł to drogo, to ile powinna kosztować gra w boxie?
Na ile wyceniacie: napisanie gry, testowanie jej, druk pudełka z materiałem, instrukcji, zdobycie dyskietek ich nagranie, zrobienie etykiet, złożenie tego w całość, spakowanie, wysłanie i jakiś grosz dla autora, wydawcy, ZUSu i skarbu państwa? Kto podejmuje rękawice i będzie te gry wydawał w takiej jakości i za taką cenę taniej? Czekam na odpowiedź razem z moimi zamówieniami!

Drugi temat... Gra słaba? Napisałeś lepszą? Poka! Nie mam wielkiej praktyki w kodowaniu i gamedev... Uczestniczyłem w tworzeniu kilku i wiem, że najlepiej i najprościej wychodzi gadanie i opowiadanie, że ja to bym zrobił tak i tak... Usiądź - zrób - dyskutuj...

No i na koniec powiem, że takie malkontenctwo skutecznie ubija powstawanie nowych produkcji... Zauważyłem, że w grupach komputerów z pod Commodore (a mogę sobie pozwolić bom Amigowiec) jest ogromna fala hejtu na wszystko nowe... Wszystko słabe, wszystko złe...

Żebyście mnie też dobrze zrozumieli - nie wszystkie nowe gry mi podchodzą... Jedne mi się podobają, inne to nie mój gatunek... Ale wtedy ich nie kupuje. Po co zbędne dyskusje - nie wiem...
4
[#57] Re: Electroman w sprzedaży

@miki1406, post #56

Wszystko racja, poza tragicznym argumentem "Napisałeś lepszą? Poka!".
Komuś oryginalne Electro Body z epoki może się nie podobać, bo polski gamedev zresztą nie stał wówczas wysoko
Nie trzeba być reżyserem, by skrytykować film lub by się zwyczajnie nie podobał.

Jak dla mnie fajnie, że ten klasyczny polski tytuł dotarł na Amigę.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2024 10:17:29 przez Jacques
1
[#58] Re: Electroman w sprzedaży

@snajper, post #55

w takim razie tukinem jest masochistą, bo w komentarzu #45 skrzywdził sam siebie


Równie dobrze można nazwać tak wszystkich scenowców, którzy piszą dema w asemblerze. Na pewno to nie jest też robota na jeden miesiąc. Jedni spędzają wolny czas na rybach, inni podróżują, jeszcze inni majsterkują, a ja staram się tworzyć coś na platformę Amigi. I tyle. Raz coś się uda, 5 razy coś się nie uda
[#59] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #58

Każdy "użytkownik" Amigi w XXI wieku jest swego rodzaju masochistą . Cudzysłów celowo bo w dzisiejszych czasach w niewielu aspektach używanie Amigi nazwać można "używaniem".




Ostatnia aktualizacja: 02.09.2024 11:02:09 przez prz
[#60] Re: Electroman w sprzedaży
Przede wszystkim gratulacje dla autora gry i za dociagniecie tematu do konca. Sam robie gry i wiem ile wymaga to samozaparcia zeby te mozolna prace wykonac. Potwierdzam to co napisal ze zabawa i przyjemnosci koncza sie w momencie jak trzeba zaczac robic plansze.

W kwestii wyboru jezyka - nie rozumiem kompletnie o co ta sraczka. W BlitzBasicu powstalo juz calkiem sporo dobrych gier, rowniez w latach 90tych. Pytam sie gdzie byla ta banda oszolomow co teraz pluja jadem jak Gloom powstawal w BlitzBasicu? Dlaczego wtedy nie rzucali jajkami i pomidorami w autorow gry? To trzeba miec serio nierowno pod sufitem zeby oceniac dobor narzedzi. Dla koncowego gracza liczyc powinno sie to czy gra jest dobra i czy spelnia oczekiwania. Co ci do warsztatu autora? Wypier@#$% mi z kuchni - tak powinien reagowac tworca na wszystkie zarzuty. Zreszta, widac ze nie warto wspominac w czym sie gre robi bo zawsze znajdzie sie jakis malkontent ktory sie przyczepi i bedzie ci zycie uprzykrzal mimo ze sam sie nie zna ale bedzie sie madrzyl. Tukinem - olej pacjentow.

Teraz odnosnie samej gry - jestem zdania ze ta gra moglaby powstac na OCS/ECS bez najmniejszego problemu, nie bylaby to jedyna gra w ktorej przycieto kolory zeby poszlo to na Amige. Ale szacun dla autora ze chcial sie trzymac oryginalu i podjal taka a nie inna decyzje. Jak ktos uwaza ze warto zrobic wersje dla A500 - niech siada do kodu i niech zasuwa zamiast marudzic - jest kasiurka do zarobienia! Mysle ze Retronics z przyjemnoscia wyda tez wersje na A500.

Co do samego wydania gry. Cena to pojecie wzgledne, dla jednego duzo, dla drugiego malo. Moim zdaniem Retronics to jest przerost formy nad trescia i o ile rozumiem ze to dla kogos sposob na zycie, o tyle te wydania sa po prostu przekokszone i za duzy tam ogon finansowy, bo jest tam grupa ktora zarabia na kazdym kolejnym elemencie. Osobiscie uwazam podobnie jak Tukinem ze spokojnie za 70-80 daloby rade to wydac, co pokazuja chocby gry chlopakow z Project R3D, ktorzy robia to budzetowo. Kolega miki1406 wspomnial tutaj o groszu dla autorow, a jak sie okazuje Tukinem w zasadzie symboliczna kwote przytulil, a cena mimo wszystko jest jaka jest i nie obnizyla sie o te 20 czy 30 zl czego moznaby oczekiwac. Smutne ale prawdziwe. Rozumiem jednak ze nie bylo w tym przypadku opcji wyboru innego wydawcy, bo to Retronics jest w posiadaniu praw. No szkoda.

Ostatnia rzecz ktora mi sie podoba to podejscie autora do wydania ze bedzie tylko wersja fizyczna - i bardzo dobrze, jak ktos chce Amigowac, niech kupuje na dyskietkach. Mega szanuje za taka decyzje, kto chce cyfre zeby ograc na WinUAE to niech sobie kupi wersje na PC, nie dosc ze tansza to pogra na PC i nie potrzebuje wlaczac WinUAE... i po temacie.

Od siebie dorzuce jeszcze info dla Tukinema, bo w koncu kilka gier juz zrobil. Jakbys chcial kolego kilka zlociszy dorobic jeszcze na swoich grach to polecam ci skontaktowac sie z firma Blaze ktora jest tworca konsoli Evercade. Idz droga udeptana przez Project R3D (tworcy Tanks Furry i Bridge Strike) oraz Virtual Design (tworcy Cytadeli). Gry na Evercade mozna wydawac w zasadzie w niezmienionej formie, wiec tylko wysylasz im te gry, podpisujesz umowe a oni wydaja te gry na kartridzu. Tam nikt nie bedzie plakal ze gra jest w Blitz Basicu, ze na AGA, ze za drogo (kartridze kosztuja po 79zl i jest na nim po kilka gier, wiec mialbys wszystkie razem wydane zbiorczo). Tam kazdy cieszy sie z kolejnej nowej gry i nie uprawia amigowego marudzenia i plucia jadem.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2024 11:06:40 przez Axi0maT
9
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem