Komentowana treść: Electroman w sprzedaży
[#151] Re: Electroman w sprzedaży

@Mokry, post #150

Rozetnij folię od spodu nożykiem do tapet i otwieraj delikatnie wspomagając się czymś płaskim do odgięcia tych tekturowych występów w zamknięciu Daje się tego nie zniszczyć i warto obejrzeć całość świetnych wydań Retronics. Bo tak do "półkowania" to wystarczyłoby kupować samo pudełko

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2024 14:13:48 przez Jacques
1
[#152] Re: Electroman w sprzedaży

@Mokry, post #150

W pudełku masz mapę wydrukowaną na płótnie. Jeśli nie odpakujesz go to jej nie zobaczysz ja się jeden dzień zabierałem żeby otworzyć box. No i bardzo ciasno obwoluta jest u mnie dopasowana do pudełka fasonowego. Nie mogłem wysunąć jej.
[#153] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #152

Rzeczywiście otworzyć pudełko z grą było dosyć ciężko.

Chciałem nawet żartobliwie napisać, że to jedyna wada wydania.

Starałem się delikatnie, jak zawsze przy otwieraniu nowych BOXów, ale tutaj trzeba było odrobinkę nagiąć pudełko, by wysunąć brzegi obwoluty.
[#154] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #152

O juz wiem co zrobie. Zamowie se drugie w wersji z pen'em a to se wsadze do ramki szeroki uśmiech
2
[#155] Re: Electroman w sprzedaży

@Hexmage960, post #153

@Hexmage960 | @Mokry

Mam nadzieję, że dostaliście na maila poprawkę pierwszego ADFa. Był błąd, który objawiał się GURU podczas pominięcia levelu 0 klawiszem ESC. 2 godziny dochodziłem do tego, bo jak się okazało WinUAE może śmiało podczas odgrywania muzyki wyczyścić używany bank z muzyką, stworzyć na jego miejsce nowy i wczytać kolejny plik MOD. Niestety Amiga już jest wrażliwa i kod musiałem poprawić już na Amidze 1200.

To jest przepaść pomiędzy PC gdzie kompilacja trwa sekundę, no może dwie, a na Amidze jedynie z fast ramem to trwa półtorej minuty

Plik exe, który tam jest w ADFie został skompilowany w Amidze 1200, a nie na WinUAE. Można go sobie podmienić z tym starym na pierwszej dyskietce.

Z góry przepraszam za problem. To skutki programowania na emulatorze zamiast na realnym sprzęcie.

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2024 23:30:09 przez tukinem
1
[#156] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #155

Nie ma problemu. Najważniejsze, że wspierasz swój produkt, tworzysz aktualizacje i poprawki błędów.

Listu z poprawionym plikiem wykonywalnym jeszcze nie otrzymałem.

To jest przepaść pomiędzy PC gdzie kompilacja trwa sekundę, no może dwie, a na Amidze jedynie z fast ramem to trwa półtorej minuty

Zależy o jakim PC mówimy. Na PC na który powstał oryginalnie Electro Body pewnie też kompilacja troszkę trwała. Jeżeli mówimy o PC dzisiaj - wiadomo że będzie szybciej.

Ja piszę na platformie Amiga 1200 + MC68030/50MHz + FAST RAM + HDD + CD-ROM, i ta platforma jest bardzo wygodna do programowania i używania.
[#157] Re: Electroman w sprzedaży

@Hexmage960, post #156

Miałem na myśli PC, który uruchamia WinUAE.

Ty piszesz w C, który szybciutko kompiluje. Nie wiem, jak to wygląda, gdy kod jest bardzo długi, ale na pewno szybciej to działa niż basicu. Blitz Basic zarówno jak i Amos długo kompilują.

Skoro nie otrzymaliście poprawki do gry, to będę musiał znów się Jurkowi przypomnieć.

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2024 18:23:08 przez tukinem
[#158] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #157

Ty piszesz w C, który szybciutko kompiluje. Nie wiem, jak to wygląda, gdy kod jest bardzo długi, ale na pewno szybciej to działa niż basicu. Blitz Basic zarówno jak i Amos długo kompilują.

Hmm.. Nie wiem jak to jest w Blitz Basicu, bo nigdy nie widziałem jego kompilatora, ani nie pisałem w tym języku.

W AMOSie kompilowałem swego czasu, ale już nie pamiętam jak długo kompiluje.

Przy okazji dodam, że AMOS ma przepiękny kompilator.

W języku C to zależy. Jeżeli załączamy dużo plików nagłówkowych to może to troszkę potrwać.

Konsolidacja poszczególnych plików obiektowych jest szybka.

Najszybciej działa Asembler i kompilator języka Amiga E.

Moim zdaniem fajnie, że zorganizowałeś sobie platformę deweloperską. Po prostu finalny program potestuj na Amidze, skoro masz taką możliwość.

Ja czasami piszę kod na PC, ale nie używam WinUAE, choć mógłbym. Kod przenoszę na Amigę za pomocą kabla szeregowego i kompiluję za pomocą narzędzia Make, a następnie uruchamiam, co sprawia że jest to bardzo wygodne.

Czasami poprawki do kodu robię na Amidze i muszę zadbać o to by pliki były zsynchronizowane.
[#159] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #155

Mam nadzieję, że dostaliście na maila poprawkę pierwszego ADFa.


Ja tam na żadnego maila nic nie dostałem. A kiedy było wysłane?
[#160] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #155

WinUAE może śmiało podczas odgrywania muzyki wyczyścić używany bank z muzyką, stworzyć na jego miejsce nowy i wczytać kolejny plik MOD. Niestety Amiga już jest wrażliwa i kod musiałem poprawić już na Amidze 1200.

Jaki duży masz ustawiony bufor dla muzyki w winuae?
Czy kompilowanie na A1200 to tylko dla wygody (nie trzeba przenosić danych z pc po kompilacji)?
Czy kompilacja gry na pc, z poprawkami dla prawdziwej Amigi, nie dawało właściwego pliku wynikowego ?
[#161] Re: Electroman w sprzedaży

@freak_outXP, post #1

...no i pendrive przyszedł wczoraj.

Już sprawdzony na maluchu - działa poprawnie, gra się bardzo przyjemnie. Ludek jak na razie tylko raz wylądował "poza" ekranem, ale na szczęście wyskoczył z "otchłani" bez problemu.

Muzyka początkowa niestety na maluchu tnie, ale może odpaliłem w niewłaściwej konfiguracji - chyba jeszcze potestuję.

Nie jestem pudełkowcem, tylko użytkownikiem, ale jednak - aby dostać się w ogóle do pendrive'a - pudełko trzeba było rozpi*rdolić. Lecz włosów z głowy rwać nie będę (bo już nie ma co rwać).

Dzięki za grę i pracę jej poświęconą. Produkt będzie ogrywany w następnych dniach.
Pzdr.



Ostatnia aktualizacja: 25.09.2024 07:46:43 przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM
1
[#162] Re: Electroman w sprzedaży

@Norbert, post #160

Kompilowanie na A1200 było wbrew wygodzie. Na bieżąco poprawiałem kod i sprawdzałem czy działa dobrze na Amidze. Gdy już miałem gotowe, no to skompilowałem na Ami bo bez sensu było z powrotem przenosić kod do PC i tam kompilować. Nic ma różnicy czy się kompiluje na PC czy na Amidze. Poza zużytym czasem
1
[#163] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #162

"Wygodę" już wyjasniłeś. szeroki uśmiechszeroki uśmiechszeroki uśmiech
A jak sprawa buforu dźwięku w winuae ?
Czy poprawne działanie gry (przed fixem ) pod Winuae nie miał wpływu właśnie ten bufor ?
[#164] Re: Electroman w sprzedaży

@Norbert, post #163

W ustawieniach dźwięku WinUAE nie grzebałem poza włączeniem emulacji dźwięku stacji DF0. Bardziej może różnicą jest przepustowość danych pomiędzy Amigą a WinUAE. Ja testowałem głównie bez instalacji na HDD, czyli z odczytem z dyskietki co zawsze jest wolne. Ale przy uruchomieniu gry zainstalowanej na HDD (karta SD) również było GURU. Na WinUAE natomiast zawsze było ok. Jak Hexmage960 napisał, trzeba zawsze przetestować grę na żywej Amidze.

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM: nie wiem jak działa A500 mini, a obawiam się że tam jest zastosowane coś w stylu Fastest possible+JIT. W WinUAE też lubi wtedy muzyka się ścinać. Przytoczę moją odpowiedź dla jednego użytkownika A500mini, który pisał, że mu Tony nie działa na niej. Napisałem że grę pisałem na Amigę, a nie na emulator i gra na tym sprzęcie testowana nie była tutaj jeśli masz takie opcje, to zaznacz sobie Cycle Exact w ustawieniach CPU i powinno być ok.
[#165] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #164

W ustawieniach dźwięku WinUAE nie grzebałem poza włączeniem emulacji dźwięku stacji DF0. Bardziej może różnicą jest przepustowość danych pomiędzy Amigą a WinUAE


Wielkość buforu dla dzwieku może mieć znaczenie.


bo jak się okazało WinUAE może śmiało podczas odgrywania muzyki wyczyścić używany bank z muzyką, stworzyć na jego miejsce nowy i wczytać kolejny plik MOD. Niestety Amiga już jest wrażliwa i kod musiałem poprawić już na Amidze 1200.


Zmniejsz bufor, albo go wyłącz.
[#166] Re: Electroman w sprzedaży

@Norbert, post #165

Zmniejszyłem bufor do "Min", ale to nic nie zmienia. WinUAE to WinUAE i pewnych rzeczy widocznie się nie przeskoczy. Trzeba zawsze testować na realnym sprzęcie.
[#167] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #166

Ciekawe co na to powiedziałby twórca WINUAE?
Czy mógłby to "naprawić"?
[#168] Re: Electroman w sprzedaży

@Norbert, post #167

Może to też być kwestią działania biblioteki PTPlayer napisanej dla Blitz Basic Jeśli przed wczytywaniem modułu nie zatrzymam aktualnie odgrywanego funkcją MTEnd no to w Winuae jest ok, a w Amidze jest Guru. No taki już jest Blitz Basic. Człowiek się cały czas uczy czegoś nowego.

Patrząc teraz na to, to faktycznie sporym błędem było czyścić pamięć, z której Paula odgrywa moduł. Gdyby emulacja była wrażliwa jak Amiga to bym to od razu poprawił. Ciekawe jakby się zachował FS-UAE albo jakiś UAE4ARM.
[#169] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #168

Ale to byl Twoj blad.
Zawsze przy zmianie modulu powinno sie wywolac procedure zatrzymujaca odgrywanie (VBI lub timer),
potem wylaczajaca dzwiek
a potem wywalic modul z pamieci
dopiero wtedy mozna nowy modul wczytac do pamieci
zainicjowac
i uruchomic odgrywanie.
[#170] Re: Electroman w sprzedaży

@Don_Adan, post #169

Wiem że mój błąd. Dziwi mnie tylko, że emulator nie wywalił błędu.
[#171] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #170

Moglo byc tak, ze po prostu pod emulatorem drugi modul ladowal sie blyskawicznie dokladnie w to samo miejsce w pamieci chip w ktorym byl pierwszy modul. To wtedy nie byloby crashu. Najwyzej jakis krotki trzask, oznaczajacy, ze odgrywane sample zostaly zmienione w zly sposob.
[#172] Re: Electroman w sprzedaży

@tukinem, post #164

Tukinem:

...ale ja nie narzekam.

Gra u mnie działa. :)
3
[#173] Re: Electroman w sprzedaży

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #172

Ostatnio ogrywałem grę trochę i przyznam, że w levelu 3 po zdobyciu wszystkich trzech potrzebnych 'kluczy' powrót do początku mapy, gdzie znajduje się wyjście jest cholernie trudny. Praktycznie co do piksela trzeba się ustawić, aby spadające cegły nas nie zabijały :-/ mnie to zajęło godzinę zanim przeszedłem...

Porównując do wersji PC - tam trzeciego poziomu nie umiem wcale przejść. Poziom 8 (ostatni) przeszedłem wersję Amigową z wielkim trudem. Oczywiście, aby dojść do niego użyłem cheatu przeskakiwania do kolejnego poziomu Wersji PC nie przeszedłem. Tam też jest o wiele trudniej. Mimo to, wersja na Amigę też trzyma wysoki poziom trudności.

Z ręką na sercu muszę stwierdzić, że gra faktycznie na pierwszy rzut oka wydaje się nudna i żmudna dla mnie. Po pograniu w nią musiałem zrobić sobie przerwę, ale później wróciłem do niej i mnie wtedy wciągnęła. Dużo pomaga podgląd mapy, którego nie było w MS-DOSie.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2024 13:38:25 przez tukinem
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem